Neoweb Community > Neoweb Brainstorm! Crowdsourcing
Hoe kunnen we het fileprobleem oplossen
admin:
Brainstorm over Fileproblematiek
Kernwoorden om de brainstorm te starten:
Files, auto's, snelwegen, asfvalt, zoab, het weer, rekeningrijden, treinen, openbaarvervoer, milieu, economie, wegenwacht, sleepdiensten, bewegwijzering, logistiek, automatisering
the eagle:
ze zouden het ov wel eens gratis kunnen maken. kijken of dat helpt.
val:
Alle mensen die nu alleen in een wagen zitten om naar hun werk te gaan moeten een smalle wagen kopen zodat ze bij file met zes naast elkaar kunnen rijden op de snelweg.
Digihans:
ten eerste moeten zgn 'lane-switchers' worden beboet.
Ik heb jarenlang iedere dag in de file gestaan en het wisselen van rijstrook levert je de ene dag 10 auto's voorsprong ...de andere dag 10 auto's achterstand...maar als je dan van de snelweg komt en voor een stoplicht staat, kom je ze allemaal weer tegen...
Het levert dus geen reet op....alleen een hoop irritatie...
Beboeten die handel...
bashanna:
Het beste zou zijn om een computer de stroom te laten regelen, maar in de praktijk gaan mensen toch sneller of langzamer rijden. Iemand zou daarom het tempo moeten bepalen.
Er is wel eens een proef geweest met 2 politie auto's voorop een file, die het tempo bepalen. Ik weet niet of dit helpt, maar als er in de file tempo-bepalende objecten meerijden, zou de file makkelijker kunnen doorstromen.
Hiervoor zouden dan per ochtendspits een 'paar honderd' auto's ingezet moeten worden, die om de zoveel duizend auto's de file inrijden, om het tempo te bepalen.
Een Ander oplossing: Spitsstroken (alleen moet ik er niet aan denken wat er gebeurt als er dan nog een ziekenauto of brandweer langs moet)
Ook de maximumsnelheid overdag verlagen naar bijvoorbeeld 80 km lijkt mij een uitstekend idee. Vaak ontstaan opstoppingen rondom langzaamrijdend verkeer. (vrachtwagens etc.)
Van mij mag de maximum snelheid 's nachts wel wat omhoog.
Ik rijdt 's avonds vaak zat 140-150 km per uur( of nog harder), en dan is er ook geen kip op de weg, dus dan kan het. (tenzij je een klapband krijgt)
En het openbaarvervoer gratis maken. Of dikke subsidies erop.
OF een bonus als je meer dan 100x per jaar een plaatsbewijs van het OV kan overleggen. Het openbaar vervoer moet dan wel gepersonaliseerd worden (op naam van reiziger), zodat fraude voorkomen kan worden.
Of maak benzine voor autorijders gewoon nog een schepje duurder... (nog een kwartje erop). Je maakt jezelf er niet populair mee, maar het mes snijdt aan 2 kanten (extra geld voor minder drukke wegen)
Een laatste optie die ik zo snel kan bedenken is:
Tijdens de ochtendspitst staan bosjes mensen die helemaal niet in die spits hoeven te staan. (de zgn. Dagjesmensen) Zorg dat de ochtendspits alleen voor 'werkend verkeer' is. Beboet desnoods mensen die persee om 9 uur een file in willen rijden om uiteindelijk toch nog heel laat (10:30) bij een kennis, winkel etc te zijn. Deze mensen kunnen ook na 10:00 beginnen met rijden. En dan zijn ze ook om 10:30 op de plaats van bestemming.
Dus de snelweg open voor werkverkeer van 7:00-10:00 en van 17:00-19:00 (desnoods via een soort authorisatiepoortjes als je de snelweg oprijdt (of via radiografisch RFID, dan kun je meteen doorrijden)
En 'fun'-verkeer tussen 10:00 - 16:00 en van 19:00 - 7:00
Navigatie
[0] Berichten index
[#] Volgende pagina
Go to full version