Toekomst voorspellen? Interessant onderwerp!
Ik wilde net z'n topic starten, maar hier stond het onderwerp al.

Eigenlijk sluit het niet helemaal op het gelinkt artikel aan, maar ja, om een
heel nieuwe onderwerp te starten?
Mijn idee over het voorspellen van de toekomst is dat het beslist mogelijk is.
En hoe? Nou de theorie erachter is niet zo heel moeilijk.
Het moeilijke is waarschijnlijk het uitvoeren van het idee.
Omdat mijn theorie voorschrijft dat: Op een actie altijd een reactie is. Is het mogelijk met wetenschap de bijbehorende reactie op een actie te voorspellen.
Bijvoorbeeld: als mijn voet met een bepaalde kracht (massa*snelheid) tegen een bal(massa*snelheid~0) komt. Er een veerkracht optreed, die ook weer uit te reken is d.m.v. de veerkracht en de druk te meten in de bal. Als reactie daarop zal de bal van snelheid en richting veranderen, wat ook weer te bereken is.
Dit is nu z'n simpel voorbeeldje van actie, reactie. Als we nu alle gegevens hebben over de omgeving waarin de bal beweegt en de formules die we moeten toepassen op de gegevens. Dan kunnen we met een krachtige computer de uitkomst berekenen.
Dit houd in dat als je genoeg gegevens hebt, formules/wetenschap en computer kracht je de uitslag van een voetbal wedstrijd kan berekenen. Dit is wel een extreem voorbeeld omdat je dan ook gegevens over de persoon z'n emotionele status nodig hebt en de wetenschap daarover, die momenteel nog vrij gelimiteerd is.
Om dit moment wordt er eigenlijk al in de toekomst gekeken die volgens mijn theorie verloopt. Kijk maar naar het weerbericht. Al is dit nog niet zo heel accuraat vanwege het feit dat in mijn theorie je over alle gegevens moet beschikken met alle formules.
De moeilijkheidsgraad om de voorspelling te krijgen hangt af van:
X = Tijd tussen de voorspelling en het voorspelde moment1. Het aantal actie-reactie momenten tussen X
2. Het aantal gegevens dat gevonden dient te worden tussen X.
3. Het aantal formules en wetenschappelijkheden die gevonden moeten worden tussen X.
Een fout in de gegevens/formules of het ontbreken daarvan resulteert in een inaccurate voorspelling.
De enige plek waar een perfecte voorspelling word gedaan is volgens mij een de fysics van een computer spel. Omdat de computer in het volgende frame het voorwerp moet voorspellen dat jij net weg geschoten hebt.