Volgens mij:
Niets is technisch onhaalbaar... denk ik.. (weet het haast wel zeker) Bijvoorbeeld dit soort ideeen:
Als de temperatuur te hoog wordt, plaatsen we gewoon een enorm stuk halfdoorlatend plastic zeil tussen de aarde en de zon. De hoeveelheid energie van de zon dat de aarde bereikt wordt hierdoor een stuk minder.. gevolg.. koelere aarde! (heb ik ook gepost op
tweevandaag)
Je kan hiervoor ook de
oprolbare schermen van philips gebruiken, die op commando licht doorlaten of blokkeren.
Anders kun je ook nog een afzuigsysteem bouwen, die 'vuile' lucht direct buiten de dampkring blaast. Het vaccuum van het heelal zorgt automatisch dat er zuigkracht ontstaat.
Dus een netwerk van afzuiginstallaties bij fabrieken en boven drukke wegen die uiteindelijk via 1 of meerdere pijpleidingen de ruimte in gaan.
Eventueel kun je dit systeem ook gebruiken om goederen en personen in capsules mee te vervoeren.
Mocht teleportatie van atomen en moleculen ooit werkelijkheid worden, dan kun je het overschot aan CO2-gas ook transporteren naar Mars, om daar een lekker klimaatje te creeeren. (terraforming van Mars)
Je zou CO2 ook kunnen opslaan in hoge concentratie modules en die via het afzuigsysteem richting mars kunnen schieten.