Author Topic: Zelfbouw, je auto op water laten rijden...  (Read 61184 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Easymind

• Jr. TechMember
  • **
  • Waardering: +20/-3
  • Iedereen ga zien: The Race To Zero Point.avi
Zelfbouw, je auto op water laten rijden...
« on: March 27, 2005, 01:48:13 PM »
De problematiek met waterstof is dat het, eventueel vervuilende, energie kost om het te maken. Maar wat nou als je het hier ook zo kan doen dat de hoeveelheid energie die je uit waterstof haalt groter is dan de hoeveelheid energie die je erin gestopt hebt tijdens het maken? Dan kan je het dus eventueel zichzelf laten maken. Dit is onmogelijk zou je zeggen.

Het uit elkaar resoneren van de atomen van water schijnt te werken met een high alternating current tijdens de electrolyze (ik las ooit van rond de 953Hz?). Deze electrolyze is stukken efficienter dan 'normale' electrolyze.

Als je deze elektrolyze inbouwt in je auto kan je realtime water omzetten in waterstof en zuurstof, je motor draait prima op dit mengsel. Deze elektrolyze trekt zo weinig stroom dat je motor je accu makkelijk op peil kan houden. Dit betekent geen gevaarlijk waterstof tank in je auto en geen milieu vervuiling. Onmogelijk?

{BIJVOORBEELD:
  http://www.keelynet.com/energy/waterfuel.htm
  http://peswiki.com/index.php/Directory:Hydrogen_from_Water
  http://www.rexresearch.com/meyerhy/meyerhy.htm
}
« Last Edit: March 27, 2005, 02:15:34 PM by Easymind »

Neoweb.nl

Zelfbouw, je auto op water laten rijden...
« on: March 27, 2005, 01:48:13 PM »

Offline Brammix

• Full TechMember
  • Waardering: +30/-7
  • Mmmm...
Re: Zelfbouw, je auto op water laten rijden...
« Reply #1 on: March 28, 2005, 12:38:19 AM »
De problematiek met waterstof is dat het, eventueel vervuilende, energie kost om het te maken. Maar wat nou als je het hier ook zo kan doen dat de hoeveelheid energie die je uit waterstof haalt groter is dan de hoeveelheid energie die je erin gestopt hebt tijdens het maken? Dan kan je het dus eventueel zichzelf laten maken. Dit is onmogelijk zou je zeggen.
Dit is ook onmogelijk.

Het uit elkaar resoneren van de atomen van water schijnt te werken met een high alternating current tijdens de electrolyze (ik las ooit van rond de 953Hz?). Deze electrolyze is stukken efficienter dan 'normale' electrolyze.

Efficiënter dan, is nog steeds geen rendement van over de honderd.

Als je deze elektrolyse inbouwt in je auto kan je realtime water omzetten in waterstof en zuurstof, je motor draait prima op dit mengsel. Deze elektrolyze trekt zo weinig stroom dat je motor je accu makkelijk op peil kan houden. Dit betekent geen gevaarlijk waterstof tank in je auto en geen milieu vervuiling. Onmogelijk?

Stel dat het kan (is niet mogelijk, maargoed) dan moet al het vermogen dus ook door de dynamo. Stel je motor is 80 pk, ongeveer 60 kW, betekend dus bij 12V een stroom van 60000/12 = 5000 Amperetjes, dan mag er toch een beste v snaar ophangen ;-).

Maar los daarvan komt het neer op een dynamo op je fiets, met die stroom je fiets door een motortje laten aandrijven, en je fietst gratis.

wet van behoud van energie, dit kan dus niet, hoe efficiënt ook.

Offline Digihans

• Board Technicus
  • Technology Guru
  • Waardering: +86/-8
  • E=MC2
« Reply #2 on: March 28, 2005, 12:17:25 PM »
Als dat zou kunnen zou het energie probleem in 1 klap opgelost zijn.
Ik ben bang dat het niet werkt.

Ergens meer energie uithalen als erin gaat is een heilige graal.

Offline Easymind

• Jr. TechMember
  • **
« Reply #3 on: March 30, 2005, 09:36:34 PM »
De reacties zijn begrijpelijk. Wet van behoud van energie, 2e wet van de thermodynamica. Ik heb hetzelfde geleerd als jullie. Maar ook weet ik dondersgoed dat we niet met z'n allen moeten denken dat we het allemaal al zo goed weten. Zeker niet nu we op het punt staan de aarde een paar graadjes warmer te maken. Het enige wat ik op die wetten kan zeggen is dat die gelden voor gesloten systemen. En sommige stromingen zien de wereld als een open system, als een wereld met meer dan 3 (of 4) dimensies...

Nikola Tesla en Albert Einstein en nog vele andere hebben altijd al gelooft dat er een overal aanwezig energie veld is. Dit veld creeert onze realiteit (quantum theorie). En nu zijn er mensen die denken te weten hoe ze energie uit dit veld kunnen halen. Deze doodgezwegen stroming gaat tegenwoordig onder de naam zero point energy.

Wat meer info en links: http://www.neoweb.nl/forum2/index.php?topic=1703.0

En inderdaad, dit zou in 1 klap het energie probleem oplossen. Ware het niet dat het zeer moeilijk is, als het werkt, om economisch gewin uit gratis energie te halen. Een push vanuit het militaire/industriele complex wat Amerika heet hoeven we dan ook niet te verwachten. Japan daar in tegen heeft al overunity electronische motoren. Maar die mogen de markt niet op....
« Last Edit: March 30, 2005, 09:39:00 PM by Easymind »

Offline Brammix

• Full TechMember
  • Mmmm...
« Reply #4 on: March 31, 2005, 09:53:20 AM »
En inderdaad, dit zou in 1 klap het energie probleem oplossen. Ware het niet dat het zeer moeilijk is, als het werkt, om economisch gewin uit gratis energie te halen.

"ware het niet dat het zeer moeilijk is.............." dat zinnetje alleen al, dik veertig jaar geleden stonden ze al op de maan hoor, en dik 60 jaar terug konden ze al atoombommen maken, en techniekjes die jan met de pet op een sigarenkistje uitdenkt zijn "zeer moeilijk te maken" kom zeg.

Een push vanuit het militaire/industriele complex wat Amerika heet hoeven we dan ook niet te verwachten. Japan daar in tegen heeft al overunity electronische motoren. Maar die mogen de markt niet op....

Kom nou, als ze die daar hadden dan stond de hele wereld op zijn kop, en dan komen ze ook wel deze kant op. Als er een ding is waar "de amerikanen" "hun bek over wilden houden" dan was het de atoombom, en die maakt nu ook al jan en alleman.

« Last Edit: March 31, 2005, 10:46:22 AM by Brammix »

Offline Easymind

• Jr. TechMember
  • **
« Reply #5 on: April 03, 2005, 03:58:24 AM »
Volgens mij had ik het erover dat het moeilijk is voor de here energie bedrijven om mensen energie te verkopen als iedereen thuis, voor niks, die energie kan opwekken. Zij willen natuurlijk een 'brandstof' die ze je kunnen verkopen.

En ik snap meestal maar weinig waarom sommige denken dat alles toch altijd maar op het journaal zou moeten zijn geweest. Als ik het journaal kijk zie ik meestal een soap achtig verslag van een hoop geruzie en gemoord.

http://www.theverylastpageoftheinternet.com/magneticExp/adsitt/final.htm
Hier staat videotje, als dit nog ietsie verder wordt doorgebouwt heb je een 'perpetuem mobile'....of niet?
« Last Edit: April 03, 2005, 04:00:27 AM by Easymind »

Offline bashanna

• Moderator
  • Technology Guru
  • Waardering: +55/-6
  • yourney to the future
« Reply #6 on: April 04, 2005, 04:33:49 PM »
Dat filmpje is heel leuk, maar hij legt het balletje hoger neer, dan waar hij het oppakt.
Al lijkt het er wel op dat het balletje nog verder door zou schieten..
Ik blijf een beetje sceptisch... Maar wie weet..

Offline Brammix

• Full TechMember
  • Mmmm...
« Reply #7 on: April 04, 2005, 05:59:25 PM »
Denk je nou echt dat als hij hem lopend kreeg hij dit niet op fim ging zetten? Het ziet er leuk uit, maar mensen lijken daardoor hun hoord te verliezen. Om iets uit een magnetisch veld te trekken kost net zoveel energie als dat er "vrij" komt als je hem in de veld laat trekken.

Offline Easymind

• Jr. TechMember
  • **
« Reply #8 on: April 07, 2005, 01:52:13 AM »
Waarom mensen toch denken dat we om de zon draaien, je ziet toch duidelijk dat het zonnetje om ons heen draait ;)....

Ok ok, ik snap dat het voor een leek al snel lijkt dat magneten iets magisch hebben, die aantrekking en afstoting, zal wel heel apart zijn. Maarja iemand die maar even op school heeft gezeten weet wel dat magnetisme uiteindelijk een simpele voorspelbare werking heeft.

Tis wel alleen jammer dat diegenen die deze simpelheid het graagst aan mensen wil vertellen vaak niet zoveel weet over, redelijk onverwachte extra eigenschappen, zoals scalar waves, back emf of andere 'secundaire' effecten.

Ik ben veel aan het lezen over zero-point energy, tis beetje taboe, ik weet het maar het is ook vrij onbekent, en eventueel zou dit DE hoek moeten zijn waarop het volgende (vrije?)energie tijdperk rust. Als het allemaal maar geen leugen is...

Hier staat één van vele verhalen over zero point energy http://www.tomchance.org.uk/writing/zpe. Het is niet de meest wetenschappelijke, een voorbeeld daarvan is meer dit http://www.cheniere.org/techpapers/on_the_principles_of_permissible.htm, maar het is wel een leuke.

Dit heeft te maken met magneten omdat het gravitatie veld van die magneten hun effecten in het zero point veld hebben (kan iig ook vanuit die hoek beschreven worden). Een beter geacepteerd woord is quantum vacuum (flux), maar die is lastiger om op het net te vinden.

Het vorige videootje was trouwens een uitbreiding van de SMOT (Simple Magnetic Overunity Toy).
http://jnaudin.free.fr/html/smotidx.htm
http://jnaudin.free.fr/html/s102jln.htm
En in die vorige video is het die vent dus gelukt het rollende voorwerp een een bocht te late maken, dus dat is knap. Meer leuke videos trouwens op the mainpage van mijn vorige link he: http://www.theverylastpageoftheinternet.com/menu/main.htm

En wie emule heeft zou eens dagen kunnen gaan besteden aan het downloaden van 2 interessante documentaires:
- Equinox - It runs on water.avi
- Free Energy - the race to zero point.avi

En wie kan er meer zeggen over high alternating current electrolyse (pulsed electrolysis) van water? Kan het niet of is het niet tientallen(honderden?) malen efficienter dan normale electrolyse? Kan iemand dit testen en over uitwijden? Dit is tenslotte een waterstof forum en hier begon ik mee, ik kan wel een duidelijk experiment geven, maar die kan je zelf denk ik ook zo vinden... Ook al geloof je niet in hokus pokus, een erg efficiente manier van waterstof opwekken zou je niet, alleen omdat ik er zoveel geouwehoer bij haal, oninteresant moeten vinden :)

Ik ben benieuwd wie het er nu al niet mee eens is en of extra informatie ook maar 1 zier zal uitmaken  ;)
« Last Edit: April 07, 2005, 02:39:09 AM by Easymind »

Offline Brammix

• Full TechMember
  • Mmmm...
« Reply #9 on: April 07, 2005, 08:00:26 PM »
Hi easy,

Die filmpjes had ik inderdaad al bekeken en ja het ziet er "te gek" uit en er lijkt energie opgewekt te worden.

Maar dit is nu precies "het magische" van magneten. De bal gaat het veld in, krijgt snelheid, als het het veld verlaat levert het alle snelheid weer in. Netto resultaat? Het balletje komt lager uit dan de startplaats, omdat er ook nog wrijving moet worden overwonnen.

Het is PRECIES het zelfde als dat je een balletje door een U laat lopen. De bal gaat naar beneden (krijgt een hoop snelheid), gaat omhoog (levert weer een hoop snelheid in) en als je het uitgaande pootje van de U een fractie lager laat dan de ingaande, blijft hij nog liggen ook aan het uitgaande.

Dit ziet er lang niet uit alsof er energie wordt opgewekt, en dit zal er ook niemand uit afleiden. Ik heb het al 10 x gezegd, bij magneten verliezen mensen hun hoofd.

Offline Easymind

• Jr. TechMember
  • **
« Reply #10 on: April 15, 2005, 01:51:31 PM »
Hoi Bram,

het spijt me. Ik kan je niet gelijk geven. Jij concludeert dat het balletje lager eindigt. En dat dit kleine verschil in hoogte de 'eind' kinetische energie verklaart. Dat betekent dat als we 3 van die smots aan elkaar knopen, we dus helemaal een stuk lager zouden moeten eindigen. Maar zoals je hier kan zien, is dat niet zo: http://jnaudin.free.fr/html/3smtlnk.htm

Op zich zie ik wel dat dit design weinig ruimte overlaat om energie te tappen. Waarschijnlijk zou een minuscule afremming van het balletje de boel doen stoppen. Maar dit voorbeeld van overunity is maar een tipje van de ijsberg. Voor het echte energie opwek gebeuren ben ik zelf nu de adams motor aan het bouwen.

Ik raad je echt aan de documentaire over zero point energie te bekijken "free energy - the race to zero point.avi" (te vinden dus met emule). Het is een verhaal over het kwantum vacuüm en een beetje de geschiedenis en uitvindingen van afgelopen 100 jaar. Pas als je weet waar we het eigenlijk over hebben kan ik serieus naar je kritiek luisteren.

Maargoed, ik begrijp dat je sceptisch bent en trots erop ook:) Het is eeuwig zonde in dit geval, maar wel begrijpelijk. Dus je moet maar zien in hoeverre je je energie wil 'verspillen' aan deze magie... :).

Offline Brammix

• Full TechMember
  • Mmmm...
« Reply #11 on: April 15, 2005, 11:02:26 PM »
Hoi Bram,

het spijt me. Ik kan je niet gelijk geven. Jij concludeert dat het balletje lager eindigt. En dat dit kleine verschil in hoogte de 'eind' kinetische energie verklaart. Dat betekent dat als we 3 van die smots aan elkaar knopen, we dus helemaal een stuk lager zouden moeten eindigen. Maar zoals je hier kan zien, is dat niet zo: http://jnaudin.free.fr/html/3smtlnk.htm

Waar haal je het vandaan dat ze "een stuk" lager moeten eindigen?? Een heel klein stukje is genoeg hoor(1a 2mm), genoeg om jullie voor de gek te houden in ieder geval. En nee, ik kan niet zien hoeveel lager de balletjes eindigen. Wel kan ik zien dat dit in 1997 gefilmd is, als er ook maar een klein ******beetje energie wordt "afgetapt" moet het toch zeker mogelijk zijn een balletje rond te moeten later draaien?? De wrijving van zo'n balletje is nihil. Neem ook jardin's berekenignen maar eens door, daar maakt hij ook een denkfout (en dus rekenfout)

Op zich zie ik wel dat dit design weinig ruimte overlaat om energie te tappen. Waarschijnlijk zou een minuscule afremming van het balletje de boel doen stoppen. Maar dit voorbeeld van overunity is maar een tipje van de ijsberg. Voor het echte energie opwek gebeuren ben ik zelf nu de adams motor aan het bouwen.

Mmmm een adams motor.... weer zo'n site met allemaal technisch(uitziende) tekenigen, zonder één enkel geslaagd experiment. Ik weet niet of je bekend bent met de tekeningen van Esher? Deze technische schetsen zijn ook een soort Esher tekeningen, het lijkt of het echt kan, maar het is allemaal schijn.

Ik raad je echt aan de documentaire over zero point energie te bekijken "free energy - the race to zero point.avi" (te vinden dus met emule). Het is een verhaal over het kwantum vacuüm en een beetje de geschiedenis en uitvindingen van afgelopen 100 jaar. Pas als je weet waar we het eigenlijk over hebben kan ik serieus naar je kritiek luisteren.
Ga ik doen & kijken, uitvindingen? uitvindingen?? er is nog niet één perpetum mobille uitgevonden hoor

Maargoed, ik begrijp dat je sceptisch bent en trots erop ook:) Het is eeuwig zonde in dit geval, maar wel begrijpelijk. Dus je moet maar zien in hoeverre je je energie wil 'verspillen' aan deze magie... :).
Denk nuchter na, en laat je niet gek maken. Kijk ook eens naar de resultaten van deze kwakzalvers onder de techneuten.

vr gr br

Offline Robert

• Administrator
  • Technology Guru
  • Waardering: +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
« Reply #12 on: April 16, 2005, 12:05:46 AM »
Op het moment dat iemand een balletje hoger kan laten komen dan dat hij 'm loslaat, zal dit onze hele wereldbeeld totaal veranderen.
Helaas is er tot nu toe nog niemand in geslaagd om dit te bewerkstelligen.
Ook alle filmpjes die je laat zien, zijn gebasseerd op pure nepperij.

Als iemand het voor elkaar zou spelen (wat indruist tegen alle gestaafde wetten), zou dit een revolutie betekenen die groter is als de uitvinding van het wiel of het vuur zelf!

Waarom laat hij het balletje niet rond gaan?
Waarom laat hij bij de 3-traps niet het balletje via een rails weer teruggaan naar het beginpunt?

OMDAT HET NIET KAN! (zonder energie te verbruiken)

Offline Brammix

• Full TechMember
  • Mmmm...
« Reply #13 on: April 16, 2005, 09:47:33 AM »
Ik ben er wel van overtuigd dat de getoonde filmpjes geen nepperij zijn, ook ben ik ervan overtuigd dat deze mensen zelf niemand voor de gek willen houden.

Het venijnige zit hem in het getoonde beeld, het is net of er (zonder te vallen) er veel energie opgewekt wordt om het balletje te versnellen, aan het einde van de rit heeft het balletje net genoeg energie om (als hij iets lageruitkomt) weer uit het veld te vallen.

Ik heb het al vaker gezegd, mensen worden gek van magneten.

Offline Easymind

• Jr. TechMember
  • **
« Reply #14 on: April 19, 2005, 05:34:31 AM »
Jullie snappen OVERDUIDELIJK niet de relevantie van het zero point veld. Ongelooflijk hoe jullie standaard uitspraken zo makkelijk blijven kopiëren. Doe jezelf en mij nou eens een grote lol en download die docu over zero point. Dit verklaart de overunity en de perpetuum mobile UITZIENDE apparaten.

Er zal een 'nieuw' wetenschappelijk gebied getoond worden waarmee vele mensen en instituties al jaren bezig zijn. Alleen kom je het niet op je middelbare school of de eerste 4 jaar van je studie tegen. Als je al een beetje geïnteresseerd bent in wetenschap of echt geïnteresseerd in een antwoord op het energie probleem zul je deze documentaire zeker kunnen waarderen.

Tjonge jonge. Ik zit hier niet informatie te vertellen om klassiek newtoniaanse stuiptrekkingen te horen...

Er is nog zo veel meer te vertellen wat totaal jullie pet te boven gaat. Maar jullie moeten duidelijk eerst uit die klassieke theorieën gesleurd worden. Je weet toch wel dat wat je tot nu toe mee hebt gekregen over quantum mechanics totaal ontzettend niet klassieke newtoniaanse fenomenen zijn. Zoals (ik gok) het spontaan ontstaan en weer desintegreren van deeltjes. Punten in space(time), vele lichtjaren uit elkaar, die instant contact/communicatie hebben. Massa/gravitatie anomalies...

In dit simpele voorbeeld met die magneten gaat het alleen maar om een balletje dat door een magnetisch veld zich omhoog laat trekken en die zich daarna door de zwaartekracht weer uit het magnetisch veld laat halen. Je laat hier gewoon de zwaartekracht doen wat je anders zelf had gedaan. Het gaat er nu juist om waar magneten hun energie vandaan halen. Maar tot de vraag kom je niet als je zegt dat wat je ziet niet gebeurd. En de energie van magneten is maar een super klein voorbeeldje van de nieuwe onderwerpen en vragen die quantum mechanics oproept.

Ik wil de docu (die dus vooral gaat over energie vraagstukken/mogelijkheden en het zero point veld (en nauwelijks over magneten)) best naar iemand ftp-en (het liefst ssh want ftp gaat slecht, ik zit achter een niet door mij configureerbare gateway). Verder heb je hem anders binnen 2 nachten met emule.

De wereld is zo simpel of moeilijk als je hem zelf maakt, maar zo simpel als puur een zaak van de klassieke newtoniaanse wetten vind ik een graadje te erg. Zeker op een wetenschappelijk forum. En wetenschap is hopelijk ook meer dan het proberen af te blaffen van eventuele hoaxes en charlatans...

Met alle respect voor sir Isaac N
« Last Edit: April 19, 2005, 04:23:26 PM by Easymind »

Offline Brammix

• Full TechMember
  • Mmmm...
« Reply #15 on: April 19, 2005, 06:24:50 PM »
Jullie snappen OVERDUIDELIJK niet de relevantie van het zero point veld. Ongelooflijk hoe jullie standaard uitspraken zo makkelijk blijven kopiëren. Doe jezelf en mij nou eens een grote lol en download die docu over zero point. Dit verklaart de overunity en de perpetuum mobile UITZIENDE apparaten.

Ik ga hem ook zeker bekijken, maar als iets niet bestaat, dan hoeft het ook niet verklaard.

Waarschijnlijk slaan ze dit feit even over in de documentaire. Vermoedelijk wel ellenlange intervieuws met mensen die het gezien/gemaakt/ervaren hebben, en dan wordt er overgesprongen naar mogelijke verklaringen voor dit alles!

Wees toch eens een beetje kritisch,

Er is nog zo veel meer te vertellen wat totaal jullie pet te boven gaat. Maar jullie moeten duidelijk eerst uit die klassieke theorieën gesleurd worden. Je weet toch wel dat wat je tot nu toe mee hebt gekregen over quantum mechanics totaal ontzettend niet klassieke newtoniaanse fenomenen zijn. Zoals (ik gok) het spontaan ontstaan en weer desintegreren van deeltjes. Punten in space(time), vele lichtjaren uit elkaar, die instant contact/communicatie hebben. Massa/gravitatie anomalies...

Laat eerst maar eens iets onverklaarbaars zien wat niet met de klassieke theorieën verklaard kan worden.

"quantum mechanics"
"anomalies"
"space(time)"   

Waar haal jij je termen vandaan?? Beetje veel star-trek gekeken??

In dit simpele voorbeeld met die magneten gaat het alleen maar om een balletje dat door een magnetisch veld zich omhoog laat trekken en die zich daarna door de zwaartekracht weer uit het magnetisch veld laat halen. Je laat hier gewoon de zwaartekracht doen wat je anders zelf had gedaan. Het gaat er nu juist om waar magneten hun energie vandaan halen. Maar tot de vraag kom je niet als je zegt dat wat je ziet niet gebeurd. En de energie van magneten is maar een super klein voorbeeldje van de nieuwe onderwerpen en vragen die quantum mechanics oproept.

Wat bedoel je nou? "maar tot die vraag kom je niet, als je zegt dat wat je ziet niet gebeurd?"

Welke energie? Er is niemand die energie uit een magneet kan tappen, de SOT of hoe dat ding ook heet daar wordt geen energie afgetapt, is gewoon klassiek verklaarbaar. De berekening die pierlala daar uitvoerd klopt niet.

En ftp hem maar naar mij toe hoor.

Offline Easymind

• Jr. TechMember
  • **
« Reply #16 on: April 21, 2005, 03:50:32 PM »
Goed, deze reactie is al beter  :P. Natuurlijk is theoretische natuurkunde voor mij ook niet gesneden koek. Maar je inlezen over bepaalde onderwerpen is goed te doen. En de "unified field theory", "electromagnetic quantum energy", "zero-point energy", "vacuum-field energy" en "aether" zijn allemaal termen met een hoog science fiction gehalte.

Maar van verschillende bronnen komt toch dezelfde informatie naar voren. Dat met resonantie-achtige effecten we enorme hoeveelheden energie kunnen opwekken. En vooral magnetisch flux resonantie. En dat met resonantie en vibraties nog veel meer te doen is.
Er is zelfs een man die het thuis lukt om gravitatie anomalies (aparte zwaartekracht effecten) teweeg te brengen in alle daagse voorwerpen, en voorzover ik heb kunnen uitzoeken weet deze meneer in ieder geval genoeg om het ook eventueel daadwerkelijk te kunnen (John Hutchison): http://www.hutchisoneffect.com/videos.htm

En bij advanced propulsion systems van NASA zijn ze met dezelfde theorieën bezig om hetzelfde effect te krijgen. Zij gebruiken pulsed plasma, om zwaartekracht en massa te reduceren tot 0.
http://www.nasa.gov/centers/glenn/about/fs23grc.html

En het is niet eens echt ingewikkeld. Het gaat erom dat je materie enorm snel laat trillen. Dat is alles:). Hierdoor 'past' die materie niet meer in onze dimensie en shift het langzaam naar een andere dimensie, maar voordat dat gebeurt, verliest de zwaartekracht zijn grip. 2 effecten proberen ze hier te bereiken, zwaartekracht verliezen en teleporten (ook voorwerpen uit het zicht en radar halen).

Dit heeft helemaal een hoog star trek gehalte, maar zijn voor mij nu vrij normale fenomenen. Ik denk zelfs dat er een nieuwe richting aan zal komen, en wel 'vibrational physics'.

En magneten hebben geen energie? Maar als ik er nou honderd heb en die laat ik 1 voor 1 op elkaar klappen, dan heb ik eventjes wel een hoop kinetische energie. En ik ben ervan overtuigd dat een vortex achtige configuratie met magneten wel een magnetische motor kan opleveren.

Ik geloof lang niet iedereen en alles, maar mijn theoretische uitpluisingen hebben me nog geen informatie opgeleverd die het tegendeel bewijzen voor DEZE fictief geachte fenomenen.

Maar het gaat allemaal nog veel verder, sommige standaard geometrische voorwerpen zoals cirkels, bollen, piramides, ...etc. zouden speciale effecten genereren (bepaalde golflengtes van elektromagnetische straling passeert zo'n voorwerp terwijl andere golflengtes het wel beïnvloeden). Ons bewustzijn zou collectief gelinkt zijn in het kwantum field. Water zou meer zijn dan h2o, het kan informatie dragend zijn en reageren op emoties, muziek, beeld, vervuiling..... En noem nog maar een hoop op. Dit zijn voorbeelden van elementen die nog niet duidelijk en bewezen zijn voor mij, en hier zal ik dan ook niet snel een stukje over schrijven. Is dat kritisch genoeg? ::)

Offline fantamas

• Newbie
  • *
  • Waardering: +10/-1
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
« Reply #17 on: April 22, 2005, 08:24:22 AM »
Wat  heeft dit te maken met het topic: Zelfbouw, je auto op water laten rijden...
Het zou wel leuk zijn als de draad hier weer opgepakt wordt.

Offline Brammix

• Full TechMember
  • Mmmm...
« Reply #18 on: April 22, 2005, 09:01:46 PM »
Goed, deze reactie is al beter  :P. Natuurlijk is theoretische natuurkunde voor mij ook niet gesneden koek. Maar je inlezen over bepaalde onderwerpen is goed te doen. En de "unified field theory", "electromagnetic quantum energy", "zero-point energy", "vacuum-field energy" en "aether" zijn allemaal termen met een hoog science fiction gehalte.
"inlezen" is heeeel gevaarlijk, dingen half begrijpen, allerlei termen waarvan de helft bekend voorkomt ook maar allemaal voor waar aannemen is gelijk aan "inlezen". Heeft meer met een soort bijbelstudie. Allemaal leuke verhaaltjes voor het slapen gaan.

Maar van verschillende bronnen komt toch dezelfde informatie naar voren. Dat met resonantie-achtige effecten we enorme hoeveelheden energie kunnen opwekken. En vooral magnetisch flux resonantie. En dat met resonantie en vibraties nog veel meer te doen is.
Er is zelfs een man die het thuis lukt om gravitatie anomalies (aparte zwaartekracht effecten) teweeg te brengen in alle daagse voorwerpen, en voorzover ik heb kunnen uitzoeken weet deze meneer in ieder geval genoeg om het ook eventueel daadwerkelijk te kunnen (John Hutchison): http://www.hutchisoneffect.com/videos.htm

Sorry hoor, maar dat zag er niet echt overtuigend uit. Misschien eens gezien wat je op trilalarm staande telefoon doet op de koffietafel?? Dat lijkt me meer aannemelijk dan dat de potjes en pannetjes langzaam naar een andere demensie "shiften".

En bij advanced propulsion systems van NASA zijn ze met dezelfde theorieën bezig om hetzelfde effect te krijgen. Zij gebruiken pulsed plasma, om zwaartekracht en massa te reduceren tot 0.
http://www.nasa.gov/centers/glenn/about/fs23grc.html

Sorry hoor, misschien moet je het stuk eerst eens lezen voor dat je zulke dingen beweert. Het is "gewoon" een impuls motor. Er wordt plasma gemaakt dat mbv lorentz krachten naar buiten wordt gebonjourd, actie is reactie (aldus ome Newton). Niets geen massa tot 0 reduceren, hoe kom je erbij??? Bel horen rinkelen maar...

En het is niet eens echt ingewikkeld. Het gaat erom dat je materie enorm snel laat trillen. Dat is alles:). Hierdoor 'past' die materie niet meer in onze dimensie en shift het langzaam naar een andere dimensie, maar voordat dat gebeurt, verliest de zwaartekracht zijn grip. 2 effecten proberen ze hier te bereiken, zwaartekracht verliezen en teleporten (ook voorwerpen uit het zicht en radar halen).

Doe je nu net of de nasa hier mee bezig is? Harder trillen dan een materie met een temp van duizenden of miljoenen graden lukt niet hoor.

Dit heeft helemaal een hoog star trek gehalte, maar zijn voor mij nu vrij normale fenomenen. Ik denk zelfs dat er een nieuwe richting aan zal komen, en wel 'vibrational physics'.

Ik denk het niet. Dat zal meer op de eerder genoemde bijbelstudie lijken.

En magneten hebben geen energie? Maar als ik er nou honderd heb en die laat ik 1 voor 1 op elkaar klappen, dan heb ik eventjes wel een hoop kinetische energie. En ik ben ervan overtuigd dat een vortex achtige configuratie met magneten wel een magnetische motor kan opleveren.

Wel 'honderd' magneten ja? Als je uit uit één magneet geen energie kan halen moet dat uit honderd wel lukken natuurlij :-// ?? Je kunt de energie die je in een magneet kan opslaan vergelijken met een elastiekje dat je uitrekt. Alleen verzint niemand het dat je dan uit 100 elastiekjes energie zou kunnen halen.

Ik geloof lang niet iedereen en alles, maar mijn theoretische uitpluisingen hebben me nog geen informatie opgeleverd die het tegendeel bewijzen voor DEZE fictief geachte fenomenen.

Maar het gaat allemaal nog veel verder, sommige standaard geometrische voorwerpen zoals cirkels, bollen, piramides, ...etc. zouden speciale effecten genereren (bepaalde golflengtes van elektromagnetische straling passeert zo'n voorwerp terwijl andere golflengtes het wel beïnvloeden). Ons bewustzijn zou collectief gelinkt zijn in het kwantum field. Water zou meer zijn dan h2o, het kan informatie dragend zijn en reageren op emoties, muziek, beeld, vervuiling..... En noem nog maar een hoop op. Dit zijn voorbeelden van elementen die nog niet duidelijk en bewezen zijn voor mij, en hier zal ik dan ook niet snel een stukje over schrijven. Is dat kritisch genoeg? ::)

Water meer dan h2o? Dat klinkt als homeopathie, over kwakzalvers gesproken.
« Last Edit: April 24, 2005, 12:15:12 PM by Brammix »

Offline Easymind

• Jr. TechMember
  • **
« Reply #19 on: April 23, 2005, 09:56:55 PM »
Goed, zelf weten. Het enige wat ik je misschien nog kan aandragen als voorbeeld van out-of-the-box denken en toch mainstream science is biophotonics (Fritz-Albert Popp). Zie maar of je hier ook graag korte metten mee wil maken. Hier wordt ook weer gerefereerd naar het, achter alles liggende, vibrerende energie veld. Maar je bent er blijkbaar nog niet aan toe.

En NASA is wel bezig die plasma te laten pulseren in relatie tot zwaartekracht onderzoek. En we hebben het hier totaal niet over warmte, ze doen dit met elektromagnetische golven met verschillende golflengtes, en het is niet alleen 'trillen' maar ook rotatie van atomen beïnvloeden...
Maar ik ben er niet mee bezig en ik kan je geen bewijzen for whatever aandragen, dus laten we het hier bij laten.

Ik snap dat je niet zomaar van alles kan aannemen, maar ik hoopte alleen wat meer interesse en energie de goeie hoek in te krijgen...

Ik heb helaas verder ook nog niemand hier gehoord die 'free energy - the race to zero point' of 'equinox - it runs on water' heeft gezien. Ook hoor ik niemand die ook maar enig idee heeft waar ik het over heb. En zoals ik al zei, als je ontkent of niet weet dat onze materie en realiteit constant een product is van het quantum vacuum dan komen we niet verder. Dus laat maar voorlopig (ook omdat ik anders misschien idd te ver ga en dingen erbij haal die ik alleen nog maar vaag vermoed...)

Dus als laatst nog full circle; waterstof en zuurstof kan gemaakt worden met alternating current ipv direct current. Deze mix is licht ontvlambaar (serieus?), en kan zo je auto-motor in. Mensen die dit hebben geprobeerd zeggen dat dat van je auto een perpetuum mobile achtige machine maakt en mensen die er weinig van weten zeggen dat het niet kan….

Offline Brammix

• Full TechMember
  • Mmmm...
« Reply #20 on: April 24, 2005, 12:38:51 PM »
Goed, zelf weten. Het enige wat ik je misschien nog kan aandragen als voorbeeld van out-of-the-box denken en toch mainstream science is biophotonics (Fritz-Albert Popp). Zie maar of je hier ook graag korte metten mee wil maken. Hier wordt ook weer gerefereerd naar het, achter alles liggende, vibrerende energie veld. Maar je bent er blijkbaar nog niet aan toe.

Ik ben bang dat je (ik hoop het eigenlijk) nog een paar keer flink je hoofd zult stoten. Bovenaan van deze "kwakzalverwetenschap" staat  bij mij dat vóór dat er ook maar één effect bewezen is, op een normaal wetenschappelijke manier. Alle verklaringen van dit zogenaamde effect al pagina's dik beschikbaar is.

Mijn ervaring is dat als er dit aan de hand is, het jammergenoeg ALTIJD kolder is.

Het nul-punts-veld (of het nou bestaat of niet) wordt bij het minste of geringste aangedragen als veroorzaker van allerlei zaken. Wees wakker als dit gebeurt, er is 9 van de 10 keer totaal geen aanleiding voor om de zaken aan dit veldt te koppelen. Het wordt meer gebruikt als een verklaring voor alles wat "onverklaarbaar" is (dat komt heel dicht bij een God).

Ik snap dat je niet zomaar van alles kan aannemen, maar ik hoopte alleen wat meer interesse en energie de goeie hoek in te krijgen...

Ik hoop bij jou hetzelfde te berijken.

Ik heb helaas verder ook nog niemand hier gehoord die 'free energy - the race to zero point' of 'equinox - it runs on water' heeft gezien. Ook hoor ik niemand die ook maar enig idee heeft waar ik het over heb. En zoals ik al zei, als je ontkent of niet weet dat onze materie en realiteit constant een product is van het quantum vacuum dan komen we niet verder. Dus laat maar voorlopig (ook omdat ik anders misschien idd te ver ga en dingen erbij haal die ik alleen nog maar vaag vermoed...)

Hij loopt, zodra ik hem gezien heb, laat ik het weten.

Dus als laatst nog full circle; waterstof en zuurstof kan gemaakt worden met alternating current ipv direct current. Deze mix is licht ontvlambaar (serieus?), en kan zo je auto-motor in. Mensen die dit hebben geprobeerd zeggen dat dat van je auto een perpetuum mobile achtige machine maakt en mensen die er weinig van weten zeggen dat het niet kan….

Jij weet er in iedergeval weinig van. Als je electrolyse toepast met direct current (DC oftewel gelijkstroom!!!!!!!!!) Dan ontstaat er aan de plus kant waterstof en aan de min kant zuurstof (als je twee draadjes in water hangt en daar een gelijkspanning op zet kan je dat ook zien bubbelen) Op deze manier kan je de waterstof en de zuurstof goed splitsen. Zet je er daar integen een alternating current (waarom je hier in *&$naam engelse termen gebruikt weet ik niet, maar het lijkt me dat je er gewoon niet veel verstand van hebt) AC -> wisselspanning op zet dan wordt het aan beide polen dus gemixt. Maar meer of beterbrandbare "knalgas!? (lekenterm)" wordt er niet gemaakt.

Offline Easymind

• Jr. TechMember
  • **
« Reply #21 on: April 24, 2005, 07:43:38 PM »
Ja, je heb gelijk. Ik geloof in sprookjes. Ik ben één van die gasten die al zijn informatie via tarot kaarten ingestraald krijgt, drinkend aan een homeopathisch drankje vol met niks en luisterend naar het depressieve verhaal van een beukenboom terwijl ik kristallen om me nek hang omdat mijn ingegroeide teen nagel mijn energie baan verstoort.

Verder gebruik ik engelse termen omdat de meeste dingen die ik lees in het engels zijn. En waarom je 'alternating curent' gebruikt is omdat bij bepaalde frequencies van WISSELSPANNING je een extra effect kan krijgen wat helpt bij het scheiden van waterstof en zuurstof. Er ontstaat namelijk, zoals al gezegd, resonantie in het watermolecuul dat sterk genoeg kan worden om de atomen van elkaar te schudden.

Dit zorgt ervoor dat die paar belletjes die je normaal ziet niks voorstellen bij het enorme bubbelbad wat je dan kan krijgen. Met zelfde ampere....

Je hebt gelijk dat je dan geen goed gescheiden gassen meer hebt, maar voor verbranding in een verbrandingsmotor is dit gas ideaal, omdat je precies de juiste verhouding hebt voor je verbrandings-reactie wat weer water oplevert.

Another variation on the water-fuel theme relies more on vibrations than on chemistry. At more than 100 per cent efficiency, such a system produces hydrogen gas and oxygen from ordinary water at normal temperatures and pressure.

One example is U.S. Patent 4,394,230, Method and Apparatus for Splitting Water Molecules, issued to Dr. Andrija Puharich in 1983. His method made complex electrical wave forms resonate water molecules and shatter them, which freed hydrogen and oxygen. By using Tesla's understanding of electrical resonance, Puharich was able to split the water molecule much more efficiently than the brute-force electrolysis that every physics student knows.

En Xogen is een bedrijf wat net 2 miljoen van een deel van zijn shareholders heeft gehad (Tathacus Resources Ltd) om hetzelfde proces uit te voeren (wat ze al zeggen te doen).

Maargoed, als je liever niks wil weten van dingen die de industrie niet wilt dat je weet en omdat jij denkt dat de 'wetenschap' het niet weet, dan moet je je maar lekker laten inpakken....

Weet je trouwens het verschil tussen een wetenschapper en een ingenieur?
« Last Edit: April 24, 2005, 10:00:31 PM by Easymind »

Offline Brammix

• Full TechMember
  • Mmmm...
« Reply #22 on: April 24, 2005, 11:09:49 PM »
Ja, je heb gelijk. Ik geloof in sprookjes. Ik ben één van die gasten die al zijn informatie via tarot kaarten ingestraald krijgt, drinkend aan een homeopathisch drankje vol met niks en luisterend naar het depressieve verhaal van een beukenboom terwijl ik kristallen om me nek hang omdat mijn ingegroeide teen nagel mijn energie baan verstoort.

Ik zou zeggen: zoek de verschillen.

Verder gebruik ik engelse termen omdat de meeste dingen die ik lees in het engels zijn. En waarom je 'alternating curent' gebruikt is omdat bij bepaalde frequencies van WISSELSPANNING je een extra effect kan krijgen wat helpt bij het scheiden van waterstof en zuurstof. Er ontstaat namelijk, zoals al gezegd, resonantie in het watermolecuul dat sterk genoeg kan worden om de atomen van elkaar te schudden.

Dit zorgt ervoor dat die paar belletjes die je normaal ziet niks voorstellen bij het enorme bubbelbad wat je dan kan krijgen. Met zelfde ampere....

Als dit zo is, (wat ik betwijfel) is dat toch niet zo moeilijk aan te tonen? Ik zou zeggen knutsel in elkaar zo'n ding en je hebt de wereldpers aan je voeten. Het lijkt wel of je niet goed snapt wat voor een revolutie je ontketend als je een apparaat maakt dat de wet voor behoud van energie onderuit schoffeld. Als je het kan zou ik zeggen DOEN! Dan hoeven we geen ellenlange verhaaltjes aan te horen van mensen die dat vroeger al deden met vergeten technieken enz enz. En, trillende atomen; dat is toch warmte??

Je hebt gelijk dat je dan geen goed gescheiden gassen meer hebt, maar voor verbranding in een verbrandingsmotor is dit gas ideaal, omdat je precies de juiste verhouding hebt voor je verbrandings-reactie wat weer water oplevert.

Dat "scheiden" KAN, als je het waterstof en zuurstof gewoon tezamen opvangt heb je het ook in de juiste verhouding.

Another variation on the water-fuel theme relies more on vibrations than on chemistry. At more than 100 per cent efficiency, such a system produces hydrogen gas and oxygen from ordinary water at normal temperatures and pressure.

One example is U.S. Patent 4,394,230, Method and Apparatus for Splitting Water Molecules, issued to Dr. Andrija Puharich in 1983. His method made complex electrical wave forms resonate water molecules and shatter them, which freed hydrogen and oxygen. By using Tesla's understanding of electrical resonance, Puharich was able to split the water molecule much more efficiently than the brute-force electrolysis that every physics student knows.

En Xogen is een bedrijf wat net 2 miljoen van een deel van zijn shareholders heeft gehad (Tathacus Resources Ltd) om hetzelfde proces uit te voeren (wat ze al zeggen te doen).

Ga voor de grap eens kijken op www.xogen.com, heeee die staat weer te koop!?? Hoe kan dat nou??

Maargoed, als je liever niks wil weten van dingen die de industrie niet wilt dat je weet en omdat jij denkt dat de 'wetenschap' het niet weet, dan moet je je maar lekker laten inpakken....

Bedoel je dat er één groot komplot bestaat om koste wat kost de wet voor behoud van energie te beschermen? De wetenschap weet zoveel niet, maar ook heel veel wel. Wie laat zich nou eigenlijk inpakken met mooi klinkende verhaaltjes op het internet?

Weet je trouwens het verschil tussen een wetenschapper en een ingenieur?

Nou, vertel maar dan.

Offline Frank

• Full TechMember
  • Waardering: +24/-1
« Reply #23 on: April 24, 2005, 11:16:47 PM »
Free energy kan gewoon niet punt.

Maar mocht er iemand zijn die deze energievorm ooit weet op te wekken dan ben jij het wel Easymind.

Offline Easymind

• Jr. TechMember
  • **
« Reply #24 on: April 26, 2005, 05:52:26 PM »
Punt komma?

Op zich hoort www.xogen.ca bij hun, niet .com. Maar daar word je ook niet wijzer van.

Toch maar ff weer een stukje schrijven, dit gebral is eigenlijk wel grappig. En ohja, de wereld moet gered worden :p.

Ik weet wat een revolutie zo iets kan ontketenen, het betekent dat de rijkste en misschien machtigste mensen van nu (energie leveranciers) een andere baan kunnen gaan zoeken.

Nog even de wet van behoud van energie, die geldt voor gesloten systemen die in equilibrium zijn. Weten jullie natuurlijk wel, maar ik zal toch ff zeggen wat dat betekent:

- Gesloten systeem:
Naja, redelijk voor de hand liggend. Systeem wat niet beïnvloed wordt door elementen buiten het systeem. En andersom kan het ook geen invloed uit oefenen op elementen buiten zichzelf. Oftewel, de energie in je systeem blijft kwantitatief, hoe dan ook, hetzelfde.

- Equilibrium:
Komt erop neer dat alle effecten in je systeem, opgeteld, elkaar uitdoven. Actie is min reactie zeg maar. Dus ook hier kan je niet een energie toename krijgen.

Bestaan er dan systemen die niet aan deze eisen voldoen? Ja natuurlijk, als je je grenzen van je systeem zwak kiest heb je een systeem dat niet aan deze eisen voldoet. Krijg je dan energie winst? Denk het niet, want energie wat je systeem krijgt haalt ie weg uit zijn omgeving. Totaal van binnen en buiten het systeem is dus in equilibrium (balans).

Maar stel nou dat ons universum inderdaad een raar kwantum mechanisch space-time (of meerdere dimensies) universum is. Is het dan mogelijk om bijvoorbeeld energie uit het verleden te gebruiken, of energie uit hele andere dimensies. Dus ons universum is misschien niet gesloten zoals wij het kennen, maar heeft een open relatie met eventuele andere dimensies. Wiskundig is dit redelijk bewezen. En dat is de achterliggende gedachte van dit hele gebeuren.

En verder wil ik trouwens nog wel iets aandragen van een fenomeen wat zeer maf en niet traditioneel klassiek newtoniaans is. Het bewijst geen bal, maar tis toch een voorbeeld. Wat dacht je van je overbekende, niet te miskennen, bewustzijn :p

Power to the peephole...

De guru's van dit 'geloof':
Nikola Tesla
Tom Bearden (levende legende of inderdaad grootste drop... aller tijden) http://www.cheniere.org/techpapers/index.html)

Scalar wave wapens zouden trouwens, eventueel al het leven op aard in 1 klap kunnen vernietigen. Dus onderdrukking van technologieën is meer dan alleen een economische kwestie. De russen hebben het in Afghanistan getest, en hun bommetje zorgde ervoor dat elk proces, cel, molecuul, atoom en weet ik het, in Afghaanse lichaampjes totaal geen idee meer hadden in welke tijd ze zaten. Elk proces en vorm van leven totaal onmogelijk. En scalar waves kunnen door de aardbol heen zonder veel verlies van energie. (Wat dat er mee te maken heeft? Goeie vraag, lang antwoord....)
« Last Edit: April 26, 2005, 06:29:14 PM by Easymind »

Offline Brammix

• Full TechMember
  • Mmmm...
« Reply #25 on: April 26, 2005, 07:51:50 PM »
Punt komma?

Op zich hoort www.xogen.ca bij hun, niet .com. Maar daar word je ook niet wijzer van.

Please Note.
X-Tech Research owns the domain Xogen.ca
X-Tech Research Ltd is not Xogen Power Inc
nor Alberta 1111576 Ltd

Toch maar ff weer een stukje schrijven, dit gebral is eigenlijk wel grappig. En ohja, de wereld moet gered worden :p.

jep

Ik weet wat een revolutie zo iets kan ontketenen, het betekent dat de rijkste en misschien machtigste mensen van nu (energie leveranciers) een andere baan kunnen gaan zoeken.

Nog even de wet van behoud van energie, die geldt voor gesloten systemen die in equilibrium zijn. Weten jullie natuurlijk wel, maar ik zal toch ff zeggen wat dat betekent:

Ja, dikke! Die geld gewoon voor alle gesloten systemen wel of niet in equilibrium. Weet je nou eigenlijk wel wat je zegt?

- Gesloten systeem:
Naja, redelijk voor de hand liggend. Systeem wat niet beïnvloed wordt door elementen buiten het systeem. En andersom kan het ook geen invloed uit oefenen op elementen buiten zichzelf. Oftewel, de energie in je systeem blijft kwantitatief, hoe dan ook, hetzelfde.

- Equilibrium:
Komt erop neer dat alle effecten in je systeem, opgeteld, elkaar uitdoven. Actie is min reactie zeg maar. Dus ook hier kan je niet een energie toename krijgen.

Voor elk gesloten systeem geld de wet voor behoud van energie. En uiteindelijk zal zo'n gesloten systeem in equilibrium raken, dit komt er in de praktijk op neer dat alle aanwezige energie in thermische energie is opgegaan, en alles in het systeem één temperatuur heeft (dit kan duizenden, miljoenen jaren duren hoor). Van 'uitdoven' is niet echt sprake.

Maar stel nou dat ons universum inderdaad een raar kwantum mechanisch space-time (of meerdere dimensies) universum is. Is het dan mogelijk om bijvoorbeeld energie uit het verleden te gebruiken, of energie uit hele andere dimensies. Dus ons universum is misschien niet gesloten zoals wij het kennen, maar heeft een open relatie met eventuele andere dimensies. Wiskundig is dit redelijk bewezen. En dat is de achterliggende gedachte van dit hele gebeuren.

Ja joh! en die andere dimensies maakt het allemaal niets uit dat wij daar energie komen lopen tappen. En dit is niet de achterliggende gedachte van dit hele gebeuren, het wordt gewoon als kapstok gebruikt door mensen die denken een perpetum mobille te hebben uitgevonden "nee hoor, ik ben niet gek, mijn apparaat tapt energie uit een andere dimensie, via het nulpuntsveld, jaja, dat is iets met magneetkracht dat is ook zo'n geheimzinnig gedoe met onzichtbare toverkrachten". .

Scalar wave wapens zouden trouwens, eventueel al het leven op aard in 1 klap kunnen vernietigen. Dus onderdrukking van technologieën is meer dan alleen een economische kwestie. De russen hebben het in Afghanistan getest, en hun bommetje zorgde ervoor dat elk proces, cel, molecuul, atoom en weet ik het, in Afghaanse lichaampjes totaal geen idee meer hadden in welke tijd ze zaten. Elk proces en vorm van leven totaal onmogelijk. En scalar waves kunnen door de aardbol heen zonder veel verlies van energie. (Wat dat er mee te maken heeft? Goeie vraag, lang antwoord....)

Jaja, de kernbom die aan de wet voldoet gaat jan en alleman maken, maar een scalar wave bommetje niemand? Doei.

Offline Easymind

• Jr. TechMember
  • **
« Reply #26 on: April 26, 2005, 11:43:57 PM »
Dat van Xogen heb je gelijk in, mijn fout. Maar de rest van je commentaar is beetje flauw. Equilibrium betekent wel dat het boeltje gewoon konstant in balans is, en op zich bij het universum kan je spreken over een systeem dat over miljarden jaren misschien overal even warm is. Maar dat geld niet voor elke gesloten systeem.

En je haalt oorzaak en gevolg beetje door elkaar. Nikola Tesla (en waarschijnlijk nog paar andere voor hem) kwam op het idee dat er overal energie is. Eerst vermoede hij dat het stralings energie was, van bijvoorbeeld sterren en planeten. Later kwam hij hierop terug, en beweerde dat energie overal was, en dat we leven in een zee van energie. In het vacuüm tussen de atomen zelfs. Deze meneer was geen filosoof, maar een keihard werkende techneut die ons o.a. radio en wisselspanning heeft gegeven.
Later ontdekte ze het verhaal over het trillen van moleculen bij 0 kelvin en ook Einstein had zijn unified field theory.

Gedurende de laatste honderd jaar zijn er perpetuum mobile achtige machines bedacht die soms met en soms zonder kennis van deze theorie zijn ontstaan. Maar de afgelopen 20 jaar is er een sterke groei ontstaan van experimenten die duidelijk MET deze theorie aan de haal is gegaan. En magneten hebben een aantal leipe kenmerken die we nu onbeholpen met weis gebiedjes beschrijven. Maar scalar waves en electromagnetic resonance gaan nog stapje verder en kunnen wel een andere visie gebruiken.

Het is een goeie vraag of andere dimensies niet boos >:( worden als wij hun energie aftappen. Geen idee, kep het mezelf ook weleens afgevraagd, maar dat zullen we dan nog wel merken ooit.

Zero point werkt natuurlijk niet alleen bij perpetuum mobile achtige systemen. Op elk punt in het universum regelt het zero point veld het ontstaan van de energie of materie die op dat moment nodig is in dat punt. Het is een andere manier van naar het universum kijken.

Staar je nou niet blind op perpetuum mobile achtige devices, want het doel is energie opwekken, dus perpetuum mobile zou dan niet eens voldoende kunnen zijn.

Ik gok dat de russen, amerika, israel, japan, china en n-korea allemaal je ass een scalar kickje naar een ander universum kunnen geven :)

Maar ff een paar vraagjes:
- Denk jij dat alles wat er te weten valt ook daadwerkelijk bekend is?
- Denk jij dat sommige landen staatsgeheimen hebben?
- Zie je in dat vrije energie idd een groot probleem kan opleveren.
- Weet je dat zelfs de piloten die de bom op hiroshima hebben gegooit niet wisten wat voor soort bom het was?
- Weet jij hoeveel patenten er al zijn opgekocht van 'onmogelijke' uitvindingen?
- Weet jij wat er tot de 70ger jaren vooral gebeurde met mensen die zich niet lieten 'omkopen'?
- Geloof jij dat er meer dimensies zijn?
- Hoe zat het ook alweer met bewustzijn, is dat nou het enige onverklaarbare wat er zal zijn?
- Is het mogelijk een motor te maken die alleen draait door middel van de zwaartekracht?
- Ooit nagedacht of resonantie een asymmetrisch systeem kan opleveren wat energie oplevert.
- Wil je nog meer vragen?
« Last Edit: April 27, 2005, 12:07:42 AM by Easymind »

Offline Brammix

• Full TechMember
  • Mmmm...
« Reply #27 on: April 27, 2005, 08:11:10 PM »
Dat van Xogen heb je gelijk in, mijn fout. Maar de rest van je commentaar is beetje flauw. Equilibrium betekent wel dat het boeltje gewoon konstant in balans is, en op zich bij het universum kan je spreken over een systeem dat over miljarden jaren misschien overal even warm is. Maar dat geld niet voor elke gesloten systeem.

Nope dat geld voor elk gesloten systeem. Uiteindelijk zal elk systeem naar de laagste
entalpie streven.

En je haalt oorzaak en gevolg beetje door elkaar. Nikola Tesla (en waarschijnlijk nog paar andere voor hem) kwam op het idee dat er overal energie is. Eerst vermoede hij dat het stralings energie was, van bijvoorbeeld sterren en planeten. Later kwam hij hierop terug, en beweerde dat energie overal was, en dat we leven in een zee van energie. In het vacuüm tussen de atomen zelfs. Deze meneer was geen filosoof, maar een keihard werkende techneut die ons o.a. radio en wisselspanning heeft gegeven.
Later ontdekte ze het verhaal over het trillen van moleculen bij 0 kelvin en ook Einstein had zijn unified field theory.

Oh nee, natuurlijk iemand die ons radio en wisselspanning heeft gegeven heeft natuurlijk altijd gelijk   :-*.

Ook bedachten ze in die tijd de ether, Einstein zijn heelalconstante en weet ik al niet meer. In vergelijking met wisselspanning, radio, voor mij part de atoombom is het maken van energie uit een magneet puur zo'n uitvinding.

En met mensen die dit als kapstok gebruiken bedoel ik al die HUIDIGE maffe uitvinders, die twee magneetjes tegen elkaar klatsen en denken energie op te wekken. Of die iets met een vacuum & wervelstroming & hydroliek iets in elkaar berekenen. DIE mensen noemen in één adem "ja, da kom uit het nulpuntsveld he, daar kunnen we aftappen"

Gedurende de laatste honderd jaar zijn er perpetuum mobile achtige machines bedacht die soms met en soms zonder kennis van deze theorie zijn ontstaan. Maar de afgelopen 20 jaar is er een sterke groei ontstaan van experimenten die duidelijk MET deze theorie aan de haal is gegaan. En magneten hebben een aantal leipe kenmerken die we nu onbeholpen met weis gebiedjes beschrijven. Maar scalar waves en electromagnetic resonance gaan nog stapje verder en kunnen wel een andere visie gebruiken.

Onbeholpen? Dat vind ik een beetje te minachtend hoor van iemand die er bar weinig verstand van heeft.

Het is een goeie vraag of andere dimensies niet boos >:( worden als wij hun energie aftappen. Geen idee, kep het mezelf ook weleens afgevraagd, maar dat zullen we dan nog wel merken ooit.

Waarom zou je zowiezo uit deze dimensie energie kunnen tappen? Dan kunnen we het toch net zo goed uit onze eigen dimensie tappen?? Het enige jammere en ook wel weer kliesjee! is dat deze discussie een trap te ver gevoerd wordt. Er is nog helemaal geen onverklaarbare energie opgewekt, en we raken al verzeild in een discussie over de mogelijke oorzaak van deze energie.

Zero point werkt natuurlijk niet alleen bij perpetuum mobile achtige systemen. Op elk punt in het universum regelt het zero point veld het ontstaan van de energie of materie die op dat moment nodig is in dat punt. Het is een andere manier van naar het universum kijken.

Lees de bijbel, en je kijkt ook op een heel andere manier naar het universum... Ga naar Jomanda, en je kijkt op een heel andere manier naar het universum... Stop onder de volle maan een *#$ in je *%X en je kijkt op een heel andere manier naar het universum.

Staar je nou niet blind op perpetuum mobile achtige devices, want het doel is energie opwekken, dus perpetuum mobile zou dan niet eens voldoende kunnen zijn.

In principe wek je met een perpetum mobille energie op.

Ik gok dat de russen, amerika, israel, japan, china en n-korea allemaal je ass een scalar kickje naar een ander universum kunnen geven :)

Ik gok van niet.

Maar ff een paar vraagjes:

- Denk jij dat alles wat er te weten valt ook daadwerkelijk bekend is?
Domme vraag, natuurlijk niet.

- Denk jij dat sommige landen staatsgeheimen hebben?
Ja natuurlijk.

- Zie je in dat vrije energie idd een groot probleem kan opleveren.
Nope, olie is ook al een soort "vrije energie" praktisch gratis en voor niets op te boren. Geen energie strakjes levert veel grotere problemen op.

- Weet je dat zelfs de piloten die de bom op hiroshima hebben gegooit niet wisten wat voor soort bom het was?
Vind je dat gek?

- Weet jij hoeveel patenten er al zijn opgekocht van 'onmogelijke' uitvindingen?
Weet jij wat er gebeurt als je een patent aanvraagt? Dan wordt je verplicht je werking openbaar te maken. Dus ook al mag niemand je machine namaken en verkopen, iedereen mag de principes bekijken. Namaken voor thuis mag (en kan dus) altijd. Ik zou zeggen, als je een patent tegen komt waarmee jij vermoed "gratis" energie mee te maken; Verhuis naar China of Oerganda of weet ik veel (daar zijn ze niet zo streng met patenten) en bouw dit apparaat. Bestel de wereldpers en je hebt twee wereldverpletterende verhalen voor ze. 1 Dat energie zich "laat maken" en 2 dat het mogelijk is dat Shell of Texaco of wat dit voor zicht heeft kunnen houden.

Weet ook dat als je ergens patent op aanvraagt je niet hoeft te bewijzen dat het ook echt werkt ;-). Besef ook dat als deze patenten het aannemelijk maakte, gratis energie te maken (let op! aannemelijk!!) Het misschien voor Shell's relatief heel weinig geld kost om die dingen aan te kopen, altijd leuk voor later.

Bedenk ook dat patenten maar beperkt houdbaar zijn (tot 20 jaar na aanvraag) & dus openbaar & dus als doofpot ongeschikt zijn. Lees anders dit maar eens door http://www.patentwerk.nl/faq_alg.html en dan vooral punt 6 & 7.

- Weet jij wat er tot de 70ger jaren vooral gebeurde met mensen die zich niet lieten 'omkopen'?
Kolder.

- Geloof jij dat er meer dimensies zijn?
Meer dan ... dan wat?

- Hoe zat het ook alweer met bewustzijn, is dat nou het enige onverklaarbare wat er zal zijn?
Waarom is bewustzijn onverklaarbaar? En waarom is onverklaarbaar onwetenschappelijk?

- Is het mogelijk een motor te maken die alleen draait door middel van de zwaartekracht?

Jahoor, alleen laad je zo'n motor ook op met zwaartekracht. (bv een steen aan een tandheugel, die een tandwiel aandrijft). Anders zie ik momenteel geen andere mogelijk heid.

- Ooit nagedacht of resonantie een asymmetrisch systeem kan opleveren wat energie oplevert.

Ooit overnagedacht wat resonantie nou precies is? Dat je in een resonerend iets energie kan opslaan dat je langzaam kan toevoegen & dat het er daarom zo geheimzinnig uitziet? Dat iets laten resoneren dus ook energiekost? Net zoveel als dat er weer uit die resonantie te halen is?

Resonantie van wat bedoel je nou eigenlijk? Asymmetrisch op welk vlak?

- Wil je nog meer vragen?
Ja, wat was het antwoord op die mop van die ing/Ir en de wetenschapper?

Offline Easymind

• Jr. TechMember
  • **
« Reply #28 on: April 28, 2005, 06:10:32 AM »
Zo, eindelijk eens een beetje gedegen antwoord. Want je zegt nogal vaak dat ik maar bar weinig weet, maar jij komt ook niet met bakken informatie aanzeulen. Nu heb je het iig over enthalpie en je besteed ook nog eens meer dan 1 zin aan patenten.

Enthalpie minimalisatie betekent geen continue energie opwekking. Betekent een eindpunt van evenwicht. Dus ik geloof dat er systemen zijn die met minimale enthalpie toch nog iets doen. Gemeten over tijd zal enthalphie verschil dan niet 0 zijn. Een fluctuerend systeem. Als jij dat gelijk trekt aan Jomanda dan lijk je behoorlijk meelopend defensief of je bent bang dat je het anders niet meer snapt....

Nikola Tesla heeft bijna alles wat ie beweerde waargemaakt, en dat is knap. Ten eerste omdat hij general motors en thomas eddison als competitie had, ten tweede omdat er mensen zoals jij toen ook bestonden en ten derde omdat ie de één na de andere nieuwe ontdekkingen en uitvindingen uitspuwde. Er zat een enorme vaart in zijn ontwikkeling, hij heeft zo ontzettend veel experimenten gedaan en dingen gezien dat hij één van de grootste is op het gebied van electriciteit en electro-magnetische golven.  En hij zag uiteindelijk dat  je met minder electrische energie meer electrische energie kan opwekken. Dit kwam tijdens het experimenteren met grote hoeveelheden energie sturen van mast naar mast. (Resonantie). Tesla droomde van draadloze energie transport (naar steden en huishoudens). Zijn inversteerder wilde hier maar weinig van weten aangezien de centjes al flink binnen kwamen met bekabeling en generatoren, en liet hem vallen. Dit en andere tragische gebeurtenissen hebben het zo gemaakt dat hij het laatste deel van zijn leven niet meer aan de top maar als onbelangrijke eenling heeft moeten doorbrengen. Maar tot zijn dood is hij met electrisiteit op spectaculaire wijze bezig geweest.

Ik ben benieuwd wat voor boekjes wijzheid uit die tijd jij hem zou voor gooien :-*

Je hebt gelijk dat zero point te snel genoemt wordt, maar je moet het beestje nou eenmaal een naampje geven als het energie ‘geeft’. Het free energie gebeuren heeft voor mij gemeen met Jomanda dat het een betere of andere wereld voorspeld. Beter en anders dan een 'realist' zich mag veroorloven ofzo. Maar ik vind zo'n realist altijd zo'n overschatting maken van zijn eigen wijsheid. Over de eeuwen is de realiteit (van wetenschap) nooit hetzelfde gebleven. De verandering was telkens 'ongelooflijk'. Aannemen dat alles hoogst waarschijnlijk is zoals we het nu zien, en alles zal wel zo blijven, is een onrealistische overschatting van je eigen generatie.

Verandering komt door mensen die naief, Jomanda achig en erg logisch kunnen nadenken over dingen die er nog niet zijn. Dus eigenlijk zonder Jomanda weinig vooruitgang :) (sh*t).

Dus heulde aan bijvoorbeeld al deze mensen:
http://www.theverylastpageoftheinternet.com/menu/mainold.htm (re-post)

Maar videos doen je weinig, tech papers doen je weinig (Tom Bearden), patenten ook niet veel en van die lelijke sites moet je al helemaal niks hebben. Hoe kan je jou nou informatie doen opzoeken? Jij gelooft alleen info wanneer de meerderheid of de gevestigde orde het zegt? Wat is er mis met de tech papers van Tom Baerden?

Zoek anders eens iets totaal onzinnergis zero points op en ik zal zeggen wat ik ervan denk. Kan je me eventueel flink mee op me bek late gaan, dus moet leuk zijn ;) En misschien kom je nog wel wat nieuws tegen :o.

A scientist can discover a new star, but he cannot make one. He would have to ask an engineer to do that.
(Zoek zelf maar een mop)
(Waarom bestaan er geen scalar wapens?)
(En ohja, verklaar nog even bewustzijn)
« Last Edit: April 28, 2005, 06:52:44 AM by Easymind »

Offline Brammix

• Full TechMember
  • Mmmm...
« Reply #29 on: April 28, 2005, 09:56:33 PM »
Zo, eindelijk eens een beetje gedegen antwoord. Want je zegt nogal vaak dat ik maar bar weinig weet, maar jij komt ook niet met bakken informatie aanzeulen. Nu heb je het iig over enthalpie en je besteed ook nog eens meer dan 1 zin aan patenten.

Bedoel je dus dat ik gelijk heb met de patenten? Dat het dus als doofpot ongeschikt is, en dat ALLE verhalen van "Ja, maar alles wat eigenlijk niet kan maar toch wel kan is opgekocht en in de doofpot gestopt" zijn dus een leugen?

Ook merk ik dat jij nog al aan termen hangt, zelf de één na de ander interesante term ventileert, om het maar zo onbegrijpbaar mogelijk te maken, en bijna een harde van de term enthalpie krijgt.

Nikola Tesla heeft bijna alles wat ie beweerde waargemaakt, en dat is knap.

ja, en dus is alles wat hij beweerde waar? Of is dat toch geen garantie...

Ten eerste omdat hij general motors en thomas eddison als competitie had, ten tweede omdat er mensen zoals jij toen ook bestonden en ten derde omdat ie de één na de andere nieuwe ontdekkingen en uitvindingen uitspuwde.

Ik ben wel de laatste die nieuwe inzichten remt of tegenhoud met een te conservatief wereldbeeld. Ik ben wel kritisch en niet overenthousiast.

Er zat een enorme vaart in zijn ontwikkeling, hij heeft zo ontzettend veel experimenten gedaan en dingen gezien dat hij één van de grootste is op het gebied van electriciteit en electro-magnetische golven.  En hij zag uiteindelijk dat  je met minder electrische energie meer electrische energie kan opwekken. Dit kwam tijdens het experimenteren met grote hoeveelheden energie sturen van mast naar mast. (Resonantie). Tesla droomde van draadloze energie transport (naar steden en huishoudens). Zijn inversteerder wilde hier maar weinig van weten aangezien de centjes al flink binnen kwamen met bekabeling en generatoren, en liet hem vallen.

En voor de rest is er NIEMAND die dit ook maar snapt? Probeert na te doen? Verbeeld je eens de vermogens die je kunt verdienen met draadloze energieoverdracht, laat staan dat je met draadloze energieoverdracht nog extra energie oppikt uit het nul-punts-veld. Is er nou niemand op dezen aardkloot die dit (met aaaaaaaaal die mensen die precies weten wat hij deed ahum) ook kan? Geen US, geen USSR? Geen Siemens, geen General Electric, geen Toyota? Niemand kan wat hij kon?

Ik wil niet zeggen dat het voor 100% uit te sluiten is, maar als je dit hele verhaal in het juiste perspectief zet (net zo als dat patentenverhaal) het zeer ZEER onwaarschijnlijk wordt dat dit mogelijk is.

Dit en andere tragische gebeurtenissen hebben het zo gemaakt dat hij het laatste deel van zijn leven niet meer aan de top maar als onbelangrijke eenling heeft moeten doorbrengen. Maar tot zijn dood is hij met electrisiteit op spectaculaire wijze bezig geweest.

Tsja, zielig hoor.

Ik ben benieuwd wat voor boekjes wijzheid uit die tijd jij hem zou voor gooien :-*

Weinig denk ik. Maar wat bedoel je hier eigenlijk precies mee??

Je hebt gelijk dat zero point te snel genoemt wordt, maar je moet het beestje nou eenmaal een naampje geven als het energie ‘geeft’.

Inderdaad, pas dan zou je moeten zoeken naar een naampje, als er een beestje is, zolang er geen beestje is; eerst een beertje schieten, dan pas de huid verkopen.

Het free energie gebeuren heeft voor mij gemeen met Jomanda dat het een betere of andere wereld voorspeld. Beter en anders dan een 'realist' zich mag veroorloven ofzo. Maar ik vind zo'n realist altijd zo'n overschatting maken van zijn eigen wijsheid.

Ik doe even arrogant en noem mijzelf een realist. Helaas probeer ik niet iemand anders zijn opvattingen in mijn bekrompen wereldje te persen. Ik probeer de beste zijn eigen wereldbeeld te vergroten en inzichten te verschaffen om zijn bewering in wat andere daglichten te zetten.

Over de eeuwen is de realiteit (van wetenschap) nooit hetzelfde gebleven. De verandering was telkens 'ongelooflijk'. Aannemen dat alles hoogst waarschijnlijk is zoals we het nu zien, en alles zal wel zo blijven, is een onrealistische overschatting van je eigen generatie.

Brrr wat moeten we hier nu weer mee? Wetenschap groeit, lang niet alles is bekend, onderzoek heeft nog steeds zin. Maar om nu maar alles wat onwaarschijnlijk klinkt te geloven, omdat we later dingen weten die we nu  onwaarschijnlijk vinden, vind ik te ver gaan.

Verandering komt door mensen die naief, Jomanda achig en erg logisch kunnen nadenken over dingen die er nog niet zijn. Dus eigenlijk zonder Jomanda weinig vooruitgang :) (sh*t).

Juist bij dingen klakkeloos (fantasieloos) aan te nemen (basis van alle GELOOF) Komen inzichten stil te staan. Ga maar na met hoen rem de kerk op de wetenschap heeft gestaan. Denk vrij, denk logisch, betrek alles, bekijk alles van alle kanten. Stel alles aan de kaak, geloof niets, begrijp alles. En dan nog moet je volstaan met het meest aannemelijke.

Dus heulde aan bijvoorbeeld al deze mensen:
http://www.theverylastpageoftheinternet.com/menu/mainold.htm (re-post)

Ach ja, laat ze maar lekker, misschien komt er ooit nog wat uit.

Maar videos doen je weinig, tech papers doen je weinig (Tom Bearden), patenten ook niet veel en van die lelijke sites moet je al helemaal niks hebben. Hoe kan je jou nou informatie doen opzoeken? Jij gelooft alleen info wanneer de meerderheid of de gevestigde orde het zegt?

Nee, ik geloof alleen wat mij redelijk lijkt, meer lukt gewoon niet.

Wat is er mis met de tech papers van Tom Baerden?

http://www.cheniere.org/

Veel geblaat en weinig wol. Moet ik nog meer uitleggen?? hij heeft dit"http://l2.espacenet.com/dips/bnsviewer?CY=ch&LG=fr&DB=EPD&PN=US6362718&ID=US+++6362718B1+I+ En heeft al zo'n apparaat staan, kan dus gewoon die dingen (van dat plaatje ja, die al meer dan 100 keer de energie leverd die je erin stopt) maken & verkopen, heeft moeite om geld binnen te krijgen? Kom nou, vind je dat vreemd dat ik daar mijn bedenkingen bij heb??

Zoek anders eens iets totaal onzinnergis zero points op en ik zal zeggen wat ik ervan denk. Kan je me eventueel flink mee op me bek late gaan, dus moet leuk zijn ;) En misschien kom je nog wel wat nieuws tegen :o.

Zoek maar eens iets knaps op over dat veld.

A scientist can discover a new star, but he cannot make one. He would have to ask an engineer to do that.

Wat wou je hier eigenlijk mee zeggen?

Waarom bestaan er geen scalar wapens?

Waarom bestaat er geen superman?

En ohja, verklaar nog even bewustzijn.

Hoe bewust ben je eigenlijk van jezelf. Ben je je bewust van je dikke darmen? Je lever? Je hersenen? enz. enz. Ons "bewustzijn" is in ieder geval nogal beperkt.

Offline Easymind

• Jr. TechMember
  • **
« Reply #30 on: April 29, 2005, 03:52:06 AM »
Natuurlijk vond je cold fusion wel altijd al een geloofwaardig fenomeen (sarcasme?  :P):
Both USA Today and The New York Times are reporting on research group from UCLA led by Seth J. Putterman which has discovered a form of nuclear fusion. The impact of the discovery? 'While the device is probably too inefficient to produce electricity or other forms of energy, the scientists say, egg-size fusion generators could someday find uses in spacecraft thrusters, medical treatments and scanners that search for bombs.'

Geloven dat informatie en ook patenten niet kunnen verdwijnen is onbegrijpelijk. Nu met internet is het lastiger natuurlijk, maar als ik zie hoe fox en andere media, en dus de politiek en het bedrijfsleven in amerika denkt over transparantie en informatie waarborging......
En europa, de fransen en de duisters en de nederlanders hebben in het verleden en misschien nu ook nog wel geweld gebruikt om uitvoering van doelen uit het bedrijfsleven te kunnen garanderen.  Iedereen doet dat....

Brammix, je moet weten dat ik pas het laatste jaar af ben geweken van het onzinnig vinden van alles wat niet wetenschappelijk onderbouwt is. Ik had altijd wel het idee dat er vast wel iets zou zijn, maar onderzoek heeft meestal toch wel aangetoont dat handoplegging, telepathie, kristallen, geheugen van water, anti-zwaartekracht, dimensionaire babies met snorren en weet ik het hoogstwaarschijnlijk fabeltjes zijn. Ik had ook wel kenissen van vrienden die tarot kaarten wilde leggen of aan handoplegging deden, en meestal zat ik hun behoorlijk in de hoek te beargumenteren, hetzelfde voor mensen die geloven in god of allah.

Ook ben ik me bewust van de beperkingen in de natuur zoals wet van behoud van energie, en ook nergens in het universum komen we afstotende of zwaartekrachtloze hemellichamen voor. Ik zie ook nergens hoe water in hemelsnaam informatie dragend kan zijn, waarom is het anders dan welke anders stof. Gewoon een stel atomen met moleculen erom heen. En alleen in de hoofde van geflipte wiskundige bestaan er meerdere dimensies.

Maar sinds ik me inlees in zero point en zie wat sommige mensen doen, en probeer te zoeken naar de samenhang in het hele gebeuren. Dan zie ik dat er hoogstwaarschijnlijk toch een onderliggend leidraad zit in alles wat er in ons universum is. En dat zijn trillingen. Alles maar dan ook alles gaat in pulses of bestaat uit golven, of beweegt in repterende bewegingen. Alles! Hierdoor is mijn visie voor bijvoorbeeld handolegging en kristallen enigsinds veranderd. Ik geloof nu sterker dat het menseljk lichaam gevoelig is voor straling of trillingen van buiten af, dat hier eventueel genezing mee kan gebeuren.

Maar mijn gevoel zegt me ook dat een hoop mensen dit al practiseren, maar dat eigenlijk nog niemand echt weet hoe de vork in  de steel zit. Die Prof. Popp heeft wel erg interesante ontdekkingen gedaan op dit gebied. En de theorie over het nul punts veld is voor mij de eerste duidelijke theorie die het zou kunnen gaan maken als de theorie van alles. Maar dan dus vooral omdat het de wereld als trillingen (of golven, wat je beter vind klinken) beschrijft en ook ruimte geeft aan de 2 nog moeilijk te verklaren onderwerpen zoals het subatomaire en het meerdere dimensies verhaal.

'On the Principles of Permissible Overunity EM Power Systems' was het eerste stuk wat ik had gelezen en ik vond het buitengewoon fasinerend. Lees nou eens een paar bladzijde ofzo, doe nou eens wat moeite om datgene wat je zo hard loopt te bestrijden ook een tikkeltje te leren kennen.

En als je dat niet wil, zeg het me dan maar, want dan kunnen we beter deze discussie stoppen. Ik kom al van waar jij me hebben wil en jij zal dan nooit gaan waar ik je hebben wil.... (en anders moet deze threat misschien niet meer bij waterstof, maar bij 'theorien en denkbeelden')
« Last Edit: April 30, 2005, 06:32:42 PM by Easymind »

Offline yahooserious

• Newbie
  • *
  • Waardering: +2/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
« Reply #31 on: November 02, 2006, 04:38:38 PM »
Ik ben nieuw op dit forum, het lijkt al een tijdje stil te liggen, maar misschien zijn er nog abonnee's want al lezend ben ik toch benieuwd geworden. Zijn er ook mensen die niet alleen discussieren maar bereid zijn de handen uit de mouwen te steken? Op internet is genoeg te vinden dat interessant genoeg is om er wat tijd aan te besteden. Als er mensen zijn die interesse hebben om eens met iets op een concrete manier aan de gang te gaan, hoor ik dat graag...

Offline Robert

• Administrator
  • Technology Guru
    • Neoweb
« Reply #32 on: November 02, 2006, 06:36:52 PM »
Waar doel je precies op?
Investeerder staan niet te trappelen om onderzoek naar zero-energie te bekostigen.
De meeste initiatieven (lees: alle) zijn tot nu toe op niets uitgelopen.
Zero-energie blijft een zweverig verhaal, waarbij de echte details ontbreken.
Vaak worden ook ideale energie-situaties erbij gehaald om het verhaal te onderbouwen, terwijl er in werkelijkheid energie verloren gaat in wrijving, warmte etc.

Het zoeken naar de heilige graal van de perpetuum mobile zal waarschijnlijk altijd blijven bestaan.

Maar het is ook niet zo dat het onmogelijk is om energie af te tappen van grootschalige processen zoals de verdampings kringloop. (waterkracht centrales)
Er zijn in de natuur nog veel meer grootschalige processen waar we energie van af kunnen tappen! Denk aan zonne-energie, getijden energie, of zelfs de valversnellingsenergie van zwarte gaten!

Als je deze analogie van het grote projecteerd op het kleine, zullen er dus best processen afspelen op atomair of subatomair niveau waarbij energie afgetapt kan worden.
Zo wordt supergekoeld gas supervloeibaar en kruipt tegen de wanden omhoog. Maar omdat er voor superkoeling (op aarde) enorm veel energie nodig is, is zo'n process niet rendabel!
Ook kernfusie in het klein is wel mogelijk, maar moeilijk op gang en stabiel te houden. Toch zijn wetenschappers er na tig jaren onderzoek in geslaagd om het eindelijk commercieel en energetisch rendabel te maken!

Het maken van magnetische motoren uit materiaal dat van zichzelf magnetisch is, is misschien ook best rendabel, maar je moet ze wel uit de grond halen, bewerken, transporteren, er extra dingen omheen bouwen etc. Dus denk dus niet te snel dat zoiets rendabel is!

Ook het splitsen van water kost veel energie. Via resonantie-splitsing zal dit misschien iets minder energie kosten, maar is het dan al rendabel? Vaak blijkt het tegendeel.

Dus de wil is er wel, maar in het verleden is te vaak gebleken dat het niet werkt!

Offline yahooserious

• Newbie
  • *
« Reply #33 on: November 02, 2006, 07:53:44 PM »
Hoi Robert,

Mijn idee is eigenlijk het volgende: op internet vindt je een enorme hoeveelheid ideeen, sommige uitgewerkt, andere nog in ruwe vorm. Ik was vandaag eens aan het googlen en zag foto's van omgebouwde auto's waarvan de eigenaren beweren dat ze hoofdzakelijk op water lopen. Alle hiervoor benodigde onderdelen hebben ze zelf gemaakt. De informatie stellen ze vrij ter beschikking. Het kunnen allemaal believers zijn, maar het kan ook zijn dat we alles kapotredeneren op basis van aangeleerde theorie en dat het toch de doeners zijn die op een dag voor de doorbraak gaan zorgen.

Dit geldt ook voor magnetische motoren, er zit een bepaalde logica achter die me aanspreekt, omdat wrijving en verlies natuurlijk voornamelijk te wijten is aan de aantrekkingskracht van de aarde en men deze in ieder geval op kan heffen met magneten.
In feite zie je overal om je heen perpetuum mobile, en er wordt natuurlijk al volop gebruik van gemaakt met windmolens, noem maar op.
Ik denk toch dat, wil je op iets stuiten dat buiten de huidige manier van denken en theoretische beperkingen ligt, je eigenlijk gewoon in een bepaald gebied aan het werk zou moeten gaan.
Waarschijnlijk is dit ook gelijk de grootste hindernis, want het valt niet mee aan de ene kant te vergeten wat je hebt geleerd, maar aan de andere kant toch niet helemaal dom aan de gang te gaan.
Ik kom veel theoretische kennis tekort, ik heb een volkomen gebrek aan schoolopleiding en heb me zelf verder moeten ontwikkelen.  Toch heb ik , verdeeld over twee werkgevers, drie maal een patent gekregen op iets dat er dus van tevoren nog niet was.
Ik ben er van overtuigd dat dit ontstond juist omdat ik niet gehinderd werd door enige voorkennis.
In ieder geval heeft dit me genezen van het idee dat 'als het echt een goed idee was, had iemand anders het echt wel bedacht...'
Helaas ontbreekt het vaak aan de middelen om ideeen daadwerkelijk uit te proberen. Ik noem maar een voorbeeld: kun je een auto laten zweven over de weg door stukjes non-ferro aan het asfalt toe te voegen en in plaats van wielen gebruik te maken van een op het eddy current principe gebaseerde roterende magneet?
Ik zou er geen proef mee kunnen uitvoeren, maar wie weet... (Het is maar een willekeurig voorbeeld van een willekeurige gedachte die bij me opkomt als ik dat principe zie.)

Persoonlijk zie ik in een experiment met een magneetmotor het meest. Gebruik makend van de afstotende eigenschap moet er m.i. iets mogelijk zijn. Wanneer je deze kracht gebruikt om in de eerste plaats de aantrekkingskracht op te heffen en er tegelijkertijd een aan een as gemonteerd draaiend object cosequent in dezelfde richting mee te duwen, moet het toch mogelijk zijn beweging op te wekken?
Zou het niet gewoon een kwestie zijn van bouwen en dan, met veel vallen en opstaan, de problemen die je tegenkomt op te lossen, in plaats van in de theorie te blijven hangen?
Theoretisch kan het namelijk niet, dus kun je stoppen voor je begonnen bent.

Ik ben het onmiddelijk met je eens dat je alle bijkomende energie niet moet uitvlakken. Consequent doorgevoerd geloof ik dat ook zonnepanelen een economisch lachertje zijn. Aan de andere kant geldt dit natuurlijk ook voor de bouw van een centrale. Energie kost geld, daarom krijg ik steeds een rekening van het Nuon, maar kan het voor de helft?
dat zou al een revolutie zijn, lijkt me.

Offline Robert

• Administrator
  • Technology Guru
    • Neoweb
« Reply #34 on: November 03, 2006, 08:56:52 AM »
Ik wil best geloven, maar wat ik tot nu toe heb gezien is allemaal nog erg 'fraude gevoelig'.

Ok.. ik gooi een kleurloze vloeistof in m'n tank... op zo'n video kun je niet controleren of dat water is.
En als zou dat wel zo zijn, wie controleert dat er niet ergens een ander energie-systeem wordt gebruikt? (electra-motor, verborgen benzine motor o.i.d.) .

Ik wil heel graag geloven dat het mogelijk is, maar we moeten ook realistisch blijven!
Allemaal achter de 'free-energy' bubbel aanrennen is gevaarlijk! vooral wanneer zoiets uitelkaar spat!

En als je links beschikbaar hebt, dan ben ik zeker wel benieuwd.

Offline yahooserious

• Newbie
  • *
« Reply #35 on: November 03, 2006, 10:08:08 AM »
http://jnaudin.free.fr/html/qedynmnu.htm
Dan heb je natuurlijk nog de adams motor, waar veel info over te vinden is, free energie is wel gelijk het andere uiterste hoor. Maar dezelfde energie opwekken met minder brandstof door efficientie is natuurlijk ook al erg interessant.
http://waterpoweredcar.com/
Daar staan ook wel interessante ideeen op.
De water booster zou goed te bouwen zijn.
Als ik een auto met carburateur had zou ik het er zeker op wagen, met inspuiting zie ik het wat minder zitten...
Ik heb wel 2 jaar rondgereden op 100% zonnebloemolie, met een door mijzelf omgebouwde diesel.
Dat was verassend eenvoudig te realiseren trouwens.
Ik heb persoonlijk weinig met al die verhalen over mensen die een grote uitvinding hebben gedaan en dan op een vreemde manier verdwenen, ontvoerd door de olie-industrie... :-)

Ik heb overigens een verhaal gelezen over een magneetmotor die maanden gelopen zou moeten hebben, maar uiteindelijk stopte door de-magnetisering van de magneten. Ik kan de link niet meer vinden, helaas. Het was een zeer realistisch verhaal. Dat is een probleem waaraan ik nog niet gedacht had. Klopt het dat een magneet zijn kracht verliest als je hem gebruikt?

Offline Digihans

• Board Technicus
  • Technology Guru
  • Waardering: +86/-8
  • E=MC2
« Reply #36 on: November 03, 2006, 01:11:12 PM »
Een gemagnetiseerd object verliest na gebruik een stukje magnetisme.
Anders zou alles magnetisch gemaakt kunnen worden, zonder energie toe te voegen!

Offline ladorite

• Jr. TechMember
  • **
  • Waardering: +7/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Mili
« Reply #37 on: February 27, 2007, 09:24:33 PM »
Een gemagnetiseerd object verliest na gebruik een stukje magnetisme.
Anders zou alles magnetisch gemaakt kunnen worden, zonder energie toe te voegen!

Daarom ben ik ook zo tegen die apparaten die zogenaamd energie halen uit magneten... magneten lijkt voor mensen magie en denken dat daar de oplossing zit... NEEEE
Magneten zijn allemaal leuk en aardig. Maar ook daar stop je een heleboel energie in om hem magnetisch te maken.
 hydrogen... Go Lithium !!
=>Waterstof is een leugen...

Offline wateralsbrandstof?

• Newbie
  • *
« Reply #38 on: May 17, 2007, 09:07:00 PM »
HET KAN WEL !
www.wateralsbrandstof.nl
Je stopt electriciteit in het water en je hebt waterstof. Die electriciteit is inderdaad te weinig om een electromotor te laten lopen en zo de electriciteit er weer uit te halen. Maar je gebruikt de electriciteit niet, je verbrand het gas! Het wordt dus van energiedrager een brandstof. Als je hem op deze manier gebruikt is het zeer goed mogenlijk om alleen op waterstof te rijden, al moet je auto aangepast worden, nl de timing van de ontstekeing moet vroeger en alle onderdelen moeten een keramisch laagje krijgen tegen roest of worden vervangen door RVS.
http://waterpoweredcar.com/stanmeyer.html
hier het bewijs, helaas is deze meneer al vermoord...

Offline ladorite

• Jr. TechMember
  • **
« Reply #39 on: May 17, 2007, 10:25:18 PM »
HET KAN WEL !
www.wateralsbrandstof.nl
Je stopt electriciteit in het water en je hebt waterstof. Die electriciteit is inderdaad te weinig om een electromotor te laten lopen en zo de electriciteit er weer uit te halen. Maar je gebruikt de electriciteit niet, je verbrand het gas! Het wordt dus van energiedrager een brandstof. Als je hem op deze manier gebruikt is het zeer goed mogenlijk om alleen op waterstof te rijden, al moet je auto aangepast worden, nl de timing van de ontstekeing moet vroeger en alle onderdelen moeten een keramisch laagje krijgen tegen roest of worden vervangen door RVS.
http://waterpoweredcar.com/stanmeyer.html
hier het bewijs, helaas is deze meneer al vermoord...

Je generator voor stroom neemt energie af van de motor, Een deel pomp je terug via elektrolyte ??
Daar gaat energie verloren....  Haal eens je generator van je auto af en ga dan eens rijden... Kijk eens hoeveel je bespaart!! Nog meer.

Deze oplossing van jou is waar, maar het zet gewoon verspilde energie om in bruikbare energie, net als de prius dat doet. Om rendement omhoog te krijgen.
Dit kan omdat een benzine motor maar 15-20% rendement heb. Kun je allerlei truukjes uitvogelen om het verloren rendement weer terug te pompen. Dit is er 1 van.

Je zult nooit een complete cyclus krijgen zoals die stan meyer.. 

Maar ik ben tegen zulke domme truukjes al is het wel leuk opzich.
Doe mij maar een auto met accu en elektro motor.... dat is pas zuinig!!!  rendement van wel 90%   ... Als je met AC motor werkt.

• Newbie
  • *
« Reply #40 on: May 18, 2007, 11:13:53 AM »
Het is ook de bedoeling dat we verstandiger met energie omgaan, stukje bij beetje. Maar als het echt om besparen gaat heb ik hier nog een leuke:
www.theaircar.com
die rijdt waarachtig al sinds 2003 op LUCHT !!

Offline PingPong

• Newbie
  • *
  • Waardering: +6/-0
« Reply #41 on: May 19, 2007, 01:50:14 PM »
Die auto rijdt op perslucht. Het kost vele malen meer energie om die perslucht te maken dan je ooit terug krijgt door die perslucht te gebruiken in een auto (of waar dan ook). Die perslucht is niet meer dan een miserabele "accu".

En dat geldt ook voor die zogenaamde waterstofgenerator. Het kost op die manier meer dan tien keer zoveel energie om die waterstof te maken dan die waterstof oplevert wanneer je die gebruikt in je motor. Waterstof is een energieverspiller, geen energiebron.

Lees eens een goed thermodynamicaboek in plaats van al die lariekoek over waterstof, perslucht, magneten en perpetuum mobiles.

Offline ladorite

• Jr. TechMember
  • **
« Reply #42 on: May 20, 2007, 01:31:17 PM »
Die auto rijdt op perslucht. Het kost vele malen meer energie om die perslucht te maken dan je ooit terug krijgt door die perslucht te gebruiken in een auto (of waar dan ook). Die perslucht is niet meer dan een miserabele "accu".

Zo zijn er allemaal vreemde accu's  wel eens de kinetische vliegwiel accu gezien van nasa ?? dat schijnt nog wel potentie te hebben.

Kinetische energie wordt opgeslagen in een vliegwiel in een vacuüm ruimte met magnetische lagers.  Als je op de as een generator zet, zet je in princiepe de kinetische energie om in elektrische energie voor... b.v. de elektro motor in je auto.

Offline PingPong

• Newbie
  • *
  • Waardering: +6/-0
« Reply #43 on: June 04, 2007, 12:41:55 PM »
Zoals je al zei: er zijn vele vormen van "accus" mogelijk. Een vliegwiel is er één van maar voor iedere accu geldt: er komt altijd minder energie uit dan erin gestopt moet worden.

Ik vraag me af of een vliegwiel voor autos beter (efficiency, opslagcapaciteit) zou zijn dan een lithiumaccu.

Ik ben het dan ook helemaal met je onderschrift eens, go lithium, forget hydrogen.

Overigens is die waterstofleugen wel een goede methode om pasafgestudeerden te testen op hun inzicht. Geloven ze in waterstofeconomie dan hoef ik ze niet op mijn project.

• Newbie
  • *
« Reply #44 on: June 04, 2007, 01:02:19 PM »
Ik daag je uit om met mij in mijn auto 150 km te gaan rijden , met volle tank starten , 130km/u zonder de generator aan te hebben. En dan na volgetankt te hebben dezelfde weg en dezelfde snelheid terug, met de waterstofgenerator aan. Als dit niet minimaal 20% verschil uitmaakt betaal ik de test en geef je 100,-. Werkt het wel, betaal jij `m en geeft mij 100,- (de test kost 60,-). Ik kan niet verklaren wat er gebeurd(ongeschoold), maar wel laten zien.
laat maar weten! ::)

Offline sparky

• Board Technicus
  • Sr. Technology Member
  • Waardering: +46/-4
  • Techniek is voor iedereen!
« Reply #45 on: June 04, 2007, 06:41:17 PM »
Ik ben het dan ook helemaal met je onderschrift eens, go lithium, forget hydrogen.

Overigens is die waterstofleugen wel een goede methode om pasafgestudeerden te testen op hun inzicht. Geloven ze in waterstofeconomie dan hoef ik ze niet op mijn project.

En hoe denk je dat lithium wordt gemaakt?

Het metaal kan uit zijn zouten vrijgemaakt worden langs elektrochemische weg, via elektrolyse van bijvoorbeeld het chloride
(bron: wikipedia)
Verder is de hoeveelheid lithium eindig. Dus geen goed alternatief voor de wereldwijde energie voorziening.

Ik denk overigens dat waterstof wel degelijk de toekomst.
Niet omdat het efficient is. (want dat is het blijkbaar niet), maar wel omdat het een universele brandstof is.
Net zoals je computers werken met bits en bytes, werken bijna alle machines, apparaten en levende wezens op een vorm van waterstof.
Het is de universele brandstof.

Verder denk ik dat we in de nabije toekomst een overschot gaan zien van energie.
Als overal zonnetorens staan, CSP-centrales vol met parabolische spiegels of zonnepanelen, kernfusiereactoren, waterkracht, omgekeerde osmose centrales, eb/vloed reactoren etc.

Het maakt dan niet meer uit dat we straks nog wat energieverlies hebben bij omzettingen. Maar de universele drager zal waterstof zijn.

Offline ladorite

• Jr. TechMember
  • **
« Reply #46 on: June 04, 2007, 08:27:38 PM »
Lithium is een vrij veelvoorkomend element en er is een hoeveelheid van 65 mg/L aanwezig in de aardkorst. Lithium komt daarmee minder voor dan  nikkel,  koper en  wolfraam en meer dan  cerium en tin.

Zo kun je dus wel tegen elk element zeggen dat het eindig is. Kijk maar naar de koper prijs.. die stijgt als de terring.
En voor een lithium batterij heb je niet zoveel lithium nodig als zown batterij eruit ziet.

bron:http://www.lenntech.com/elementen-periodiek-systeem/Li.htm

Ook zeg je natuurlijk Charge/Discharge efficienctie. Lithium ion ligt aardig dicht bij de 100%.. 98% had ik van een bedrijf gelezen. Lead acid en andere hebben zown 80% en dergelijke.
« Last Edit: June 06, 2007, 11:11:05 PM by ladorite »

Offline ladorite

• Jr. TechMember
  • **
« Reply #47 on: June 04, 2007, 08:30:35 PM »
Ik daag je uit om met mij in mijn auto 150 km te gaan rijden , met volle tank starten , 130km/u zonder de generator aan te hebben. En dan na volgetankt te hebben dezelfde weg en dezelfde snelheid terug, met de waterstofgenerator aan. Als dit niet minimaal 20% verschil uitmaakt betaal ik de test en geef je 100,-. Werkt het wel, betaal jij `m en geeft mij 100,- (de test kost 60,-). Ik kan niet verklaren wat er gebeurd(ongeschoold), maar wel laten zien.
laat maar weten! ::)

ik weet wel wat er gebeurt... verspilde generator energie hergebruik je. Jij zult vast wel merken dat als je veel radio luistert op ten duur wel je accu snel leeg is en dergelijke. Dan je binnen de kortste tijd niet meer kan starten.

de optimist

• Guest
« Reply #48 on: July 23, 2007, 11:50:59 PM »
Als ik alles zo lees begrijp ik dat er nog geen systeem is voor mijn volvo. Ik wil em wel ombouwen naar een auto waar ik nooit meer mee hoef te tanken. Liefst met wat huis tuin en keuken artikelen die niets kosten.... is er dan echt geen handige student die even een doe het zelf pakketje kan verzinnen, zodat mijn auto nog minder energie verbruikt dan een fiets?.
......Tjonge jonge als ze dat niet eens kunnen, hou dan maar op...
Ik bouw wel een paar trappers in mijn auto!... nieuw type motor: 2 mans havermout met zweepslagaandrijving.

Offline sparky

• Board Technicus
  • Sr. Technology Member
  • Waardering: +46/-4
  • Techniek is voor iedereen!
« Reply #49 on: July 24, 2007, 10:43:34 AM »
om een auto voort te bewegen is veel energie nodig.
Een persoon weegt zo'n 75 kilo, de auto zelf ruim 1400 kg!
Om een dergelijk auto op acceptabele snelheid voort te bewegen is veel energie nodig.

Als je ergens in/op/rondom je huis een dergelijke hoeveelheid energie kan produceren en om weet te zetten naar waterstof ben je zelfvoorzienend.
En dan moet je uiteraard geen electriciteit aftappen.

Maar er zijn windmolens voor particulieren die aardag wat energie maken! Verder zou je wel electriciteit kunnen gebruiken, maar dan moet je ergens anders je electriciteit compenseren door bijvoorbeeld een zonnepaneel, zonneboiler, warmtepomp, spaarlampen etc.