<quote>IS GELOOF EN GELD MEER WAARD DAN VREDE EN WELVAART </quote>
euh helaas (voor jou) het antwoord is JA. jij bent een (onmogelijke) idealist als je dat wel geloofd. vrijwel elke oorlog in de geschiedenis gaat om geld en bezit, tot in alle bekende geschiedenis. het is een karaktereigenschap van vrijwel elk mens, hebzucht. meer willen hebben, van veilig voor de winter tot het nieuwste van het nieuwste. of ook willen hebben wat bv de buurman heeft.
en geloof...dat is juist het kenmerk van geloof. het is het belangrijkste. het geloof zelf zegt dat het belangrijker is dan oorlog. en het punt is, geloof maakt het alles waard.
In de koran staat zelfs dat de moslims een jihad moeten voeren. dat hebben ze in de middeleeuwen gedaan, en nu doen sommigen het weer. DAT vind ik fout, een geloof dat oorlog voorschrijft, dat de westerse wereld (en israel) vernietigd moet worden.
maar waar het om gaat als je dingen 'bij de bron' wil aanpakken, is dat je mensen niet hun hebzucht of hun geloof kan laten afschaffen. zo werkt het niet. in geen 1000 jaar lukt je dat.
vergeet niet waar we vandaan komen: - het recht van de sterkste - kill or be killed
je kan proberen elk onschuldig leven te sparen, maar het lukt je toch niet en het heeft niet eens nut. bovendien stevenen we nog altijd op wereldoverpopulatie af. dat geeft toch echt problemen, en die worden niet vreedzaam opgelost kan ik je zeggen.
als ik nu zie dat terroristen in irak slodaten sniperen dan wordt ik pas echt boos. die mensen zijn er om te helpen en ze worden VERMOORD. ze moeten gewoon meteen alle soldaten weghalen en dan mag irak het zelf uitzoeken. dan komt er maar lekker een burgeroorlog. ze verdienen niet anders.
wil je weten hoe terrorisme echt gestopt kan worden? door de omgeving. moeders die hun zonen weghalen. mannen die hun broers aangeven en mensen die weigeren mee te doen. maar dat doen ze niet. ook al sterven ze zelf, ze blijven het terrorisme steunen. wat kunnen wij als westerse wereld nog doen? alle steun stoppen. kijken wat ze er zelf van maken. daarna kan je eventueel tenminste open oorlog beginnen.
en als het aan mij ligt gooien ze vanaf nu voor elk genomen leven een flinke bom midden in de wijk waar het gebeurde. als de mensen dan een terrorist zien kunnen ze hem tegenhouden, of de buren laten sterven. leg de keuze weer bij hen, want als wij kiezen zeuren ze wat we ook doen. en als daarbij doden vallen is het jammer, maar bij elke oorlog sterven mensen en de terroristen kiezen ervoor de onschuldigen, hun eigen mensen, te laten sterven