0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Ik heb er geen bezwaar tegen. Het verhoogt de oogstopbrengs en voor de derde wereld landen zal dit zeker een voordeel opleveren. Het moet eigenlijk ook wel om de miljarden magen van de steeds toenemende bevolking te vullen.
Ik vindt genetisch gemanipuleerd voedsel wel lekker! Denk bijvoorbeeld aan brocoli! Dat is gewoon een kruising tussen bloemkool en boerenkool! Niets mis mee toch?
@de NatuurJij zegt van: laat maar we produceren toch al genoeg voedsel, laat gen tech maar achter wegen. Bekijk het nou eens van de andere kant: als je een plant zo maakt dat hij meer oplevert, terwijl hij geen andere planten verandert/overheerst. Dan kun je het dus doen met minder landkbouw grond en meer natuur en dat zou jou toch moeten aanspreken Denton
...wij staan op het moment boven de natuur.
Ik vind best dat mensen vooruitgang mogen boeken qua technologie, als ze maar andere (de natuur (planten, bomen, dieren, etc)) met rust laten. Kortom niet gaan aanpassen. Je mag best gebruik maken van de natuur, maar niet misbruiken.
inderdaad maar je vergeet iets, wij mensen hebben technologie, hetgene wat ons onderscheid van de andere creaturen, wij staan op het moment boven de natuur.
Grootste probleem in het ethische vraagstuk is dat de wereld nog vol dogma's zit. Zoals dat mensen dood horen te gaan, en dat de bouwstenen van het leven heilig zijn.