Zoals iemand antwoorde ga ik akkoord met het feit dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat wij als kleine planeet, met daarop nog kleinere wezentjes, (t.o.v. de ruimte), de enige vorm van leven zouden zijn. Gezien vanuit de ruimte is onze planeet een korreltje zand in de woestijn. Mensen die denken dat wij de enige vorm van leven zijn in dit heelal hebben volgens mij een groot idee van hunzelf maar zijn volgens mij nooit verder geweest dan hun huis, laat staan hun dorp.
Anderzijds hoop ik dat wij de tijd niet hebben om dit andere leven te ontdekken, want mocht dit "minder intellegent zijn£ dan wij zouden wij uiteraard als eerste tendens hebben om dit "andere leven" te gaan beheersen en ons eigen wereldje op te leggen, wat uiteraard geen goed idee zou zijn.
Gezien de evolutie van onze beschaving en indien deze niet verbeterd (oorlogen, vervuiling, moorden, verlies van morale basis--- om maar de ergste te noemen) zou het volgens mij beter zijn dat ons ras verdwijnt in de diepte van het heelal ... om plaats te maken voor een nieuwe ochtend met een beter wereld. Hoopp doet leven.