Ik kan deze theorie niet ergens plaatsen, maar denk wel dat het het meeste met zero-point te maken heft.
volgens mijn theorie, waar ik mijn hoofd een maand lang over heb gebroken
de subelementaire lading van een upquark is + 2/3
de subelementaire lading van een downquark is -1/3
een proton bestaat uit 1 downquark en 2 upquarks, waardoor de elementaire lading +1 is
een neutron bestaat uit 2 downquarks en 1 upquark waardoor de elementaire lading 0 is
een electron zou dan uit 3 downquarks moeten bestaan, met de waarde -1 maar dat is volgens de huidige theorie niet mogelijk.
omdat gelijke ladingen elkaar afstoten
In mijn hoofd zie ik dan 6 nul-subatomaire deeltjes, exact dezelfde, Elk deeltje heeft twee zijden met een positiefe lading en één zijde met negatieve lading.
(ik noem het nul-subatomair omdat het geen "tastbare"deeltjes zijn, maar energiedeeltjes)
er zij 6 verschillende combinaties mogelijk (ik heb er 3 op de tekening gezet, de deeltjes zijn anders van formaat, maar ik kon niet in 3D tekenen, dus dit geeft alleen de lading aan) je moet je voorstellen dat de drietandjes elke mogelijke richting uit kunnen draaien, alleen de ladingen zijn verbonden.
Hierdoor krijg je 6 soorten deeltjes, waarvan 3 met een +2/3 en 3 met -1/3 lading. Hoe meer solide het deeltje hoe "zwaarder" deze lijkt te zijn.
Doordat de deeltjes een ring vormen als ze een Quark hebben gevormd, (door elkaar heen), kunnen Quarks niet van elkaar worden gescheiden, en zelfstandig bestaan. Hoe verder je ze dan van elkaar af zou houden, hoe groter de aantrekkingskracht.
Ik denk dat als je ze te ver vanelkaar af zou houden, de onderlinge Energie nieuwe subdeeltjes creëert.
De kunst is, de deeltjes op de afstand te houden, dat ze net geen nieuwe Quarks crëeren

ik hoor graag tegenreacties hierop.
Heeft iemand een betere theorie? of is dit niets meer dan een gedachtenspinsel.
Ik heb net een enorme dosis hoofdpijn bij mezelf veroorzaakt... maar ik kan in elk geval weer slapen, nu ik het op papier heb gezet.
Steven
(mijn vorige username was loadrunnerste, maar die kon ik niet meer re-genereren)