Jaja, de grote-september-update

Allereerst: de verandering in het ontwerp. Het zwengelwiel is niet langer geveerd, dit vooral om het werk dat dit met zich mee brengt en omdat het vrijwel niets gaat uitmaken. Doordat het gewicht op het zwengelwiel zo laag mogelijk gehouden gaat worden is het ook geen probleem dat dit niet geveerd is. Bijkomend voordeel: de robot is nu een stuk korter en lager.
Dit is het uiteindelijk ontwerp:

Afgelopen woensdag ben ik ijzer gaan halen. Tip voor wie snel rijk wil worden: ga oudijzer ophalen.. De prijs staat echt enorm hoog. Toen we naar Mol reden had ik meteen de camionette volgeladen met oude motoronderdelen, kapotte apparaten, enz.. Daar heb ik mooi 30€ voor gekregen (moet je nagaan hoeveel zooi ik heb liggen...)

Mijn gemodificeerde houtverstekzaag.
erg handig ding, en met wat aanpassingen passen er ook nog eens metaalslijpschijven op

Toen ik het ijzer had, heb ik meteen een mal gelast om de ophangingsstaven te lassen. Zie hier het resultaat:

Na een dagje knutselen:

Zoals hier boven ergens staat had ik allerlei rommel binnengedaan als oud ijzer. Om te laten zien dat dit ook echt nodig was laat ik hier wat foto's zien van de electronicawerkplaats:

Voor de duidelijkheid: op het moment dat ik foto's nam was er al ongeveer de helft weg..
Wie zich ooit heeft beziggehouden met electronica of repareren van apparten weet waarschijnlijk hoe snel je een kast vol hebt liggen...
Dit was niet de enige plaats die dringend een grote opruimingsactie nodig had. In de werkplaats waar ik aan mijn brommers/motoren werk kon je de grond ook al niet meer zien door de motorblokken, frames, velgen enz... Het heeft me wat moeite gekost om alles zomaar weg te gooien, maar nu ben ik eigenlijk toch wel blij dat ik er vanaf ben

Al zal dat waarschijnlijk veranderen als ik 'net dat ene' onderdeeltje nodig heb...
Voor de mensen die zich afvragen wie ik eigenlijk ben, dit ben ik op mn wedstrijdmotor

Stilaan begin ik na te denken over mijn eindwerk maar ik heb nog geen enkel idee... Heeft er iemand een voorstel?
Mijn mening is dat je toekomstgericht moet kiezen. Ja kan wel een heel interessant onderwerp hebben, maar als dat al 100x uitgewerkt is het nogal jammer dat je er zoveel tijd insteekt. Het is ook niet erg als je iets doet waarvan je niet zeker bent dat het gaat lukken (zoals mij

). Je kan dan nog altijd schrijven over de problemen die je bent tegengekomen, ervaringen, dingen die je geleerd hebt...
Waar liggen je interesses?
Tot hier de grote-september-update

Wim.