over het ontwerp heb ik al wel nagedacht. de bedoeling is om het uiteraard helemaal dicht te krijgen doormiddel van strak gespannen netten in een stevig (denk aan stalen buizen) frame. helemaal mooi zou het zijn om deze telescopisch uitschuifbaar te maken.
als beveiliging aan de onder kant zat ik te denken aan betonijzer-netten. twee stuks op elkaar zouden een mooie luchtdoorlaat geven maar toch voldoende veiligheid om er niet door te glijden met handen of voeten. hierboven moet een net komen, een soort trampoline idee.
de "ventilator" wil ik maken van een auto/motor wiel. met flappen van 1.5 tot 2 meter heb ik al een windstroming van minimaal 3 meter.
om hem aan te drijven kan ik volgens mij gewoon een sterke benzine motor nemen, als ik maar genoeg vermogen heb zal ik vanzelf de lucht ingaan toch?
ik ben zelf niet zo`n rekenwonder, ik ben meer van gewoon proberen en we zien wel.
het gaat in het begin inderdaad maar om een paar meter, 2 of 3. maar als ik het onder de knie kan krijgen (het zweven) is een hoogte van 6 of 7 meter wel gaaf natuurlijk

maar dat zien we dan wel weer.
bedankt alvast voor je antwoord!
en die bouwvergunning heb je toch alleen nodig bij volledig dichte bouwwerken?