Neoweb.nl

Wat te verdienen?

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline naam

• *
  • 8
  • +2/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
Wat te verdienen?
« on: December 30, 2006, 01:33:45 PM »
Hey,
Ik vroeg mij af welke beroepsvooruitzichten je hebt als je een master in de nanotechnologie hebt gehaald en hoeveel je zou kunnen gaan verdienen. Ik heb al rondgekeken op fom.nl maar daar vind ik enkel vacatures waarbij je salaris bijvoorbeeld maximaal 2,367 per maand is. Dit vind ik niet erg veel voor zon 'hoge' baan... Kan iemand dit toelichten?
Alvast bedankt,
Naam

Offline D.Heusden

• 408
  • +28/-5
  • van nanotechnologie tot ruimtevaart
Re: Wat te verdienen?
« Reply #1 on: December 31, 2006, 10:44:23 AM »
Sommige afgestudeerden van een opleiding 'nanotechnologie' zullen exceleren in hun vak en grote ontdekkingen doen. De andere komen niet verder dan het uitvoeren van de 'standaard' handelingen die ze op school hebben geleerd.

Het FOM is een soort semi-overheidsinstelling / onderzoeksstichting. Maar je krijgt daar gewoon een marktconform salaris. Ook andere bedrijven in die sector zullen dus zo'n salaris bieden voor net afgestudeerden.

Het is net als bij IT-ers.
Als jonge afgestuurde IT-er verdien je meestal gewoon het minimumloon. Pas als je laat zien dat je wat waard bent, gaat je loon stijgen. Ben je goed in een bepaald vakgebied (bijvoorbeeld programmeren, consultancy) dan ligt je salaris weer wat hoger.
Op het moment dat je onmisbaar voor een bedrijf wordt, wordt je loon ook navenant hoog.

Daarnaast kun je als IT-er of in jouw geval 'nanotechneut' ook nog iets voor jezelf beginnen, waarbij het risico helemaal bij jezelf ligt, maar waar de vooruitzichten op een nog hoger salaris ook aanwezig zijn!

Offline Benjamin23

• 351
  • +30/-4
  • Dit forum is het helemaal !
« Reply #2 on: December 31, 2006, 10:45:20 AM »
En 2.367 euro per maand voor een twintiger die net is afgestudeerd is toch niet weinig!
Je loon wordt in de meeste sectoren ook nog ieder jaar geindexeerd en gecorrigeerd tegen de inflatie.

Offline naam

• *
  • 8
  • +2/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
« Reply #3 on: December 31, 2006, 12:46:45 PM »
Ooh is dat voor een net afgestudeerde? Ik dacht dat dat echt zon professor-met-een-baard baan was. Hmm oke bedankt voor de reacties, mn vraag is beantwoord!

Offline Benjamin23

• 351
  • +30/-4
  • Dit forum is het helemaal !
« Reply #4 on: January 12, 2007, 06:33:15 PM »
wil je graag een professor met baard worden dan  ;)

Offline Florian

• 327
  • +32/-0
  • Alles heeft een tegengestelde
« Reply #5 on: January 12, 2007, 07:33:25 PM »
mijn ma is ook professor maar die heeft geen baard  :laugh: :laugh:
gelukkig kijkt ze niet naar dit forum  :laugh:

Offline ladorite

• **
  • 89
  • +8/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Mili
« Reply #6 on: May 20, 2007, 11:33:22 PM »
Ik zie het niet zitten als je zoiets gaat doen om het geld. Ik denk dat je bij zulke hoge banen toch moet uitblinken met talent. Gecombineerd met er plezier in hebben. Als je gefocused bent op geld zal dat niet zo 1 2 3 lukken.. Net zoals de baan "manager". Denkt iedereen eerst aan: Het goeie salaris.
 hydrogen... Go Lithium !!
=>Waterstof is een leugen...