Ik begrijp wat je zegt. Alleen wordt in TGGWS uitgelegd dat de relatie juist andersom is. Wanneer de temperatuur verhoogt, is het gevolg een stijging van het CO2 gehalte.
Dat heeft er niets mee te maken dat wij ook CO2 uitstoten. Wat daar gezegd wordt is min of meer dat wij zoveel kunnen uitstoten als we willen, maar dat niet door CO2 de temperatuur stijgt. Maar dat juist de hoeveelheid CO2 stijgt, wanneer de temperatuur op aarde toeneemt.
Daarnaast stoten wij zelf dus CO2 uit, dus komt er wat extra CO2 in de lucht, maar dat doet er volgens deze theorie niet toe.
Link naar de theorie waarnaar verwezen wordt in TGGWS:
http://www.sciencebits.com/CosmicRaysClimate
Ik wil gewoon antwoord of de theorie klopt, dat temperatuur stijgingen worden veroorzaakt door de relatie tussen zonnestraling, cosmische straling en zonnewinden.
Ik geloof best dat de CO2 uitstoot is gegroeid en dat mogelijk (bron?) het CO2 gehalte op aarde nog nooit zo hoog is geweest. Als bovengenoemde theorie klopt, doet CO2 er gewoon niet toe en kunnen we het wel vertienvoudigen en zou dat er nóg niet toe doen.
Het klimaat verandert, dat weten we, maar het betekent nog niet automatisch dat dit komt doordat het CO2 gehalte mogelijk op een hoogte punt zit.
Met alle respect, maar om de vraag heen draaien met berekeningen en losstaande feiten lost dit vraagstuk niet op.