Ik denk dat het zo gaat:
Als eerste:
Het bouwen van een dergelijk ruimte schip kan waarschijnlijk het beste gebouwd worden op de maan. Waarschijnlijk nog steeds in delen, maar dan blijf je het grote voordeel hebben dat je een veel kleinere aantrekkings kracht hebt. Ook kan je grote delen in een keer lanceren omdat je kleine kernbommen kunt gebruiken om te lanceren, terwijl je geen last hebt van straling die de natuur aantast.
Ten tweede:
Het eten. Ik denk dat er vanaf de aarde een hoop eten en aarde mee worden genomen. Met de aarde kan een klein deel van de belangrijke voedingsmiddelen gemaakt worden, die niet op een gemische manier gemaakt kan worden. (je zult waarschijnlijk vooral een soort "pap" eten met de meest belangrijke vitaminen en mineralen er in).
Ten derde
denk ik dat als je voldoende water mee neemt (bijvoorbeeld 140% van wat ze nodig hebben), dat je een deel verliest (die bijvoorbeeld 20 % die in je kleren en muren gaat zitten, en de rest kun je recycelen.
Als laatste
Zal een reactor aan boord nodig zijn (kern energie of kernfusie) om van energie te voorzien, want zonnepanelen leveren niets meer op als ze een eind van de zon af zijn. Van die energie kun je ook je uitwerpselen recyclen
Denton