Hoe sta je tegenover fileproblematiek¨Zijn verschillende oplossingen voor.Thuiswerk,bedrijven verspreiden over een groter gebied en de automobilist wijs maken dat autorijden dom is (het machotijdperk is voorbij)
Thuiswerken is een goed idee, maar de bedrijven die het mogelijk kunnen maken, vragen veel te veel geld!
Het enige wat een werknemer nodig heeft, is een veilige verbinding met de server op het werk en een stukje software dat kan meten of iemand wel werk of niet.
Verder zou je de leeftijdsgrens voor het rijden in een auto kunnen veranderen. Bijvoorbeeld 19 of 20 jaar tot 70 of 75 jaar. Jongeren worden dan gestimuleerd om te reizen met openbaar vervoer.
Ook carpoolen zou wel weer eens nieuw leven ingeblazen mogen worden.
Maar dan met een soort (verplicht) landelijk carpool register, waar iedere werkende Nederlander met werktijden in vermeld staat. (uiteraard anoniem). Mensen hoeven niet verplicht te worden om met elkaar te carpoolen, maar door goede marketing kun je het voordeel van carpoolen zeker aantrekkelijk maken.
Carpoolen: Milieuvriendelijk, Minder Files en Goedkoop!
Het belangrijkste bij filevermindering is het aantal auto's, dat op het zelfde moment op de weg zit, terugdringen.
Je zou bijvoorbeeld ook het openbaar vervoer gratis kunnen maken. Bijvoorbeeld door het geld voor spitsstroken te gebruiken voor gratis openbaar vervoer.
Dan had al het geld van spitstroken (en het onderhoud eraan) niet geinvesteerd hoeven worden, en had de trein gewoon gratis geweest! Want werken die spitsstroken nou echt? Volgens mij hebben we jaarlijks meer files!
Hoe sta je tegenover hypotheekrente aftrek.Niemand anders dan de huiseigenaar zelf dient te betalen voor zijn of haar woning.
Inderdaad! De hypotheekrente moet gewoon afgeschaft worden (gelijkdelijk!!!) Het is misschien zuur als je net een huis hebt gekocht en het blijkt minder waard te zijn, maar over de hele linie worden huizen dan goedkoper! Dus het effect voor alle woningbezitters is eigenlijk 0.
Daarnaast worden maandlasten juist lager, doordat de huizenprijzen dalen! Starters op de woningmarkt profiteren daar enorm van!
En als je de hypotheekrenteaftrek afbouwt in een periode van 25 of 30 jaar, zal niemand het echt merken!
Hoe sta je tegenover onderwijsMag meer kosten, leerplicht naar de 18, totale hervorming van het onderwijs dient te worden doorgevoerd, waar de staat geheel buiten staat.
Ik ben wel benieuwd naar wat voor hervorming je toe wil? Ergens moet iemand die hervorming leiden? Moet volgens jouw onderwijs geprivatiseerd worden? Of wat bedoel je precies?
Ik ben zelf van mening dat onderwijs de basis is voor de samenleving. Bezuinigen op onderwijs is nooit goed. Wel denk ik dat het niveau van onderwijs stukken beter kan! (misschien bedoel je zo'n soort hervorming?)
Jongeren kunnen op hun 16e of 18e vaak nog niet overzien, welke beroepskeuze zij moeten maken.
Als school ze niet bevalt, gaan ze werken, maar vergooien ze gelijk hun toekomst! Het blijkt heel moeilijk om in onze maatschappij zonder diploma jezelf op te werken!
Verder moet er ook beter sociaal onderwijs komen (normen en waarden) en onderwijs dat beter aansluit bij de praktijk (bijvoorbeeld het beheren van huishoudgeld etc)
Hoe sta je tegenover groen/duurzaamKan voor behoorlijk wat werkgelegenheid zorgen
Helemaal mee eens!
In Duitsland is de zonne-energie sector inmiddels groter dan de auto-industrie! Puur omdat de overheid een visie had en daar jaren geleden in heeft geïnvesteerd met subsidies.
Hoe sta je tegenover defensie uitgavenDe term "defensie" is achterhaald, de grootste kostenpost is tegenwoordig de NAVO waar naar het schijnt de vs de dienst uitmaakt,de vs voert een offensief beleid en daar ben ik het niet mee eens.
Inderdaad. Waartegen moet Nederland zich beschermen?
Als het is om een oorlog in Irak te kunnen voeren om de olie veilig te stellen, denk ik dat een switch naar groene energie zinvoller is! Al weet ik niet hoeveel geld er via Shell naar de staat vloeit.
Misschien is het wel een positief saldo, maar dan nog is het van de zotte!!
Verder is er in Nederland natuurlijk ook wel een defensie-industrie, maar of we die daarom in stand moeten houden??
Hoe sta je tegenover politie/rechtsysteem/straffenDom(zie onderwijs)/onrechtvaardig/te soft.Een crimineel heeft te veel rechten en de gedupeerde te veel plichten.Vijf personen in een cel,geen tv,geen internet en al helemaal geen neukhokjes
Cellen mogen zeker soberder! Laat ze maar voelen dat ze straf hebben. Verder denk ik niet dat het helpt om 8 ipv 6 jaar te zitten.
Ik denk dat sociale lessen bij deze groep ook wel eens aan zouden kunnen slaan. (normen en waarden)
En geef die mensen kansen om op een eerlijke manier geld te verdienen! (cursussen, onderwijs, stages)
Verder kan criminaliteit in beginsel al via goed onderwijs worden voorkomen.
Tegenwoordig zijn ouders niet bereid om hun kind netjes op te voeden, maar dumpen het liever in een cresh of opvang, of laten het zelf (met tv en computer) opgroeien, zodat ze zelf allebei kunnen werken!
Ik ben echt niet tegen de emancipatie van de vrouw, maar wie neemt de rol van opvoeder over?
Dat brengt me ook gelijk op een ander standpunt: kinderbijslag
kinderbijslag (of fokpremie)Ik denk dat we dat ook moeten afschaffen. Verder moeten mensen inzien dat het hebben van een kind VEEEEL geld kost. De verplichting die je hebt om een kind goed op te voeden moet veel zwaarder wegen.
Misschien moeten meisjes (en jongens) wel verplicht les krijgen in wat er allemaal komt kijken bij het opvoeden van een kind tot volwassenheid. En waar de valkuilen zitten.
Het stimuleren van het hebben van kinderen, lijkt me in de huidige 2-verdieners samenleving geen goede optie!
Hoe sta je tegenover ontwikkelingssamenwerkingOntwikkeling is belangrijk,samenwerken ook, dat er geld over de balk gegooid wordt is een feit. Dat betekent dat de ontwikkeling van nederland achterblijft en dat is de laatste 20 jaar duidelijk te merken geweest.
Ontwikkelingshulp blijft een wassen neus, zolang er geen vrije wereldhandel is. Boeren in Afrika kunnen best goedkoop produceren, maar kunnen niet handelen op de wereldmarkt door export en importheffingen.
Het opheffen van die sancties, kost ons als land misschien handel, maar dan hoeven we ook geen ontwikkelingshulp meer te betalen. Daarnaast worden de prijzen van produkten dan lager en daar profiteren alle consumenten van! die hebben dan meer geld om consumptief te besteden, of om belasting van te betalen
Hoe sta je tegenover belastingen voor particulieren Te hoog,belasting moet betaald worden ,de overheid heeft zo z'n onkosten,maar de hedendaagse onkosten kunnen makkelijk omlaag. Flat tax en het beginnende ondernemers makkelijker maken,nu is het zo dat de overheid d.m.v allerlei gecompliceerde regels extra personeel zegt nodig te hebben.
Je zegt dus eigenlijk: bezuinigen op ambtenaren?
Het hele overheidsapparaat kost iets van 400 miljard per jaar! (er zijn iets van 1 miljoen ambtenaren)
Maak je die groep werkloos, dan kost dat stukken minder!
Verder zou de belasting op goederen best nog een procentje omhoog kunnen (btw naar 20%)
Hoe sta je tegenover belastingen voor ondernemingenhetzelfde
Ik denk dat ondernemers best gestimuleerd mogen worden om te groeien. Maar om bedrijven met subsidies in stand te houden is ook niet goed. Innovatie subsidies daarentegen werken weer wel!
Maar nu worden BV's en constructies vaak gebruikt om holdingen op te zetten, waarbinnen rijke mensen allerlei belastingregels kunnen ontduiken of extra voordeeltjes hebben en hun belastbaar vermogen zo laag mogelijk wordt gehouden. Hierbij wordt dankbaar misbruik gemaakt van het verschil tussen vermogensbelasting en de vennootschapsbelasting.
Dat is bijvoorbeeld interessant om jezelf vanuit een bv geld te lenen.
Hoe sta je tegenover abortus/euthanasieEen ieder heeft het recht om zelf te beslissen en een ieder heeft de plicht een eigen verantwoordelijkheid te dragen, nu zijn er in nederland niet veel die dat willen of kunnen daarom heeft de overheid bepaalde richtlijnen vastgesteld,dat schijnt helaas nodig te zijn.
Iedereen moet doen, wat hij/zij goed acht. Als mensen een vroege abortus willen moet dat misschien kunnen.
Maar om zomaar een bijna volgroeide baby te doden is ook niet goed. Maar ik denk dat er maar één hogere macht is daar echt over kan oordelen!

Verder is het verlengen van iemands leven met allerlei medicijnen misschien ook niet de juiste optie.
Maar in bepaalde uitzichtsloze situaties is het misschien het beste.
Hoe sta je tegenover immigratieIk zou graag een breder multiculti samenleving willen, meer bhoedisten, minder moslims, meer hindoes, minder katholieken, meer van alles een beetje, dat werkt de incest en dus het risico voor ...oeps.
haha.. Ik denk dat we als wereld nog in een pril stadium zijn van begrip voor elkaar.
We leven op 1 planeet. We zijn allemaal mensen. Landsgrenzen zijn bedacht door mensen. En we moeten het met elkaar doen. We moeten niemand weigeren of juist voortrekken. Maar andersom moet dat begrip er dan ook zijn!
Hoe sta je tegenover culturele ontwikkelingculturele ontwikkeling?welke cultuur wilt u ontwikkelen?
Ik denk dat kunst (muziek, film, fotografie, etc) bijdragen aan een verrijking van de samenleving. En economisch gezien is het ook geen negatief voorstel. Grote (internationale) muzikanten / ontwerpers brengen veel geld in het laatje.
Hoe sta je tegenover het koninklijk huisHet Koninklijk huis is achterhaald, stamt uit de tijd dat er nog geen stemrecht bestond. is overigens in strijd met de nederlandse wet.
Wat is in strijd met de wet? Het afschaffen van het koninklijk huis? of het in stand houden?
Ikzelf vind het achterhaald. Koninginnedag als nationaal volksfeest moet wel blijven.
Maar laat ze alle kosten lekker zelf betalen/verdienen!
Nu even het volgende:de nederlander is betutteld,er is geen sprake meer van verantwoordelijkheid en alle initiatief is eruit geramd,dat heeft enkele generaties geduurd ,maar het is toch zover.
het land is verloren,jantje kan met een gerust hart dat vingertje uit de dijk rukken en maar hopen dat er een paar van de veel te veel miljoen kunnen zwemmen.
Die politieke partij de je voorstelt kan je vergeten ,ik ben gevlucht,naar een land waar ik in ieder geval mijn eigen goed mag verdedigen. Zonder dat de rechter vraagt of ik m'n deur wel op slot had gedaan.
Ik denk dat politiek vroeger iets was voor de elite. Die probeerden vooral hun eigen leven in stand te houden. Maar door vakbonden en politiek partijen voor andere groepen, is de politiek aan het veranderen.
tegenwoordig heeft iedereen een mening over politiek. Vaak wel enigszins ondoordacht en op een laag niveau (Wilders stemmer). Maar dat er nu in alle lagen van de bevolking over nagedacht wordt, is een goede zaak. Uiteindelijk komen we wellicht tot nieuwe ideeen en betere inzichten over hoe politiek moet zijn.
Het is bijvoorbeeld raar dat een burgemeester niet gekozen kan worden. En het is ook raar dat mensen zonder kennis van zaken, hun stem mogen uitbrengen op iets waar ze niets van snappen!
Ook is het vreemd dat in een democratie 51% kan beslissen wat er met de overige 49% gebeurt.
Dus 1 miljoen mensen mogen beslissen wat er met de overige 999.999 mensen gebeurt.
In mijn ogen is democratie achterhaald en moeten we belangrijke beslissingen voorleggen aan groepen mensen die daar het beste over kunnen oordelen.
Criminaliteit los je bijvoorbeeld niet op door harder of langer te straffen. Je maakt de crimineel alleen maar kansarmer! Files los je niet op door meer asfalt neer te leggen. De kern zit veel dieper.
Een economische crisis hoef je niet op te lossen door te bezuinigen. Proberen te groeien kan ook een optie zijn!