Author Topic: Gebruikerservaring met digitenne. Uw ervaring met digitenne van KPN  (Read 5592 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online Robert

• Administrator
  • Technology Guru
  • Waardering: +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Gebruikerservaring met digitenne. Uw ervaring met digitenne van KPN
Digitenne is een Nederlands netwerk voor digitale radio en televisie via de ether. De hiervoor gebruikte standaard is Digital Video Broadcasting Terrestrial (DVB-T). Via dit netwerk kunnen de Nederlandse publieke omroepen gratis worden ontvangen. Het is ook mogelijk om een abonnement  af te sluiten voor de ontvangst van commerciĆ«le en buitenlandse omroepen via dit netwerk. Ontvangst is onafhankelijk van locatie en een digitenne antenne kan dus ook op bijvoorbeeld de boot of de camping gebruikt worden.

Heeft u ervaring met Digitenne van KPN? Deel uw gebruikerservaring met digitenne met ons.

Neoweb.nl

Offline Solar

• Newbie
  • *
  • Waardering: +0/-0
Re:Gebruikerservaring met digitenne. Uw ervaring met digitenne van KPN
« Reply #1 on: January 31, 2011, 12:52:38 PM »
Ik heb een half jaar met digitenne geworsteld. Omdat ik veronderstelde dat het een ideaal systeem was heb ik gekozen voor een ontvanger met harde schijf. Ik verwacht overigens dat het beeld zal tegenvallen met een HD scherm. De aangeboden resolutie is laag.

De ontvanger is erg gevoelig voor storing en liep regelmatig vast. Vervanging door een nieuw exemplaar gaf geen verbetering. De "helpdesk" gaf steeds niet thuis.

Een buitenantenne verergerde de situatie. Ik woon in het grensgebied en kan Duitse zenders ontvangen, die op meerdere zenderlocaties  worden aangeboden. Helaas "overstraalt" de nederlandse zender, waardoor er een groot signaal verschil is, met storingsmeldingen tot gevolg.