Als men niet op de maan is geweest, dan is het een verdraaid goede regiseur geweest die die film heeft gemaakt.
Omdat de maan geen atmosfeer heeft, is er een heel andere lichtinval, het licht van de sterren word niet difuus, breekt niet. Je kan sterren vanaf aarde met het blote oog zien, omdat het licht word verspreid, en dan een bredere lichtstraal vormt. op de maan zie je dan hele kleine lichtpuntjes.
Ik zag gisteren een foto van een groene kat, ja de kat is groen, zeker fotoshop, maar ik heb die kat dan ook nog nooit gezien in het echt in een andere kleur. Dus ik kan het fout hebben, er is dus een grote kans dat er een groene kat rondloopt.
Het zelfde als de maanlanding, Zolang ik niet met eigen ogen heb gezien dat er géén voetafdrukken op de maan staan, zal ik nooit kunnen zeggen dat er niemand is geweest.
in praktijk:
1 + 1 is geen 2
je hebt dan een verzameling van 2 losse énen met de waarde 2
1 + 1 zijn 2
de stip die je ziet is van de flitser of lamp, en ook hier geld weer, er is geen lucht aanwezig waar de flits tegen kan weerkaatsen(diffuseren als ik dat zo mag zeggen), de flits vertrekt als een evenwijdige straal de ruimte in, de flits werd rechtstreeks weerkaatst naar de camera, ook zichtbaar in de helm. en omdat het geen gewone polaroid is, maar een camera met extra bescherming( als bij een onderwatercamera) zie je ook de extra glazen of plexiglas bescherming, weerschijnen op de foto.
de wapperende vlag, komt door het ontbreken van luchtweerstand(actie-reactie) als je een elastiekje uitrekt in de ruimte, dan zal het niet uitgerekt blijven zweven maar weer inkrimpen. De vlag heet ook iets flexibels, dus zal net zo lang blijven bewegen tot de energie die door het plaatsen erin is gestopt weg is. Als je een tol laat draaien zal deze lang blijven draaien zonder luchtweersand, aantrekkingskracht is dan de enige kracht die de tol stopt.