Het gebeurde in Zeeland (Oostkappelle) aan het strand.
Het was 's avonds om een uur of 23:00 / 24:00 toen we van het park naar het strand liepen (1.5 km ofzo)
Je loopt eerst een stuk langs het bos, en komt dan bij de duinen aan, waar de begroeiing wat lager is.
Daar zagen we allemaal (4 personen) de UFO hangen.
Het was ongeveer 40 meter in diameter, doorzichtig met om de meter ofzo een lampje... (groen) (je kan de sterren en de wolken er doorheen zien) (geen lasershow... want ik weet hoe dat er uit ziet)
Boven en onder draaiden nog 2 cirkels van 15 meter in omtrek met lampjes (typische schotelvorm (2 schotels met bovenkantenopelkaar))
De lampjes draaiden in ongeveer 5 seconde een volledige omtrek.
Eerst hing het object op ongeveer 300 meter boven het bos en toen we stil gingen staan, zweefde in een s-bocht naar ongeveer 100 meter afstand en ongeveer 50 meter hoog in de lucht.
Op hetzelfde moment kwamen er 3 jongens van het strand af lopen die het ook vol verwondering stonden te bekijken.
We hebben er echt 3 minuten naar staan kijken. (ook proberen te zwaaien enzo)
We hadden ook een jong zusje van een vriendin meegenomen, en die werdt zo bang dat ze naar het vakantiepark terug is gerend.
Die vriendin van ons had zelfs een fototoestel om haar nek, maar daar denk je op dat moment ook echt niet aan...we stonden allemaal met stomheid geslagen.
En net zo plotseling als het er was, verdween het opeens weer. (net of de lichten uit gingen)
Die jongens zijn doorgelopen en wij zijn verder gegaan naar het strand.
We zijn toen bij de schommels gaan zitten op het strand.
Opeens stak er een hele sterke wind op, die ronddraaide. (ik denk dat die ufo toen heel dicht bij is geweest en gewoon zijn lichten uit heeft gehad) Het zand stuifde echt in je ogen.
Als ik die mensen nog wel eens spreek, hebben we het er ook nog steeds over.
Ik heb het ook geprobeerd te vertellen aan mijn ouders, maar die dachten dat ik gek was ofzo!
Ik kan alleen niet zeggen of het nu echt buitenaards was, of dat het misschien een soort electrische ontlading is geweest die rond draait? ik weet het niet...
Maar het heeft me wel aan het denken gezet en mijn wereldbeeld echt drastisch veranderd!