Einstein is inderdaad de bekendste maar ik mis eigenlijk iemand in de lijst...
Waar staat Leonardo Da Vinci?

Ik heb een persoonlijk voorkeur voor grondleggers van een bepaalde tak in de wetenschap. Zij die begonnen met niets. Hoe kom je er bevoorbeeld op om in de tijd van de Grieken te zeggen dat een steen uit verschillende deeltjes bestaat. Je hebt natuurlijk ook de vraag: wie heeft dat nu uitgevonden?
Dingen worden uitgevonden en dan terug uitgevonden, enkele voorbeelden:
James Watt heeft de batterij NIET uitgevonden, wetenschappers hebben een batterij gevonden in een Egyptisch graf, een batterij van ongeveer 4000 jaar oud. Dan kan je je natuurlijk vragen stellen. Om deze theorie nog wat de stafen merkten de ontdekkers op dat er verlichting moest zijn in de piramides. Dat is niet moeijlijk... zou je denken. Nee, toortsen zijn geen oplossing, niet als je daar moet werken want dan geraakt de zuurstof veel te snel op. Dan verwijzen de ontdekkers naar tekeningen van dingen die sterk op lampen gelijken die gevonden zijn op een muur...De Egyptenaren hebben in ieder geval nog veel geheimen tot vandaag te dag kunnen we nog steeds de piramide van Cheops niet herbouwen en we kunnen zelf met de meest moderne machines geen puur stenen vazen maken (smal aan de top breder naar beneden) de Egyptenaren konden dat wel en volgens het aantal terug gevonden vazen moet het niet al te moeilijk zijn geweest. Tot hier toe de batterij

Nu de luchtballon... Die is helemaal niet uitgevonden door de fransen! Wel door de volkeren van Zuid-Amerika. Die maakten tekeningen op de grond, gigantische tekekeningen, honderden meters lang. Jarenlang was het een raadsel hoe deze gemaakt werden, de luchtballon is een simpel antwoord. Ook hier werd het bewijs gevonden in een graftombe. Doeken en brandstof wezen op een luchtballon. Hij werd hermaakt en getest en wat bleek: de luchtballon droeg twee wetenschappers mee over de vlaktes

Zo zou je nog eeuwig verder kunnen gaan volgens mij, het zit nu eenmaal zo in elkaar, de snelste en de rijkste wint. Remember Bell die inderdaad 1h eerder was dan de echte Italiaanse uitvinder. De eer van de Italiaanse uitvinder werd hersteld maar hij kreeg niets van geld. Bell daarintegen werd steenrijk. Soms kan het leven ongeloofelijk oneerlijk zijn.