0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Het grote voordeel van de combinatie waterstof/brandstofcel is dat er alleen water vrijkomt. Bij verbranding van biologische olie in een verbrandingsmotor zit je nog steeds met het uitlaatgas probleem. Je lost er dan milieutechnisch niets mee op behalve dat je diesel vervangt door plantaardige olie.
Vloeibare waterstof heeft de hoogste energiedichtheid die mogelijk is. Mobiele apparaten kunnen dus enorm lang meegaan, op slechts 1 vulling!
Het grote voordeel? het GROTE voordeel? Het ENIGE VOORDEEL!!! En oh oh oh, wat hebben we een last van smoq met de huidige moderne auto's. Er is GEEEEEEEEN uitlaatgas probleem, hooguit een CO2 probleem (waar ook de meningen over verdeelt zijn, dat los je met PPO (Puur Plantaardige Olie) wel op MET WATERSTOF NIET!!
Burning coal, oil and wood, whether in cars, power stations or cooking fires, produces not only invisible carbon dioxide - the principal greenhouse gas responsible for global warming - but also tiny airborne particles of soot, ash, sulphur compounds and other pollutants. This visible air pollution reflects sunlight back into space, preventing it reaching the surface. But the pollution also changes the optical properties of clouds.
Hier zijn toch allang filters, kathalisatoren en god weet wat voor uitgevonden? Wil je dit als argument gebruiken om dan maar geen PPO te bebruiken?PS het was shift en geen capslock, en het was geen argument maar een conclusie.
Het mooie van PPO is dat het juist lekker low-tech is, zonder dure investeringen is deze brandstof te "telen", zonder miljarden in zonnecellen, windmolens, waterstofcentrales, tanks, distributiecentra te investeren is het supersnel beschikbaar voor iedereen (ter wereld). De motoren zijn al ontwikkeld, het is super veilig, enz enz.Als je het teelt mbv koolzaad en dit koud perst houd je ook nog eens heel veel veevoer over, waardoor je ook weer een hoop kanten op kan.PS wat is depletie?
Een combinatie van duurzame technieken en duurzame technologien zal uiteindelijk de oplossing blijken. In de toekomst zullen tankstations energie in diverse vormen gaan aanbieden-geperste lucht-waterstof-benzines-biodiesel-bioethanol-aardgas-electriciteit-???
-???
Leuk idee Droomert, maar je naam laat alvast deel van het antwoord verraden te eerste laat je schepen in een baan op a) 100 km van de zon komen of b) bedoel je schepen van 100 km groot?a) en b) zijn nog in geen 500 jaar realiseerbaarEr bestaat in onze wereld geen enkel materiaal dat deze hitte zo vlak bij de zon aankan. Er zijn bijvoorbeeld protuberansen( zonneuitbarstingen) die zelf duizenden malen hoger reiken en tot 40 000 000 °C warm zijn; ken jij iet wat daarin kan 'warmte' opnemen?Stel je brengt een ruimteship in een baan om de zon zo rond de baan van mercurius waar het ongeveer een 400 graden celsius is. Dan hebben we gewoon nog een super sterke laser en opvangmateriaal op aarde uit te vinden.. voor zover ik weet is zoiets toch nog niet mogelijk. Er zou ook enorm goed moeten 'gemikt' worden want beiden bewegen ver uit elkaar enzovoort...Maar verder leuk idee ja, de zon is inderdaad een grote energiebron
Het grote voordeel van waterstof en fuel cells is,dat het een veel hoger rendement heeft dan een explosie motor op benzine of diesel.de huidige motoren hebben grofweg een rendement van 30%,de rest gooi je weg door de uitlaat of door warmte via de radiator.Fuel cells hebben een elektrisch rendement van +/- 60%.De energie wordt dus veel nuttiger gebruikt.Elektromotoren hebben een rendement van +/- 80 %.