Neoweb.nl

Magnetische motoren? Stikstof motoren?

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Robert

• 3.071
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Magnetische motoren? Stikstof motoren?
« on: September 26, 2004, 07:44:39 PM »
Een paar hele rare uitvindingen op:
http://www.perendev-power.com

Ziet er wel erg logisch uit...maar ik heb het geboel dat het niet mogelijk is?

In plaats van injectie van brandstof gebruiken ze het naderen van magneten.
De verbranding van brandstof wordt veroorzaakt door het afstoten van magneten?  :o

Zo hebben ze ook een stikstofmotor, die maarliefst 1600 km actieradius heeft met 25 liter vloeibaar stikstof. De druk bij kamertemperatuur is 24 bar; genoeg om een motor op te laten lopen...

Maar hoeveel energie kost het om 25 liter vloeibare stikstof te maken?
In principe is vloeibare stikstof een welkome aanvulling als energiedrager naast bijvoorbeeld waterstof.

Offline Vortexx

• **
  • 98
  • +30/-1
  • Skull & Bones Spokesman
Re: Magnetische motoren? Stikstof motoren?
« Reply #1 on: September 26, 2004, 10:03:27 PM »
ben wel een beetje sceptisch tegenover perpetuum mobilee achtige toestanden, vanwege de wetten van de thermodynamica en het groot aantal fantasten, scams  en mislukte pogingen op dit gebied door de eeuwen heen ,maar aan de andere kant:

volgens de huidige string en m-brane theorie bestaat ons universum uit meer dan drie dimensies en kunnen bepaalde krachten/deeltjes (bijv. gravitonen) tussen de dimensies uitgewisseld worden, dus is het heel goed mogelijk dat we op een dag iets uitvinden wat deze interdimensionale krachten aftapt en dat hoeft niet persee strijdig te zijn met de 2de wet van de thermodynamica, mits er maar een energieafname in het andere dimensionale vlak is, dan blijft de netto energiesom van het systeem als geheel gelijk...

Meer info over perendev en andere wielen:

http://www.fdp.nu/perendev/

M.b.t de vloeibare stikstof motor, dat is al tientallen jaren geleden bedacht! en notabene zijn er al een paar gebouwd !

http://www.aa.washington.edu/AERP/CRYOCAR/CryoCar.htm
http://www.keelynet.com/energy/boese.htm

De teneur is, dat er zijn nog diverse efficicientie verbeteringen en schaalvergrotingen nodig om N2 automobiel concurerrend voor benzine te maken en tevens constateren we dat de geldkraan voor onderzoek naar dit soort projecten wordt dichtgedraait zodra er echte concurrentie voor de olielobby dreigt te materialiseren...

Naar mijn mening is dat "wereldidee"van Brady dus gewoon puur jatwerk en zet hij dat best wel aardige en practische idee naast zijn magnetisch Perendev wiel van fortuin om zichzelf als visionair af te schilderen en het wiel geloofwaardiger te maken voor eventuele investeerders:

http://www.phact.org/e/z/perendev.htm
« Last Edit: September 27, 2004, 12:03:10 AM by Vortexx »

Offline val

• 88
  • +21/-2
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
« Reply #2 on: October 08, 2004, 01:25:28 PM »
stikstof is dat het zelfde als co²?

Want op co² daar draaien kleine motortjes op in de modelbouwwereld.

zie http://www.gasparin.cz/?show=main&lng=en

mvrgr

Offline Rens

• *
  • 36
  • +21/-2
    • Gannondorfs schuilplaats
« Reply #3 on: October 08, 2004, 09:45:50 PM »
CO² betekent koolstofdioxide of ook wel kooldioxide.
Koolstof is bijna hetzelfde als kooldioxide, maar kooldioxide is toch iets anders want het zweeft bijvoorbeeld en koolstof niet.
Kooldioxide is altijd het afval van een verbranding, bv. de openhaard, een auto-uitlaat, een fabriekschoorsteen, enz.
Maar ik wist niet dat co² ook kon worden gebruikt als aandrijving. :)
Groeten,
Rens
Niets verbaast me meer dan tijd en ruimte, maar tegelijk is er ook niets meer dat me minder verontrust.
Charles Lamb (1775-1834)

Offline bashanna

• 775
  • +55/-6
  • yourney to the future
« Reply #4 on: October 09, 2004, 01:59:53 PM »
Het gas kan onder druk worden opgeslagen. De energie die je in de compressie van gassen stopt, kun je vrij laten komen door het gas te laten expanderen.

Helaas is het dus niet zo, dat je CO2 uit auto's gelijk kan gebruiken om motoren aan te drijven. Je moet het eerst 'compressen'.

CO2 is dus geen energiebron, maar kan in zekere mate wel dienen als energie drager.

Dr.Breeze

« Reply #5 on: October 12, 2004, 11:56:40 AM »
Wordt wakker! Kij even in het Museum. Laat je niet foppen.

The seekers after perpetual motion are trying to get something from nothing.
-Sir Isaac Newton

The Museum of Unworkable Devices:

http://www.lhup.edu/~dsimanek/museum/unwork.htm

Offline spettertje

• *
  • 23
  • +12/-1
  • Dit forum is het helemaal !
« Reply #6 on: October 12, 2004, 12:01:40 PM »
Het gaat hier niet alleen over perpetuum mobile, maar over het comprimeren van gassen, om daarin energie op te slaan.
De ruimte die 25 liter vloeibaar stikstof inneemt is behoorlijk klein. En de actieradius is behoorlijk groot.  ;D

En... een boxermotor werkt door aan 1 kant benzine te laten ontploffen waardoor aan de andere kant de benzine wordt samengeperst, zodat de benzine ontploft, waardoor aan de andere kant...etc...

Als je 1 kant vervangt door magnetische afstoting, zou je een stuk zuiniger kunnen rijden.

Maar inderdaad...CO2 uit een verbranding is nevernooit niet te gebruiken als energiebron...

Offline val

• 88
  • +21/-2
« Reply #7 on: October 20, 2004, 12:10:31 AM »
spettertje wat bedoel je met zuiniger rijden door magnetische afstoting
geb je het hier over iets wat electriek nodig heeft ? anders lijkt dit nogal sterk op een electro motor deze werkt op op magnetiche afstoting en naar ik hoop aantrekking zoveel ken ik er niet van maar het lijkt me logisch om meteen van de 2 gebruik te maken kwestie van rendement.

Ate

« Reply #8 on: October 24, 2004, 03:04:11 PM »
Zo ken ik er ook nog een: de motor die loopt op water, of de motor die loopt op lucht.
Even bij de les: een watermotor, we hebben er allemaal een in de meterkast. Een mechaniek dat wordt voortbewogen door het doorstromende water. Het is niet het water, maar de druk van het water dat zorgt voor de voortbeweging van in dit geval de watermeter.

De motor op lucht komt voor in de vorm van b.v. een windmolen. Er wordt geen lucht gebruikt als 'brandstof', maar de energie die in de bewegende lucht zit wordt omgezet in mechanische- en dan in electrische energie.

Met een piefje aan een biertap kun je zelfs een biermotor maken.....

Ate.

Offline val

• 88
  • +21/-2
« Reply #9 on: October 24, 2004, 07:00:54 PM »
Een motor is een benaming voor een toestel die een energie omzet in een beweging.

Nu kun je verschillende omzettingsrendementen berekenen voor bepaalde energiedragers,  dit dient de praktische bruikbaarheid.
Magneten lijken mij geen energiedragers.

ate
 In uw voorbeelden die u aangaald zou ik eerder spreken van een rotor. ;)

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
  • Verleg de grenzen op Neoweb!
    • Homepage familie bosma
« Reply #10 on: October 26, 2004, 10:41:53 AM »
Je zou wel denken dat (permanente) magneten energiedragers zijn, want ze hebben een continue aantrekkende kracht, alleen bij ijzer, nikkel en zink weliswaar, maar toch... het zet je aan het denken
"One small step for man, one giant leap for mankind"

Offline val

• 88
  • +21/-2
« Reply #11 on: October 28, 2004, 10:00:28 PM »
het is net dat continue die het hem doet.

Als iets niet kan stromen,vibreren of onploffen ,kortom als iet geen dynamiek geeft dan kan het niet iets anders bewegen. ::)

Offline Vortexx

• **
  • 98
  • +30/-1
  • Skull & Bones Spokesman
« Reply #12 on: October 28, 2004, 10:13:41 PM »
Zou men een Gauss Gun als dynamisch kunnen kwalificeren?

http://www.scitoys.com/scitoys/scitoys/magnets/gauss.html

HEt blijft een interessant vraagstuk, want zou zwaartekracht nu ook niet een permanente motor zijn?

Een appel die uit een boom valt levert kinetische energie, echter zodra hij op de grond valt verliest de appel zijn energie...hummmm....

Offline val

• 88
  • +21/-2
« Reply #13 on: October 28, 2004, 10:56:57 PM »
wil je een appelrad bouwen om lampjes te doen branden ;)

die ballen die wegschieten dat is speciaal maar waarom zouden ze niet blijven ketsen in een ringetje. zouden ze na een tijdje slap worden en niet meer ketsen of zo iets.

ik ben een beetje snel geweest met men beoordeling over magneten dit kwam door het voorbeeld van spettertje die motor waarin deze zou werken op magnetische afstoting maar waar niet gedacht werdt aan magnetische aantrekking. Resultaat geen energie toevoeging.

Ik zal er nog even op broeden voor ik het kan los laten.
salut

Offline val

• 88
  • +21/-2
« Reply #14 on: October 31, 2004, 10:28:24 PM »
Onrechtstreeks kan men energie ontrekken uit magnetisme door de simpele beweging van getijde energie

maar
Hoe werken die perendef wielen? meerbepaald die "magnetic pot seals"?

boeiende kwesties
Val

Offline D.Heusden

• 409
  • +28/-5
  • van nanotechnologie tot ruimtevaart
« Reply #15 on: August 13, 2005, 07:16:12 PM »
Worden er al stikstofmotoren getest door autofabrikanten?

Offline Easymind

• **
  • 59
  • +20/-3
  • Iedereen ga zien: The Race To Zero Point.avi
« Reply #16 on: August 14, 2005, 03:26:04 AM »
Perendev is een oudje in het zero point land. Maar deze gasten zijn ook zoooo vaak niet op komen dagen bij demonstraties die ze zouden geven. Opzich kan het nog steeds een kandidaat zijn die veel moeite heeft met geheim houding en dat soort dingen, maar ik heb meer hoop in andere projecten.

Het basis idee van een motor die tevens een generator is is dat je een wiel laadt draaien met een magneet. Precies zoals je het je voorsteld, je kan 'gratis' het eerste gedeelte van de draai maken (de stator trekt aan de magneet) en net als de magneet bij de stator is en je wiel wil gaan stoppen gooi je even een stroompje op je stator. De magneet (en dus het wiel) kan weer door, op naar volgende stator.

Nu zeggen velen dat als je dat een beetje netjes doet je met heeeel weinig stroom (af en toe kleine tikjes op het goed moment) een draaiend wiel krijgt dat meerdere malen meer de hoeveelheid input energie kan terug geven.

Als je dit zelf wil testen staat hier een experiment hoe je met 2 cds en 4 magneten zelf zo'n motor kan maken. Dit komt uit een oud nummer van het blad 'science'. Het is de 'Adams Motor'.

Experiment:
http://www.geocities.com/theadamsmotor/cdmotor.html

Adams Motor in betere versie
http://jnaudin.free.fr/html/adm3mgen.htm

Gerelateerde techniek:
http://www.rexresearch.com/bedini/bedini.htm

- Power to the peephole -
« Last Edit: August 14, 2005, 03:27:41 AM by Easymind »

Offline Luchtsplitser

• *
  • 17
  • +9/-0
  • Neoweb.nl Duurzame Technologie
« Reply #17 on: January 06, 2006, 10:36:16 AM »
ja zoals al gezegd is, de Stikstof is de energie drager in dit geheel.
Het is mogelijk om de energie van de stikstof om te zetten in een beweging. Sterker nog, bij 1 van onze fabrieken hebben we al jaaaaaaren een aantal noodoliepompjes die door stikstof aangedreven worden (stikstof hebben we altijd wel) Helaas weet ik het verbruik van deze pompjes niet...

Zoals in de video te zien is, werkt het geheel bij 4 en 5 bar. Het is alleen jammer dat het verbruik er niet bij vermeld wordt.
Het ligt eraan wat je wil aandrijven. Maar laten we eens zeggen een auto. Dan moet je een aardige stikstof buffer in je auto hebben om een beetje actieradius te krijgen.
Je kan daarvoor natuurlijk een hoge druk cilinder gebruiken Maar of je met 1 cilinder van 50 liter en 180 bar evengoed een actieradius heb......

Groeten
Luchtsplitser

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
« Reply #18 on: November 15, 2006, 03:39:24 PM »
interessant! gecomprimeerde lucht (in dit geval stikstof) gebruiken als batterij!

Ik vraag me wel af wat de energie-dichtheid per m3 is.

En hoe ver je er inderdaad mee komt? Echt 1600 km met 25 liter stikstof?

Offline ladorite

• **
  • 89
  • +7/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Mili
« Reply #19 on: February 14, 2007, 05:04:10 PM »
Hetgeen dat er iemand is die b.v. energie uit een magneet kan halen is mischien wel mogelijk. Maar de aftapping is waarschijnlijk moeilijk. En zoals je weet :) kost dat aftappen ook energie. Ook al slaagt er iemand in om met magneten iets voor "altijd" te laten draaien... Lukt het gewoon niet. En nog iets.. magneten zijn niet eeuwig. Langzamerhand raken ze hun krachten kwijt tot niets...

Nog een interesante link. Ik wil zelf nog wel eens de adams motor maken voor de lol.  Hier een website met heel veel informatie: http://www.linux-host.org/energie/adamsmotorguide.htm   Ik geloof best dat hij kan werken. Alleen zit er een grote maar bij.... de Magneten zullen uiteindelijk uitgeput raken. En is dus niet Oneindig.  Tis wel leuk om te doen.   
« Last Edit: March 05, 2007, 05:33:17 PM by ladorite »
 hydrogen... Go Lithium !!
=>Waterstof is een leugen...

Offline admin

• The Admin
  • 582
  • +112/-10
  • Neoweb Technologie Forum
    • www.neoweb.nl
« Reply #20 on: December 05, 2008, 08:43:14 AM »
Een afstotende magneet gebruiken om de zuiger terug te duwen, zal heus wel iets schelen op het rendement van de motor.
Hoe je het ook went of keert, het terugduwen, daar is energie voor nodig. Dus een motor met ingebouwde magneet zal een klein beetje minder benzine gebruiken. Daartegenover staat dat alle motoren aangepast moeten worden, en dat je die magneten ook eerst moet magnetiseren (wat een heleboel energie kost).

Er bestaan volgens mij betere manieren om automotoren efficienter te maken. (Of de auto in z'n geheel). Daar zijn niet speciaal magneetmotoren voor nodig.
Maar als je die magneten duurzaam kan opladen scheelt dat toch weer een klein beetje benzine op heel veel auto's.
"The Future Starts Here!"

Offline de denker

• *
  • 1
  • +0/-0
Re:Magnetische motoren? Stikstof motoren?
« Reply #21 on: August 19, 2009, 04:37:42 PM »
weet er iemand hoeveel druk stikstof kan maken wanneer ze overgaat van vloeibaar naar gas en hoe groot haar volume kan uitbreiden zodat de druk net groot genoeg en dat er geen inkrimping ontstaat ?
 mvg

Offline michel

• 166
  • +22/-0
Re:Magnetische motoren? Stikstof motoren?
« Reply #22 on: September 18, 2009, 01:22:29 AM »
Een oud voorbeeld van een magnetisch aangedreven object is het kompas.
Volgens mij komt de energie van een kompas uit het magnetische veld van de aarde.

Ik heb wel is zitten denken om een soort kompas te maken die zichzelf automatisch kan ompolen.
Tijdens het draaien van het kompas zou je een deel van de draaisnelheid op kunnen slaan in een energiedrager en deze later kunnen gebruiken om een ompoling van het kompas mogelijk te maken.
Ik realiseer me en vraag me dan gelijk af of je er niet meer energie in moet stoppen dan dat je eruit krijgt.

Noord                         Aarde                          Zuid

Nu wil de magneet 180 graden gaan draaien met as 2, als hij uitgedraait is, kantel je as 1 doormiddel van
de opgeslagen energie van stap 1.

Je zou e.v.t. ook nog, ik noem het maar een ster-driehoek kompas kunnen maken zodat je in plaats van
180 graden draaien nog maar 120 graden hoeft te draaien op as 1, dit is makkelijker al laat je het kompas op een energiedrager als massa werken.

« Last Edit: September 18, 2009, 01:49:14 AM by michel »