Neoweb.nl

DNA "Doe-het-zelf" pakketje

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline admin

• The Admin
  • 582
  • +112/-10
  • Neoweb Technologie Forum
    • www.neoweb.nl
DNA "Doe-het-zelf" pakketje
« on: December 24, 2003, 11:40:16 AM »
Je bent wat je DNA is. Als iets duidelijk is geworden de afgelopen jaren dan is dat het wel. In plaats van een pasfoto zou je eigenlijk een DNA-afdruk bij je moeten dragen. Dan kun je altijd en overal bewijzen wie je bent. En sinds kort kan dat ook, homemade.

Met het nieuwe DNA profielpakket en het DNA opslagpakket van CATGee kun je een monster nemen van je eigen slijm of ander lichaamvocht, een DNA-analyse op uitvoeren en dat voorgoed opslaan. Een laboratorium is niet nodig, die heeft CATGee voor je.
De twee pakketjes hebben een verschillende functie. Het profielpakket heb je nodig om een DNA-monster te nemen, het opslagpakket gebruik je om het DNA te bewaren. Maar dat kan pas nadat je het monster bij CATGee hebt laten analyseren. Bij het pakket zit een steriel wattenstaafje dat je moet gebruiken om langs je wang te halen. Het staafje gaat in de bijgeleverde envelop en die je stuur je op. De uitslag kun je bewaren in het andere doosje.

Kopie├źn van je DNA-profiel kun je weggeven als je mensen wilt verrassen met een deel van jezelf. Voor daderprofielen of vaderschapstesten is jet pakket niet geschikt, zegt de fabrikant er uitdrukkelijk bij. Maar niemand kan je natuurlijk verbieden om eens te controleren of je wel echt de zoon van je vader bent.

bron: kijk.nl
« Last Edit: December 24, 2003, 11:41:10 AM by admin »
"The Future Starts Here!"

Offline bashanna

• 775
  • +55/-6
  • yourney to the future
Re:DNA "Doe-het-zelf" pakketje
« Reply #1 on: February 06, 2004, 10:11:01 AM »
Van mij mogen ze ieders DNA-profiel opslaan.
Het is een ideaal middel tegen bestrijding van misdaad!

Offline bastheboss

• 411
  • +70/-16
  • *360*
    • site over mijn WH40Kleger (orks)
« Reply #2 on: March 09, 2004, 03:50:03 PM »
Van mij mag dat ook.
Ik vind het bull dat het inbreuk op iemands privacy is als je z'n dna weet.
Ze denken toch niet dat je dan mensen hebt die je gaan discrimineren om je dna.

baerts

« Reply #3 on: March 29, 2004, 09:09:33 AM »
desoxiribonucleineacid = DNA dolle apen.....ge zout u beter eens in de echte chemie verdiepen arm schapen

Offline Benontherock

• 436
  • +135/-52
  • Hij is fijn!
    • www.benontherock.tk
« Reply #4 on: April 06, 2004, 09:36:45 AM »
De reden dat ze niet zomaar de complete DNA van mensen mogen nemen is om het feit dat je ziektes en zwaktes en weet ik wat allemaal er al in vaststaat. Mochten deze gegevens ooit via welke weg dan ook (omkoping, criminelen enz) in de handen van de verzekering vallen dan weten ze precies welk persoon welke kwalen krijgt en dus gaat de premie voor dat persoon omhoog. Hiermee maken ze misbruik van de DNA informatie.

Als je een verdachte hebt dan mag er wel een DNA proef gedaan worden alleen dan eerst een profiel (incompleet met algemene dingen zoals kleur ogen enz) pas dan als dat allemaal klopt dan mag er een volledige DNA profiel gemaakt worden.

Maar ik ben het eigenlijk wel eens met Bashanna :D = 8)
« Last Edit: April 08, 2004, 08:52:31 PM by Benontherock »
Denk positief, denk creatief, denk realistisch, kortom denk goed ;)