Neoweb.nl

Kernfusie, de Z-Pinch

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Vortexx

• **
  • 98
  • +30/-1
  • Skull & Bones Spokesman
Kernfusie, de Z-Pinch
« on: October 23, 2004, 06:07:17 PM »
http://www.prod.sandia.gov/zmachine/pbfaz.html

Zoals u kunt zien werkt deze machine met werkelijk enorme grote (lees dure) capacitors om een dergelijke verschrikkelijke stroomstoot uit te delen.

Nu las ik ook iets over  EMP bommen:

http://popularmechanics.com/science/military/2001/9/e-bomb/print.phtml

en:

http://www.airpower.maxwell.af.mil/airchronicles/kopp/apjemp.html

Het opmerkelijke uit het eerste stukje is natuurlijk de budget terroristenversie van de EMP bom die volgens het principe van de holle lading onstoken wordt.

In het tweede artikel wordt tevens besproken, hoe men met de puls van een kleine EMP bom spanning kan induceren  in de capacitor van een grote EMP bom om vervolgens een nog grotere piekstroom en bijbehorende puls te genereren.

Met deze trapsgewijze techniek kan men de EMP puls naar verschrikkelijk hoge waarden opschalen (waarbij wel de capacitors van de grotere  EMP bommen desintegreren)

Welnu, ik kan me voorstellen dat men deze techniek ook voor minder oorlogzuchtige doeleinden zou kunnen gebruiken, om bijvoorbeeld een "budget" versie van de Sandia Z-machine kunnen bouwen....

Maar het wordt nog gekker:

Dit is de secundaire solar concentrator, gemaakt van saffier, ontwikkeld door Glenn om in een zonneoven het reeds aangespiegelde en geconcentreerde licht, nog verder te concentreren, middels het principe van totale interne reflectie, waarmee in zonneovens zeer lokaal temperaturen van enkele duizenden graden gehaald kunnen worden.

http://www.grc.nasa.gov/WWW/RT2000/5000/5490wong.html

Nu vraag ik mij af: is het ook mogelijk om met behulp van interne reflectie een secundaire EMP concentrator te maken en vlak voor de loop van een grote (eventueel getrapte) EMP bom te plaatsen?

Wellicht iets van gekoeld supergeleidend materiaal?

De bedoeling is om deze EMP puls te converteren naar zeer veel hitte in een zo klein mogelijk gebied om kernfusie te initieren, een andere toepassing waaraan ik denk, zou een soort fresnel
 lens zijn die men voor de loop van een emp bom zou hangen , om de EMP puls niet te laten uitdijen , maar ,  zoals bij vuurtorens, de energie  in een rechte lijn vooruit te stralen, zodat het over zeer lange afstanden getransporteerd kan worden, bijvoorbeeld om stroom te induceren in ruimtevoertuigen...

Ik heb inmiddels fresnel lenzen voor zichtbaar licht , near infrared en near ultraviolet voorbij zien komen en zelfs acoustishe fresnel lenzen (geluidswapens!), maar ik weet niet of het mogelijk is om op deze manier een EMP puls te vangen....
« Last Edit: October 23, 2004, 07:01:44 PM by Vortexx »

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Re: Kernfusie, de Z-Pinch
« Reply #1 on: April 15, 2005, 12:51:51 PM »
Je wil een electromagnetisch veld uit een EMP-generator nog verder samenbundelen, om een enorme piek van energie (lees hitte) te krijgen.

Met deze hitte zou kernfusie geinitialiseerd kunnen worden..

Spanning concentreert zich doorgaans op scherpe punten.

Je zou dus een extreem sterke koolstof punt kunnen maken (van nanomateriaal of diamant) die de spanning tot aan de piek concentreerd. Ik vraag me alleen af of de spanning ondertussen al niet een andere 'makkelijke' weg heeft gevonden.
Daarbij heb je kans dat de enorme lading atomen in aangeslagen toestand brengt, waardoor zeer energierijke fotonen ontstaan.

Fresnel lenzen voor Electromagnetische straling ken ik 'nog' niet.

Offline Determination

• **
  • 55
  • +12/-0
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
« Reply #2 on: April 15, 2005, 05:05:56 PM »
Ik treed hier op zeer onzeker gebied, weet er weinig van af maar ik vraag me af of je wel de benodigde hitte (15 miljoen graden) kan genereren voor initiatie?

Offline h3

• *
  • 27
  • +11/-0
« Reply #3 on: December 13, 2005, 03:53:34 AM »
licht en electro magnetisme is 1 en t zelfde
licht is electro magnetisme met een speciefieke golflenkte
een schotelantenne is een holle spiegel voor laagfrequent licht
t licht zeg maar aan de mazen van t net die overeen komen met de golflente van de electro magnetische straling
zoals een spiegel ook een net is met mazen die kleiner zijn dan de golflenkte van licht
als t licht zeg maar schuin op een net valt zijn de mazen kleiner geworden, de verschillende frequenties (golflenkten) reageren hier dus verschillend op en worden gescheiden (prisma)
voor geluid geld het zelfde met roosters kun je toonhoogtes scheiden als een prisma
de vraag  is alleen heeft een EMP een golflenkte!

Offline h3

• *
  • 27
  • +11/-0
« Reply #4 on: December 13, 2005, 04:08:00 AM »
wat ik ook nog wil toevoegen is dat electro magnetische straling niet kleiner te concentreren is dan de golflenkte

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
    • Neoweb
« Reply #5 on: February 20, 2006, 10:58:27 AM »
licht en electro magnetisme is 1 en t zelfde
licht is electro magnetisme met een speciefieke golflenkte

een fresnel voor electromagnetisme moet dus mogelijk zijn.
Met een fresnel kun je ook een bundel straling naar één punt concentreren.

Is er ook interne reflectie in een materiaal mogelijk voor electromagnetische golven?

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
« Reply #6 on: November 23, 2006, 02:54:27 PM »
als electromagnetisme en licht hetzelfde zijn, moet interne reflectie voor electromagnetisme dus ook mogelijk zijn! De vraag is alleen, welk materiaal?
Waarschijnlijk een 'doorschijnend' materiaal, omdat het ionenrooster dan de golven niet blokkeert.
En waarschijnlijk ook een hitte-bestendig materiaal, zoals diamant ofzo. Want iets van kunststof zou haast onmiddelijk smelten.

willem1940

« Reply #7 on: December 18, 2006, 06:11:35 PM »
Diamant is niet heel erg hittebestendig, brandt boven een kritische temperatuur zeer fel en snel op.

Offline sparky

• 323
  • +46/-4
  • Techniek is voor iedereen!
« Reply #8 on: December 28, 2006, 09:12:19 AM »
Dat in een bepaald materiaal de electromagnetische golven worden doorgelaten, danwel worden weerkaatst, heeft alles te maken met de krachten die zich binnen het materiaal afspelen.
Die eigenschappen van weerkaatsing en doorlating zijn veelal weer electromagnetische krachten op micro-niveau (nano-niveau).
Dus je hebt eigenlijk helemaal geen materiaal nodig, zolang je die krachten maar kunt nabootsen.
Hierdoor kun je een soort spiegels van electromagnetische golven maken.
Door je velden nauwkeurig te richten, kun je de vorm van zo'n Z-Pinch nabootsen, zonder dat er 'brandbaar' materiaal aan te pas komt.

Offline h3

• *
  • 27
  • +11/-0
« Reply #9 on: March 07, 2007, 09:43:49 PM »
hee ben ik weer en ja het mogenlijk interne reflectie met e/m straling te maken
met yig materiaal een mengsel van ijzer en koper. ijzer voor magneetveld en koper voor
elektroveld. maar ik denk dat dat gaat ontplofen als je teveel veldsterkte erdoorheen gooit
wat ook kan is een 3d matrix van koper en ijzer bolletjes een macrokristal zeg maar.
maarja simpel is natuurlijk spiegels van kopergaas
wat ook interessant is polarisatie van e/m golfen die op hun beurt kunnen worden afgebogen door velden met de zelfde frequentie
als je het interessant vindt moet je golfpijpen en magnetrons bestuderen, eigenlijk een soort 50er jaren science fiction technologie. er is weinig over te vinden  tis dan ook erg "hot" wat betreft leger en gsm enzo en erg slecht voor waterstofbruggen in je lichaam

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
    • Neoweb
« Reply #10 on: May 19, 2007, 06:25:38 PM »
Dus het is mogelijk om met een electromagnetisch veld een ander electromagnetisch veld af te buigen, danwel te spiegelen?