Neoweb.nl

Praten met overledenen- ooit wetenschappelijk onderzocht?

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline woodpecker

• *
  • 3
  • +3/-0
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
Praten met overledenen- ooit wetenschappelijk onderzocht?
« on: October 31, 2004, 03:41:45 PM »
Regelmatig zie je mensen opduiken die zeggen dat ze met overledenen kunnen praten . Zo ook in de VS, een van de beroemdste mediums is James van Praagh die zelfs bij Larry King een sessie deed.

Op de website skepdic halen ze van Praagh flink onderuit
http://skepdic.com/vanpraagh.html

Je zou denken dat met alle technologie die voorhanden is het mogelijk is om een dodentaal uit te vinden met syntax en semantiek, de grootste kunst is om het juiste medium te vinden (radiogolven, een speciale massa etc). Het zou in ieder geval de grootste bijdrage zijn aan de mensheid, maar vooralsnog is de wetenschap bijzonder inactief in dit hoekje.

« Last Edit: October 31, 2004, 03:47:24 PM by woodpecker »

Offline sander005

• *
  • 5
  • +4/-0
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
Re: Praten met overledenen- ooit wetenschappelijk onderzocht?
« Reply #1 on: November 05, 2004, 01:34:50 PM »
Mm persoonlijk geloof ik niet in leven na de dood. Dus praten met doden vind ik onzin en iets voor gekken. 

Dirk

« Reply #2 on: January 27, 2005, 03:52:19 PM »
Ik geloof er pas in als een overleden persoon mij de juiste 6 lottocijfers en kleur kan geven. Ik heb aan een paar mediums gevraagd of ze dat kunnen. De eerste zei: "Nee dat doe ik niet, dat zijn boze krachten." De andere had standaard op zijn website vermeld staan: "Lotto voorspellen is niet mogelijk, kon ik het wel dan houd ik het voormezelf."
Char schreef in haar boek dat overleden personen niet alwetend zijn. Ze weten niet meer dan toen ze op Aarde leefden. Char heeft nogal moeite met namen van overledenen. "Ken je iemand wie zijn naam begint, eindigt of de letter p, r, t, n, l of k bevat?
De medische diagnoses die Jomanda doorkrijgt van hogere wezens zijn ook niet erg betrouwbaar. Een bacteriele infectie blijkt achteraf kanker te zijn.

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
« Reply #3 on: August 21, 2007, 05:26:32 PM »
Ik geloof er pas in als een overleden persoon mij de juiste 6 lottocijfers en kleur kan geven.

Waarom zouden doden wel de toekomst kunnen voorspellen? Als wij dat zelf al niet kunnen?
Is dat een eis van dood zijn? dat je dan opeens speciale voorspellende gaven krijgt? lijkt me niet

Offline mindy777

• *
  • 3
  • +1/-0
« Reply #4 on: August 30, 2007, 05:53:54 PM »
Regelmatig zie je mensen opduiken die zeggen dat ze met overledenen kunnen praten . Zo ook in de VS, een van de beroemdste mediums is James van Praagh die zelfs bij Larry King een sessie deed.

Op de website skepdic halen ze van Praagh flink onderuit
http://skepdic.com/vanpraagh.html

Je zou denken dat met alle technologie die voorhanden is het mogelijk is om een dodentaal uit te vinden met syntax en semantiek, de grootste kunst is om het juiste medium te vinden (radiogolven, een speciale massa etc). Het zou in ieder geval de grootste bijdrage zijn aan de mensheid, maar vooralsnog is de wetenschap bijzonder inactief in dit hoekje.

Hallo mijn vader is pas overleden en ik kom tot de ontdekking dat hij tegen mij praat. Als ik verdrietig ben zegt hij: "ik ben bij je, ik ben bij je"Hebben jullie hier ervaringen mee. Wie kan mij er meer over vertellen? groeten mindy 777

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
« Reply #5 on: August 30, 2007, 05:58:52 PM »
kun je 'm ook vragen stellen die hij beantwoord?

Bijvoorbeeld hoe zijn tantes allemaal heten of een ver famillie lid dat jij zelf nog niet kent.

Offline mindy777

• *
  • 3
  • +1/-0
« Reply #6 on: August 30, 2007, 06:02:44 PM »
Hallo Allemaal, ik ben hier nieuw. Wie zou met mij zijn ervaringen willen delen. Mijn vader is op korte tijd overleden en 28 augustus begraven. Tot mijn grote verbazing kom ik er achter dat hij tegen mij praat wanneer ik verdrietig ben. Dan zegt hij: ik ben bij je, ik ben bij je. Wie heeft ooit ook zo iets gehad? groetjes mindy 777

Offline mindy777

• *
  • 3
  • +1/-0
« Reply #7 on: August 30, 2007, 10:29:51 PM »
kun je 'm ook vragen stellen die hij beantwoord?

Bijvoorbeeld hoe zijn tantes allemaal heten of een ver famillie lid dat jij zelf nog niet kent.

zie je postvak in .

Offline Nemisis2003

• **
  • 54
  • +4/-1
  • Truth is in the eye of the beholder
« Reply #8 on: October 05, 2007, 06:58:23 PM »
Na de dood is er niets, houden je hersens op te werken en is de illusie van een ziel ook afgelopen. Niet erg zinnig om geld te investeren in onderzoeken naar praten met doden ::)