Neoweb.nl

Verdrag van Kyoto gered...niet door Amerika

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline frokamel

• *
  • 11
  • +8/-2
  • Dit forum is het helemaal !
Verdrag van Kyoto gered...niet door Amerika
« on: November 08, 2004, 07:10:47 PM »
Poetin keurt verdrag van Kyoto goed

bron: planet.nl

MOSKOU (ANP) - De Russische president Vladimir Poetin heeft de ratificatie van het Verdrag van Kyoto donderdagavond goedgekeurd. Dat heeft zijn woordvoerder vrijdag gezegd. Het Russische parlement had eind vorige maand al ingestemd met het verdrag.

Het besluit van Poetin wordt wet, zodra het officieel is gepubliceerd. Hiermee is de weg vrijgemaakt voor naleving van internationale afspraken over het terugdringen van de uitstoot van broeikasgassen. De Russische ondertekening maakt het verdrag, dat door 126 landen is ondertekend, bindend. De vereiste drempel van 55 procent van alle geïndustrialiseerde landen is hiermee gehaald.

De steun van Moskou voor het verdrag werd cruciaal, nadat 's werelds grootste vervuiler, de Verenigde Staten, zich in 2001 hadden teruggetrokken. Het verdrag treedt in werking negentig dagen, nadat Moskou de documenten naar de Verenigde Naties heeft gestuurd.

De tekst van het internationale verdrag over klimaatbeheersing werd in 1997 opgesteld tijdens een conferentie in het Japanse Kyoto. De rijke, geïndustrialiseerde landen spraken af hun gezamenlijke uitstoot van broeikasgassen, zoals koolstofdioxide (CO2) voor 2012 met 5 procent terug te dringen ten opzichte van 1990.

Sterven na dood
Het Kyoto-protocol leek in 2001 op sterven na dood toen de Amerikaanse president Bush aankondigde dat de Verenigde Staten er hun handen vanaf trokken. Bush zei dat ratificatie van het protocol de Amerikaanse economie te zware schade zou toebrengen. De Verenigde Staten hebben het protocol daarom nog steeds niet getekend.

Hoewel ook in Moskou de vrees bestaat voor nadelige economische gevolgen, is Rusland bereid mee te werken, omdat het land graag lid wil worden van de Wereldhandelsorganisatie. De Europese Unie liet eerder dit jaar weten een goed woordje te willen doen voor Rusland, mits dat het Kyoto-protocol ratificeert.

Offline nilez

• 185
  • +43/-8
  • Travelling through time
Re: Verdrag van Kyoto gered...niet door Amerika
« Reply #1 on: November 09, 2004, 05:26:38 PM »
Ik vind het mooi dat Rusland het protocol geredt heeft.
Ik denk dat het hard nodig is om de natuur te redden. We zijn hard op weg om in de komende eeuw de gehele natuur te vernietigen.

Offline Elektrofreak

• *
  • 19
  • +7/-0
  • mineral oil.... mmm
« Reply #2 on: November 10, 2004, 10:52:26 PM »
Je zei het zelf al, de VS is de grootste vervuiler; wat stelt kyoto dan nog voor als zij niet meedoen ??

Offline nilez

• 185
  • +43/-8
  • Travelling through time
« Reply #3 on: November 11, 2004, 12:19:02 PM »
Ik vind dat de VS ook gewoon mee moet doen en niet zo moet zeiken om de economie. De natuur heb je harder nodig als de economie. Erger dat ze niet meedoen is nog dat Bush een rapport verworpen heeft dat ondertekend was door 700 wetenschappers uit 6 landen waarin stond dat het broeikaseffect (en dus de industrie en auto's etc.) verantwoordelijk voor het opwarmen van de aarde. (Las ik gisteren op CNN)

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
  • Verleg de grenzen op Neoweb!
    • Homepage familie bosma
« Reply #4 on: November 21, 2004, 11:48:16 AM »
Wanneer het Kyoto-protocol haar vruchten afwerpt, zal de VS vanzelf wel meedoen. Dat weet ik wel zeker. De VS zijn gewoon grote egoïsten, maar wanneer blijkt dat wij er profijt van hebben, dan zullen ze zich wel bedenken.
"One small step for man, one giant leap for mankind"

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
« Reply #5 on: January 28, 2005, 10:29:45 AM »
Wat ik niet snap is dat de EU en Amerika jaarlijks wel tientallen (zelfs honderden) miljarden over heeft voor gesubsideerde landbouw en defensie etc.,  maar ze niet inzien, dat ze met dat geld daar in 1 klap het energie probleem mee op kunnen lossen.

Offline the eagle

• 725
  • +123/-8
  • De tijd zal het leren!
« Reply #6 on: February 13, 2005, 01:14:22 PM »
De komende jaren word verwacht china en india de grootste vervuilers zullen worden. En zij doien ook niet mee

Offline Denton

• 444
  • +86/-9
  • Who is talking about progress is a slow proces?
« Reply #7 on: February 15, 2005, 07:45:35 PM »
VOlgens mij betekend het dat doordat Rusland het ondertekend heeft, het verderdrag is goedgekeurd (meer dan 55%) en dat Amerika daar dus ook aan mee moet doen, aangezien het een internationaal verdrag is. Het was alleen de vraag of het wel door zou gaan: als rusland niet zou instemmen was dat dus niet gelukt.

Denton

P.s.: tactische zet van europa: we kunnen wel wat!

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
    • Neoweb
« Reply #8 on: February 17, 2005, 06:33:41 AM »
VOlgens mij betekend het dat doordat Rusland het ondertekend heeft, het verderdrag is goedgekeurd (meer dan 55%) en dat Amerika daar dus ook aan mee moet doen, aangezien het een internationaal verdrag is. Het was alleen de vraag of het wel door zou gaan: als rusland niet zou instemmen was dat dus niet gelukt.

Denton

Helaas... Amerika doet NIET mee!  Evenals India en China.
Amerika is de grootste vervuiler op aarde.

Klein lichtpuntje: De landen die nu meedoen, zetten een eerste moedige stap.

Amerika is bang dat haar economie wordt aangetast, terwijl er juist duizenden miljarden te verdienen zijn in duurzame energie technologie.
Ik hoop echt dat Nederland dit voordeel blijft inzien en driftig gaat investeren in 'schone' energie. Deze duurzame technologie zal in de toekomst een belangrijk exportmiddel worden!

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
    • Neoweb
« Reply #9 on: February 18, 2005, 11:10:31 AM »
Het scheen dat de resultaten van het Kyoto rapport niet helemaal correct waren.., dat hadden 2 Canadese onderzoekers onderzocht.

Hieronder zie je de zogenaamde 'hockeystick-grafiek' (De lichtgrijze lijn toont het oorspronkelijke onderzoeksresultaat aan. Die heeft grofweg deze vorm _______/ (vandaar de hockeystick)

Volgens die twee Canadezen klopt dit niet en is na een herberekening de zwarte lijn de juiste. Dat zou betekenen dat we ondanks de sterke temperatuursstijging (dat een feit is!) nog steeds binnen 'de norm' zitten van wat natuurlijk is!

Offline the eagle

• 725
  • +123/-8
  • De tijd zal het leren!
« Reply #10 on: February 18, 2005, 11:14:06 AM »
In 1400 was het hetzelfde als nu

Offline Brammix

• 121
  • +30/-7
  • Mmmm...
« Reply #11 on: March 19, 2005, 06:15:47 PM »
In het technische blad "de ingenieur" staat een artikel over het boek van Huib van Heel "Nader bezien. Waan en wetenschap in onze samenleving".

Hierin staat een interesante pasage.

" 'Wat ik in de hele discussie mis, is dat Kyoto nauwelijks wat oplevert . Volgens de huidige klimaatmodellen zou een vermindering van de uitstoot van CO2 met 5% leiden tot een vermindereing van de verwachte temperatuurstijging met 0,02*C in 2050. Het effect is dus ONMEETBAAR. Om die hele kleine daling te realiseren moeten we miljarden euro's uitgeven. Voor dat geld zou je de hele wereldbevolking van schoon drinkwater en riolering kunnen voorzien en dan heb je nog geld over om alle kinderen te vaccineren.'

Een dergelijke afweging wordt tot zijn spijt niet gemaakt.

'De opeenvolgende milieuministers zeggen dat de uitstoot van CO2 moet worden teruggedrongen. Ze zeggen er niet bij dat ze daarmee impliciet besloten hebben om die miljarden niet aan schoon drinkwater of aan vaccins te besteden, maar dat is wel wat er gebeurt. "

Jaja, wat moeten we hiernu mee? Ik weet wel dat ik nu tegen Kyoto ben, en dat Ome Sjors gelijk heeft dat ie niet meedoet......