Neoweb.nl

Asimo (robot van Honda) kan rennen!

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline admin

• The Admin
  • 582
  • +112/-10
  • Neoweb Technologie Forum
    • www.neoweb.nl
Asimo (robot van Honda) kan rennen!
« on: December 21, 2004, 02:32:58 PM »
Asimo, de geavancaeerde robot van Honda, kan rennen!

Tijdens het rennen haalt hij een snelheid van 3 km per uur en is telkens 0,05 seconde compleet los van de grond.

Als Asimo op gewone snelheid loopt, heeft hij een pas van 2,5 kilometer per uur. Bij de vorige versie was dat nog 1,6 kilometer per uur. De robot is wel iets aangekomen en gegroeid. Asimo is 1,30 meter hoog en weegt 54 kilogram. De vorige robot was 1,20 en woog 52 kilo.

De nieuwe generatie Asimo is in staat om de route naar zijn doel te wijzigen zonder dat hij daarvoor hoeft te stoppen. Als de robot een obstakel ziet, kan hij zijn pad veranderen terwijl hij loopt.

Hand schudden
Dankzij visuele sensoren in het hoofd van de robot en zogenaamde krachtsensoren in de polsen, kan Asimo reageren op de bewegingen van mensen. Zo kan hij bijvoorbeeld iemands hand schudden of een object aannemen of geven.

bronnen: honda.com & nu.nl

Op de site van honda kun je ook video fragmenten zien!

links:
http://world.honda.com/ASIMO/
http://www.nu.nl/news.jsp?n=457252&c=130
« Last Edit: December 21, 2004, 02:36:16 PM by admin »
"The Future Starts Here!"

Offline Zachary

• 121
  • +10/-3
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
Re: Asimo (robot van Honda) kan rennen!
« Reply #1 on: August 23, 2005, 02:52:17 PM »
Het is niet alleen een robot die kan lopen, maar ook die iemand de hand kan geven...zonder hem te breken. Ik heb op de site van Honda al de filmpjes van Asimo3 bekeken en ik vind hem best wel cool, maar hij zal nooit te koop zijn, of is Honda van plan om hem in de toekomst in productie te nemen?

Ach ik wacht er wel op tot er een leuke aanbieding komt... 8)
Enjoy life! Maybe you live once...so don't screw up!!!

Offline droomert

• 89
  • +20/-1
  • Logische denker
Re: Asimo (robot van Honda) kan rennen!
« Reply #2 on: January 06, 2006, 06:41:52 PM »
Die robots worden toch gemaakt om gevaarlijke klusjes die nu nog mensen doen over te nemen?. Dat zag ik iig op discovery channel.
Opzoek naar een goede studie voor over 1,5 jaar!