Neoweb.nl

Zien we ons eigen achterhoofd?

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline zenflower

• *
  • 4
  • +3/-0
  • All energy is elastic distortion of the ether
Zien we ons eigen achterhoofd?
« on: December 21, 2004, 03:54:06 PM »
Als we ons voorstellen dat al het licht wat we zien, Sterren ed, vastzetten op 1 tijdstip. Dan ziet het heelal, als we het gaan terugrekenen in de tijd, er opeens heel anders uit! Daar licht wordt gekromd door zwaartekracht is het mogelijk om een lus van licht te krijgen, maw; we zien onszelf (-en anderen natuurlijk) steeds weer terug verder in het verleden. Zou het kunnen zijn dat er geen big bang is geweest? Ik ben nu een tijd me aan het verdiepen in de oorsprong en samenstelling van ons universum en ik kom er niet uit. Ik stel me zo voor dat wij mensen als vissen door het water naar de buitenlucht  kijken en zo proberen te verklaren wat we zien. Het klinkt allemaal zo onlogisch!! Uiteindelijk zijn kwantummechanica en zwaartekracht onverenigbaar. Ik heb me verdiept in de ether theorieen, maar ook deze gaan uit van een beginsituatie. Is het heelal er niet gewoon? Zou het kunnen zijn dat er geen big bang is geweest? Wie heeft er een theorie?

Offline Ruud

• *
  • 17
  • +7/-2
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
Re: Zien we ons eigen achterhoofd?
« Reply #1 on: March 23, 2005, 12:35:47 AM »
zie bij :" heelal nog vreemder dan gedacht" heb daar t een en ander verteld over het heelal en de big-bang.

http://www.neoweb.nl/forum2/index.php?topic=227.0 (link naar het artikel toegevoegd door moderator)
« Last Edit: March 23, 2005, 10:55:34 AM by Robert »

Hans

Re: Zien we ons eigen achterhoofd?
« Reply #2 on: June 15, 2005, 07:13:45 PM »
Ik zie elke morgen mijn achterhoofd. Als ik m'n haar sta te kammen... :P