Author Topic: carbon repareren  (Read 8100 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ferdy

• Guest
carbon repareren
« on: February 08, 2005, 07:02:12 PM »
beste mensen ik heb een fiets van karbon, hij is gebroken en nu probeer ik een manier te vinden om dit te doen , het is een scheur in de bovenste buis van mn frame in de verticale richting. Iemand een idee??

IK HOOR HET WEL

groeten Ferdy

Neoweb.nl

carbon repareren
« on: February 08, 2005, 07:02:12 PM »

Offline Groencontainer

• undefined
  • Jr. TechMember
  • **
  • Waardering: +38/-29
  • The important thing is not to stop questioning.
    • Duurzame Techniek Forum
Re: carbon repareren
« Reply #1 on: February 14, 2005, 09:28:44 PM »
Die is stuk, gewoon weggooien en een nieuwe kopen! Wat je als laatste redmiddel kan proberen, is er een lap koolstof boven op lamineren, maar ik acht de kans klein dat je dat goed lukt.

Offline Robert

• Administrator
  • Technology Guru
  • Waardering: +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
« Reply #2 on: February 15, 2005, 08:51:23 AM »
De kracht van zo'n carbon frame, is dat het 1 geheel is. Als er ergens een breuk ontstaat, is de hele structuur verzwakt.

Zit er nog garantie op (1 a 2 jaar)? Meestal kun je binnen een redelijke termijn na de officiele garantieperiode ook nog aanspraak maken op garantie. Een fietst hoort toch 5 - 10 jaar mee te gaan?

Ken je misschien nog meer mensen met een dergelijke carbonfiets / carbonframe met dit probleem? Dan is het een productiefout en kan een producent aansprakelijk worden gesteld.  (Je had ook een stoep afkunnen rijden en door de breuk onder een auto kunnen belanden)

Eventueel kun je het repareren door een overbrugging te maken. Je moet dan wel een beetje weten hoe de krachten op het frame werken.

Ik stel mezelf ongeveer het volgende voor:

optie 1: een externe reparatie (soort spalken)
optie 2: interne fixatie (flexibele stalen pennen die de 2 delen bijelkaar moeten houden)

Offline the eagle

• Board Technicus
  • Technology Master
  • Waardering: +123/-8
  • De tijd zal het leren!
« Reply #3 on: February 19, 2005, 11:29:07 AM »

Zit er nog garantie op (1 a 2 jaar)? Meestal kun je binnen een redelijke termijn na de officiele garantieperiode ook nog aanspraak maken op garantie. Een fietst hoort toch 5 - 10 jaar mee te gaan?

Ken je misschien nog meer mensen met een dergelijke carbonfiets / carbonframe met dit probleem? Dan is het een productiefout en kan een producent aansprakelijk worden gesteld.

Zie microsoft nou ook een productie fout na vele klachten halen ze alle voedingkabels van xbox terug en leveren ze nieuwe kabels. Probeer eens te bellen naar de leverancier, verkoper.