Neoweb.nl

Toch olie boringen in natuurreservaten van Alaska

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Toch olie boringen in natuurreservaten van Alaska
« on: March 17, 2005, 07:44:19 PM »
15 Maart 2005 heeft de Amerikaanse senaat met een krappe meerderheid ingestemd om te boren naar olie in de natuurreservaten van Alaska..

Offline deadparrot

• *
  • 6
  • +6/-0
Re: Toch olie boringen in natuurreservaten van Alaska
« Reply #1 on: March 18, 2005, 12:29:35 PM »
We naderen "peak oil".

In de afgelopen tijd zijn er veel grote oliebedrijven gefuseerd.  Ook is er spraken van een terugloop in het ontdekken van nieuwe olievelden. (logisch)

Teken aan de wand is ook dat er meer enkelwandige olietankers uit de roulatie worden gehaald dan er vervangen worden door dubbelwandige.

Offline Determination

• **
  • 55
  • +12/-0
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
« Reply #2 on: March 22, 2005, 12:53:53 PM »
eerste stap naar boren in allerhande risicovolle regio's (methaanhydraten op de zee, de oostkust etc..)

Offline bastheboss

• 411
  • +70/-16
  • *360*
    • site over mijn WH40Kleger (orks)
« Reply #3 on: March 22, 2005, 07:57:08 PM »
Typisch amerika weer. Wat kan hun de natuur nou schelen als ze maar geld krijgen. Waarschijnlijk staat die hele senaat op de payrol van de oliemaatschappijen. Vind het echt niet kunnen gewoon. Doe liever onderzoek naar nieuwe energiebronnen. Ik walg van Amerika. Stelletje asocialen daar.

Offline mansan

• *
  • 36
  • +12/-1
« Reply #4 on: March 22, 2005, 10:41:57 PM »
Gewoon schande is dit >:(

Benieuwd hoe lang het gaat duren voor er zich een eerste ongeluk voordoet!!!

Offline Determination

• **
  • 55
  • +12/-0
« Reply #5 on: April 07, 2005, 02:13:07 AM »
Typisch amerika weer. Wat kan hun de natuur nou schelen als ze maar geld krijgen. Waarschijnlijk staat die hele senaat op de payrol van de oliemaatschappijen. Vind het echt niet kunnen gewoon. Doe liever onderzoek naar nieuwe energiebronnen. Ik walg van Amerika. Stelletje asocialen daar.

sorry schat maar wij gaan in Nederland ook in de waddenzee boren, En daarnaast moet je je maar eens af gaan vragen waar je vlees indirect van gemaakt wordt wat op je bordje ligt. Ooit wel eens van het amazonewoud in Brazilie gehoort?

Misschien dat je geen vlees eet dan neem ik mijn argument terug  :P, dat Amerika = asociaal argument van je slaat dus grotendeels nergens op.