Neoweb.nl

Klimaat reguleren ?

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline deadparrot

• *
  • 6
  • +6/-0
Klimaat reguleren ?
« on: March 18, 2005, 12:41:47 AM »
Als striptekenaar/scenarioschrijver las ik hier laatst over.

Een scenario waarin de mensheid inneens het licht ziet, stopt met het produceren van co2 en de ozonlaag hersteld. Ook leggen ze een extra laagje aan om de aarde waarmee ze het klimaat kunnen reguleren.

Dit soort theorieën verwerk ik in mijn verhaal dat zich afspeelt van even na nu tot ongeveer 500 jaar in de toekomst. Mijn vraag is of er ideëen zijn over deze en andere vormen van technologie die ik zou kunnen gebruiken.
???

deadparrot_art@hotmail.com
« Last Edit: March 18, 2005, 01:08:03 AM by deadparrot »

Offline admin

• The Admin
  • 582
  • +112/-10
  • Neoweb Technologie Forum
    • www.neoweb.nl
Re: Klimaat reguleren ?
« Reply #1 on: March 18, 2005, 09:31:27 AM »
Volgens mij:

Niets is technisch onhaalbaar... denk ik.. (weet het haast wel zeker)

Bijvoorbeeld dit soort ideeen:

Als de temperatuur te hoog wordt, plaatsen we gewoon een enorm stuk halfdoorlatend plastic zeil tussen de aarde en de zon. De hoeveelheid energie van de zon dat de aarde bereikt wordt hierdoor een stuk minder.. gevolg.. koelere aarde! (heb ik ook gepost op tweevandaag)
Je kan hiervoor ook de oprolbare schermen van philips gebruiken, die op commando licht doorlaten of blokkeren.

Anders kun je ook nog een afzuigsysteem bouwen, die 'vuile' lucht direct buiten de dampkring blaast. Het vaccuum van het heelal zorgt automatisch dat er zuigkracht ontstaat.
Dus een netwerk van afzuiginstallaties bij fabrieken en boven drukke wegen die uiteindelijk via 1 of meerdere pijpleidingen de ruimte in gaan.
Eventueel kun je dit systeem ook gebruiken om goederen en personen in capsules mee te vervoeren.

Mocht teleportatie van atomen en moleculen ooit werkelijkheid worden, dan kun je het overschot aan CO2-gas ook transporteren naar Mars, om daar een lekker klimaatje te creeeren. (terraforming van Mars)
Je zou CO2 ook kunnen opslaan in hoge concentratie modules en die via het afzuigsysteem richting mars kunnen schieten.
« Last Edit: March 18, 2005, 09:39:45 AM by admin »
"The Future Starts Here!"

Offline Peter

• 423
  • +37/-7
  • Meten = Weten
« Reply #2 on: March 18, 2005, 09:48:47 AM »
Misschien leven we over 500 jaar wel in gesloten woonsystemen, die kunstmatig worden voorzien van frisse lucht en dus afgesloten van de smerige atmosfeer buiten.
Je betaald dan geld om O2 in te mogen ademen.

er geldt dan: Geen geld? Geen lucht... :-\

Offline deadparrot

• *
  • 6
  • +6/-0
« Reply #3 on: March 18, 2005, 11:43:30 AM »
Dat afzuigkapsysteem klinkt erg interessant. Zou de zuigkracht van de ruimte sterker kunnen zijn dan de zwaartekracht?

In principe zou je die kracht  kunnen reguleren zodat je een ruimte "lift" creëert die geen stuwingsbrandstof nodig heeft om voorwerpen van de aarde op te tillen.