Neoweb.nl

Robogames Robolympics 2005

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
Robogames Robolympics 2005
« on: March 28, 2005, 12:20:36 PM »
Tijdens het paasweekend wordt het internationale RoboGames gehouden in San Francisco

Bron: C|Net & Tweakers.net

Dit weekend worden de internationale RoboGames gehouden bij de Universiteit van San Francisco. Voorheen stond het evenement bekend onder de naam Robolympics. Zelfgemaakte robots binden de strijd aan in de sportzalen van het instituut. Er wordt door 650 deelnemers gestreden in verschillende categorieën zoals combat, sumo of soccer. "Kennis vergaren en delen is het doel van deze jaarlijks gehouden games", zo zegt David Calkins, president van de Robotics Society of America. De kennis die wordt opgedaan bij dit soort evenementen wordt gebruikt om robots zo te ontwikkelen dat ze steeds meer taken aankunnen en slim genoeg worden om te kunnen functioneren in een vreemde omgeving.

http://www.robolympics.net/
« Last Edit: March 28, 2005, 12:22:09 PM by Digihans »

Offline Anal Pumpkin

• *
  • 4
  • +2/-2
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
Re: Robogames Robolympics 2005
« Reply #1 on: April 21, 2005, 04:24:55 PM »
Tijdens het paasweekend wordt het internationale RoboGames gehouden in San Francisco

Bron: C|Net & Tweakers.net

Dit weekend worden de internationale RoboGames gehouden bij de Universiteit van San Francisco. Voorheen stond het evenement bekend onder de naam Robolympics. Zelfgemaakte robots binden de strijd aan in de sportzalen van het instituut. Er wordt door 650 deelnemers gestreden in verschillende categorieën zoals combat, sumo of soccer. "Kennis vergaren en delen is het doel van deze jaarlijks gehouden games", zo zegt David Calkins, president van de Robotics Society of America. De kennis die wordt opgedaan bij dit soort evenementen wordt gebruikt om robots zo te ontwikkelen dat ze steeds meer taken aankunnen en slim genoeg worden om te kunnen functioneren in een vreemde omgeving.

http://www.robolympics.net/
En dit is te zien op televisie?

Offline Zachary

• 121
  • +10/-3
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
Re: Robogames Robolympics 2005
« Reply #2 on: August 22, 2005, 12:57:33 AM »
Ja ik heb er ook van gehoord op het nieuws, ik vind het heel cool hoe men zoiets maken kan. Kan iemand mij dat ook leren, of moet ik eerst maar een AIBO van Sony kopen?

;D
Enjoy life! Maybe you live once...so don't screw up!!!