Neoweb.nl

Illegaal muziek kopieren

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline b.koelewijn

• *
  • 3
  • +3/-2
  • Dit forum is het helemaal !
Illegaal muziek kopieren
« on: January 17, 2004, 05:07:09 PM »
Door internet verdwijnt de rol van de platenindustrie:

De nummers hoeven niet meer via DAT-tapes naar dure studio's gestuurd te worden, maar kunnen op  simpele 'getweakte'-pc's worden afgemixed.

Je hoeft geen geen cd's meer te persen, geen hoesjes meer te laten ontwerpen en bedrukken.

Reclame: Goede muziek verkoopt zichzelf.
Dus dure reclame maken hoeft ook niet meer.
(ik denk aan de miljoenen liedjes van Hans-Teeuwen, terwijl niemand een cd heeft gekocht!)

Je hoeft de cd's niet meer ergens op te slaan (distributie centra). Daarnaast verdwijnt de fijnmazige distributie aan platenzaken.

Het IT-systeem om de verkopen in winkels te registreren is geintegreerd in websites.

Kortom de prijs kan echt een fractie zijn van de orijs die de platenfabrikanten ons op willen leggen!

Daarom zijn diensten zoals ITunes wel aantrekkelijk!

Offline phantom3000

• *
  • 3
  • +5/-3
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Illegaal muziek kopieren
« Reply #1 on: January 18, 2004, 11:17:01 AM »
Maar geldt dat ook voor videofilms?

Offline boeger

• *
  • 22
  • +11/-6
  • "Only two things are infinite, ...."
« Reply #2 on: March 14, 2004, 02:51:18 PM »
Die prijzen kunnen al enorm omlaag...een album van pak-em-beet britney spears, pink, madonna, kost nu 20 euro. Een cd'tje maken kost niks, het ontwerp van het hoesje kost wel iets maar dat wordt verdeeld over alle verkochte cd's..per cd ook niet duur dus. Distributienetwerk en verkooppunten zijn ook niet zo gek duur per cd. Er zit ontzettend veel winst op dus...maar inderdaad via internet is nog een stuk goedkoper. ITunes is idd oké  ^_^

Voor films...uuh tsjaa opzich hetzelfde idee, alleen dan ipv. cd een dvd ;)
Alleen het downloaden van films wordt nog door wat minder mensen gedaan, beetje goede kwaliteit is toch minstens 2 cd's xvid of divx, dus 1.2 gig. Wil je dvd-kwaliteit, met ondertiteling en alles erbij, komt dat uit op ong. 4 gig...

Is het grote publiek denk ik nog niet helemaal klaar voor...

Offline the eagle

• 725
  • +123/-8
  • De tijd zal het leren!
« Reply #3 on: April 18, 2004, 03:52:39 PM »
Je kan tegenwoordig ook al vele spellen kopieren voor de spelcomputers. Ik hoorde laatst dat ze Game Cube spellen kunnen kopieren.

Offline Benontherock

• 436
  • +135/-52
  • Hij is fijn!
    • www.benontherock.tk
« Reply #4 on: April 20, 2004, 09:52:28 AM »
De online mogelijkheden van spellen tegenwoordig werkt eigenlijk ook als beveiliging. De spellen zijn juist interresant doordat je online kunt maar omdat illegale het niet kunnen ook al heb je key generators en weet ik veel wat nog meer gaan mensen juist eerder een legaal spel kopen alleen al omdat die online kan.  :D

Denk positief, denk creatief, denk realistisch, kortom denk goed ;)

Offline noname100

• *
  • 6
  • +11/-0
  • sorry
« Reply #5 on: April 22, 2004, 06:03:33 PM »
Blegh, muziek kopieren... Onzin, als je een beetje fan bent van een band/artiest koop je een cd gewoon. Ik heb maar 1 cd gebrand, de rest heb ik origineel. En ik zit er over te denken om die ene cd ook origineel te kopen.

Van mij mag de cd weer weg, en de lp "terugkomen".

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
  • Verleg de grenzen op Neoweb!
    • Homepage familie bosma
« Reply #6 on: April 22, 2004, 10:12:18 PM »
Het is waar dat het wel veel leuker is dat je de originele CD (ROM) bezit. Bovendien heb je er dan ook documentatie bij, dat heb je niet als ie gebrand is. (wil niet zeggen dat ik alles origineel heb, in feite is meer dan 50% bij mij ingebrand  :-[ (schaam, schaam)  :-[)
« Last Edit: April 22, 2004, 10:13:54 PM by harbosma »
"One small step for man, one giant leap for mankind"

Offline the eagle

• 725
  • +123/-8
  • De tijd zal het leren!
« Reply #7 on: April 23, 2004, 12:30:42 PM »
De laatste tijd koop ik vaker orginele xbox of pc spellen, maar met muziek download ik het meestal.

Offline bastheboss

• 411
  • +70/-16
  • *360*
    • site over mijn WH40Kleger (orks)
« Reply #8 on: April 29, 2004, 02:40:42 PM »
De laatste tijd koop ik vaker orginele xbox of pc spellen, maar met muziek download ik het meestal.

Kun je xbox spellen branden dan????

Offline the eagle

• 725
  • +123/-8
  • De tijd zal het leren!
« Reply #9 on: April 29, 2004, 07:35:50 PM »
Ja op dvdtjes maar je xbox moet wel omgebouwd zijn. Aan dit ombouwen zitten wel nadelen:
- De garantie vervalt.
- Je kan niet op xbox live.
- En je hebt kans dat tijdens het verbouwen iets kapot gaat.

Het voordeel is dan wel dat spellen zo´n 5 á 10 euro zijn dat is 60 euro goedkoper.