Neoweb.nl

Bang voor de eeuwigheid

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hans

Bang voor de eeuwigheid
« on: June 12, 2005, 11:09:55 AM »
Ik ben wel eens bang voor de eeuwigheid. Dit gebeurt alleen maar 's nachts. Dan ga ik malen en malen. En dan realiseer ik me dat ik in een eeuwigheid zit en dat benauwt me dan heel erg.

Wie heeft dit ook wel eens?  ???

Offline Nawi

• *
  • 3
  • +2/-0
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
Re: Bang voor de eeuwigheid
« Reply #1 on: June 28, 2005, 01:21:53 PM »
ben je soms in contact met een vampier? ???

Offline Zachary

• 121
  • +10/-3
« Reply #2 on: August 24, 2005, 03:41:19 AM »
Ik heb dat niet, ik ben niet bang voor de dood, ik weet waar mijn eeuwigheid zal zijn. En ook waar ik niet zal zijn... Ik weet waar mijn plaats in de eeuwig heid zal zijn...

Ik weet niet waarom je dit schreef, maar ik kan Iemand die deze angst kan wegnemen. Ik geloof in Jezus Christus, Hij heeft mij die angst ooit weggenomen, waardoor  ik niet meer bang hoeft te zijn. En dat alleen door in een gebed Hem te vragen voor vergeving van mijn zonden, waarvoor Hij gestroven is. En dat Hij in mijn leven mag komen, dat Hij het mag veranderen. Maar ik weet ook dat het geloven is, geloven in iets wat niet tastbaar is kan soms moeilijk zijn, maar het is wel dat je zeker mag zijn dat jou eeuwigheid zeker is...
« Last Edit: August 24, 2005, 03:56:01 AM by Zachary »
Enjoy life! Maybe you live once...so don't screw up!!!

sylvester

« Reply #3 on: August 24, 2005, 11:44:18 AM »
Beste Zachary,

Ik ben ook niet bang voor de dood. Wél voor de eeuwigheid. Het lijkt me vreselijk om eeuwig door te moeten leven. Zelfs als dat in een hemelachtige omgeving zou zijn. En het geloof biedt mij geen uitkomst meer. Ik heb teveel gelezen om nog te kunnen geloven in een God die in de bijbel staat.

P.S. Ik heb de account Hans opgeheven en ga nu door het leven als Sylvester. Bedankt voor je bijdrage!

Offline Zachary

• 121
  • +10/-3
« Reply #4 on: August 25, 2005, 01:53:59 AM »
Weet je God krijgt van alles de schuld... Mensenmoeten altijd iemand de schuld geven! Een van de verweren die ik altijd te horen krijg (oa mijn moeder): Als die God van jou bestaat, waarvoor is er dan zoveel oorlog in de wereld?

Denk je dat God het leuk vind, om al die  gebeden te horen van miljoenen mensen vanwegen de oorlog? Nee zeker niet! Maar Hij kan niet altijd ingrijpen, Hij heeft ons een eigen wil gegeven, zodat wij een onderscheid kunnen maken tussen goed en kwaad.

En daarbij, kwaad vergeldt je niet met kwaad, maar met liefde. Hoe moeilijk het ook klinkt, diegene die jou kwaad doen krijgt zijn/haar portie wel. Ik heb het er ook niet makkelijk ermee, ik weet ook wel.

Maar goed je kunt beter geloof niet aan de kant zetten.

sylvester

« Reply #5 on: August 29, 2005, 03:39:26 PM »
Beste Zachary,

Ik zou niets liever willen dan een rotsvast geloof hebben (heb ik overigens jaren gehad). Dit is namelijk lekker makkelijk. Je hoeft niet zelf na te denken. Alles is al voor je bedacht. Maar nu ik weet hoe het Christendom werkelijk is ontstaan en hoe de bijbel door de jaren heen veranderd is om de mensen onder de duim te houden, kan ik dit niet meer.

Offline bastheboss

• 411
  • +70/-16
  • *360*
    • site over mijn WH40Kleger (orks)
« Reply #6 on: August 29, 2005, 04:21:57 PM »
Hoe is het christendom dan werkelijk ontstaan? en van welke bronnen heb je dat?
Je hebt deze conclusie toch niet uit de da vinci code gehaald hoop ik.

Ikzelf geloof ook niet.

Offline Zachary

• 121
  • +10/-3
« Reply #7 on: August 30, 2005, 02:41:24 AM »
Ik hoor de teleurstelling in je bericht. Maar hoe bedoel je: nu ik weet hoe het Christendom is ontstaan? En de bijbel is naar mordernere taal geschreven, ik ben niet een persoon die naar een kerk gaat. Het is ook niet zo dat ik door de bijbel onder de duim gehouden word. Ik ben al 7 jaar christen en ik heb er geen spijt van, dat ik in Hem geloof. Ik weet ook dat ik niet perfect ben, bij mij gaat er ook niet alles zoals ik het wil, maar ik weet wel dat Hij mij niet teleurstel. Ik kan Hem de rug toekeren, maar ik weet dat Hij dat niet bij mij doet. En Hij is het die mij draag in moeilijke tijden.

En wat de bijbel betreft, ik zie dat de voorspellingen die erin staan dat ze wel uitkomen. B.v. over de antichrist, ik heb al stukken gelezen dat hij er al is. De tekenen die de bijbel erover zegt komen uit! Kijk maar eens bij google onder de naam: Maitreya, hij wacht nog alleen op de bekendmaking(verklaringsdag)!
Dit is wat ik zelf gevonden heb...

Offline PDZNL

• *
  • 49
  • +14/-1
  • ik trek altijd aan deuren waar duwen op staat
« Reply #8 on: November 28, 2005, 10:29:50 PM »
het leven is kort. laten we eens gek doen en zeggen dat je 120 jaar oud mag worden. dan ga je uiteindelijk toch nog dood. waarom zou je in die korte tijd niet gewoon de moeite nemen om naar te God zoeken?
straks als je eenmaal doodgaat is alles toch zinloos geweest.
begrijp me niet verkeerd; het is niet een kwestie van: "ik ga maar in God geloven en dan kom ik in de hemel... als die er is."
God zal zich LATEN vinden als je Hem zoekt!
Misschien niet meteen, en het zal echt niet altijd mee vallen en het leven wordt echt niet gelijk "leuk" als je in God geloofd! Maar hij zal je leiden door alle pijn en moeite. En als je vraagt aan Jezus om vergeving zal Hij je die geven. Hij is ook voor jou aan het kruis gestorven!
als vandaag gisteren was, en overmorgen morgen, dan was het vandaag morgen.

Kraait de haan niet in het ochtend rood? Dan is het mistig, of de haan is dood.