Neoweb.nl

God of Evolutie?

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Offline rdv89

• *
  • 8
  • +5/-0
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
Re: God of Evolutie?
« Reply #50 on: November 11, 2005, 03:55:42 PM »
Ik denk dus ook dat je de bijbel niet al te serieus moet nemen. Net als dat voorbeeld met de 'grote watersnood' in die tijd. Laats zag ik daarover een documentaire op Discovery: er is wel degelijk bewijs dat in die tijd en in de buurt op die plekken een overstroming is geweest.
Maar dat was in ieder geval kleiner dan Europa.

En in de evolutitheorie van Darwin zit ook wel iets, want stel je voor dat er 2 mensen de aarde hebben bevolkt. Dan zouden zij dus kinderen krijgen en dan krijg je automatisch incest en inteelt.
Waarschijnlijk zou dan de helft van de wereld uit 'misvormde' mensen bestaan.
Maar als er mensen zijn die de bijbel letterlijk nemen; geloven jullie dan ook dat er oermensen bestonden van een paar duizend jaar geleden?

Het is dan logischer dat de wereld is begonnen met planeten/schimmels/bacterien. En dan kan God heus wel bestaan, er is in ieder geval wel iets dat ons heeft doen ontstaan. Maar door wie is God dan gemaakt? (ok, zo kan je wel doorgaan met wie alles heeft gemaakt...)

Ik beschouw God als een kracht en niet als een persoon die communiceert met de mensen. Het is gewoon 'moeder natuur' die de evolutie in handen heeft.

Maar waarschijnlijk zullen we nooit kunnen tijdreizen en er dus ook niet achter komen hoe alles is ontstaan enz.
« Last Edit: November 11, 2005, 03:59:21 PM by rdv89 »

Offline bruno

• **
  • 95
  • +25/-9
  • Dit forum is het helemaal !
« Reply #51 on: November 11, 2005, 10:33:43 PM »
Iedereen is op aarde om te 'leren'

Je weet zelf wanneer je een grens overschrijdt.

Als je te veel steelt, moordt, drinkt, varkensvlees eet of dingen doet waarvan je weet dat het niet mag of goed voor je is, weet je dat zelf ook!

Pas als je door hebt dat je fout bezig, kun je om vergeving vragen en jezelf verbeteren. Maar dan  moet je daarna niet weer telkens in de fout gaan!
Op die manier leer je jezelf  verbeteren en kun je een werkelijk goed mens worden.

Daar heb je géén God of Allah of Boedha voor nodig!

Offline qprince

• *
  • 1
  • +0/-0
« Reply #52 on: November 13, 2005, 12:19:14 AM »
maar hoe is de wereld dan ontstaan,
ik vind de "big bang" al wel helemaal een raar verhaal :-\ :o

Offline Odysseus

• *
  • 31
  • +15/-0
« Reply #53 on: November 16, 2005, 10:07:38 PM »
Er bestaat een erg begrijpelijke documentaire ivm met het ontstaan en de opbouw van ons universum, getiteld "The Elegant Universe". Daarin wordt het universum beschreven aan de hand van de snaartheorie, hoe de Bing Bang er mogelijk uit kan gezien hebben, allemaal heel mooi en gestructureerd in beeld gebracht. Je kan het gratis online bekijken op http://www.pbs.org/wgbh/nova/elegant/program.html of je kan de DVD kopen. De snaartheorie is natuurlijk nog niet bewezen en ze geeft nog geen sluitende verklaring, maar het is wel een beloftevol wiskundig pareltje.

Ik heb nogal de indruk dat "god" wordt gebruikt als een excuus voor onwetendheid, intellectuele luiheid of gewoon uit irrationele koppigheid. Het is niet omdat je iets (nog) niet begrijpt of je moeilijk kan voorstellen, dat je er meteen het etiket "god" op moet kleven of nog erger: de bijbel, koran, vesda's, etc voor waar moet gaan nemen. Denk even na, de mensen die die dingen schreven, hadden geen enkel wetenschappelijk besef, laat staan gevoel voor logica. Met het bewijs dat de verschillende wetenschappen ons vandaag geleverd hebben, zouden we toch stilaan beter mogen weten. We hebben nog geen uitleg voor al wat om ons heen gebeurt, maar we leren volop bij dus geef het wat tijd en denkwerk. Voor alles bestaat allicht een logische verklaring, alleen zien we die nog niet.
« Last Edit: November 16, 2005, 10:10:21 PM by Odysseus »
Entia non sunt multiplicanda praeter necessitatem.

Offline PDZNL

• *
  • 49
  • +14/-1
  • ik trek altijd aan deuren waar duwen op staat
« Reply #54 on: November 16, 2005, 10:58:36 PM »
wanneer is iemand koppig? overal zal vast wel een logische verklaring voor te vinden zijn. dat wil niet zeggen dat er niemand boven al deze dingen staat om ze aan te sturen. ik denk dat de mensen het meest koppig zijn in het niet willen toegeven dat een hogere macht over ons leven zou kunnen heersen, we vinden ons zelf zo ontzettend goed. 8)
als vandaag gisteren was, en overmorgen morgen, dan was het vandaag morgen.

Kraait de haan niet in het ochtend rood? Dan is het mistig, of de haan is dood.

Offline energysus

• **
  • 59
  • +13/-0
« Reply #55 on: November 17, 2005, 02:17:33 PM »
Wij mensen houden ons te veel beziig met de vraag: waarom zijn we hier? Daar moeten we ons niet mee bezig houden, nee, we zijn hier en de goede vraag is: hoe gaan we met elkaar om. De bijbel, de koran etc. zijn goede leiddraden. Ookal ben ik zelf niet gelovig, ik ben ervan overtuigd dat we met z'n allen spiritueler moeten worden.
don't make too much love because then there are more people who die in war.

Offline vrumonic

• *
  • 10
  • +2/-1
« Reply #56 on: November 17, 2005, 10:57:43 PM »
Ook al zou het heelal heel mooi inelkaar zitten volgens de snaartheorie. Dan nog moet er een creator geweest zijn die het heeft geinitieerd.
Iets/Iemand moet het in gang hebben gezet.
Wat is het nut anders? En waarom zou er uberhaupt leven kunnen ontstaan?
Het had net zo goed één grote brei kunnen zijn, waarin géén leven mogelijk was.
Ik geloof best in evolutie, big-bang en string-theorie, maar dan meer als 'schepmiddelen' van een hogere macht.
Via deze processen is onze wereld uiteindelijk zo geworden als het nu is.

Offline rdv89

• *
  • 8
  • +5/-0
« Reply #57 on: January 18, 2006, 02:25:35 AM »
Ja, en wie is dan die 'creator'? Want die 'maker' moet ook weer door iemand anders zijn gemaakt enz.

Ik denk dat het beter is dat we gewoon alles moeten accepteren zoals het is; het heelal is er gewoon en de aarde ook.

Offline Benontherock

• 436
  • +135/-52
  • Hij is fijn!
    • www.benontherock.tk
« Reply #58 on: March 19, 2006, 09:26:06 PM »

Als god bestond, dan wisten wij dat zeker, en iedereen zou precies hetzelfde voelen en denken daarover.

God heeft de mens een wil gegeven waardoor we voor onszelf kunnen beslissen. Dat onderscheid ons juist als de dominante soort op aarde. Het is juist de bedoeling dat de mens zelf kiest of hij God wil dienen of juist niet en diegene die niet willen hebben geen recht om verder te bestaan (nu niet en ook na het leven niet).

P.S. Die mensen gaan naar de hel en als Jezus voor de 2e keer naar de aarde komt wordt de aarde nieuw en de hel +Satan helemaal vernietigd. Voor degene die het niet weten
Denk positief, denk creatief, denk realistisch, kortom denk goed ;)

Offline Benontherock

• 436
  • +135/-52
  • Hij is fijn!
    • www.benontherock.tk
« Reply #59 on: March 19, 2006, 09:27:44 PM »
Bestaat god???Wat is god???
Een hoger bewustzijn, die verantwoordelijk is voor ons heelal?? De maker van ons heelal?? De grote poppenspeler en zijn wij dan de poppen??
Is god dan degene die aan de touwtjes trekt???
Het heelal heeft geen god nodig om te bestaan, het bestaan van het heelal kan helemaal uitgelegd worden door de natuurwetten. En datgene wat we nog niet begrijpen en dus wordt toegeschreven aan een god, is gewoon dat deel van de natuurkunde (ik denk het grootste deel) wat we nog niet begrijpen. Wat niet wegneemt dat we in een(verre)toekomst mischien ook deze natuurwetten ontdekken en begrijpen. Zodoende wordt god!! steeds verder op de achtergrond geplaatst.
(vroeger werd bliksem ook toegeschreven aan een goddelijke macht, nu weten we inmiddels beter, ik denk dat wat voor bliksem geldt voor het gehele heelal geldt, slechts een kwestie van tijd)
Voor die mensen die nu aankomen met het argument: wie heeft de Big Bang veroorzaakt, wie heeft deze natuurwetten gemaakt, wat was er dan voor de Big bang??? zeg ik , lees "het heelal"van Stephen Hawking.
Hawking zegt hierin dat vanuit hogere dimensies gezien er helemaal geen bigbang is, dat de big bang slechts een waarnemingshorizon is,.M.a.w. het heelal heeft altijd bestaan en heeft geen begin noch een eind en zal altijd blijven bestaan. En waarom zijn de natuurwetten zoals ze zijn? Deze wetenschap hoort bij dat gedeelte van de natuurkunde wat we (nog) niet begrijpen.
Kortom het heelal heeft geen god nodig om te bestaan.
Zijn er dan helemaal geen hogere intelligenties? Ik denk het wel. Ongetwijfeld zijn er in de Kosmos beschavingen die de onze ver vooruit zijn en op ons over zouden komen als goddelijk. ( net zoals onze beschaving goddelijk zou overkomen op holbewoners)
Ik denk dat het enige wat we zeker weten is dat we in deze onmetelijk grote leegte alleen elkaar hebben en we er samen iets van moeten maken in dit heelal.
Mischien zijn we op een bepaalde manier zelf goddelijk of kunnen we door evolutie en groei goddelijkheid bereiken.
(verlichting).
Zoals Moby het zegt: We are all made of stars!!!

Mischien is God het heelal wel. Think about it  ;)
Denk positief, denk creatief, denk realistisch, kortom denk goed ;)

Offline ME

• *
  • 12
  • +6/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
« Reply #60 on: February 09, 2007, 09:16:06 AM »
Wij zijn gewoon het product van bigbang nr4754756475409 ofzo.
Door het mixen van atomen zijn in miljarden jaren bij precies de goeie omstandigheden meerdere keren organismen ontstaan die in lange tijd uitgroeide tot grotere organisme.
Na ons onstaan hebben onze waarneming angst bij ons opwekt waardoor we god bedachten en hem (of haar) als onze schepper in ons brein opnamen.
Kortom: God schiep ons niet maar wij schiepen hem.

Offline Peter

• 423
  • +37/-7
  • Meten = Weten
« Reply #61 on: February 10, 2007, 10:53:04 AM »
omg.. Big-Bang nr. nr4754756475409
Dat vind ik een vrij klein getal.
Ik snap ook wel dat je een voorbeeld wilt geven, maar een getal met een paar biljoen nullen extra zou natuurlijk ook makkelijk kunnen.

Ik moet toegeven dat een heelal er aardig lang over doet om te ontstaan en om weer in elkaar te storten via zwartegaten.
En dus is iedere vermenigvuldiging in onze ogen al groot.

Offline matti

• 278
  • +13/-2
« Reply #62 on: March 17, 2007, 07:34:00 PM »
ik geloof niet in zogenaamde:aliens ik geloof wel in een of andere levens vorm die te klein of te groot is voor ons en dat dat er meer ufo waarnemingen gebeurt zijn in de 2de WO en in de koude oorlog is gewoon omdat ze trauma's hadden of onder invloed waren van drugs of drank die Amerikaanse soldaten die dat Iraakse meisje verkracht hebben en haar familie vermoorden die waren onder invloed van de lokaal gestookte whiskey gekregen van Iraakse soldaten en in de koude oorlog deden ze dat omdat ze de eeuwige patrouilleren bue waren of uit schrik   

Offline Willem

• *
  • 3
  • +2/-7
  • Ik ben vrij om te gaan, dus ik blijf
« Reply #63 on: March 18, 2007, 11:08:00 PM »
Ik denk niet dat er een god kán zijn (sorry voor de gelovige onder ons):
Als god toch naar 'zijn' aarde zou kunnen kijken, zou zelfs hij moeten zien dat álle oorlogen op grond zijn van geloofmatige kwesties. Nu zou je natuurlijk nog zo koppig kunnen zijn en kunnen zeggen dat alleen jóúw god de echte is, maar dat doet iedereen al 2.000.000 jaar lang.

Over darwin en zijn theorie:
Het is een feit dat de mens uit miljoenen jaren evolutie is ontstaan. De oerknal lijkt mij echter maar een goede gok van iemand, deze ligt voor mij nog iets té ver van de werkelijkheid :)

Offline matti

• 278
  • +13/-2
« Reply #64 on: March 19, 2007, 03:17:33 PM »
Ik zeg niet dat ik in god geloof maar ik geloof alleen niet in aliens.

Offline logic

• *
  • 23
  • +6/-0
  • Denk niet, WEET!
« Reply #65 on: May 02, 2007, 01:12:59 AM »
Even een vraagje: WAAROM ZOU IK IN GOD GELOVEN?

Ik zie er absolute geen meerwaarde in, behalve het gemeenschappelijke verband maar dat kan ook met bv.: voetbal bevredigd worden, (er zullen vast wel meer minieme dingen op te noemen zijn). Sterker nog, ik denk dat het een sterke minderwaarde over de meerwaarde heeft als je in god zou geloven.
Ik weet dat ik nu allerlei harten aan het breken ben, met mijn mening. Maar soms, heel soms, moet ik me wel een beetje schamen voor de mensheid. Als ik mensen met stok en steen zijn gelovige mening bij iemand anders zie op dringen, denk ik: "Was ik maar geen mens!". Helaas ben ik een nietszeggende druppel in deze massale maatschappij, een maatschappij die graag wil eten en gemeenschappelijke welzijn inruilt voor: ik, ik, ik en mijn mening.

Als de mens vooruitgang wil zal deze eerst logisch moeten gaan nadenken. Iets dat mensen zeker nog niet onder de knie hebben. 'Jammer', dat is het woord hier. Maar triest speelt de boventoon, als ik sommige mensen zie met hun geloofsovertuiging!

Wat ik wel extreem jammer vind is wat ouders hun kinderen aandoen. Zoals onze gast al zei:
ik vind het dom dat jullie zo er over denken God bestaad en alle verhalen zijn waar en ik geloof het en ik ben 13 jr dus ik vind het dom dat jullie er over discuseren.
over kerkklokken waar slaat dat op??
Ouders indoctrineren hun kinderen bijzonder erg. Het is gewoon eng in het breedste zin van het woord. No offence Minke maar ik raad zo even dat je ouders behoorlijk meegedragen hebben met jou gelovigheid. Het zou absoluut verboden moeten worden om kinderen te indoctrineren met jou mening omdat kinderen nog geen mening hebben. Kinderen moeten hun mening opdoen uit hun eigen kennis. Kennis die ze bijvoorbeeld wel van hun ouders krijgen (feiten, tot tegendeel bewezen dus! Geen blanco's opvullen met je eigen mening).

Mijn eind conclusie is: "Ik geloof niet omdat ik een transhumanist ben (http://www.transhumanism.org/index.php/WTA/languages/C40/). En mensen mogen best van mij geloven. Zolang ze maar niet met hun irrationele belangen aan mijn deur kloppen en allerlei onzin gaan verkopen/opdringen/indoctrineren of bepaalde, heel stomme acties gaan ondernemen. Dus denk zelf waar je in gelooft en welk voordeel dat dat jou bied. En voordat ik het vergeet, alle dingen die verbroken kunnen worden zal de zogenaamde god dus voor ons opengesteld moeten hebben. Kortom ik houd me alleen aan de natuurwetten. Niet dat ik wil. Maar omdat ik moet! "God of Evolutie?", Evolutie natuurlijk!

(optioneel)
Oke, dit is een leuke voor gelovige:
Stel je zegt dat god bestaat! Maar het kan niet gemeten worden. Dus volgens de wetenschap bestaat het niet. Of je moet zeggen dat je de geloofsovertuiging meet, wat soms als god zelf wordt gezien. Maar in de meest algemene vorm bestaat god niet voor de wetenschap. Wat waarschijnlijk je antwoord zal zijn als ik vraag kun je kunt bewijzen dat god bestaat is: "Nee, maar je kan ook niet bewijzen dat hij/zij/het niet bestaat.". Dit dames en heren is een hele leuke redenatie. Omdat volgens deze redenatie je uit gaat dat niks zeker is. En dat is ook niet maar daarom moet je een lijn trekken.
Je wilt namelijk niet weten hoeveel (uiteraard goedgelovige) mensen ik heb weten wijs te maken dat er beton vreters bestaan. Deze dieren kunnen namelijk onverklaarbare geluiden in gebouwen maken. Voor mensen die nu denken dat ze absoluut geen last van dat soort gelovigheid hebben. Raad ik dit advies aan: "Wees realistisch, en kijk eens waar je nu in gelooft!".
« Last Edit: May 02, 2007, 12:44:25 PM by logic »
logic: "Hardware is het lichaam, software is de ziel."
logic: "Kennis is als een database en intelligentie is als een algoritme."
George Sand: "Simplicity is the most difficult thing to secure in this world; it is the last limit of experience, and the last effort of genius

Offline ladorite

• **
  • 89
  • +7/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Mili
« Reply #66 on: May 17, 2007, 11:53:33 PM »
De evolutie theorie ... blijft een theorie. En is eigenlijk ook een evangelie. Je gelooft erin...
Het is geen wetenschap.. wetenschap is waarnemen en feiten vastleggen.
Wetenschap staat niet naast evolutietheorie of god.
Evolutie theorie staat dichterbij god omdat het een geloof is.

Er is dan geen "evolutie theorie kerk". Maar ik vat het wel op als een geloof !!
Ik vind het nogal grappig dat als mensen vaak een verhaal aanhoren het als een feit gaan aanzien.

EVOLUTIE THEORIE IS GEEN FEIT !! komop ben je zo dom of... heb je het te vaak gehoord ::)

« Last Edit: May 17, 2007, 11:56:13 PM by ladorite »
 hydrogen... Go Lithium !!
=>Waterstof is een leugen...

Offline matti

• 278
  • +13/-2
« Reply #67 on: May 18, 2007, 11:09:16 AM »
Eu een theorie al goed en wel maar, Einsteins relativiteits THEORIE is ook maar een theorie. Het is met veel dingen zo. Niet alles is bewezen.

Offline Cornelisman

• **
  • 53
  • +6/-1
« Reply #68 on: May 18, 2007, 06:48:44 PM »
@willem: evolutie is GEEN feit. verre van zelfs. en: wo2 had absoluut niks met geloof te maken, dus wat je zegt klopt niet.

als je je gezonde verstand realiseer je je hoe onzinnig het klinkt. ik weet niet of je biologie hebt(gehad), maar ik zou eens in zo'n boek bladeren. ik studeer biologie en hoe meer je te weten komt over de uitermate complexiteit hoe meer je je realiseerd dat dat nooit door evolutie kan zijn ontstaan.
op de site   
 http://www.real-life.nl/evolutietheorie.html   
  staat verwoord wat ik me in biologie-colleges realiseer.
het sterkst vind ik het argument van sytemen.  een systeem, zoals bloedstolling, moet in 1 keer ontstaan om te werken. dit spreek evolutie tegen omdat evolutie voor extreem langzame verandering, stukje voor stukje, staat. dat terwijl het stollingssysteem bijzonder complex is. google dr maar es op.

en hoewel evolutie nog altijd slechts een theorie is wordt het verkondigt alsof het waar is. het is misschien wel de grootste schande in de wetenschappelijke wereld. en het plebs gelooft het nog ook! dat is pas indoctrinatie. als echte wetenschappers zouden ze zich van uitspraken moeten onthouden en meer onderzoek doen.

@logic: waarom zou je niet in god geloven? mensen die het niet overwegen zijn niet te overtuigen. met god is het: òf hij is er wel, òf hij is er niet. naar mijn mening is er genoeg 'bewijs' dat hij er is. ergo, ik geloof het. als jij dat niet geloofd is het moeilijk de meerwaarde te zien.
die stomme acties helpen vaak mensen in nood. mensen aan de deur zijn bezorgd om je ziel.
en je eigen 'logica' bevat een serieuse fout. je noemt het irrationeel. en misschien klopt dat wel. het zou veel rationeler geen geld te geven aan armen. het enige rationele is het recht van de sterkste. dus weg met onze sociale wetten en het strafrecht. anarchie en egoisme, dat is het enige logische. daarom vervalt de natuur vanzelf ook tot chaos.(entrophie) religie is wat moreel brengt, misschien wel het belangrijkste in elke samenleving.
en de natuurwetten ondersteunen evolutie helemaal niet. eerder tegengesteld. evolutie moet juist steeds om natuurwetten heendraaien.

en ouders vertellen hun kinderen gewoon wat ze zelf geloven. en ze willen natuurlijk graag dat de kinderen dat ook geloven, maar ze kunnen hen niet dwingen. wat moet je anders antwoorden als een kind vraagt: 'waar komen we vandaan?" 'wat gebeurt er als je doodgaat". wat je ook zegt iemand die het er niet mee eens is kan het dan meteen als indoctrinatie bestempelen.
als kinderen ouder worden krijgen ze vanzelf de kans om te kiezen, omdat ze naar school gaan en vraagjes zetten omdat ze ouder worden.

en geloven dat je komt uit niks, leeft voor niks en sterft in niks is zo ongelofelijk nutteloos, dus denk zelf eens na waar je in geloofd.

Offline ladorite

• **
  • 89
  • +7/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Mili
« Reply #69 on: May 20, 2007, 01:26:45 PM »
Even een vraagje: WAAROM ZOU IK IN GOD GELOVEN?

Wat ik wel extreem jammer vind is wat ouders hun kinderen aandoen. Zoals onze gast al zei:
ik vind het dom dat jullie zo er over denken God bestaad en alle verhalen zijn waar en ik geloof het en ik ben 13 jr dus ik vind het dom dat jullie er over discuseren.
over kerkklokken waar slaat dat op??
Ouders indoctrineren hun kinderen bijzonder erg. Het is gewoon eng in het breedste zin van het woord. No offence Minke maar ik raad zo even dat je ouders behoorlijk meegedragen hebben met jou gelovigheid. Het zou absoluut verboden moeten worden om kinderen te indoctrineren met jou mening omdat kinderen nog geen mening hebben. Kinderen moeten hun mening opdoen uit hun eigen kennis. Kennis die ze bijvoorbeeld wel van hun ouders krijgen (feiten, tot tegendeel bewezen dus! Geen blanco's opvullen met je eigen mening).

Mijn eind conclusie is: "Ik geloof niet omdat ik een transhumanist ben (http://www.transhumanism.org/index.php/WTA/languages/C40/). En mensen mogen best van mij geloven. Zolang ze maar niet met hun irrationele belangen aan mijn deur kloppen en allerlei onzin gaan verkopen/opdringen/indoctrineren of bepaalde, heel stomme acties gaan ondernemen. Dus denk zelf waar je in gelooft en welk voordeel dat dat jou bied. En voordat ik het vergeet, alle dingen die verbroken kunnen worden zal de zogenaamde god dus voor ons opengesteld moeten hebben. Kortom ik houd me alleen aan de natuurwetten. Niet dat ik wil. Maar omdat ik moet! "God of Evolutie?", Evolutie natuurlijk!

Zoals je dus zelf zegt.. jij hebt ook een geloof. De evolutie theorie. Laten we dat eerst vaststellen. Ten tweede... we krijgen allemaal evolutie theorie op school... Is dat ook niet een soort van "indoctrineren" ???   Ik vind van wel.  Ik vind dit ook een geloof opdringen.. Dus het is beide hetzelfde.

Mensen zoeken wanhopig een andere verklaring en gaan dingen verzinnen zoals de "big bang".
En hun fantasie slaat op hol. Ik denk zelf dat er wel een soort van schepper moet zijn. Maar ik geloof zeker niet in de evolutie theorie omdat dat gewoon een lachertje is.

En als je b.v. op vakantie gaat en je ziet ergens een bordje staat van "bla bla millions years old"  En het blijkt dat het ook b.v. zoals druipsteengrotten ook gewoon in garages voorkomt en weet ik veel. Bekijk maar eens een plaatje van een HAAR. Hoe complex dat is. Geen mens heeft iets gemaakt wat zelfs dichtbij komt bij zoiets complex. En zoiets komt maar ff uit het niets ?? dat evolueert zo ff..

Ook komen ze met het feit van: Kijk maar er zijn toch ook heleboel soorten honden geëvolueerd ?? Dat is puur selectie en aanpassing. Maar geen totale nieuwe soort. Wij mensen passen ons ook aan. Maar zijn nog steeds mens.
 hydrogen... Go Lithium !!
=>Waterstof is een leugen...

Offline zorba

• *
  • 1
  • +0/-0
« Reply #70 on: August 11, 2007, 11:03:57 PM »

We hebben tegenwoordig zeer geavanceerde technologieën.
Anti-zwaartekrachtmagneten, magnetische velden, nulpuntenergie . . . . .
En tegelijkertijd bestaat er dat bijgelovige,”achterlijke” concept van God.

God moet groter zijn dan de grootste menselijke zwakheid . . . . . en groter dan de grootste menselijke vaardigheden.
God moet uitstijgen boven het allerbijzonderste om de natuur in al zijn grootsheid naar de kroon te steken.
Hoe kan een mens zondigen tegen zo’n grote geest?
Hoe kan een of ander koolstofpakketje op aarde in een uithoek van een melkwegstelsel in die rimboe de almachtige God verraden?
Dat is onmogenlijk.
De mate van arrogantie bepaalt de mate van onder drukking (controle) van hen die God naar hun evenbeeld scheppen.

De enige manier waarop ik ooit goed kan zijn voor mijzelf bereik ik niet via mijn lichaam maar via mijn geest.

Offline triyann

• *
  • 4
  • +1/-0
« Reply #71 on: September 04, 2007, 09:44:47 AM »
mijn inziens is god de dynamische energie die alles in stand houdt en zorgt dat het blijft bestaan,de mogelijkheid creërt om te kunnen evolueren. Of we dat gegeven een naam moeten
geven weet ik niet, het is er gewoon, of het van ons iets vraagt of verwacht weet ik niet.
Er zullen altijd mensen zijn die zoiets gebruiken om de twijfelende medemens te gebruiken en macht te krijgen. Waarom mag bigamie bij kleine godsdiensten? Om de volgelingen in staat te stellen snel een grote aanhang te maken en zo wat sterker naar voor te komen.
Godsdienst is gewoon een manier om de maatschappij in goeie banen te doen lopen en te zorgen dat de mensen zich houden aan regels waarvan ze denken er zelf voor gekozen te hebben.

Offline Nemisis2003

• **
  • 54
  • +4/-1
  • Truth is in the eye of the beholder
« Reply #72 on: October 04, 2007, 10:14:54 AM »
Theoriën, theoriën. God bestaat niet, dus die is het in ieder geval al niet. Daarnaast is de god theorie ook maar een half antwoord, net als de big-bang.
Evolutie is net zo goed een half antwoord, maar het kan in ieder geval verklaren, als er al een oorsprong is, hoe wij van eencellige organismen zijn uitgegroeid tot mensen etc.

Evolutie is wel aannemelijk daar er nog steeds mutaties in cellen om ons heen optreden. Sinds 1970 zijn er 40 nieuwe ziektekiemen ontstaan.
Wanneer zo'n mutatie voordelig is voor het overleven, heeft deze mutatie meer kans te overleven in toekomstige generaties.
Bijvoorbeeld trisomie 21 is een goed voorbeeld van een mutatie, alleen is deze niet positief.
Als het survival of the fittest principe voor de westerse mens nog van toepassing was zouden deze mensen niet overleven en zou daarmee mogelijk ook trisomie 21 verdwijnen. Het zou zich in ieder geval onmogelijk verspreiden.

Daarnaast heb je ook mensen die bijvoorbeeld harder kunnen rennen(Kenianen), geen last hebben van erfelijke kanker, parkinson, huntington etc. Natuurlijke selectie zou ervoor zorgen dat juist de "sterkere" mensen/genen overleven en daardoor zou het menselijke ras ook verder evolueren.
Alleen gaan we nogal tegen onze menselijke aard in, houden mensen met trisomie 21 lang in leven en is het voor hen zelfs mogelijk zich voort te planten.

Wat ik ermee wil zeggen, "evolutie"/natuurlijke selectie vindt ook nu nog plaats, in mijn ogen is evolutie daarom ook meer dan alleen een theorie.
« Last Edit: October 04, 2007, 10:19:28 AM by Nemisis2003 »

Offline matti

• 278
  • +13/-2
« Reply #73 on: January 27, 2008, 12:28:55 PM »
Wel god of evolutie?
Dat is een ZEER interrsante vraag.
Omdat als je zegt dat het door god komt dat de big bang er is gekomen zullen de meeste wetenschappers zeggen dat je kunt gelijk hebben!
Ze kunnen namelijk niet zeggen heo het heelal voor de big bang eruit zag.
Ook beginnen recentelijke theorieën meer in de richting te wijzen dat de big bang er NOOIT geweest is.
En dat op alle gebeurtenissen een zekere kans bestaat!
(dit is zeer moeilijke materie en ik zal daar dus ook niet
verder op ingaan als jullie daar niet om vragen)
Evolutie daar geloof ik niet in, in god evenmin.
Alles heeft gewoon met kansen te maken.
Let wel kansen is niet hetzelfde als toeval!

Offline Andries

• *
  • 34
  • +3/-1
« Reply #74 on: February 11, 2008, 09:32:55 PM »
Wetenschap en geloof.
Ik las laatst een zeer saai artikel over de verhouding tussen wetenschap en geloof. Na lang lezen heb ik toch de kern eruit kunnen halen.
WETENSCHAP HEEFT NIETS TE ZEGGEN OVER RELIGIE!
Namelijk: De wetenschap bestudeerd ALLEEN de meetbare werkelijkheid. Zij houdt zich bezig met het beschrijven van het heelal, en niet met het bestaan ervan.
Daarom is het volstrekt onzin om te luisteren naar wat de wetenschap zegt over zaken als ziel/zingeving/het bestaan van een god/hemel/hel/enz, simpelweg omdat dat niet hetgeen is waar ze onderzoek naar doen.

Christendom en geschiedenis.
Het christendom valt als blijkt dat de historische gegevens in de Bijbel volstrekt onwaar zijn. In het eerder genoemde artikel stond ook: "Het heil hangt aan de historiciteit" oftewel: Als Jezus Christus niet ÉCHT bestaan heeft, niet ÉCHT gekruisigd, gestorven, begraven en opgestaan is, is het zinloos te geloven dat Hij voor onze zonden gestorven is.

Evolutie.
Er zijn voor mij een aantal redenen om de evolutieleer af te wijzen.
Evolutie is niet bewezen, en bovendien zijn er geen bewijzen. ( Alle opgegraven fosielen zijn voledig opzich zelf staande soorten. Bovendien is gelijkenis niet een bewijs voor verwantschap. Voorbeeld: Paarden komen niet uit ezels voort, paarden en ezels hebben al vanaf het begin van de schepping bestaan. )
Evolutie wordt alleen maar aangenomen om "wetenschappelijk verantwoord" atheïst te zijn. ( De religie van het ongelovig zijn )
De evolutieleer laat geen ruimte over voor enige zingeving aan het bestaan.
Die-Hard evolutionisten bepleiten het vermoorden van "zwakken".

Offline Benjamin23

• 351
  • +30/-4
« Reply #75 on: February 12, 2008, 11:36:39 AM »
Wetenschap en geloof.
Ik las laatst een zeer saai artikel over de verhouding tussen wetenschap en geloof. Na lang lezen heb ik toch de kern eruit kunnen halen.
WETENSCHAP HEEFT NIETS TE ZEGGEN OVER RELIGIE!
Namelijk: De wetenschap bestudeerd ALLEEN de meetbare werkelijkheid. Zij houdt zich bezig met het beschrijven van het heelal, en niet met het bestaan ervan.
Daarom is het volstrekt onzin om te luisteren naar wat de wetenschap zegt over zaken als ziel/zingeving/het bestaan van een god/hemel/hel/enz, simpelweg omdat dat niet hetgeen is waar ze onderzoek naar doen.

Dat vind ik een goede uitspraak. Het een sluit het ander ook niet uit.

Alleen dit:
Evolutie is niet bewezen, en bovendien zijn er geen bewijzen.

is niet waar.

Evolutie is wel degelijk te bewijzen.
Denk aan de ratten die meeliftte op VOC schepen en in Australie allerlei inheemse dieren hebben verjaagd.
Denk aan afgelegen eilanden zoals Madagascar, waar kleine zoogdieren geen prooi meer waren en daardoor enorm in aantal en afmeting/omvang toenamen.
Of bekijk het proces dat de wetenschap gebruikt om bacterien te selecteren die bepaalde eiwitten of biobrandstoffen/waterstof moeten produceren. Daarbij blijven in het reactievat, (door maandelang niets te doen = natuurlijke selectie = evolutie), alleen de beste bacterien over. Dus alleen de bacterien die het (zure/vervuilde/verontreinigde)milieu overleven en het best kunnen profiteren van de aanwezige voedingsstoffen.
Gewoon een halfjaar wachten en je hebt de best mogelijke bacterie om de klus te klaren.

En zo is het met evolutie ook.
Stel Nederland krijgt oppeens te maken met een nieuwe ijstijd. Dan zullen dieren, die buiten leven,  met de langste en warmste vacht, en die het beste kunnen leven van de overgebleven voedingsstoffen het overleven. Zo simpel is evolutie.

Ik geef toe dat er bij de evolutie naar de mens wel wat gaten zijn, maar iedere keer worden er weer nieuwe sceletten opgegraven die het verhaal een stukje completer maken.

Maar nogmaals.. Het zou ook maar zo kunnen dat er echt een goddelijke macht ons hier op aarde heeft neergezet. En om die aarde leefbaar voor ons te maken, heeft die goddelijke macht het instrument evolutie gebruikt!

Offline matti

• 278
  • +13/-2
« Reply #76 on: May 11, 2008, 10:51:30 AM »
Enkele beweringen:

Creationisten zeggen dat god perfect is en dat hij ons geschapen heeft.
Maar wij zijn ver van perfect dus hoe kan god dan perfect zijn indien hij geen perfecte schepping kan schapen?

Darwinisten zeggen dat evolutie hetgeen is waardoor we zo geworden zijn.

Het is simpel om aan te tonen dat evolutie ons gemaakt heeft en niet een of andere god.

In het begin was er enkel water op deze wereld.
Door reactie met meteoren en water ontstonden de eerste organische moleculen.
Een verder stadium verandere de omgeving dus gingen sommige moleculen zich aanpassen
enkele bleven echter dezelfde.
Ga zo maar door uiteindelijk bekom je een hele reeks moleculen.

Derna ontstonden de eerste cellen.
Van prokaryote cellen(cellen zonder kern) kwamen enkele varianten zoals:
Chloroplasten, mitichondri, ...
Deze cellen begonnen op den duur samen te leven omdat het zo veel gemakkelijker ging.
zodoende ontstonden eukaryote cellen.(cellen met een kern)

Deze evolutie verklaart waarom het menselijk lichaam zo moeilijk is omdat evolutie niet voor vereenvoudiging zorgt maar enkel voor aanpassing.

Vergelijk het met een kubus.
Per hoekje die je eraf doet (dit is de aanpassing)
word de vorm ingewikkelder en dus niet simpeler.

Je zult mijn argument veel beter inleefbaar vinden indien je de Crebcyclus of de Calvincyclus eens van dichter bekijkt.
Deze zijn zeer ingewikkeld en indien ze moesten geschapen zijn zou 'god' dit veel te ingewikkeld gevonden hebben. Aangezien hij als perfect aanzien word.

Offline Nemisis2003

• **
  • 54
  • +4/-1
« Reply #77 on: October 21, 2008, 07:17:29 PM »
Laat, maar nuttig:

Evolutie is deels zelfs waargenomen:

http://www.sciam.com/article.cfm?id=evolution-in-a-petri-dish

« Reply #78 on: October 21, 2008, 08:39:33 PM »
ik denk absoluut dat er meer is tussen ''hemel & aarde'  :angel: maar ik denk dat mensen het te snel een naam hebben gegeven.......
mensen hebben sowieso (volgens mij) erg snel de neiging om iets te 'bestempelen' of een naam te geven. ook willen mensen eigenlijk alles precies weten over hoe we ontstaan enzo..... terwijl ik denk dat we hier nooit echt achter zullen komen.

ik geloof meer in de evolutietheorie omdat hij heel erg logisch klinkt. het is wetenschappelijk bewezen dat organismen zich ontwikkelen na verloop van jaren en ik denk dat dat ook bij ons op aarde gebeurd is.

ik denk eigenlijk meer aan een 'innerlijke God, Kracht' dan aan een 'oude Vader op een troon in de Hemel'. Ik ben een Plato fan (hij was een Griekse filosoof), hij heeft hele mooie beredeneringen opgeschreven over de Ziel. Dit bedoel ik eigenlijk een beetje met Innerlijke Kracht... hier geloof ik in.

Mensen moeten alles immers zelf doen...... in de zin van dat ze zelf moeten werken, voor zichzelf zorgen, zélf bepalen wat ze doen & hoe. er is niet een God die dat voor je bepaalt... denk ik.

leuk punt om over te discusiëren, maar ik denk dat we er nooit echt achter zullen komen

Offline Raymond

• **
  • 80
  • +6/-0
« Reply #79 on: October 22, 2008, 03:08:22 AM »
Socrates Meets Jesus

Socrates
Good morning, Jesus, I have heard much of your marvelous teachings. In my own modest way I am a philosopher here in Athens. I am told you have great wisdom and certainly that is indicated by the throng of admirers that follow you through the streets. If you have a few moments to spare, I would appreciate it if you would enlighten me with the answers to some of the puzzling problems I have been wrestling with all my life

Jesus
I am as a fisher of men in my search for followers. I bring the truth of God to all men. Seek and you shall find, ask and it shall be answered knock and it shall be open unto to thee.

Socrates
There is one basic question that has always been uppermost in my mind. Although it has always been an insurmountable obstacle to me in my search for the truth and meaning, I am sure that with your learning you will find it far to easy and think me a foolish old man. I have always longed to live honorably and nobly, but it seems that I have merely stumbled through life without even even knowing what was honorable or noble. With my limited understanding, it often seems to me that life, even with all its sound and fury, really signifies nothing. Please tell me: How should a man live; what is the purpose of life.

Jesus
To serve and worship God.

Socrates
Which God.

Jesus
There is only one god.

Socrates
Oh. You should live here in Athens. We have several to choose from.

Jesus
There is only one true God.

Socrates
Of course. And which one is the true God?

Jesus
The true god is Lord God.

Socrates
Yes. But who is Lord God? Or what is he?

Jesus
He is the infinity of wisdom, love, compassion, peace, and mercy. He is the creator of heaven and earth all things in the universe.

Socrates
Of all things?

Jesus
Yes-all things. He is omnipotent. He is master and controller and maker of all things. He is omnipresent-nothing can happen that he does not know beforehand.

Socrates
Did he create plagues, wars, death, suffering and evil.

Jesus
No. These things and all other evils and tragedies come from the Devil, the prince of darkness; or from man's weakness and evil nature. God is all goodness and free of evil; only good can come from God

Socrates
And who for gracious sakes is the devil? Surely he must be a god to be able to visit such powerful calamities on mankind: Yet you have just said there is only one God. Also you have said that all that exists comes from God: And now you say that only good comes from God and all evil comes from someone called the devil. These would seem to be contradictions. I am afraid that your religion is far too complex for this old head to fathom. Yet I will be an eager student and try hard to understand, if you will but help me. Please explain: who is the devil and how can all things come from God and yet not come from God?

Jesus:
The Devil is a fallen angel who is ambitious. He rebelled against God and wants to overthrow all his works.

Socrates:
What in Zeus' name is an angel?

Jesus:
An angel is an angel.

Socrates:
Of course, that's an identity. Socrates is Socrates. But, you see, it doesn't mean anything to me, inexperienced as I am in your religion. Although it's true as true can be, it doesn't relate to anything I can understand. Compare it to something I am familiar with.

Jesus:
An angel is an angel.

Socrates:
Please forgive me for my stolid ignorance. Understand that I am no authority such as you are. I have never seen an angel or heard of one. I am told that you had many strange visions when you wandered in the desert for 40 days without eating. Pray tell, what do they look like, these angels?

Jesus:
They have wings.

Socrates:
So do gnats. Could you be a little more specific?

Jesus:
They look like people except they have wings.

Socrates:
What else? They can fly, I assume

Jesus:
Yes, that's what the wings are for.

Socrates:
Of course--I might have known. You say they look like men. How are they different from men?

Jesus:
The are much better than men, and they never die.

Socrates:
How better than men?

Jesus:
More virtuous and more powerful. Much more powerful.

Socrates:
They are super-human, then.

Jesus:
Yes. Absolutely!

Socrates:
Then they are superhuman and they are immortal. We in Athens would call such beings gods.

Jesus:
No! God is more powerful than they.

Socrates:
So is Zeus to us more powerful than other Olympic gods, but the others are still by definition gods. How would you define the term God?

Jesus:
God is the creator of all. He is all power, knowledge, wisdom and the epitome of justice, mercy, compassion, goodness; and peace.

Socrates:
These qualities are, however, not necessarily consistent. It is not possible for a person to be just, peaceful and merciful, all in one instance or situation. If a person or a nation deserves punishment by the rule of justice, you must punish him or wage war on them, but this would be a violation of the rule of peace or mercy. No one being could have all these qualities because they contradict each other; they cannot exist together in the same person at the same time. It is as though a man had turned both left and right at the same corner at the same time, while still remaining whole and entire.

Jesus:
God works his wonders in mysterious ways.

Socrates:
It would seem that you have many gods just as we do in Athens, only you don't call them gods.

Jesus:
No! God is all powerful.

Socrates:
Then the only difference is the degree of power?

Jesus:
No. God is better and more virtuous than they. Sin is impossible for him.

Socrates:
What is sin?

Jesus:
It is an act of disobedience to God.

Socrates:
I see from this that God could not sin, because he could not be disobedient to himself. But since sin is impossible for him, it is no more a mark of achievement for him to be free of sin than it is a mark of achievement for a rock to be unable to move. It's merely a matter of definition. What do they do, these angles?

Jesus:
They do errands for God.

Socrates:
Why if God is all powerful, does he need others to do errands for him?

Jesus:
He likes it that way.

Socrates:
They are his slaves, then?

Jesus:
No, they serve him willingly.

Socrates:
What happens if they don't serve him willingly?

Jesus:
There were several angels led by Satan, the devil, who rebelled against God and were cast out of heaven to eternal torment and punishment.

Socrates:
What is heaven?

Jesus:
It is a wonderful place high in the sky. The streets are paved with gold. Everything is peaceful and beautiful there. God lives there and all who believe in God go there when they die. Men have eternal life there and are given wings and worship God and play harps in eternal bliss and happiness forever. It is the purpose and goal of all of man's life to go to heaven when he dies.

Socrates:
This sounds much like the accounts I have heard given by those who have eaten the lotus flower. If this was the purpose of life, could we not simply become intoxicated on wine or drugs and feel this way all the time, like the beggars and drunks we see on the other side of the city?

Jesus:
The Bible says thou shalt not partake of wine or strong drink.

Socrates:
If is the sole purpose of man's life to get to heaven, why does he not simply kill himself and go there?

Jesus:
Thou shalt no kill.

Socrates:
If God wanted man to go to heaven, why did he put man on earth in the first place? Why did he not simply put man in heaven from the beginning? I find it hard to believe that man with all his capabilities, desires, and complexities was created merely to sit and bow and scrape and worship. Certainly there is not, nor ever was, a human tyrant so vain and proud that he wanted his subjects merely to bow and scrape obsequiously and subserviently before him from dawn to dusk, let alone for all eternity. I certainly can understand why Satan wanted to rebel against such a static, regimented, oppressive, boring society. From what you have told me so far, I would have had to side with Satan in the rebellion, for although I consider myself a humble man as men go, I could not bow and scrape and sing praises all day to a being who threatened me with punishment and eternal torment if I did not.

Jesus:
The Lord thy God is a jealous god and thou shalt have no other gods before him.

Socrates:
Why did Satan rebel? Did he know that God was as powerful as you describe him to be and that he was certain to be defeated?

Jesus:
Satan rebelled because he was proud and wanted to rule heaven himself. He knew partly of God's great power (that it was greater than his own), but he wanted power so badly that he was willing to take any chance.

Socrates:
Satan was certainly very brave, then; to strive against a foe he could not defeat.

Jesus:
He was sinful because he was disobedient to the will of God.

Socrates:
It seems to me that the only difference between Satan and God is the degree of power.

Jesus:
God is perfect. He is all powerful, all knowing, and without sin.

Socrates:
Of course; by definition he is without sin because he could not be disobedient to himself. The only real difference between the two is the degree of power. Therefore, Satan was not wrong or sinful to rebel against God, he was only wrong to lose the rebellion. For if he had won, God would be the sinner: because God would have been disobedient to Satan who would be better than God or the other angels because he could not sin against himself, that is, be disobedient to himself, and he would have proven himself all powerful. If Satan had won, he would have become God, by your definition because he would have been all powerful and without sin. Who knows but that this didn't happen? From your description of God, I begin to suspect at this point that it did.

Jesus:
God is more than mere power and righteous lack of sin: he is infinite justice, mercy, peace and compassion, and all forgiving. Satan is vicious, selfish, destructive, and evil.

Socrates:
What happened to Satan after he was thrown out of heaven?

Jesus:
He was thrown into Hell by God where he was tormented and tortured for all eternity.

Socrates:
What is Hell and why did Satan stay there if it is so painful and unpleasant?

Jesus:
God locked him in Hell and he was not permitted to leave. God created Hell as a place to punish Satan and all men who do not have faith in God. It is an eternal burning inferno or torture, agony, and torment: all sinful men who do not ask God for forgiveness and have no faith in him go there for all eternity to be tortured by the devil.

Socrates:
If God is just or merciful, how can he do this to an enemy who fought him in battle. Why did God not simply pardon Satan after defeat as men often do to a captured nation after they defeat it? Mankind would seem in victory to be more merciful than God; for they do not treat the vanquished to such terrible torments for even a lifetime, let alone for all eternity. Why did God not show the qualities that you described as his justice, mercy, compassion, and forgiveness to Satan? Certainly God's warlike nature is in marked contrast with your definition of the term God as being peaceful, merciful and all forgiving.

Jesus:
God works in mysterious ways, his wonders to perform.

Socrates:
If Satan is locked in Hell, how can he bring plagues and torments on mankind and why does God allow it if he is all powerful and all good? If God is all powerful, how is it that he permits this evil Satan to survive? Why does he not destroy him? Although I begin to wonder, at this point, if the opposite course would not be better.

Jesus:
God allows Satan to be free to bring plagues and torments on mankind in order to punish man for his sin in the Garden of Eden.

Socrates:
What is the Garden of Eden?

Jesus:
When God created the first man and woman, Adam and Eve, he put them in the Garden of Eden. When they were created, they were pure and without sin. That is how God created them. The Garden of Eden was a beautiful paradise, and it provided Adam and Eve with everything they needed. They did no have to work but merely pluck the fruit from the branches from lush trees. They were as innocent and untroubled as children and knew nothing about carnal fleshly love. They had each other for companions and adored and worshiped God who visited them once in a while.

Socrates:
Why did God create mankind?

Jesus:
He was lonely.

Socrates:
Why did he not simply create additional angels who were more his equal rather than this much lower form of life, Man? Could it be that he wanted obsequious slaves that he could look down on who would fear, reverence, and worship him?

Jesus:
Since he is our creator, we owe him our worship, reverence, and obedience.

Socrates:
Is the child of a criminal duty-bound to be obedient to his father, or does he have a right and obligation to judge for himself between right and wrong? What sin, what act of disobedience, did man commit in the Garden of Eden?

Jesus:
In the center of the Garden of Eden, God put the tree of knowledge. God told Adam and Eve that they were not to eat of the fruit of that tree. Satan went to the Garden disguised as a snake and told Eve that she would gain great knowledge if she ate the fruit. Satan said that God had told them not to eat the fruit because he was afraid that if they did they would become as great as he was. Eve convinced Adam to eat the fruit. After they ate, the learned of sexual love. That was the original sin.

Socrates:
Is knowledge evil that God would want to keep it from us? Why did God want to keep us from gaining knowledge? Did he want to keep us subservient slaves groveling under his feet? It seems to me that we owe Satan thanks and worship for his help. Satan seems rather like the Titan Prometheus, who in defiance of the orders of the gods brought man the knowledge of fire. For this service to man, Prometheus like Satan was subjected to torment and torture for all eternity. Certainly human life would be worth a great deal less that it is without love, fire and knowledge.

Jesus:
But Satan was lying to Eve, because we did not become as great as God by eating the fruit. He was lying to us merely because he wanted to destroy the work of God.

Socrates:
If God is all powerful, why did he allow Satan to come to the Garden and tempt Eve? If God did not want man to eat the fruit, why did he put the tree in the Garden in the first place? If God did not want man to make sexual love, why did he equip man with the organs necessary for it? If God did not want man to commit the original sin, why did he give man a desire for knowledge, experience, adventure and carnal love?

Jesus:
God put the tree in the Garden and allowed Satan to come there because he wanted to test mankind.

Socrates:
You have said that God was all knowing; that he knows everything that happens before it happens. Certainly God already knew how man would behave in any situation.

Jesus:
God gave man free will. It was just as possible for man to be virtuous and obey God as it was for man to be sinful and disobey the word of God.

Socrates:
Did God know that man would sin?

Jesus:
He knew that man would sin but he allowed man the free will to make his own choice.

Socrates:
Could God have created man so he could not sin? Could God have created man so that he would not have sinned in this particular situation?

Jesus:
Yes, since God is all powerful he could have done that, but he did not want men to be mere puppets; he wanted men to have free will.

Socrates:
Could God have created man with two heads and three legs or any other way if he wanted to?

Jesus:
God could have created man any way he wanted to.

Socrates:
Did God create man the way he intended to? Did God intend for man to have one head, two legs and to appear exactly as he does today?

Jesus:
Of course: God is perfect and all powerful; he could not make a mistake.

an 'Opinion' is just an 'Opinion' if u take life to serious u start killing other people..

Offline Raymond

• **
  • 80
  • +6/-0
« Reply #80 on: October 22, 2008, 03:09:13 AM »
Socrates:
Then God did not make a mistake, but created man exactly as he intended to in every way?

Jesus:
Yes.

Socrates:
Then you and I were created exactly as God intended us to be? And Adam and Eve were created exactly as God intended them to be?

Jesus:
Yes. It is as I have said.

Socrates:
Did everything that is part of man come from God?

Jesus:
Yes: God is the master and controller and creator of all.

Socrates:
Did the devil or any other force create any part of man?

Jesus:
No. God is sole creator of all.

Socrates:
Then, if God created man's eyes, legs and mind, he also created man's desires; all his desires, even his desire for knowledge and sex. Why did man sin?

Jesus:
He sinned because of his weaknesses and his evil nature.

Socrates:
Is man's nature a part of man, just as hands and feet are a part of man?

Jesus:
Yes. Man's nature is a part of man.

Socrates:
Who created man?

Jesus:
God.

Socrates:
Who created man's hands and feet?

Jesus:
God.

Socrates:
Who gave man two hands and two feet and created them exactly as they are today, and exactly as they were in the time of Adam and Eve?

Jesus:
God.

Socrates:
Who created man's nature?

Jesus:
God.

Socrates:
Who gave man his evil nature and weaknesses? God did, because everything that is a part of man came from God and God alone.

Jesus:
God gave man free will.

Socrates:
Who intended for men to have two hands, the devil?

Jesus:
No. God intended for man to have two hands.

Socrates:
Who intended for man to have weaknesses and an evil nature, the devil? No. God intended for man to have weaknesses and evil nature. If mankind is flawed or evil or weak, it is because God put the flaw or weakness there and intended it to be there. Let me tell you another parable. Have you ever seen the birds killing fish in the sea? Who put it into that bird to fang and kill that flying fish? Who's to doom, man, when the judge himself is dragged before the bar?

Jesus:
Man has free will. God did not force him to sin. He merely gave him the opportunity to be virtuous or sinful. Man would have been of no value to God if he had made him a mere puppet who could do nothing but good. He wanted to give man the opportunity to be good or evil according to his own merit and choice.

Socrates:
It is absurd for God to punish man after creating him. It is as though a Homer wrote an ode about a pig and then whipped and lashed the pages or cast them on an eternal unconsuming fire, because he disliked the qualities of the animal. Or that a master sculptor made a perfect statue of a pig and then lashed it for all eternity because he disliked the traits of the animal.

Jesus:
God did not create man with an evil nature that predetermined that he must sin.

Socrates:
Then who did?

Jesus:
God created man to be innocent and naturally good. God put man in a paradise, the Garden of Eden. He gave man free will and allowed Satan to come into the Garden of Eden to test mankind. God did not predetermine that man would sin.

Socrates:
But God created everything that went into this combination, situation or environment. When he created each of the elements or ingredients in the situation, he knew exactly how each would react with the others in any circumstance; because he was all knowing. He intended for each element to be exactly as it was because he was all-powerful and could not make a mistake. It is as though a scientist or a physician combined several ingredients into a medicine, which although harmless in themselves, when combined become a deadly poison; and then after administering it to a patient, disavowed any responsibility for his death. In just this way, God combined many things; an innocent man, a tree of knowledge, a beautiful garden and an angel.

Jesus:
All have sinned and fallen short of the glory of God.

Socrates:
It seems to me that you Lord God has merely created man to watch him suffer. This business of Satan, the Garden of Eden and free will is merely a facade. God merely wanted an excuse to harass, persecute, torment and oppress mankind. If an all-powerful and all-knowing being creates everything, and allows his creations to react in a certain way, he actually intended them to act in that way and is solely responsible for the results.

Jesus:
I warn you, God is not mocked. Do not talk in this way or you will be thrown into the fiery furnace where you will gnash your teeth, forever in torture and torment.

Socrates:
I thought our Olympic gods were vicious and unreasonable, but they seem veritable lambs of mercy and forbearance compared to this God of yours: who torments and tortures you for all eternity for doing what he forces you to do in the very making of you and your environment.

Jesus:
Oh, give thanks unto the Lord for he is good; For his mercy endureth forever.

Socrates:
Why, if he is a god of peace and mercy does he torment mankind and permit, even encourage and demand, bloodshed on earth; and permit, even demand Satan to tempt and torture mankind: since you said that nothing happens that he does not only know about, but will to happen? An all-powerful being who knows all and creates all, determines all, because he knows the way his creations will act.

Jesus:
God gave man free will because he did not want him to be a mere puppet. God did not want man to sin. God was very disappointed when man sinned.

Socrates:
God could not possibly be disappointed because he knew the nature of man and all else that he created. Since he is all powerful, he intended man to sin. Indeed he forced man to sin by creating man with certain desires and weaknesses.

Jesus:
What you say is blasphemy. God created the world and all the plants and animals for the pleasure of man. Look at the beautiful world around you. How can you say such terrible things about God after he has given so much to you?

Socrates:
I certainly couldn't believe this. How could a god who was so vicious, sadistic and hateful create a world with so much beauty? Even man with as much evil as there seems at times to be in him, still at other times exhibits incredible strength, self sacrifice and loyalty, and degrees of the conflicting qualities of mercy and justice. Your Lord God has none of these qualities. Certainly there never was a man however vile who could do to another man what you claim God does to those who do not respect him: torture them for all eternity. Any man, no matter how foully he has been mangled, tortured or murdered--like Priam whose whole clan was slain or Agamemnon who was murdered by his wife and her lover--would eventually relent after years or centuries of torturing his foe.

Jesus:
I am the way, the truth and the light. None come to the Father except by me. Believe in me and have eternal life in heaven; deny me and suffer eternal torture in Hell.

Socrates:
If I did accept your system, I would have to side with Satan against your God; even knowing that I would be tormented and tortured forever. The injustice and viciousness of your God is so appalling. I have heard terrible accounts of human sacrifices by savages on distant coasts; but certainly, even they never thought of torturing their victims for all eternity. I have heard frightening accounts of terrible monsters, Cyclops, gorgons and medusas, but these monsters are as tame and gentle as lambs, compared to those described in your book of Revelation. And you tell me of Lord God's peaceful, merciful and all-forgiving nature.

Jesus:
We are all the children of God. God is our father and does not want us to sin but must punish us when we do. He is just and merciful and only sends us, his children, to Hell, damnation and eternal torment when it is our own fault. When we sin and lust after sex like Adam and Eve, he has no choice but to punish us, by torturing us in eternal fire forever.

Socrates:
You say we are all the children of God. He is a veritable monster to harass his own children for having the eyes, legs and desires that he gave them. Be these juggling fiends no more believed, that palter with us in a double sense and keep the word of promise to our ear but to break it to our hope. I see not purpose, nor reason, nor truth, nor mercy, nor justice; naught but capricious naked power. Indeed, human beings, for all their caprice, selfishness and weaknesses, seem to have more of these qualities than your God. Your God is a demonic, sadistic, psychotic fiend.

Jesus:
We are merely human and cannot understand the infinite mysteries of God. It is our duty to be faithful and believe and follow him. It is not ours to reason why but to do and die.

Socrates:
Not reason? But why were we given minds? How are we to determine how to live and what is the purpose of life? What are we doing discussing this now? Why have you been preaching to people all of your life? Why have you risked your life in defiance of the orders of the Romans?

Jesus:
By faith are we saved, lest any man should boast.

Socrates:
Faith. What do you mean by faith?

Jesus:
We must believe without asking for proof. We must not be doubting Thomases. If we believe in God, we will be paid back for all our trials and tribulations a thousandfold when we get to heaven.

Socrates:
You say we should believe whatever we are told, without investigating it or examining it; we should be gullible? If I did this, I should give my purse to every man on the street who promised to return it to me a thousandfold. I would be a fool to do as you say. And here you are not asking me to give mere money, but to dedicate the whole of my life to one undertaking and one purpose without ever considering the value of the undertaking. A thief demands my money by threatening my life. You demand my life by threatening me with torture and promising me paradise. I am not a meek and gullible fool to be led whither I am told by empty promises and threats.

Jesus:
The meek shall inherit the earth.

Socrates:
The meek are slaughtered and made slaves like the women and children of a defeated nation.

Jesus:
You must not question God!

Socrates:
I have never met this gentleman, and therefore can not question him. I am questioning you who claim to represent him, to determine whether or not you really do.

Jesus:
We must believe the Bible, the Scripture, the Word of God; by faith without expecting to be able to understand and without asking for proof.

Socrates:
It is impossible for a man to not choose. You are aware that there are several thousand religions in the world? If we believe by faith, we would have to accept them all; yet they are all different, and that would be impossible. It would be like believing that the world was round and flat at the same time. Certainly, you don't practice what you preach; for then you would have believed that the Jewish religion and the Old Testament were right and not started this new heretical religion of your own. Or yesterday when Athena's priests admonished you in the street to stop preaching your heresy; you would have believed in the Greek religion of the Olympic Gods because it was first and you should believe it by faith because they told you it was true.

Jesus:
By faith are we saved lest any man should boast.

Socrates:
Let me give you a specific example. Suppose the Oracle of Delphi told me a certain person was guilty of killing and raping my wife and that I should kill him or else he will kill me, fearing that I will discover his crime and kill him; and you tell me 'thou shalt not kill.' You tell me that I must believe by faith by whatever I am told. Following your injunction, I must kill the man because of my faith in the Oracle of Delphi and I must not kill the man because of my faith in Lord God. For I cannot both kill the man and not kill the man because they are contradictory. Therefore, I cannot believe in both the Oracle of Delphi and the Lord God. Therefore, it is impossible for me to believe anything by faith alone. There is an intellectual choice that you and I and all men make, whether it is voluntary or not, as to what we believe. What would you rather do: make choice by thinking, discussing and considering all the aspects of the problem or by blindly denying that there is any choice necessary? This choice is the most important one in a man's life because the answer to the question, "what is the purpose of life?" determines the whole course of a man's life. If a man is to direct his every move by his religion, as you advocate, then certainly, he must put a great deal of thought into his choice of religions. Let me tell you a parable: If you are to go from one city to another on some task that involves your whole life, would it not be wise to consider all the routes, whether some of them are frequented by robbers, whether there is not a closer or safer city to go to, or , indeed, whether there is any city there at all?

Jesus:
If you, honestly wish to know the truth about God, creation and the purpose of life, there is a very simple way to discover the truth. All you have to do is ask God to come into your heart. If you sincerely wish to know the truth about God, the holy spirit will come into your being and you will become one with God. At that moment, you will gain heavenly knowledge and peace; and when you die, you will go to heaven and live forever in happiness and contentment.

Socrates:
I long to know the truth. What is it exactly that I must do and say in order to gain this knowledge and wisdom? How do I address him?

Jesus:
Say, "Lord come into my heart and give me the wisdom to understand the truth."

Socrates:
You say that by merely repeating this, I will gain knowledge about the purpose of life?

Jesus:
Yes. The Lord says seek and you shall find, ask and it shall be answered, knock and it shall be opened unto thee. God has promised to show the truth to anyone who asks.

Socrates:
Lord come into my heart and give me the wisdom to understand the truth.

Jesus:
There, you see. Now thank God for giving you eternal life.

Socrates:
Nothing has happened. I know no more about the purpose of life than I did before.

Jesus:
Then you are not sincere. You did not really wish God to come into your heart and show you the truth. You did not have faith that he would come into your heart.

Socrates:
Truly I do wish to know the truth. I have dedicated my whole life to the study of philosophy and reason. I wish more than life itself to learn the purpose of life. It is an answer I have been seeking since I first saw the sun. Unless I find it, I shall still be seeking it on the day I die. Perhaps he did not hear me; shall I ask again louder?

Jesus:
You have failed to finder the answer because you do not have faith. If a man has faith the size of a mustard seed, he can move a mountain and everything that he wishes comes to pass.

Socrates:
That is impossible. Did any of the people who follow you here today ever have relatives or friends who were sick and dying? Certainly they did; and certainly if they were good Christian folk they wished that the relative or friend would not be sick or die, but rather be healthy and happy once again. Certainly no one will be so foolish as to say he never had a friend die. Certainly no one will be so callous as to say he never wished the friend to live. Therefore, it follows that no one Christian in all the centuries ever had faith in God; or else that God was lying.

Jesus:
The Lord giveth and the Lord taketh away, blessed be the name of the Lord.

Socrates:
I will present a parable to prove that there was never a Christian or a Jew who had faith; and to prove that God was lying when he promised to come into a man's heart and teach him the purpose of life. First, would you agree that Hell is worse than any possible earthly misfortune?

Jesus:
Yes. Certainly.

Socrates:
And, have you not said that all men are sinners and have fallen short of the glory of God?

Jesus:
Yes.

Socrates:
All Christians or Jews, who have faith, believe that they will go to Hell if they sin. Allow me to present this parable. Each Christian is like a man who stands at the top of a cliff: he knows that if he commits a sin, he will fall to his death, or worse, to eternal torment. You have said that Hell is worse than any possible earthly misfortune. No matter how severe his earthly misfortunes or his desires, no man who was a faithful Christian, would commit a sin; that is, jump off the cliff to eternal torment. You have said that all men, including faithful Christians and Jews, are sinners. It follows that not one Christian or Jew since the beginning of time, ever really believed that he would go to hell. Because if he did believe it, he would not sin: he would not jump off the cliff if he believed that Hell and eternal torment awaited him below. All men do jump off the cliff; all men do sin. Therefore, not one in all these centuries really believed in you. It follows that God did not come into their hearts any more than he did into mine a few moments ago. Therefore God has no right to expect them to act in a Christian manner or to have faith in him. Therefore, God has no right to punish them or send them to Hell. Therefore your God is not just. Therefore your God is not God.

Jesus:
Look at the world around you. Doesn't that prove that God exists? See beautiful benevolent nature that makes you strong and healthy and provides you with the sun for warmth and the forest and field for food. Shouldn't you worship God for all that he has done for you?

Socrates:
I know that nature is all good and benevolent, but whose hailstones broke my window?

Jesus:
Simply because there is some evil in the world does not negate the good: You must thank God for that. God must exist because; where did the world come from if he did not create it?

Socrates:
It is not necessarily your God that created the world: There are thousands of other priests who claim that their God did it. Just because I do not have the answer, does not mean that I must accept yours without examining it. I could just as logically demand that you believe that Zeus created the world. Even if I agree that God created the world, that is the end of the definition of the qualities of God and we can't logically proceed from that to the assumption that the other aspects of your definition of God are correct.

Jesus:
Wait, do not leave! You must save your soul from eternal damnation. Accept God into your heart. I will not go, till you say aye to me.

Socrates:
Yes. These are only the idle thoughts of an old man. 'Tis certain you are right, since you have so many followers. And who am I, on dull-witted old man to put reason and philosophy above the voices of the multitude.

Jesus:
Thank God for giving you eternal life.
an 'Opinion' is just an 'Opinion' if u take life to serious u start killing other people..

Offline Raymond

• **
  • 80
  • +6/-0
« Reply #81 on: October 22, 2008, 03:09:52 AM »
(kon ik maar beter uileggen wat ik bedoel)

God kan dus ook dingen tegerlijk zijn.
Zoals het verleden en de toekomst.
Positief en negatief.

Hij kan ook zijn zoals die god in mij (ik geloof niet)
Omdat hij dat wilt.

Hij kan zich dus ook op willekeurige wijze aan jou vertonen.
Zoals hij dat wilt, zoals hij dat heeft bedacht.
Hij kan zich dus ook voordoen als die god (die niet bestaat) die ik in mij heb.
En zolang ik hem niet in mijn hart toe laat en aan hem overgeef leef ik eigenlijk zonder hem.
En daarom ziet een echte gelovige wel goddelijke dingen in het alledaags beleven.
Omdat god dan pas zich laat zien zoals ie werkelijk is.
Hij is de werkelijkheid die jij hem geeft.

Misschien moet je je eerst aan hem overgeven.
En dan ook echt..
Zonder twijfel of eerst onderzoek.
Misschien heeft ie dan wel een plek in je universum.
Hij past dan gewoon je wereldbeeld een beetje aan...
En dan klopt wel wat nu nog niet klopt..
Als je begrijpt wat ik bedoel.

Dan pas crieert God een universum voor jou waar hij realiteit is, en werkelijkheid word.
En dat past dan weer in de enige werkelijkheid die jou werkelijkheid is.

Dat gesprek tussen Jesus en Socrates zet je wel aan het denken..

Offline Nemisis2003

• **
  • 54
  • +4/-1
Re:God of Evolutie?
« Reply #82 on: April 30, 2009, 11:08:44 AM »
Het een sluit het ander niet uit.
Ik geloof niet in een hogere macht, maar de evolutie theorie sluit het bestaan van een hogere macht niet uit.
Het spreekt alleen het bijbelse verhaal tegen, maar ik vind het nogal krampachtig om daar blind aan vast te houden.
« Last Edit: May 01, 2009, 06:44:54 PM by Nemisis2003 »

Offline Robert

• 3.071
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
« Reply #83 on: April 30, 2009, 10:54:22 PM »
De bijbel houdt zich eigenlijk ook bezig met empirische bewijzen.
Echter konden veel 'wonderen' en 'raadsels' vroeger niet verklaard worden door de stand der techniek. tegenwoordig weten we veel meer en zijn de 'wonderen' en 'verhalen' gewoon te verklaren en vaak te relateren aan historische en lokale gebeurtenissen.
Zo kan de wetenschap bewijzen dat de aarde de afgelopen 6000 jaar niet volledig onder water heeft gestaan!
Dus geloven in de bijbel spreekt harde feiten dan tegen.
Daarom is het inderdaad niet verstandig om vast te houden aan de beperkte visie van de bijbel om het ontstaan van de aarde en de mensheid te verklaren.
De wetenschap is inmiddels al veel verder en weet zelfs hoe planeten, sterren, sterrenstelsels, clusters, en waarschijnlijk het hele heelal is onstaan!
Wat nog steeds niet wegneemt dat achter deze gigantische creatie een god, creator of hogere macht kan zitten, die dit allemaal zo heeft bedacht. Dus inderdaad, evolutie en de oerknal sluit het bestaan van een god, creator niet uit! Terwijl de bijbel (als oud historisch boek) wel de evolutie en de oerknal uitsluit!

Offline eris

• *
  • 5
  • +4/-0
« Reply #84 on: February 04, 2010, 01:40:20 PM »
DINOBOTTEN/FOSIELEN  zijn door god op aarde  'geplant'
om ons geloof en vertrouwen the testen ,

nee ff serieus  :P....

de teksten op de kleitabletten van de soemeriërs, vertellen precies, waar we vandaan komen hoe de aarde
is ontstaan en onze beschaving, het staat 'zwart op wit '

maar het is natuurlijk veel logischer dat god de aarde in 7 dgn schiep een mens 'kleide'
af en toe eens naar benedenkwam met 'donderend geraas'
zn zoon stuurde die over water liet lopen en uit de dood opwekte,

en als je je goed gedraagd ga je naar de hemel,
god houdt dit alles dagelijks in de gaten o ja en aleen protestanten mogen er naar binnen,

yea right  :-\

http://people.zeelandnet.nl/aderyter/mythes1.html  check dit eens , 'voor de gein '

« Last Edit: February 04, 2010, 01:45:56 PM by eris »

Offline eris

• *
  • 5
  • +4/-0
« Reply #85 on: February 04, 2010, 01:47:18 PM »
GOD IS HET QUANTUMVELD .........ons gezamelijk bewust zijn ???

Offline Raymond

• **
  • 80
  • +6/-0
« Reply #86 on: March 28, 2010, 07:53:43 PM »
En deze dan:
alles zit van binnen, je bent waar je naar kijkt
Alles de hele wereld is in de gedachte
We spelen allemaal spelletjes met de gedachte, we spelen boten, huizen, vogels, bomen, de loterij, een theorie, grote jongens, kleine meisjes etc.
Een ander zn karackter is een aspect van jou eigen persoonlijkheid  ;)
In die gedachtegang is er alleen jij..
En jij bent god en god is alles en het enige wat er is
En ben je veel meer dan alleen een lichaam, Allan Watts gebruikte de term "incapsulated ego"
Samen hebben we een collectief bewustzijn; handig zo kunnen we het eens zijn over wat zich voor ons bevindt
De ellende die je in de wereld ziet is een projectie van de onbalans die vanbinnen zit
We maken gevangenissen en hebben criminelen nodig
Het enige dat we doen is we vervolgen een reflectie van onszelf
..vrede defineer je aan zn tegenhanger denk daar maar eens over na..
Er is niet zoiets als geestenziekte alleen gedachten die niet bevatten wat het bewustzijn doet
Als je denkt te weten wat spiritueel is door over god te praten zoals dat hier gebeurt heb je het mooi mis
Je kunt god niet in een gebouw stoppen god is veel meer dan dat
God is liefde en liefde is jing en jang, de mens is jing en jang
Liefde heeft een spectrum met kwaadheid/haat aan de ene en blijdschap/geluk aan de andere kant
Een spectrum is rond liefde en haat ligt naast elkaar..
Liefde is wijs en de ultime raadgever het verteld je alles wat je moet weten om te overleven

God of Evolutie?

« Last Edit: March 28, 2010, 08:00:25 PM by Raymond »

Offline Michiel

• *
  • 44
  • +5/-0
« Reply #87 on: April 14, 2010, 09:18:27 PM »
De waarheid.

1. God bestaat niet
2. Iedere religie is een doctrine
3. Een ziel bestaat niet
4. Hemel en hel bestaan niet.
5. De mens is ontwikkelt uit een aap soort.
6. Het leven geeft geen zin, je geeft het zin.
7. Er is geen leven na de dood.
8. Goden bestaan niet, reincarnatie bestaat niet.
9. Het universum geeft zichzelf geceërt door de samenloop van wiskundige formules (druk, zwaartekracht)
10. Zelfgewaarwording is het gevolg van onze intelligentie door onze hersengrootte.

Als je het er niet mee eens bent. Ik sta open voor discussie.

Offline Raymond

• **
  • 80
  • +6/-0
« Reply #88 on: May 27, 2010, 05:15:52 AM »
please forgive my absence..

de waarheid is relatief mien jong
1. god bestaat wel (alleen die ontzichtbare man daarbove nie)
2.1pers is insane 2pers een cult 3pers een religie
3. Ik bestaa niet (ik denk dat ik bestaa)
4.Hemel en hell zijn toestanden in de gedachten..
5. kan..voel me af en toe ook zo niks mis mee..
6.juist.. is niet alles wat wij er van maken? (we analyseren de wereld in emotie door emotie krijgt het vorm..de vorm is jou emotie dus de zin van jou leven zit um in jou emotie..)
7. klopt.. (geen reincarnation) er is geen leven na de dood want het leven is eeuwig..
( net als: wat was eerder kip of ei? is de verkeerde vraag; antwoord is er was geen een eerder
een ei is een proces oom kip te worden het is gewoon een proces en mensen zien 2 dingen terwijl er gewoon 1 ding is.. de waarheid is: er is geen dualiteit! geen 2 dingen maar 1 proces..)
8. Wat bedoel je eigenlijk met God? , ja klopt! (denk ik..een opinion is maar een opinion en niet de waarheid anders beginnen we elkaar ervoor af te maken..)
9.juist! zichzelf gecrieërt.. mooi he?
10. Vertel mij eens iets wat niet bewust is in een of andere form?? ( een steen?  de planeet?  een sterrenstelsel?  dan heb je het mooi mis..)

spiritueel zijn is nog geen religie
Zoals Einstein zij: "Im a highly spiritual non-believer" Maar praate wel over God
Mensen schreven de bijbel God de wereld maar wat is dan God??
« Last Edit: May 27, 2010, 11:01:26 AM by Raymond »

Offline ivesleon

• *
  • 22
  • +1/-1
« Reply #89 on: September 05, 2010, 11:22:13 PM »
Zou het niet beter zijn om de vraag te stellen Godsdienst, Religie of evolutie?.
Natuurlijk is de bijbel, Koran en alle andere boeken geschreven door mensen en voor mensen, toegepast en ten voordeel genomen van mensen, regeringen, kerken, godsdiensten enz...
Men moet echter de wijsheid leren uit deze boeken om het ware leven te vinden. Jesus Christus heeft het heel eenvoudig en krachtig uitgedrukt in het Nieuw Testament in 2 punten:
1) Geloof in God uit het diepste van je hart, lichaam en ziel
2) Heb je naaste lief zoals je eigenzelf

Nu komt de vraag, zelf al geloof je niet in God en vergeet het eerste punt, geef een eerlijk antwoord op de tweede vraag: wie heeft zijn naaste lief zoals zichzelf?
"wie nooit een zonde heeft gepleegd mag de eerste steen gooien..."
En that's all the problem, indien iedereen nog maar dat tweede punt toepaste dan zou de Bijbel of Koran of wet of regels niet eens te hoeven en dan zouden wij hier op aarde in vrede leven en in harmonie.......Goi de steen maar.......
ivesleon

Offline Renske

• *
  • 14
  • +0/-0
« Reply #90 on: September 09, 2010, 07:18:28 PM »
en als je je goed gedraagd ga je naar de hemel,
god houdt dit alles dagelijks in de gaten o ja en aleen protestanten mogen er naar binnen,

even voor de duidelijkheid, het is bij het christendom, niet zo, dat als je je goed gedraagd dat je
dan in de hemel komt. het gaat erom dat je gelooft dat Jezus voor je zonde gestorven is.
ik ben ok protestants en ik denk echt niet dat alleen protestanten naar de hemel  mogen hoor! katholieken en evangelischen ook! alle christenen!! en als je nu denkt: dus alleen christenen gaan naar de hemel, dat klopt. maar iedereen kan tog christen worden??!!

Offline ivesleon

• *
  • 22
  • +1/-1
« Reply #91 on: September 09, 2010, 11:33:15 PM »
Natuurlijk Renske, daar ben ik volledig akkoord mee. Het geloof heeft volgens mij niets met religies te maken. Zoals altijd werden religies en vooral de regels die men dan terugvindt in de boeken zoals de Bijbel, Koran enz.. gemaakt door mensen en voor mensen, om de mensen te kunnen leiden en beheersen. Wantr maak het verschil tussen de religies? Gewoon een meningsverschil tussen de mensen. Kijk naar de Bijbel en de Koran, twee identieke boeken (aan de basis) maar op een gegeven punt verschijnt Jesus Chrisus, deze wordt niet erkend door bepaalde volkeren en zij gaan een profeet erkennen genaamd Alah, resultaat... De godsdiensten worden gescheiden (door de mensen) en men krijgt de Bijbel en de Koran.
Het echte geloof heeft geen boeken of regels nodig daarom dat Jesus het heel goed heeft uitgedrukt, maar ja de memnsen blijven mensen en denken liever aan zichzelf als aan anderen.
ivesleon

Offline Renske

• *
  • 14
  • +0/-0
« Reply #92 on: September 10, 2010, 04:48:07 PM »
het christendom is een religie zolang je er niet in gelooft, het wordt een geloof als je het gaat geloven.
dan is het niet zomaar een religie meer. ik geloof dat de bijbel niet is geschreven om mensen te kunnen regeren. het is er wel vaak voor gebruikt, bijv. door een een of andere karel de zoveelste. die wilde eenheid in zijn rijk en gebruikte daar het christendom voor. hij dwong mensen te kiezen tussen de dood of de doop, wat dus betekende dat je christen was.
maar dat is niet de bedoeling van de bijbel, je kunt niet gedwongen worden om christen te worden, en het is al helemaal fout als je het christendom gebruikt om oorlog mee te voeren ofzo.
de bijbel bestaat al heel lang. de joden kenden de het oude testament al. nu geloven zij dit nog steeds, maar zij denken dat de messias nog niet gekomen is en de christenen geloven dat Jezus de messias was, dat hij dus al wel gekomen was.
een paar honderd jaar nadat Jezus naar de  hemel gegaan was, werd het nieuwe testament gevormd, met de evangelien en de brieven.

de koran ontsond zo'n 600 na christus. van wat ik van de koran heb gehoord, vind ik dat het een
mix is van verschillende godsdiensten. het is deels joods, dees christelijk en deel heidens, stukje bij beetje geschapen uit de tientallen woestijngoden in die tijd.  dit is mijn mening, moslims denken er natuurlijk anders over.
de regels in de bijbel, de wet geeft de standaard leefregels aan : gij zult niet stelen, liegen, jarloers zijn enz.
een geloof zonder boeken of regels lijkt mij niet erg mogelijk. hoe weet je dan waar je in gelooft.?
dat je in God gelooft, okay, maar hoe zou je dan weten wat voor God dat is? in de bijbel lees ik dat God, een God van liefde is.
en inderdaad, mensen blijven mensen, ze blijven egoïstisch, maar dat betekent niet dat de bijbel is geschreven om een aantal mensen er beter van te maken.
de bijbel wil dat mensen veranderen. dat ze niet meer aan hun eigen ik denken maar ook aan dat van anderen.

Offline Mando Diao

• *
  • 10
  • +1/-0
« Reply #93 on: November 12, 2010, 12:13:34 PM »
Hier heb ik een interessante gevonden. Zeven feiten die bewijzen dat God existeerd http://goudaankoop.blogdedag.nl:

Evolutionisten gaan uit van veronderstellingen, spreken over pogingen om te verklaren, of verklaringen die gewoonlijk worden aangenomen of waarschijnlijkheden en buigen die om tot definitieve gebeurtenissen uit het verleden waarvan gezegd wordt dat ze hebben plaatsgevonden.

ÉÉN
Het eerste bewijs van Gods bestaan is dat de evolutionisten uitgaan van bestaande wetten. Er is dus een Wetgever.

TWEE
Een bewijsbare wetenschappelijke wet, de Wet van Biogenisis, leert dat het levende alleen uit het levende voortkomt. Er is dus een Gever van leven.

DRIE
Materie moet op een zeker tijdstip tot bestaan gekomen zijn. Stel eens dat uranium in 10 miljard jaar in overgangsfasen ontbindt tot lood. Als uranium eeuwig zou hebben bestaan, dus veel langer dan 10 miljard jaren, dan zou er vandaag geen uranium meer bestaan. Maar er is nog heel wat uranium.
Door erosie zou de aarde zonder begin vlak moeten zijn, een vlakke bol zonder bergen en dalen. Er is dus een begin van materie en dat vereist een Schepper.

VIER
Alle levende wezens zijn geschapen naar hun eigen aard. De mens kan dus niet ontstaan zijn uit een vreemd micro-organisme of uit een aap.
Laat de wetenschap maar eens proberen het embryo van een vis tot olifant of mens te laten uitgroeien. Er is geen ontwikkeling van de ene soort tot de ander. God onderhoudt deze wetten.

VIJF
De volmaakte orde van het heelal getuigt van een ontwerp, een wereld die getuigt van ontwerp. Leven is afhankelijk van ander leven en sterven volgens een gecompliceerd ontwerp. Alles wat bestaat getuigt van een Plan. Er is een Ontwerper.

ZES
Vervulde profetie bewijst Gods bestaan.

ZEVEN
Verhoord gebed bewijst Gods bestaan.

Het bijbels geloof is niet datgene wat men er in het algemeen onder verstaat: het geloof is Gods bewijs dat Hij bestaat.
« Last Edit: November 15, 2010, 09:19:25 AM by Mando Diao »

Offline ivesleon

• *
  • 22
  • +1/-1
« Reply #94 on: November 13, 2010, 11:56:25 PM »
Volledig met jou akkoord Mando Diao. Iemand die gelooft weet dat God bestaat en heeft geen bewijzen nodig. Voor iemand die niet gelooft is het natuurlijk harder en daarvoor zijn er de godsdiensten die op de één of ander manier proberen om de niet gelovoge te doen geloven.

Ik vond je uitleg wel goed, simpel, maar goed.

Zoals ik reeds zei, ook Jezus hield het simpel, en probeerde de mensen te overtuigen aan de hand van verhalen (parabels) zodat ze beter konden verstaan wat God en het geloof is.

Verder denk ik dat gedurende ons leven verschillende malen een deur wordt geopend door God waar hij je toelaat te geloven, je neemt het of niet, de keus ligt steeds aan jou.

Wat ik niet versta is hoe dat er sommige mensen kunnen leven ddor anderen te haten, te folteren, oorlog te maken enz... Hoe kun je nu gewoon weg de natuur met al zijn schoonheid niet zien? Nu dat we foto's hebben vanuit de ruimte en je de aarde met al zijn schoonheid kunt bewonderen, hoe kun je dan slecht zijn?

Ja, de mensen ... Ik begrijp soms niet waarom God de mensen op die manier heeft geschapen, maar ja dat zal ook deel uitmaken van het plan zeker?...

Laat ons bidden voor de vrede op aarde.
ivesleon

Offline NelDa

• *
  • 1
  • +0/-0
« Reply #95 on: March 11, 2011, 05:43:52 PM »
Ooit schreef iemand: geloof is opium voor het volk! :o
als geloof er nooit geweest was, dan was er ook geen menselijke evolutie geweest, met deze bedoel ik dat er niets van de economie zou zijn ontstaan.
God mag gedaan hebben wat Hij wou, enkel kan Hij niet uit zich zelf zijn ontstaan, en dat maakt hem al minder waardig volgens velen. Spijtig vind ik persoonlijk want wat is mooier dan geboorte?
Eigenlijk is het interssanter om te kijken waarom geloof is beginnen bestaan, waarom het nog belangrijk is.
Als ik me niet vergis staat zowel in elk religie geschreven: "gij zult niet doden!".
Tja de natuur vertelt elke dag zijn andere waarheid hiervan.  :o
Leven is een toevalstreffer waarvoor velen dank voor willen betuigen, wat niet ongezond is, maar je hebt andere die het gebruiken als macht wat weer het goede afbreekt.
Hoe mooi alles is hoeft niet bepaald te worden door een hogere, maar het helpt je om te uiten van hoe mooi je het werkelijk vindt!
:angel: Zonde volgens de Bijbel, is wat we elke dag doen. Volgens mij is het dat larie!
Want ik eet vlees dus ik zorg voor dood.  :o
Ik kijk eens naar een ander en verbeeld me dingen maar ga niet vreemd.
De mens leeft volgens een bepaald natuur, zolang de media :police: oorlogen, verkrachtingen, pedofilie, Moorden, en dergelijke meer blijft tonen kan je niets anders verwachten dan mensen over dezelfde praktijken gaan buigen.
 ???
Hoe dan ook ik ben ervan overtuigd dat mijn leven, dus het leven een toevalstreffer is.
Want God of eender ander Goden zou niet zo spelen met leven, nader hun beweringen op geschriften.  :angel:

Nante Hermans

« Reply #96 on: December 02, 2011, 10:22:31 PM »
Ik geloof persoonlijk niet in God .
« Last Edit: December 02, 2011, 10:26:11 PM by Nante Hermans »

Nante Hermans

« Reply #97 on: December 09, 2011, 06:52:47 PM »
En als er aliens komen laten we dan met zen allen hopen dat ze in vrede komen als ze dat teminste kennen . Is het niet onlogisch dat je als een wezen als de mens word en nooit de sterkste prachtige en knappe dingen wil maken zo ontstaat oorlog waarom zouden ze het begrip vrede kennen ?