Neoweb.nl

Het Zwarte Licht: mysterieuze energie uit plasma

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
« on: June 30, 2005, 09:39:14 AM »

Een apparaat aan de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) wekt in waterstofgas energie en straling op waarvan de bron onbekend is. Steun, zo lijkt het, voor de dissidente Amerikaanse natuurkundige Randell Mills, die claimt dat in gewoon water een vrijwel onuitputtelijke energiebron schuil gaat. Voor de Eindhovense onderzoeker Gerrit Kroesen is het veel te vroeg voor zulke verstrekkende conclusies, maar hij wil wel doorgaan met experimenteren: “Ik ben gewoon nieuwsgierig: wat is hier in godsnaam aan de hand?”   

Inmiddels heeft Greenpeace een onderzoeksteam op Mills’ Blacklight-Power laboratorium afgestuurd, dat laaiend enthousiast terugkwam. Volgens hen komt uit elke gram waterstofgas honderden malen meer energie vrij, dan nodig is om dezelfde hoeveelheid gas vrij te maken uit water. Het loont dan, om uit gewoon water waterstofgas vrij te maken en dit als grondstof voor de Blacklight Power technologie te gebruiken. Er zou dan een vrijwel onuitputtelijke bron van energie zijn aangeboord.     

Hinderlijk detail is wel dat Mills’ theorieën in strijd zijn met zo ongeveer alle gangbare natuurkunde.

Op het eerste gezicht roept de kwestie daarom herinneringen op aan de koude kernfusie-affaire uit 1989, toen twee Amerikaanse fysici claimden dat ze zonder astronomisch dure reactor, bij wijze van spreken op hun keukentafel, kernfusie (en dus energieproductie) konden realiseren in zwaar water. Helaas slaagde niemand erin hun experiment na te doen. 

De Blacklight-Power experimenten zijn daarentegen door diverse onafhankelijke onderzoekers overgedaan, behalve aan de TU/e  ook door de prominente Duitse plasma-fysicus Conrads. Het staat in ieder geval vast dat er in het waterstof-plasma spectaculaire processen optreden waar natuurkundigen nu nog geen verklaring voor hebben.

In NW&T’s coververhaal ‘Het Zwarte Licht’ (juli 2005) zet men de experimenten van Kroesen en de theorie van Mills in woord en beeld tot in detail uiteen.

Eerder dit jaar kreeg Mills de kans om zijn theorie in Nederland persoonlijk uiteen te zetten op een symposium over plasmafysica.  Reacties van geraadpleegde deskundigen variëren van walgend (Nobelprijswinnaar Gerard ‘t Hooft: “Van een zodanig kaliber dat ik geen zin heb daar tijd aan te besteden”) tot volkomen overtuigd (dr Richard Maas van de universiteit van North Carolina: “Het bewijs voor energieproductie is overweldigend”). Of de waarheid zelfs maar in het midden ligt, zal binnenkort in het laboratorium moeten blijken. Kroesen: “Experimenten liegen niet.”

bron: Natuur Wetenschap & Techniek

Offline Frank

• 118
  • +24/-1
Re: Het Zwarte Licht: mysterieuze energie uit plasma
« Reply #1 on: June 30, 2005, 09:43:19 PM »
We zullen zien Robert.... Het komt allemaal vaag op me over, ik durf er 1000 euro op 1 euro in te zetten dat niet werkt. Echter als blijkt dat het wel kan heb ik er graag 1000 euro voor over.

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
    • Neoweb
« Reply #2 on: July 01, 2005, 09:16:58 AM »
Ik moet het zelf ook nog zien, want energiebehoud wetten moeten hier toch ook op gaan.
Maar misschien dat dit een nieuw quantum mechanisch effect is, waar daadwerkelijk energie bij vrij komt.

Of misschien willen losse atomen graag weer in een 'vaste' toestand verkeren, waardoor ze energie aanzuigen?

Offline Easymind

• **
  • 59
  • +20/-3
  • Iedereen ga zien: The Race To Zero Point.avi
« Reply #3 on: August 01, 2005, 06:09:03 PM »
Is dit niet dat fenomeen waar ik al eerder over poste. Dat als je water splitst met pulsed DC, dat je het water als het ware uit elkaar trilt. Het recombineren van waterstof en zuurstof geeft vele malen meer energie dan die vorm van pulsed electrolyse je kost. De post die bijna niemand serieus nam...

{
  http://www.keelynet.com/energy/waterfuel.htm
  http://peswiki.com/index.php/Directory:Hydrogen_from_Water
  http://www.rexresearch.com/meyerhy/meyerhy.htm
}

« Last Edit: August 01, 2005, 06:30:50 PM by Easymind »

Offline merkator

• 330
  • +25/-4
  • Zeker Weten? Neoweb.nl...
« Reply #4 on: August 01, 2005, 07:38:10 PM »
Ik denk dat de meest mensen enigzins sceptisch tegen zero point energy staan.
Door de vele 'quaks' in het verleden, denkt men dat het niet meer mogelijk is.

Maar eigenlijk moet er wel zoiets bestaan!

Neem olie; dat wordt gevormd in lange tijd door enorm hoge druk.
Het zou best kunnen zijn dat bepaalde normale stoffen en verbindingen deze eigenschappen ook in zich hebben. In de loop der tijd zijn ze ontstaan onder toevoeging van energie. Nu zijn ze voor ons zo normaal, dat wij niet weten dat er heel veel extra energie in zit!

Offline Easymind

• **
  • 59
  • +20/-3
« Reply #5 on: August 07, 2005, 01:32:38 AM »
Hier video van Stan Meyers (niet geheel onbekend). Een auto die op water rijdt. Geloof het of geloof het niet:

http://100777.com/node/1266

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
    • Neoweb
« Reply #6 on: August 07, 2005, 01:25:09 PM »
Ik ben benieuwd of dit apparaat echt op de markt komt:

http://www.lutec.com.au/

Offline Easymind

• **
  • 59
  • +20/-3
« Reply #7 on: August 07, 2005, 10:14:46 PM »
Wow, Robert, een moderator die hier mee komt. Er is nog hoop. De Lutec is een goeie kandidaat idd. Je hebt o.a. ook nog de:

motionless electromagnetic generator:

de bedini motor (ook adams en edwin gray)

Offline Easymind

• **
  • 59
  • +20/-3
« Reply #8 on: August 07, 2005, 10:19:35 PM »
Als iemand nog de basis kennis van kwantum mechanica tot zich wil nemen, kan dat met deze videos:

Offline droomert

• 89
  • +20/-1
  • Logische denker
« Reply #9 on: December 14, 2005, 08:00:22 PM »
Nou ik ben volgens mij wel 3 uur bezig geweest om die filmpjes te kijke, super intressant!. ;D
Opzoek naar een goede studie voor over 1,5 jaar!

Offline matti

• 278
  • +13/-2
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
« Reply #10 on: February 16, 2008, 11:26:36 AM »
easymind volgens mij is het probleem dat niet velen jou geloven omdat je je argumenten niet genoeg onderbouwt.

Dat zwarte licht wat is het dan?
Ik ben op gebied van kernfysica allang geen groentje meer.
(ik ben nog maar 16 maar ik weet er al redelijk wat van)
Ik kan mij geen deeltje bedenken die zoiets zou uitzenden.

Iets waar ik ook een groot probleem mee heb ik dat
jullie niet met echte bewijzen voor de dag komen.
Het blijft allemaal te vaag om te zeggen ja het is juist of nee het is er compleet naast.
Gelieve wat meer uitleg.

In de trant van hoeveel straling eruit komt in MeV.
(een eenheid die vooral in kernfysica van belang is)
Of meer over het experiment zelf.
Je zegt enkel dat ze straling waarnamen en that's it.

Alvast bedankt!

Offline Andries

• *
  • 34
  • +3/-1
« Reply #11 on: February 27, 2008, 08:01:44 PM »
Een apparaat aan de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) wekt in waterstofgas energie en straling op waarvan de bron onbekend is.

Oke, stel dat het waar is dat er zomaar opeens energie te voorschijn komt uit het niets. ( Tenminste, daar lijkt het tot nu toe op. ) Heeft iemand dan een verklaring waar die energie weg komt?

In ieder geval, het doet me plezier dat er iets is ontdekt dat de komende jaren weer onderzoek oplevert.

Offline matti

• 278
  • +13/-2
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
« Reply #12 on: February 27, 2008, 09:12:04 PM »
We kunnen hierover waarschijnlijk niet over verder discusiëren.
Men heeft gewoon niet genoeg informatie over.