Neoweb.nl

oplossing voor energieprobleem?

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Berserker One

• *
  • 2
  • +3/-0
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
oplossing voor energieprobleem?
« on: July 28, 2005, 12:54:28 AM »
Energieprobleem (over 15 jaar is alles op) beheerst mijn gedachten vanochtend. Oplossing gevonden?......
Feit: Magma is heeeel heet!
Feit: hitte is een vorm van energie!
Volgens mij gebruikten ze in Amerika ooit geisers om (stoom)energie te krijgen/gebruiken.

Hoeveel energie zouden we kunnen opwekken met een gecontroleerde vulkaanuitbarsting waar we water op gieten? (op redelijke schaal bedoel ik) . We zouden dan een schacht van +/- 25 km moeten boren naar de buitenste magmalaag (maar wat weten wij nou eigenlijk van tunnelbouw?) en via een proces dat magma naar boven pompen/zuigen en er boven (veel) water op gieten om energie te krijgen! De tunnelwand moet wel van materiaal gemaakt zijn wat die temperatuur aan kan zonder te smelten natuurlijk, en op de lange termijn (paar 100 jaar?) wordt de kans op aardbevingen natuurlijk groter, want je bent de aardkern vacuum aan het zuigen!

Ik vraag me af of het rendement wel redelijk is, want het binnenste van de aarde is voorlopig een onuitputtelijke energiebron denk ik, toch?

Is dit een reeel plan, en in zeg +/-10 jaar te realiseren?
Slimy? Mudhole? My home this is! -Yoda

Offline bashanna

• 775
  • +55/-6
  • yourney to the future
Re: oplossing voor energieprobleem?
« Reply #1 on: July 29, 2005, 04:34:54 PM »
Aardwarmte energie is inderdaad een goed alternatief, maar op de meeste plaatsten moet je 'te diep' boren.
Daarnaast is het water meestal vervuild met zouten die onder de extreme hitte kristaliseren. Binnen een vrij korte periode slibben de leidingen en schachten dicht.
Dit zie je ook al op IJsland waar ze aardwarmte behoorlijk uitbuiten.
Daarom zou je gedestilleerd water (puur water) moeten gebruiken en die krijg je weer van de reactie tussen waterstof en zuurstof.
Dus voertuigen die waterstof verbruiken, moeten het zuivere water weer afstaan om daarmee stoom op te wekken.

Offline Frank

• 118
  • +24/-1
« Reply #2 on: July 29, 2005, 05:25:10 PM »

Dus voertuigen die waterstof verbruiken, moeten het zuivere water weer afstaan om daarmee stoom op te wekken.

Bedoel je regenwater ?

Offline Theo Muller

• *
  • 21
  • +11/-0
  • Neoweb.nl Duurzame Technologie
« Reply #3 on: January 23, 2006, 10:42:53 PM »
Hebben we debuitenkant van de aarde al zo goed als grondig verpest en dus is nu de binnenkant aan de beurt?

Offline Benjamin23

• 351
  • +30/-4
  • Dit forum is het helemaal !
« Reply #4 on: June 26, 2006, 11:12:45 AM »
Het lijkt me niet dat we door een paar diepe schachten de aarde verruïneren.

Aardwarmte zal waarschijnlijk naast alle andere alternatieve energie kunnen bestaan.
Volgens mij draait IJsland zelfs voor 100% op aardwarmte!