Neoweb.nl

Amerikaanse politiek gaat ons allemaal aan!

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline admin

• The Admin
  • 582
  • +112/-10
  • Neoweb Technologie Forum
    • www.neoweb.nl
Amerikaanse politiek gaat ons allemaal aan!
« on: January 20, 2004, 09:34:13 PM »
Beslissingen die door de amerikaanse politiek worden gemaakt, hebben niet alleen gevolgen voor de inwoners van Amerika!
Andere landen, worden (in)direct beinvloed door de Amerikaanse politiek.
Is dit goed of slecht? En kan dit vandaag de dag nog wel?
Moeten belangrijke beslissingen niet bepaalt worden op een democratische manier?

"The Future Starts Here!"

Offline Denton

• 444
  • +86/-9
  • Who is talking about progress is a slow proces?
Re:Amerikaanse politiek gaat ons allemaal aan!
« Reply #1 on: February 10, 2004, 10:46:24 PM »
One country to find them
One Country to Bind them
And one County, that in darkness wil Bind them

Them = terroristen

One to rule them all

Nee ik ben hier op tegen, dat amerika de wereld regeert. Laat ze maar hun eigen land regeren, daar kunnen ze nog genoeg arme mensen helpen. Als ze dat mooi op orde hebben mogen ze weer eens aan ons denken :D

Ik ben van mening dat een groot deel van de arme mensen slechte leefomstandigheden hebben door onderandere de VS (maar ook in mindere mate door europa). We zouden ze moeten helpen in plaats van uitbuiten, en als we dat niet kunnen moeten we eerst onze eigen zaakjes regelen.

Denton

Offline johan

• *
  • 5
  • +5/-0
  • Dit forum is het helemaal !
« Reply #2 on: May 15, 2004, 08:03:48 PM »
Ik vind dat de meeste landen verspreid over de hele wereld teveel dansen naar de pijpen van de amerikanen. De amerikanen zeggen dat ze mobiele laboratoria voor biologische wapens hebben gevonden en een hele hoop landen trekken hun hele wapenarsenaal open. En nu hoor je ze niet meer over de biologische en chemische wapens,  nu hebben ze het alleen nog maar over de bevrijding van Irak. Amerikanen willen niets liever dan politieagentje spelen, als ergens ter wereld een regering zit die ze niet bevalt wordt die verwijderd. Dat zie je in de hele geschiedenis terug.En daarom zijn beslissingen in de amerikaanse politiek zo belangrijk omdat wij ons er met zijn allen naar gedragen

Offline nilez

• 185
  • +43/-8
  • Travelling through time
« Reply #3 on: May 16, 2004, 09:21:42 AM »
Het is inderdaad niet zo goed dat alles wat de amerikanen beslissen zo'n groot effect heeft op de wereld. En daarom is het ook belangrijk dat de EU zijn zaakjes bij elkaar krijgt want dan kan het als een soort tegengewicht dienen tegen de US

Offline mickenhans

• *
  • 33
  • +22/-1
« Reply #4 on: May 16, 2004, 01:02:00 PM »
Bush heeft invloed op de wapenhandel, zijn vader is veteraan en komt uit de wapenindustrie, zijn grootvader had Poolse wapenfabrieken tijdens de 2e wereldoorlog en heeft toen fortuin gemaakt. Fijne president hebben ze daar.
Amerika had eerst als reden voor de inval in Irak de aanwezigheid van massa vernietigingswapens, later "de bestrijding van terrorisme", wat is de volgende smoes?
Decennia lang heeft Amerika alleen wapens geleverd, waar ze ook nu weer mee bestreden worden. Koekje van eigen deeg. Humanitaire redenen? Vrede en veiligheid? Keep dreaming....... het draait om olie.
De greep op Europa, Rusland of het Midden-Oosten zullen ze nooit prijsgeven.
Groet,  mickenhans

Offline johan

• *
  • 5
  • +5/-0
« Reply #5 on: May 26, 2004, 08:24:38 PM »
Ik geloof eigenlijk niet dat het over olie gaat, De VS hebben namelijk zelf olie genoeg en zijn niet afhankelijk van het midden oosten. En alle oliebronnen in Irak zijn allang in handen van de fransen. Ik denk dat de VS zijn stempel op de wereld wil drukken om te laten zien dat ze nog steeds het machtigste land ter wereld zijn. De invloed op de OPEC houden ze in stand omdat de olie afgerekend moet worden in dollars. De VS willen laten zien dat zij het machtigste land ter wereld zijn omdat ze voor hun economie afhankelijk zijn van investeerders uit het buitenland, want zonder dit buitenlands geld zakt de
VS als een kaartenhuis in elkaar.

Offline mickenhans

• *
  • 33
  • +22/-1
« Reply #6 on: May 30, 2004, 11:55:54 AM »
Beste Johan,
Ik betwijfel of de Irakese oliebronnen in handen van de Fransen zijn, na jarenlang exportverbod op Irakese olie en controle van Irak door de Amerikanen en de Britten, valt er weinig te halen door Frankrijk. Omdat Frankrijk geen olie of gas heeft, hebben de Fransen wel altijd als een knipmes gebogen en gedanst naar de pijpen van Saddam Hoessein.
Dat het handhaven van de machtspositie van de Amerikanen hun eerste prioriteit is, ben ik roerend met je eens.
Overigens verbaas ik mij dat ik op mijn uiterst felle aanval op Amerika (zie mijn ingezonden stukje hier boven), geen kritiek heb gekregen. Eigenlijk ben ik niet anti Amerika maar wilde een discussie ontketenen.....

Groet van Hans

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
Re: Amerikaanse politiek gaat ons allemaal aan!
« Reply #7 on: July 26, 2004, 03:21:06 PM »
Ga naar de bioscoop en bekijk Fahrenheit 9/11 van Michael Moore.  :o

Offline Jamisia

• *
  • 6
  • +3/-0
« Reply #8 on: July 27, 2004, 11:49:15 PM »
De olie-exploitatie (van binnenlandse bronnen) is in de VS gepiekt zo rond 1970. Dus het is in de verste verte niet zo alsof ze meer dan genoeg hebben. Nu hebben ze het over energie-onafhankelijkheid, maar elke president heeft het daar over gehad en het is er nog steeds niet.
Verder vind ik dat 'we' niet naar de pijpen van de Amerikanen dansen; het zit niet in hun aard om zo te regeren. Dat is gedacht vanuit Europese potentaten, godsdienstfanatici en machtsbeluste koningen. Ik vind het heel goed dat de VS de wereld 'regeren'. Serieus, is de EU een alternatief? Is de VN een optie? Beide maken zichzelf steeds meer overbodig / belachelijker. De Amerikanen zijn bovendien tenminste trots op hun land en niet bang om op te komen voor hun nationale belangen. In Nederland was - meen ik - maar 19% trots op hun eigen land en nationaal belang hebben wel allang niet meer.
Hebben de VS (lees: Bush & Co.) in Irak er een puinhoop van gemaakt? Och, het leek eerst wel zo, maar nu de Irakezen min of meer zelf besturen, valt het heel erg mee. Het is niet zo alsof Irak hierdoor een groter probleem is. Het gevaarlijkste land in het Midden-Oosten is en blijft Saudi-Arabië...

Offline Extremium

• *
  • 32
  • +18/-3
  • Live life to the max....
« Reply #9 on: August 05, 2004, 09:05:43 AM »
Ik ben het gedeeltelijk met Jamisia eens. Ik ben ook van mening dat we niet naar de pijpen van de amerikanen dansen, en inderdaad er is geen alternatief. Wat ik echter wel vind is dat patriotism van de amerikanen soms wel eens tot problemen kan leiden. Amerika voor amerikanen is het best land ter wereld, er is geen betere. Vaak weten ze dat heel goed te verkopen en eigenlijk is het ook voor een overgroot gedeelte waar. De amerikaanse filosofie is er een die naar mijn idee gevolgd moet worden.
 Het probleem van amerika is echter zijn arrogantie en de wijze waarop het daarmee omgaat. Doordat amerika het idee heeft de beste in de wereld te zijn, ziet het andere landen als minder en hier zit volgens mij de crux. Laat andere culturen, waarden en normen in hun waarde.

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
« Reply #10 on: August 09, 2004, 09:55:23 PM »

Offline johan

• *
  • 5
  • +5/-0
« Reply #11 on: August 19, 2004, 08:24:21 PM »
Een aantal dagen terug zijn is in Venezuela een referendum gehouden over het aanblijven van de president waarbij gefraudeerd schijnt te zijn (volgens de amerikanen) en die zeggen doodleuk dat ze het referendum niet erkennen. Waar halen ze de arrogantie vandaan. Toen een paar jaar geleden de verkiezingen in de VS in de soep liepen heb ik andere landen niet gehoord over het niet accepteren van de uitslag. en jullie hebben het over een alternatief, een alternatief voor wat dan, moet er een overall leider op de wereld  zijn. Bush vertelt doodleuk dat hij het goed vind dat Israel doorgaat met het bouwen van kolonies. Dat is dus hetzelfde dat Bush het goed vind dat Nederland door mag gaan met het bouwen van de wijk Leidserijn. De VS hebben niet door dat zij met hun buitenland politiek de agressie op zich afroepen.

Offline Charlie

• *
  • 7
  • +5/-0
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
« Reply #12 on: August 31, 2004, 05:52:50 PM »
Zolang Amerika als enige de supermacht op deze aarde is, zal er weinig sprake zijn van een democratische invloed vanuit dat land. Nee, veel eerder verwacht je tekenen van monopolistisch gedrag. De inval in Irak zonder democratische steun (zonder VN resolutie), de eenzijdige overheidssubsidie aan de staalindustrie die door de World Trade Organization werd teruggedraaid. Allebei voorbeelden van een land dat zich weinig aantrekt van anderen. Van een democratisch uitgebalanceerde situatie is duidelijke geen sprake.
In de geschiedenis is te zien dat elk haantje de voorste beneid wordt en op den duur uitgedaagd wordt.
Als Amerika niet zo rijk was, zouden de - selectief - achtergehouden ontwikkelingsgelden voor sommige landen wellicht minder steken. Zou de schijnbare steun aan Israël wellicht minder steken. Zou de dreiging voor een land als Noord-Korea wellicht draaglijker voor dat land zijn.
Het zal goed zijn als er een tegenwicht komt voor dit enorm sterk ontwikkelde land. Vanuit de EU, China, India of welke regio dan ook. Tegenwicht zal zorgen voor gelijkwaardigheid. Gelijkwaardigheid zorgt voor evenwicht. Evenwicht voorkomt excessen en neemt de angst weg om datgene te verliezen dat je hebt. De gemmiddelde Amerikaan maakt zich erg druk over de dreigingen van buitenaf. In welke vorm dan ook. ZO bang ben je met name als je denkt iets te verliezen te hebben. En de Amerikanen hebben veel te verliezen. Ik kan mij goed voorstellen dat waar wij in NL klagen over de verrijking door managers, bepaalde volkeren zich extreem ergeren aan de immense hoeveelheden geld die Amerika steekt in projecten, waarvan het rendement op termijn tenminste dubieus is. Natuurlijk ontken ik niet dat Amerika ook veel aan ontwikkelingshulp doet. Maar in sommige gevallen zijn de voorwaarden wel heel eenzijdig bepaald.

Offline Denton

• 444
  • +86/-9
« Reply #13 on: September 05, 2004, 09:42:46 PM »
Amsterdam, dat is toch een land in europa???
Die amerikanen krijgen weinig mee aan wat er in de rest van de wereld gebeurt.

Ook heb je de VN, ,mooie organistatie hoor, alleen jammer dat t overheerst wordt door Amerika.

En als laatste het Nationalisme dat de amerikanen hebben! Dat is helemaal niet zo gek!!! Het wordt er gewoon met de paplepel ingegoten. Ieder kind moet het volkslied een paar keer per jaar zingen en krijgt trotse cowboy verhalen over hoe geweldig dat land wel niet is!
Als we dat in nederland (of europees) zouden doen dan zouden de mensen vanzelf nationalistisch worden. De enige vraag is: Is dit wenselijk??
Het voordeel is dat de mensen meer voor hun land en als het even mee zit voor hun landgenoten over hebben. HEt nadeel is dat je daarmee het "über" gevoel creeert: wij zijn beter dan de anderen, en ik ben blij dat al die losse landjes in europa dat niet hebben.

denton

Offline nilez

• 185
  • +43/-8
  • Travelling through time
« Reply #14 on: September 06, 2004, 10:49:33 AM »
Ieder kind moet het volkslied een paar keer per jaar zingen en krijgt trotse cowboy verhalen over hoe geweldig dat land wel niet is!

Een paar keer per jaar? ELKE DAG! Die kinderen moeten op school 's morgens voordat ze aan het werk gaan het volkslied zingen. Dan is het niet gek dat ze zo nationalistisch worden.

Offline Denton

• 444
  • +86/-9
« Reply #15 on: September 07, 2004, 05:59:30 PM »
Idd, ik dacht al dat het iedere dag was, maar wist dat niet zeker  ;D
Denton

humble

« Reply #16 on: January 05, 2006, 01:39:51 PM »
Ga naar de bioscoop en bekijk Fahrenheit 9/11 van Michael Moore.  :o

Juist, maar deze is gemaakt door een communist niet vergeten, en toont een nogal eenzijdige mening zoals vaak het geval is
Alweer jammer dat mensen het zo snel slikken
Oh ja Bush is slecht slecht slecht slecht, maar ik betwijfel of de meeste mensen die deze film hebben bekeken eigenlijk wel iets kennen vand egeschiedenis vand e familie bush en de Vs in het algemeen.Het antwoord is neen de meeste mensen volgen gewoon de massa en ja Bush is slecht.Tuurlijk want ze zeggen dat op tv en de krant.
Ik zeg zeker niet dat Bush niet slecht is om het hier simpel te zeggen

Offline Benjamin23

• 351
  • +30/-4
« Reply #17 on: January 22, 2007, 07:02:39 PM »
Die hele regering Bush is de marionette van o.a. de wapenindustrie, de olie-industrie en de Joodse-Lobby.