Neoweb.nl

Praktische uitwerking onderwerp nanotechnologie

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Wozl

• *
  • 1
  • +1/-0
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
Praktische uitwerking onderwerp nanotechnologie
« on: October 25, 2005, 08:56:34 PM »
Hallo,

Na een rijdje rond gekeken te hebben op dit forum lijkt het mij hier best wel een interessante stek.
Nu mijn interesse in nanotechnologie is steeds meer gegroeid, en ik moet als eindwerk het onderwerp nanotechnologie behandelen. Een theoretische benadering zal wel goed lukken aangezien er een massa aan informatie te vinden is, maar ik ben nog aan het nadenken over een praktische benadering.

Hier bedoel ik mee: ik ga misschien naar imec (www.imec.be) om daar een fotoreportage te maken van het productieproces.
Ik heb een wafer waar men chips op bakt. Valt hier iets 'praktisch' rond uit te werken?
Kan je nanotubes ergens vastkrijgen?
Graag had ik wat tips of ideeën om mijn praktische benadering aan te vullen. Alles is mogelijk, maar het moet praktisch en niet theoretisch zijn.

Grtz

Offline D.Heusden

• 409
  • +28/-5
  • van nanotechnologie tot ruimtevaart
Re: Praktische uitwerking onderwerp nanotechnologie
« Reply #1 on: October 26, 2005, 08:21:28 PM »
bucky balls zijn goed te gebruiken als nano-kogellagers. (dus smeermiddel)
Neem gewoon een bus smeermiddel mee, en vertel erbij hoe dat in de toekomst waarschijnlijk van buckyballs gemaakt zal worden.

Verder kun je met lucifers en klei bolletjes proberen om 'nanostructuren' na te maken.

Ook kun je foto's of prints meenemen van electronenmicroscopen etc.

En neem bijvoorbeeld iets mee, waarvan je weet dat het in de toekomst vervangen gaat worden door nanotechnologie (medicijnen, etc.)