Neoweb.nl

stroomgroep op dierlijk vet met uitlaat condensatie

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline paukerock

• *
  • 12
  • +5/-0
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
stroomgroep op dierlijk vet met uitlaat condensatie
« on: December 12, 2005, 12:15:22 PM »
Goededag aan elke geïnteresseerde, ik ben in de planfase om een stroomaggregaat van+- 20kva aangedreven door een dieselmotor 6cyl waarvan ik de uitlaatgassen zou willen gebruiken als verwarming en dan achteraf zou willen condenseren en dan filteren door een rietveld. Als brandstof zou ik dierlijk frituurvet willen gebruiken. Is er iemand die mij kan zeggen of dit in theorie zou werken? dierlijk vet is onderhevig aan stolling maar ik denk dat ik daar een oplossing voor gevonden heb.

ik zou voor dierlijk frituurvet kiezen omdat het verbruik hoger ligt dan een gewone diesel en ik daar niet voor moet betalen. Ik ben al in het bezit van een lijst van diesels die geschikt zijn voor ppo  maar dierlijk vet is nog een vraagteken.

Ik heb ondertussen vernomen dat het misschien mogelijk is om dierlijk vet op te lossen of te verdunnen door andere minerale oliën. Als er iemand is die meer weet over het oplossen van dierlijke vetten, zijn alle tips welkom. Dank bij voorbaat en prettige feestdagen  ;)

ik ben ook ondertussen te weten gekomen dat gebruikt frituurvet gebruikt wordt om labello sticks van te maken dus heeft het ook een verkoopwaarde die ik nu weet en dat is interessant genoeg als alternatief voor diesel en deze week heeft mij iemand verteld dat er een product bestaat dat dierlijk vet verdunt
« Last Edit: December 23, 2005, 06:31:43 PM by paukerock »