Neoweb.nl

ondergrondse kerncentrale

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline h3

• *
  • 27
  • +11/-0
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
ondergrondse kerncentrale
« on: December 12, 2005, 10:04:59 PM »
ik erger me aan de discussie over kernenegie ik ben voor het milieu maar kernenegie ook. alleen doe het op de goede plaats en dat is onder de grond, daar komt het ook vandaan. is er een betere bescherming mogenlijk dan 700m rots volgens mij niet, als t mis gaat dempen die put en t blijf op de plek waar t vandaan komt. ook tegen terreur aanslagen is t goed beschermt of aanvallen van luchtmachten want er bestaan geen kernbommen die een krater van 700m diep slaan en anders maakt t toch niks meer uit. het afval kan gewoon in de cenrale zelf worden opgeslagen d.w.z. naast de centrale ook dus onder de grond.  t ligt gewoon voor de hand, ophouden met dat gezwets bouw onder de grond en anders pertinent NIET .ik hoop dat hier iets mee kan worden gedaan
« Last Edit: November 23, 2006, 08:47:10 PM by h3 »

Offline droomert

• 89
  • +20/-1
  • Logische denker
Re: ondergrondse kerncentrale
« Reply #1 on: December 13, 2005, 11:17:45 PM »
Ik ben het helemaal met je eens. Enkel heb je 1 probleem. Waar laat je het kernafval. Zelf denk ik dan weer om dat gewoon de ruimte in te schieten.. maar zoals iemand tegen me zei toen.. Het kost ook weer energie om dat afval de ruimte in te schieten. Brandstof dus en die zal toch ook weleens opraken.
Opzoek naar een goede studie voor over 1,5 jaar!

Offline h3

• *
  • 27
  • +11/-0
« Reply #2 on: December 14, 2005, 04:17:16 AM »
dat bedoel ik dus  laat het onder de grond
waar t vandaan komt dus ook kernafval
« Last Edit: November 23, 2006, 08:49:01 PM by h3 »

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
« Reply #3 on: December 14, 2005, 10:56:11 AM »
Kernafval kan tegenwoordig goed gerecycled worden. Daarnaast zou je kernafval misschien kunnen injecteren onder de aardkorst. (in het hete magma)
Maar begraven op een km diepte lijkt me ook wel een optie. Wie zal daar ooit bij komen?

Offline droomert

• 89
  • +20/-1
  • Logische denker
« Reply #4 on: December 14, 2005, 01:39:22 PM »
En wat als het door de natuurlijke cycle naar boven wordt gebracht? (Mischien zit er wel grond water op dat niveau, heb er weinig verstand van hoor). Of er onstaat op die plek precies een vulkaan. Dikke problemen dan! ;).
Opzoek naar een goede studie voor over 1,5 jaar!

Offline joris

• *
  • 16
  • +7/-0
« Reply #5 on: December 14, 2005, 05:57:57 PM »
Probleem met het terug overschakelen naar kernenergie is niet alleen het radioactieve afval waar we trouwens nog steeds geen oplossing voor hebben..
Maar ook dat beleidsmensen en industriemensen en gewoonweg lompe mensen weer zullen gaan denken dat het met het milieu allemaal wel niet zo hard mis gaat en dat we onze inspanningen om te zoeken naar alternatieve en milieuvriendelijke brandstoffen nu weer mogen opbergen..want kernenergie komt terug.
Nee, ik ben niet per se tegen kernenergie, maar dit mag niet in de plaats komen van en het onderzoek naar echte! milieuvriendelijke energie verdringen of op de lange baan (als dat nu al niet zo is) schuiven.
Going to war over religion: 'You're basically killing each other to see who has the best imaginary friend..'

Offline h3

• *
  • 27
  • +11/-0
« Reply #6 on: November 23, 2006, 08:39:33 PM »
het afval kan gewoon in de cenrale zelf worden opgeslagen d.w.z. naast de centrale ook dus onder de grond
er zit al uranium onder de grond en dat komt al via de natuurlijke gesteente cyclus boven
de natuur zelf dus
en het is zo dat die gesteente cyclus miljoenen jaren duurt waarmee dus ook de
radioaktiviteid sterk verminderd
« Last Edit: November 23, 2006, 08:57:13 PM by h3 »

Offline Florian

• 327
  • +32/-0
  • Alles heeft een tegengestelde
« Reply #7 on: December 04, 2006, 08:58:14 PM »
ik ben voor kernenergie, je moet er alleen voorzichtig mee omspringen. Geef gewoon een paar groepen wetenschappers een 'onuitputtelijke' bron aan financiën. De natuurlijk concurentie zal de snelheid aan verbeteringen verhogen. Ooit zal radio actief afval wel volledig gerecycleert raken maar nu zijn we nog veel te veel bezig met het afbreken van onze kerncentrales. Het kan toch niet dat na een paar ongevallen met een volledig en zeer duidelijke oorzaak de voorlopig zuiverste energie bron van de tabellen geschrapt word.

De kernramp van Tsjernobyl bijvoorbeeld, richtte in Scandinavië (zwaarst getroffen streek in Europa) minder extra schade aan op het ecosysteem dan de uitstoot van gassen om op andere manieren elektriciteit op te wekken. Om maar een voorbeeld te geven.............

Zolang je het afval dus veilig diep wegstopt is er geen probleem