Neoweb.nl

Over ontstaan van de Maan...

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline dazz

• 203
  • +20/-3
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
    • ronkr.goedbegin.nl
« on: December 28, 2005, 09:01:38 AM »

Het was wel eens anders maar het wordt tegenwoordig wel als algemene kennis beschouwd dat de Maan ooit een gedeelte was van de Aarde.
Hierbij wordt wel komeet-inslag als oorzaak van ontstaan van Maan genoemd, en terwijl ik deze oorzaak niet per se wil tegenspreken, toch dit:

Ik denk dat de Aarde in loop der tijd groter werd,
en nou vraag ik me af of dit ook niet begrepen zou moeten worden als oorzaak van ontstaan van de Maan.
De Aarde werd groter, terwijl roterend, en mede vanwege middelpuntvliedende-kracht
braken er brokken van los, waarbij de Maan tot ontstaan kwam.

Offline oppenheimer

• *
  • 15
  • +3/-0
Re: Over ontstaan van de Maan...
« Reply #1 on: January 11, 2006, 05:52:05 PM »
Ik weet niet of het echt is(lijkt me niet) maar ik had een keer gehoord of gelezen dat de maan kunstmatig is. Er zouden namelijk na een landing van een ruimtevaartuig een schok door de bodem van de maan zijn gegaan die een paar uur aanhield. Dit zou kunnen aangeven dat de maan hol is. Wat vinden jullie van dit idee?
There must be no barriers for freedom of inquiry. There is no place for dogma in science. The scientist is free, and must be free to ask any question, to doubt any asssertion, to seek for any evidence, to correct any errors.

Offline dazz

• 203
  • +20/-3
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
    • ronkr.goedbegin.nl
« Reply #2 on: April 18, 2006, 12:29:40 PM »
Intussen vond ik een filmpje (3.18 min.)

"Hoe zou het zijn als de Maan er niet was"

via planet-wissen.de

Offline korien

• *
  • 8
  • +1/-0
  • Minnaar der Aarde!!
« Reply #3 on: August 03, 2006, 04:40:31 PM »
Wat ik altijd leer is dat de maan gevormd werd toen een meteoriet insloeg op Aarde en een stuk Aarde wegsloeg wat in een baan om de Aarde bleef cirkelen en samen werd gevoegd omdat massa's elkaar aantrekken. Deze grote inslagen zijn er nu minder omdat (ik geloof) Jupiter ons beschermd voor de asteroiden belts.

Als de maan hol is, is dat mogelijk met de gravitatiekrachten en de wederzijdse aantrekking van de Aarde en maan??
Geoloog In De Dop!

Offline Robert

• 3.067
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
« Reply #4 on: October 22, 2006, 02:44:28 PM »
kunnen de getijden ook door het draaien van de aarde komen? Gewoon als een soort constante golf die om de zoveel uur rond de aarde reist.

Of komt het echt door de Maan?

Ik denk het laatste. En dat is ook al wel wetenschappelijk / empirisch aangetoond.