Neoweb.nl

de reizen en onderzoeken naar mars

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

westland= the best

de reizen en onderzoeken naar mars
« on: February 01, 2004, 04:33:41 PM »
hallo
ik heb een vraag over de ruimte-reizen naar mars,
ik moet zoveel mogelijk informatie zien te vinden over wat het nut is van de reizen naar mars en de onderzoeken daar; wat hebben wij daar aan  en is het niet zonde van het geld?

Al weet iemand hier antwoord op dan zou ik het echt heeeeeel graag willen weten.
alvast bedankt    :)

Offline Robert

• 3.080
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Re:de reizen en onderzoeken naar mars
« Reply #1 on: February 02, 2004, 03:45:24 PM »
De mensheid kan niet eeuwig op deze planeet blijven wonen.
Wat als er een meteoor inslaat? Dan is de beste kans om te overleven om ook op een andere planeet aanwezig te zijn.
Daarnaast is het een proeftuin voor verdere kolonisatie van het universum.
Het heelal is zo immens groot, dat het zonde zou zijn om dat allemaal onbewoond te laten. Er valt dus nog ongelooflijk veel te ontdekken. (denk alleen al aan de planeten en manen in ons zonnestelsel, daar gebeuren al de meest onverklaarbare verschijnselen).
Ruimtevaart is nu nog niet commercieel rendabel, maar als de prijs daalt, kunnen straks hele volksstammen de ruimte in. Een weekendje op de maan wordt dan interessant, en voor beleggers die de parken op de maan exploiteren wordt het winstgevend.
Daarnaast brengt onderzoek in de ruimte veel nieuwe producten, zoals ultralicht isolatiemateriaal en nieuwe medicijnen. De gewichtsloze toestand kan tevens zeer aparte materialen maken, zoals 'bijna' perfect ronde kogellagers en 'grote' kristallen voor toepassingen in de electronica.
Daarnaast is de ruimtevaart een accelerator achter nieuwe technieken voor vliegtuigen, brandstoffen, robotica, lanceertechnieken, veiligheid, gezondheid etc.

Ruimtevaart is dus heel erg nuttig! (maar nog wel heel erg duur!)

westland= the best

« Reply #2 on: February 02, 2004, 10:26:46 PM »
oke dankje wel!

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
« Reply #3 on: February 02, 2004, 10:30:10 PM »
Ik ben eigenlijk wel benieuwd? mag ik vragen waarvoor je dit nodig hebt? School werkstuk?
Waarom denk je zelf dat er Ruimtevaart is?

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
  • Verleg de grenzen op Neoweb!
    • Homepage familie bosma
« Reply #4 on: February 03, 2004, 12:41:35 PM »
Daarnaast is Mars natuurlijk een goede 'springplank' voor nog verdere ruimte-verkenning. Ook omdat de atmosfeer zeel ijl is en omdat de zwaartekracht er klein is (+/- 1/3 die van de aarde) èn omdat er water is.

Verder kan het zeer interessant worden als er grondstoffen kunnen worden ontgonnen.

Ruimtereizen kunnen dan aanzienlijk goedkoper worden.
"One small step for man, one giant leap for mankind"

Offline Denton

• 444
  • +86/-9
  • Who is talking about progress is a slow proces?
« Reply #5 on: February 08, 2004, 06:06:21 PM »
Inderdaad de grondstoffen zijn heel belangrijk. Op een gegeven moment, hebben we alle grondstoffen van de aarde verbruikt (of ingebruik). Bijvoorbeeld ijzer. op een moment heb je al het ijzer gebruikt voor gebouwen etc. Daarom is de ruimte erg handig, omdat we daar weer nieuwe grondstoffen en materialen van daan kunnen halen. Ook zal de mensheid waarschijnlijk nog wel verder groeien, (mensen willen kinderen krijgen en de gemiddelde sterfte leeftijd zal ook nog een heel stuk hoger worden. op een gegeven moment is de aarde dus vol (en ik denk dat we ook nog wel een hele hoop natuur over willen houden) en is de ruimte en mooie uitweg.

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
  • Verleg de grenzen op Neoweb!
    • Homepage familie bosma
« Reply #6 on: February 09, 2004, 01:05:55 PM »
Ook zijn er plannen om asteroiden te ontginnen. Deze kunnen allerlei metaalertsen leveren en ook brandstof.  8)
"One small step for man, one giant leap for mankind"

Ellen

« Reply #7 on: April 19, 2004, 07:08:02 PM »
eyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy,

Ik heb een vraagske, ik moet een werkske maken voor Aarderijkskunde, en dat moet gaan over de onderzoeken die ze nu doen op Mars. En waarom dat ze die doen.
Kan iemand mij daarbij helpe???

Alvast bedankt!!!!!!!!!!!!!

gr's ellen

Offline the eagle

• 725
  • +123/-8
  • De tijd zal het leren!
« Reply #8 on: April 19, 2004, 07:17:49 PM »
Kijk op de website:
http://marsrovers.jpl.nasa.gov/home/index.html

deze staat boordevol informatie over de rovers de spirit en de oppurtunity.
Ook nog eens vele mooie foto´s, verslagen van de dagen en resultaten van onderzoeken.

Offline the eagle

• 725
  • +123/-8
  • De tijd zal het leren!
« Reply #9 on: April 19, 2004, 07:19:55 PM »
Oja vergeten te antwoorden waarom ze die onderzoeken doen. Dat is omdat ze opzoek zijn naar water. Als ze het vinden is dat een mogelijk teken van mogelijk leven op Mars.