Neoweb.nl

legaliseren softdrugs?

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Robert

• 3.080
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
legaliseren softdrugs?
« on: February 15, 2006, 10:00:01 AM »
Nederland heeft een tolerant beleid op het gebied van softdrugs gebruik. (Cannabis,wiet, weed, hasj of hash en natuurlijk marihuana oftewel marijuana)

Koffieshops mogen wel softdrugs verkopen, maar men mag het niet grootschalig kweken.
Hoe komt een coffeeshop dan toch aan z'n voorraad wiet?
Vaak komt dit uit het criminele circuit en van een groot netwerk van thuiskwekers (die vaak illegaal stroom aftappen om de groeilampen van energie te vooriezen)

Ook in andere landen wordt gebruik van softdrugs niet hard bestraft en is het beleid omtrend hasjgebruik al redelijk mild.
Ook voor medicinaal gebruik is er belangstelling voor Cannabis.

Aan de andere kant is softdrugs geestelijk verslavend, en is het gebruik, d.m.v. roken, schadelijk voor de gezondheid. Daarnaast bestaat er een verband tussen softdrugsgebruikers en het overstappen naar harddrugs zoals crack, cocaïne en heroïne.

Moeten we gebruik van softdrugs dus legaliseren? of het gebruik van canabis verbieden? handel in hasj legaliseren? handel in wiet verbieden? kwekers van wiet gedogen? het kweken van wiet verbieden? belasting heffen op deze miljarden handel? etc. etc.

Wat is uw mening?

Offline youleet

• *
  • 1
  • +0/-0
Re: legaliseren softdrugs?
« Reply #1 on: November 01, 2008, 01:39:58 PM »
Ik ben zelf ook een softdrug gebruiker en ik vindt dat ik nog steeds geen zin heb in harddrug want dat is zever wat je mij wilt wijsmaken .Mijn mening is nog steeds dat softdrug beter is dan bier of sterkedranken .Want als ik alcohol drink heb ik meer neigingen agressief te zijn dan als ik een jointje gerookt heb .Ik vindt dat de regering het bier of sterke dranken dan beter ook afschaft .Trouwens mijn mening van heel jullie onzin die jullie uitkrammen is dat jullie niet weten over wat jullie praten .Je kunt pas praten over dingen als je er zelf eens mee in contact bent geweest,zoniet hou jullie mond dan a.u.b . dicht.Ook weet ik dat het legaliseren van softdrug een probleem is voor de regering ,juist omdat ze er zelf geen profeit uit halen wat ze dan wel hebben op bier en sterke dranken .
Dat is de enige reden waarom het niet gelegaliseerd wordt is omdat ze niet weten hoe ze er geld kunnen uit trogelen en profeit uit kunnen halen zoals bij tabak en bedwelmende dranken.Als het aan mij lag zou ik enkel softdrug en bier toelaten en alles wat op harddrug gelijk afschaffen (zoals LSD,XTC,SPEED,cocaine enz.)zo ook sterkedranken . Maar blijf af van lichte dingen zoals softdrug .de overheid zou beter de softdrug markt in eigen handen nemen dan en het verkopen zoals tabak ,maar dan wel met tonen van identieteits kaart(meerderjarigheids bewijs)En softdrug gebruikers zijn geen criminelen zoals de meeste zeggen die er niks van afweten ( wij softdrug gebruikers noemen dat de dwazen onder het volk ,zij met vooroordelen)

Offline Robert

• 3.080
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Re: legaliseren softdrugs?
« Reply #2 on: November 02, 2008, 10:55:24 AM »
alcohol, drugs (hard- en softdrugs), medicijnen hebben een aantal overeenkomsten.
Ze verstoren de chemie-balans in de hersenen, waardoor een euforisch gevoel wordt opgewekt.
Ook qua chemische samenstellling lijken deze stofjes veel op elkaar.

Alcohol is voor veel mensen geen probleem. Als je 1 of 2 glazen wijn of bier per week drinkt is dat volgens sommige onderzoekers zelfs goed voor de gezondheid.
Echter zijn er tal van lichamelijke aandoeningen die worden veroorzaakt door het drinken van alcohol. Van leverfalen, nierproblemen tot allerlei vormen van kanker.

Het effect van softdrugs is ook heel verschillend. Als je 1 of 2 keer per week een joint rookt, ben je niet verslaafd, en gebruik je wiet om gezellig te ontspannen. Gebruik je wiet dagelijks meerdere malen, dan ben je gewoon verslaafd. Waarom zou je het anders zo vaak gebruiken?
Nu is softdrugs vaak neit zo duur, maar per jaar rookt een gemiddelde softdrugs verslaafde zo'n 5.000 - 12.000 euro aan wiet op!

Sommige mensen worden na 1 trekje al helemaal raar of raken buiten bewustzijn. Andere verslaafde gebruikers roken constant wiet of hasj en voelen er amper wat van. En dat is het probleem.. Als je er normaal mee kunt functioneren? waarom gebruik je het dan?
Zowieso wordt de reactie tijd door wiet en hasj ernstig beinvloed (net als bij alcohol). Softdrugs gebruik wordt danook steeds vaker in verband gebracht met verkeersongevallen.
Ook softdrugs leidt tot tal van lichamelijke aandoeningen, zoals astma, bronchitus, long emfyseem, lever- en nierklachten en problemen met de psyche tot allerlei vormen van kanker.
Daarbij worden softdrugs vaak geteeld met veel chemicalien en pesticiden, die je ook op rookt.
Wietrook is dan ook veel slechter dan cigarettenrook:
Zie ook: http://www.neoweb.nl/forum2/index.php/topic,4154.0.html

Wietthee of spacecake is daarom minder schadelijk, maar nog steeds niet gezond!
Daarnaast zijn er vormen van softdrugs, die zo sterk zijn, dat ze vergelijkbaar zijn met harddrugs.

Bij andere drugs (harddrugs) wordt de chemie in de hersenen zo ernstig verstoord, dat iemand niet meer normaal in het dagelijks leven kan functioneren en ernstige sociale schade aanricht.
Zie je een bankbediende al zitten achter de balie met een xtc pil of MDMA op? Of een buschauffeur achter het stuur met paddo's?
Daarbij gelden bij harddrugs dezelfde aandoeningen. Van psychoses tot ernstige lichamelijke klachten.
Een bijkomend probleem is de puurheid. Veelal wordt drugs versneden met andere (chemische) stoffen. En bij echt zware harddrugs zoals heroine/crack is de verslaving zo groot, dat mensen zelfs bereid zijn om te moorden en te roven voor hun shotje. (Daarom passen wij hier in Nederland het methadonbeleid toe, om de samenleving te beschermen tegen deze junkies.)

Verder heb je bij softdrug en harddrugs het gevaar van besmetting.
Veel softdrugs gebruikers roken hun joint met anderen. Veelal ook met onbekenden in de coffeeshop, die per ongeluk aan hun tafeltje zitten. Door doorpasen van de joint kun je ernstige ziektes oplopen zoals TBC, Hepatitus en vormen van kanker die worden veroorzaakt door virussen. 

Bij harddrugs is dit gevaar ook aanwezig bij o.a. het roken van ploffies, het delen van snuifbuizen, crackpijpen etc. En heroineverslaafden zijn zelfs bereid om vuile naalden te gebruiken en riskeren daarmee zelfs HIV, AIDS en andere bloedoverdraagbare aandoeningen.

Kortom.. met het overmatig gebruik van alcohol, softdrugs en harddrugs stel je lichaam bloot aan veel gevaren. Tijdens het gebruik merk je meestal niets van lichamelijke klachten, maar als de klachten beginnen, ben je dan nog op tijd?? Leverfalen draai je niet 1-2-3 om. Tegen longemfyseem bestaat geen remedie. etc.

Dus het gebruik van drugs en alcohol is eigenlijk niet goed te praten. En onze samenleving moet beschermd worden tegen de negatieve gevaren van alcohol- en drugsgebruik.
Dus ook een softdrugs gebruiker moet weten wat de gevaren zijn van softdrugs gebruik. Want die zijn er wel degelijk.

Verder kun je drugs als overheid niet verbieden, want verslaafden willen het toch hebben en dan kopen ze het wel bij criminelen. Daarom verbiedt de overheid geen alcohol, tabak, softdrugs, paddo's en steunen we heroine-verslaafden. Maar om de verkoop helemaal vrij te geven alsof je wiet in de supermarkt kan kopen is een groot gevaar voor de volksgezondheid!

Verbieden is dus geen optie.. maar compleet legaliseren ook niet. Want dan geef je het verkeerde signaal. Alsof drugs goed en gezond voor je zijn!

Offline Jozef Garuda

• *
  • 8
  • +1/-0
Re:legaliseren softdrugs?
« Reply #3 on: May 25, 2009, 07:57:07 PM »
 :)
Tegen legalisering van softdrugs. Softdrugs, drugs en andere verdovende middelen dienen volgens strenge en strikte regels behandeld te worden.
Denken is zo buitengewoon vermoeiend dat velen de voorkeur geven aan oordelen. - Otto Weiss

Offline ME

• *
  • 12
  • +6/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
« Reply #4 on: June 28, 2009, 03:43:22 PM »
:)
Tegen legalisering van softdrugs. Softdrugs, drugs en andere verdovende middelen dienen volgens strenge en strikte regels behandeld te worden.
Maar waarom dan? Je kan dat best vinden, maar geef dan wel een duidelijke reden waarom.
Zelf ben ik voor legalisatie. Waarom? Omdat mensen zelf slim genoeg zijn om verantwoordelijk met zulke dingen om te gaan. Geld gerelateerde problemen worden op die manier ook opgelost.

Offline Benjamin23

• 351
  • +30/-4
  • Dit forum is het helemaal !
« Reply #5 on: June 29, 2009, 08:24:24 AM »
Ik denk dat je drugs via de apotheek moet kunnen kopen.
Dan vindt er een check op kwaliteit plaats en wordt het criminele circuit uitgeschakeld.
Verder moet de gebruiker wel wat doen om aan z'n drugs te komen. Bijvoorbeeld enquetes invullen, informatie lezen en daarover een soort examen afleggen etc. Puur en alleen om de gebruiker kennis bij te brengen over de schadelijkheid van drugs.

Offline Harrie

• 206
  • +21/-5
« Reply #6 on: July 08, 2009, 09:31:02 PM »
Hoe gevaarlijk het gebruik van drugs is ,is op te maken uit het overheidsbeleid.
In mijn ogen wanbeleid ,maar wat verwacht je van die witte boorden criminelen.
Enkele tips voor de liefhebbers:
brugmansia: gebruikt door indianen als geestlijk verruimend middel
Ipomoea: in vele soorten zit een stof die verwant is aan LSD,het zgn LSA.
Paddestoelen: er zijn giftige(dodelijk)soorten ,maar de meesten smaken goed en sommigen soorten hebben leuke bijwerkingen.
Dus ja laat die controlzieke machtswellustelingen de cannabis verbieden(maar dan ook alcohol).