Neoweb.nl

Dirk de zwerver

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Moravec

• *
  • 1
  • +1/-0
  • Neoweb.nl Duurzame Technologie
Dirk de zwerver
« on: March 09, 2006, 12:18:40 PM »
In eerste instantie lijkt Dirk met zijn kapotte kleren, lange warrige haar en baard op een gewone zwerver. Pas na goed kijken blijkt hij geen zwerver maar een robot. De winkelwagen die hij voortduwt, herbergt de mechaniek waarmee Abels via een joystick die is verstopt in een schoudertas, Dirk bijna levensecht laat lopen, zijn hand ophouden en zijn hoofd laat schudden. ‘Het is een obsessie om ’m zo echt mogelijk te maken. Ik had Dirk laten bedelen door zijn hand op te laten houden, maar het publiek reageerde een stuk minder enthousiast dan voor hij kon bedelen. Ik had niet verwacht dat Dirk ook te echt kan worden.’

Dirk is binnenkort weer te zien op het STRP festival in Eindhoven. Maar het is zeker de moeite waard om op de site van de maker het flashfilmpje met dirk te bekijken! Schijnbaar heeft Dirk ook ooit in het BB-huis rondgelopen en is weggestemt (maar daar kijk ik niet naar).

Heeeft iemand hier Dirk in het echt gezien en was je gefopt?

Fred Abels
foto galerie
interview NRC
de Volkskrant

Offline sparky

• 323
  • +46/-4
  • Techniek is voor iedereen!
Re: Dirk de zwerver
« Reply #1 on: March 09, 2006, 06:24:50 PM »
Ik had het idee toen ik het filmpje zag, dat ik steeds het aandrijfmechanisme van de robot hoorde? Kan dat kloppen? Want dan is de vermomming snel te doorgronden en lopen mensen er gewoon langs omdat ze denken dat het een soort bewegende kermisattractie ofzo is.

Ook is het gezicht of de 'smink' op die foto een beetje nep. Er zijn tegenwoordig meer realistische human-look-a-likes.

Wel een grappig idee! 

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
Re: Dirk de zwerver
« Reply #2 on: March 09, 2006, 06:27:30 PM »
ik zie het nut van deze robot nog niet helemaal in  ;).
Hij haalt wel wat geld op voor de bouwer, maar voor de rest is het puur vermakelijk.

Misschien kun je een nannybot maken, die een kinderwagen voortduwt in een voorgeprogrammeerde ronde.