Neoweb.nl

Karakter heeft niets met sterrenbeeld te maken

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
« on: April 28, 2006, 03:08:38 PM »

bron:nu.nl

KOPENHAGEN - De aard van iemands karakter heeft helemaal niets met zijn geboortedatum of sterrenbeeld te maken. Dat blijkt uit een onderzoek dat gepubliceerd wordt in de mei-editie van het psychologische vakblad Personality and Individual Differences.

Onderzoekers van de Deense universiteit van Aarhus hebben resultaten van meer dan 15.000 persoonlijkheidstesten via de computer vergeleken. "Volgens onze bevindingen bevat een stripverhaal meer waarheid dan de welbekende wekelijkse of dagelijkse horoscopen", zei Peter Hartmann, een van de onderzoekers.

Hartman liet zich niet uit over de vraag of alle astrologische theorieën de prullenbak in kunnen. " We hebben alleen vastgesteld dat de relatie tussen sterrenbeelden en karakters nihil is", aldus de onderzoeker.

Offline matti

• 278
  • +13/-2
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
Re: Karakter heeft niets met sterrenbeeld te maken
« Reply #1 on: May 11, 2008, 10:58:50 AM »
Met dagelijkse horoscopen heb ik ook een probleem
maar de algemene daar zie ik toch zeer veel waarheid in.
Bij klopt er allesinds genoeg om ervan overtuigt te zijn.

Offline robertel

• *
  • 5
  • +0/-0
  • Neoweb.nl Duurzame Technologie
« Reply #2 on: July 26, 2008, 01:53:18 PM »
Ik denk dat je je vaak bij conclusies moet afvragen, uit welke feiten die getrokken zijn.
Zoals deze....wat zijn de criteria van de toets geweest.

grtz

robertel

Offline sparky

• 323
  • +46/-4
  • Techniek is voor iedereen!
« Reply #3 on: July 26, 2008, 02:29:06 PM »
Ik denk wel degelijk dat je karakter bepaald kan worden door een horoscoop.
Als een 'ouder' je steeds vertelt dat je dom bent, iets niet kan, onzeker bent etc etc. (of juist andersom, dat je altijd spontaan, vrolijk, lief, etc bent) dan ga je die punten herkennen en mogelijk versterken. Je gaat je daar naar gedragen.

Als alle hororscopen altijd negatief zijn over een bepaald dierenriemteken, dan zal die groep mensen die dat lezen, dat absorberen en uiteindelijk dit persoonlijkheidskenmerk ook persoonlijk aantrekken of er mogelijk trekjes van over nemen.

De leeuw staat bijvoorbeeld vaak bekend als krachtig, leider etc. Mensen die Leeuw als horoscoop hebben, vinden dat ze die eigenschappen dan ook vaak echt hebben. Ze gedragen zich naar hun horoscoop.

Offline Neii

• *
  • 2
  • +0/-0
« Reply #4 on: September 14, 2008, 05:46:51 PM »
Ik vind persoonlijk dat er iets van waarheid in zit. Maar eigelijk ook niet... Van sterrenbeeld ben ik leeuw: leiderstype enz.. Iets wat ook bekend is is dat de leeuw geen filosoof is. Dat vind ik niet waar, ik ben een denkertje en zo'n leidertype ben ik niet. Het vrolijke gedeelte klopt wel.

Horoscopen zijn gewoon zo breed genomen dat ze -bijna- altijd juist zijn. Persoonlijk heb ik nog maar een keer iets gelezen waar ik me ècht niet in kon vinden. Horoscopen zijn dingen die relatief dus juist kùnnen zijn maar dat niet altijd zijn.
Het publiceren van horoscopen is dan ook gebaseerd op bijgeloof en goedgelovigheid.

Offline taigitu

• *
  • 14
  • +5/-0
Re:Karakter heeft niets met sterrenbeeld te maken
« Reply #5 on: July 09, 2009, 06:50:47 PM »
De horoscopen die in bladen staan zijn geen echte horoscopen.
Daarvoor moet je naar een astrologe.
Je geboortetijd en geboorteplaats zijn belangrijk om te kijken hoe ook de andere
planeten staan op dat tijdstip. Daaruit kan een astrologe veel info halen.
Ook hoe we in aanleg in elkaar zitten en wat onze valkuilen zijn in ons leven.

En als voorbeeld kan iedereen weten dat planeten van belang zijn,
ook in ons dagelijks leven.
Neem eb en vloed onder invloed van de maan.
Er worden meer kinderen geboren rond volle maan.
In de oertijd waren vrouwen op de zelfde tijd in
hun maanstonde (menstruatie) door de invloed van de maan.

En ons karakter wordt o.a. grotendeels gevormd door opvoeding.

En zo zal er wel meer te vermelden zijn.
« Last Edit: July 09, 2009, 06:53:29 PM by taigitu »