Neoweb.nl

Anti waterstof

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Florian

• 327
  • +32/-0
  • Alles heeft een tegengestelde
Anti waterstof
« on: June 08, 2006, 07:45:11 PM »
Op intertnet las ik een artikel over anti waterstof. Maar veel begreep ik er niet van. Kan iemand mij uitleggen wat anti waterstof nu is. (En zeg niet: het tegenovergestelde van waterstof, want dat weet ik toevallig wel  :D)

Offline Hyro

• *
  • 5
  • +3/-0
  • Neoweb.nl Duurzame Technologie
Re: Anti waterstof
« Reply #1 on: June 09, 2006, 02:06:13 PM »
Het antideeltje van waterstof; als je deze 2 samenvoegd dan heffenz e elkaar op en komt er een energieflits gelijk aan E=MC²

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
« Reply #2 on: June 09, 2006, 02:35:39 PM »
En zoals je waarschijnlijk weet, bestaat waterstof uit een proton en een electron.

Dus een 'anti waterstof' atoom zal dus bestaan uit een antiproton en een anti-electron (positief geladen electron), maar misschien zeg ik wel wat doms en 'te' voor-de-hand-liggends.

willem1940

« Reply #3 on: June 19, 2006, 06:13:35 PM »
Nee, er is met waterstof iets anders aan de hand las ik ergens; zoiets als met links- en rechtsdraaiende suikers/yoghurt ofzo (maar helemaal begrijpen doe ik het niet).

Offline Florian

• 327
  • +32/-0
« Reply #4 on: September 24, 2006, 06:23:35 PM »
tja anti waterstof...anti materie...annihilatie...heyt pure licht zo ver was ik al gekomen  :laugh: maar waarom zou je nu juist een anti watezrstof deeltje maken, wat zijn de voordelen t.o.v. het oude getrouwe waterstof deeltje?

willem1940

« Reply #5 on: September 24, 2006, 07:00:30 PM »
Er wordt momenteel iets geprofeteerd, ook op Internet, over Vrije Energie (Free Energie) en Zero Point, waarvan ik denk dat het net zulke gestoorde zwendel is als met magneetarmbanden en -ringen.
Net als de oplichter Johannes Bron in de 50-er jaren gooien ze er erg veel technisch lijkende termen tegenaan die in het "verband" totaal niet te plaatsen zijn. Al 2 jaar geleden werd de Grote Doorbraak aangekondigd en ze hebben al tamelijk veel gelovigen en ze beweren al een paar apparaten werkend te hebben maar niemand ziet ze.

Op trefwoord Vrije Energie tref je al wel een paar pagina's op Internet waarvan sommige met hjeel forse beweringen.

Offline Florian

• 327
  • +32/-0
« Reply #6 on: January 10, 2007, 07:17:35 PM »
Het zero point of absolute nulpunt, 0 K of -273°C zal volgens mij nooit bereikt worden, je kan er heel dicht bij komen maar het nooit raken. Het is als een assymtoot van een functie in de wiskunde, die zal steeds dichter bij een bepaalde rechte komen maar ze nooit raken of overschrijden.

Bolbliskem of zoiets was ook zoiets van Vrije Energie als ek me niet vergis. Maar wat het is weet ik ook niet. Ik denk dat het te maken heeft met het op vangen van de bliksem. Dat zou je ook onder Vrije Energie kunnen verstaan maar volgens mij is dit niet mogelijk

Offline Peter

• 423
  • +37/-7
  • Meten = Weten
« Reply #7 on: January 11, 2007, 08:24:32 AM »
het absolute nulpunt wordt in laboratoria al wel gehaald.
Ze koelen een paar atomen tot vlak boven het absolute nulpunt en halen met gerichte lasers de laatste trillingen uit het atoom.

Een atoom dat helemaal stil ligt, is in principe 0 Kelvin.

Rond het absolute nulpunt krijg je wel vreemde effecten zoals supervloeibaarheid en de voorspelde blauwe gloed (Einstein-Bose effect als ik het goed heb)