Neoweb.nl

Gaat het kabinet Balkenende II klappen?

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Robert

• 3.078
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Gaat het kabinet Balkenende II klappen?
« on: June 29, 2006, 02:01:26 PM »
In kwestie Hirschi Ali, Rita Verdonk en de rest van de politiek:
Gaat het kabinet Balkenende II (vandaag) klappen?

Offline bastheboss

• 411
  • +70/-16
  • *360*
    • site over mijn WH40Kleger (orks)
Re: Gaat het kabinet Balkenende II klappen?
« Reply #1 on: June 29, 2006, 08:59:59 PM »
Ja :P Makkelijk praten achteraf.

Ik vind het jammer. Ik vond dat dit kabinet wel goed bezig was. Ik ben wel blij te zien dat de kamer achter minister Verdonk bleef staan en niet boog voor dreigementen van D66. Sommige zeggen dat D66 nu heeft 'gewonnen' maar dat denk ik niet. Balkenende heeft laten zien zijn ministers niet in de steek te laten.

En zo erg vind ik die vervroegde verkiezingen niet. want een groot deel van mijn vrienden zouden in mei wel mogen stemmen en ik dan niet (september jarig). en daar was ik toch wel jaloers op  :P

Offline Peter

• 423
  • +37/-7
  • Meten = Weten
« Reply #2 on: June 29, 2006, 10:56:39 PM »
Heel goed dat dit kabinet niet doorgaat. Beter is een linkser kabinet. We zullen zien wat de nieuwe verkiezingen in het najaar gaan brengen.

Vrijheid is heel leuk, maar het hoeft niet ten koste te gaan van milieu, gezondheid en solidariteit.

Nu zitten we met 2,6 miljoen 65+'ers, in 2030 zitten we met ruim 4 miljoen 65+. Dat kost de staat/pensioenfondsen jaarlijks zo'n 30 miljard extra!
Dat geld is er gewoon niet. Dus impopulaire maatregelen zijn nodig om een zachte landing te maken. Ook kosten ouderen relatief veel geld voor de gezondheid zorg, want bij die groep gaat vaker wat stuk (kunstheupen etc)
Ook is de levensverwachting veel hoger dan vroeger, dus je moet niet 7 jaar mensen pensioen uitkeren maar tegen die tijd misschien wel 12 jaar of nog langer. Dat kost dus ook nog eens een paar honderd miljard extra!

Nu investeren in kinderbijslag zorgt voor een impuls van 20-ers in 2030.

Offline bastheboss

• 411
  • +70/-16
  • *360*
    • site over mijn WH40Kleger (orks)
« Reply #3 on: June 30, 2006, 08:10:44 PM »
Je zegt dat er impopulaire maatregelen nodig zijn om een zachte landing te maken.
Dat is dus precies waar dit kabinet mee bezig was/is (waar ook veel kritiek op was van de oppositie) maar toch vind je het beter dat het kabinet stopt?

Een links kabinet (met name PvdA heb ik het dan over) doet alleen maar wat op de korte termijn het 'sociaalst' lijkt. Maarja. mocht Bos onze premier worden dan emigreer ik. (wou ik zowiezo al doen maar toch) Nog liever GroenLinks dan PvdA.

Offline bashanna

• 775
  • +55/-6
  • yourney to the future
« Reply #4 on: September 14, 2006, 09:33:59 AM »
tactisch gezien is het ook slimmer om op Groen Links of de SP te stemmen.
de PVDA zal anders weer aanklampen met het CDA, waardoor je weer zo'n boter kabinet krijgt.
Je kan beter een groot 'links' front stemmen, waardoor de PVDA gedwongen wordt om met de sociale en groene partijen te regeren.