Neoweb.nl

Telepathie & Gedachten Lezen

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline admin

• The Admin
  • 582
  • +112/-10
  • Neoweb Technologie Forum
    • www.neoweb.nl
« on: February 15, 2004, 01:20:42 PM »
Soms hangen bepaalde woorden gewoon in de lucht of soms zit je met iemand op dezelfde golflengte.
In hoeverre is telepathie mogelijk?
Kunnen we via electronica de hersenen bereiken, zonder beeld/geluid?
(soort hersenspoeling)
Of kunnen we onze gedachten electronisch uitlezen en bij iemand anders weer inbrengen? Zou een hoop tijd schelen bij het leren!
« Last Edit: July 20, 2004, 09:31:54 AM by admin »
"The Future Starts Here!"

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
  • Verleg de grenzen op Neoweb!
    • Homepage familie bosma
Re:Telepathie
« Reply #1 on: February 16, 2004, 01:08:42 PM »
het zou denk it wel mogelijk moeten zijn met implantaten enz. Maar ik denk dat er nog wel minstens een millennium overheen gaat...
"One small step for man, one giant leap for mankind"

Offline Denton

• 444
  • +86/-9
  • Who is talking about progress is a slow proces?
« Reply #2 on: February 16, 2004, 10:48:36 PM »
Jah met implantaten zou dat wel mogenlijk kunnen zijn, dan krijg je het idee van de Borg, (star trek). Als je dit permanent doet kan het wel zo zijn dat je uiteidelijk een individu wordt.

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
    • Homepage familie bosma
« Reply #3 on: February 17, 2004, 12:43:05 PM »
Even een vraagje: Wat heeft telepathie eigenlijk voor zin ???
Wat zijn de grote voordelen?

Offline Denton

• 444
  • +86/-9
« Reply #4 on: February 23, 2004, 12:39:16 AM »
Het kan heel handig zijn als je in de ruimte bezig bent (of onderwater of in een lawaaierige omgeving om elkaar te kunnen verstaan en begrijpen (dit laatse is in de ruimtevaart erg handig.

Ook spaart dit duikers en astronouten zuurstof omdat ze niet hoeven te spreken.

Offline Benontherock

• 436
  • +135/-52
  • Hij is fijn!
    • www.benontherock.tk
« Reply #5 on: April 21, 2004, 07:29:19 PM »
Lekker lig als je net per ongeluk iets heel slechts over iemand denkt en hij/zij staat tegenover je.   :-X
Denk positief, denk creatief, denk realistisch, kortom denk goed ;)

Offline Denton

• 444
  • +86/-9
« Reply #6 on: April 25, 2004, 04:45:14 PM »
Daarom zou je, als het mogenlijk is dan, trainen moeten om je "hersenen geen golven" uit te laten zenden (die anderen zouden kunnen lezen) als je dat niet wilt.

Denton

Offline Bob Plugge

• *
  • 12
  • +9/-1
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
Re: Telepathie & Gedachten Lezen
« Reply #7 on: August 18, 2004, 02:16:48 PM »
De een gebruikt zijn hersenen anders als iemand anders. Een implantaat in de hersenen zouden slim genoeg moeten zijn om de manier van denken van een persoon vast te stellen voor het de electrische impulsen kan interpreteren als gedachten. Hiervoor zou het implantaat ingebracht moeten worden op het moment dat een kind geboren wordt.

Er zijn enkele problemen:
- Technologisch moet het apparaat minstens net zo slim zijn als de hersenen zelf, de vraag is of het mogelijk is een implantaat te maken wat net zo intelligent is als een mens. Daarnaast, gegeven dat de hersenen het meeste energie gebruikt van een menselijk lichaam, hoe komt het apparaat aan de energie als het apparaat geimplanteerd is.? En wat als het apparaat een storing heeft en allemaal foute gedachten gaat plaatsen in je hoofd. Hoe controleer je dat het apparaat geen nare dingen doet met je onderbewuste.
- Zolang men niet eens weet wat bewustzijn is, kan men niet weten hoe men dit bewustzijn gebruikt.

Ik denk zelf dat de geest het lichaam gebruikt als een persoon een auto gebruikt, om van A naar B te komen. Wat A en B is kunnen we niet bevatten als mens maar wisten we wel voor we tot leven kwamen en nadat we dood gaan. Het bewustzijn is niet van materie, er is dus een mentaal vlak. Ik denk dat het handiger is te onderzoeken hoe dit mentale vlak werkt dan uit te gaan van technologie.
Iemand heeft mij gezegd: 'wat je denkt is wat je gebeurt', en er zijn niet voor niets vele miljoenen mensen die bidden en in god geloven. Ik geloof zelf niet in god maar ik denk wel dat wat je denkt vorm neemt middels dit mentale vlak, waar alles wat leeft op is aangesloten.
« Last Edit: August 18, 2004, 04:18:26 PM by Bob Plugge »

Offline Bob Plugge

• *
  • 12
  • +9/-1
« Reply #8 on: August 18, 2004, 03:28:05 PM »
Om terug te komen op de originele vraag of gedachten zonder beeld en geluid over kunnen worden gezonden.
Het is volgens mij makkelijk om beeld over te zenden. Blinde mensen kunnen weer zien door een weg-gevallen zenuw opnieuw met de hersennen te verbinden. Door dit signaal af te tappen, over de lucht te verzenden en bij iemand anders de zenuw aan te sturen is heel goed mogelijk.

Het is ook een leuk idee om een apparaat te hebben wat zorgt dat je geen onnodige denk-fouten meer maakt. Dit lijkt mij makkelijker te realiseren dan een 'gedachten modem' en vooral ook nuttiger. Mensen zouden veel slimmer worden.
Of een dromen generator, op commando een droom is heftiger dan bioscoop lijkt mij.
« Last Edit: August 18, 2004, 04:16:49 PM by Bob Plugge »

Offline MaKz

• *
  • 27
  • +15/-2
  • gl hf
« Reply #9 on: August 18, 2004, 07:12:08 PM »
hmm volgens mij was er een of andere wetenschapper aan de andere kant van de oceaan die al bezig was met een of andere chip voor dit doeleinde, hij was van plan hem 'uit te testen' op hem en zijn vrouw.

Ik denk zelf dat de geest het lichaam gebruikt als een persoon een auto gebruikt, om van A naar B te komen. Wat A en B is kunnen we niet bevatten als mens maar wisten we wel voor we tot leven kwamen en nadat we dood gaan. Het bewustzijn is niet van materie, er is dus een mentaal vlak. Ik denk dat het handiger is te onderzoeken hoe dit mentale vlak werkt dan uit te gaan van technologie.
Iemand heeft mij gezegd: 'wat je denkt is wat je gebeurt', en er zijn niet voor niets vele miljoenen mensen die bidden en in god geloven. Ik geloof zelf niet in god maar ik denk wel dat wat je denkt vorm neemt middels dit mentale vlak, waar alles wat leeft op is aangesloten.
hmmm spontane filosofieen bob, of heb je nog aanwijzingen?  ;)
in principe denk ik hetzelfde als jou, al zie ik het wat simpeler.
maar over het bewustzijn zijn nog veel debatten gaande, ik denk dat het in principe niet veel uitmaakt hoe het bewustzijn 'werkt', zolang we de weg ernaar toe (hersengolven) maar kunnen begrijpen, en ik denk dat die niet veel verschillen van de informatie die onze ogen naar onze hersenen sturen.
meneer de wetenschapper (die ik eerder noemde) was hier in ieder geval van overtuigd :)

vraag me af hoe het met z'n testjes staat, tis alweer een tijd geleden dat ik dit hoorde.
gg

Offline Bob Plugge

• *
  • 12
  • +9/-1
« Reply #10 on: August 20, 2004, 05:00:47 PM »
Het zijn filosofieen omdat ik niets kan bewijzen.

Maar ik kan wel vertellen hoe ik er mee expirimenteer. Als ik een gedachte heb over iets of iemand, onthoud ik die gedachte zonder het er met iemand over te hebben zodat ik het expiriment niet via-via kan verstoren. Vaker dan niet gebeurt er iets wat met die gedachte te maken heeft. Door verbanden te leggen tussen je eerste gedachte en de gebeurtenis kom je er achter hoe het mentale vlak ongeveer werkt. Het is gelukkig veel subtieler dan direct iemands gedachten lezen.

Veel succes  !! ;) ik hoop wat resultaten van je te vernemen....

Als je wilt heb ik tips voor je waar je wat aan kan hebben zoals de universele regels 'wat afkoelt zet uit', 'waar jij klaar voor bent is klaar voor jou' en 'ontwikkel uit onwetendheid'. Misschien zeg je meteen 'doh!!', maar er zit meer informatie in dan je denkt.

Genoeg aanwijzingen?

????????????

« Reply #11 on: December 01, 2004, 12:33:24 PM »
Men gebruikt telepathie veel zonder te weten. een voorbeeld: je denkt over iets en iemand anders begint over te praten. Mij is het veel gebeurt.

Voordelen van telepathie: als je een vriend hebt die dat ook kan, dan kunnen jullie met elkaar communiceren als jullie een toets hebben(namelijk alle oplossingen doorvertellen zonder dat iemand iets van merkt)  ;D

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
    • Homepage familie bosma
« Reply #12 on: December 01, 2004, 12:52:57 PM »
Men gebruikt telepathie veel zonder te weten. een voorbeeld: je denkt over iets en iemand anders begint over te praten. Mij is het veel gebeurt.

Mij ook. Puur toeval denk ik.

Ik blijf erbij dat telepathie (in iedergeval bij mensen) onmogelijk is. (zie topic 'Telekinese')
« Last Edit: December 01, 2004, 12:54:30 PM by harbosma »

willem1940

« Reply #13 on: August 14, 2006, 02:50:15 AM »
Er bestaat wel zoiets, maar het werkt onbetrouwbaar en niet "op afroep" ofzo. Sowjetgeleerden zijn er intensief mee bezig geweest maar het laat zich niet op enig bruikbaar niveau inpassen.

Het valt onder "parapsychologie",  broertje/zusje van grappen als hypnose, spiritisme en dergelijke.

Ik heb er nooit iemand gelukkiger door zien worden, wel tamelijk gek.

Offline BeNe

• *
  • 28
  • +9/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
« Reply #14 on: September 06, 2006, 12:04:14 PM »
Ik heb onlangs iets gelezen dat ze erin geslaagd zijn om een aparaatje in de helm van gevechtspiloten in te bouwen waarmee ze kunnen schieten -mits wat oefening- in de richting die ze "denken". Zo kunnen ze hun handen gebruiken om te vliegen en denken waar ze moeten schieten.
Waarschijnlijk dat die "denkwijze" van iedereen verschilt dus dat het aparaatje eerst moet afgesteld worden op de persoon (zoals je bij spraakherkenningssoftware eerst enkele zinnen moet van het scherm aflezen)

willem1940

« Reply #15 on: September 06, 2006, 12:33:26 PM »
Mooi; dat apparaatje zal dan tzt wel "evolueren" tot implantaat; in het mijne wil ik dan wel meteen een GSM èn GPS ingebouwd hebben.

:)

Lavina

« Reply #16 on: September 21, 2007, 07:29:16 PM »

Eeh Allemaal !
Ik Wiil Graag Wat Vragen .
Ziie Je.
Ik was Met Men Beste Vriendin Op Msn Aan Het Chatten.
En Begon Te denken aan Men Vriendje .
Maar hij Was Niet online .
En Ik was Maar aan het zagen tegen Men Vriendin Van : Ik wil Dat Grégoire (zo Noemt Hij) On Komt.
En Ik was Maar aan het zagen . En op een Moment Kwam hij On-Line !!
En ik Dacht Bwah Das Gewoon Toeval !!
Maar de Volgende dag Probeerde ik het Nog een Keer !! en Na 1mintje Kwam Hij weer On !!
De Dag daarna Deed ik Hetzelfde ! en Jha, Weer Kwam hij Meteen On !!
Ik en Men Vriendin konden Het Bijna Nii Geloven .
Toen mijn Vriendin het Wou testen . Zei ze: Nu dat jullie Toch ruzie Hebbe, (Want Op dat moment Hadden we Ruzie :-\) Dus zei men Vriendin, Nu dat jullie Toch Ruzie hebben Door zijn Fout Wil ik Dat Hij u Sorry zegt !! en Ze was Maar aan het Hopen dat hij Sorry zou Zeggen, en Hij Komt Online na 1MINTJe en Hij zegt me : Lavina. SOrry !! :o
Ik en Men Vriendin Wisten Ni wa Doen we Stonden er Verstelt Van !!
Soms Heb ik dat ook wel Eens Met iets Hellemaal Anders !
Bevoorbeeld: Ik wil Dat Rihanna Op Tv Komt. Bv . Haar Liedje Shut Up and Drive !!
wel Na 5min Komt die op Tv !! en dat heb ik Zo met Heeeel Vele Dingen !!
Het kan Toeval Zijn,, Maar altijd ?? Dat geloof Ik zelf Niet !!

Dus nu mijn vraag .
Is Dit Telepathie ?
Of Iets Anders ?

Wie Wil en Kan Mij Beantwoorden ? :)
Thxx Op Voorhand  :P
Kusjje  :-* En Grtjes Van me . Laviina  ;) Xxx

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
« Reply #17 on: September 21, 2007, 08:22:36 PM »
als jij denkt dat Rihanna op tv komt, kun je dat misschien van te voren aanvoelen. Maar ze gooien niet de programmering om omdat jij dat denkt.
Toch kan een toevalligheid ook meerdere malen voorkomen. Waardoor het nog toevalliger lijkt. Maar het blijft echt puur toeval.

En had zij misschien 'contact' met hem op een ander kanaal? Misschien wou zij wel dat jullie het weer goed maakten. (sms-je, of pm kan snel gedaan zijn)

Offline Nemisis2003

• **
  • 54
  • +4/-1
  • Truth is in the eye of the beholder
« Reply #18 on: October 03, 2007, 07:51:19 PM »
Millenium my ass, telepathie is binnen handbereik, 't is alleen de vraag wanneer het ook daadwerkelijk toegepast gaat worden.

Offline Laerens

• *
  • 7
  • +0/-0
« Reply #19 on: August 07, 2008, 03:50:33 PM »

Mij ook. Puur toeval denk ik.

Ik blijf erbij dat telepathie (in iedergeval bij mensen) onmogelijk is. (zie topic 'Telekinese')

zouden we het dan niet meer als een soort stem kunnen horen in onst hoof dvan een bekende ofz?

Offline Raymond

• **
  • 80
  • +6/-0
« Reply #20 on: October 22, 2008, 10:56:22 AM »
Ik heb onlangs iets gelezen dat ze erin geslaagd zijn om een aparaatje in de helm van gevechtspiloten in te bouwen waarmee ze kunnen schieten -mits wat oefening- in de richting die ze "denken". Zo kunnen ze hun handen gebruiken om te vliegen en denken waar ze moeten schieten.
Waarschijnlijk dat die "denkwijze" van iedereen verschilt dus dat het aparaatje eerst moet afgesteld worden op de persoon (zoals je bij spraakherkenningssoftware eerst enkele zinnen moet van het scherm aflezen)

Apache piloten hebben een apparaatje voor het oog dat het oog leest en zo weet waar je wilt richten.
Het apparaatje heeft geen flauw benul wat jij denkt!

telepathie
Als het zo is dat we ongeacht de afstand die gedachtegolven kunnen uitzenden naar elkaar.
Hoe snel reizen ze dan?
Als ze al reizen, want het gebeurt vrijwel direct steeds.

Toeval is een sterke factor, + het is niet te bewijzen nu.
Tenzij iemand straks weet aan welk getal ik nu denk  :P

Het kunnen ook onbewuste signalen of pulsen zijn waar we op reageren onbewust.
Ik ga er niet van uit dat het virtuele deeltjes zijn ofzo..
want de afstand die de informatie tussen de telepatische personen moet afleggen
is in veel gevallen gewoonweg te groot om vrijwel direct te overbruggen.
Tenzij een soort wormgaten ofzo een rol spelen..

Dit is volgens mij onzin en verder kan niets mij overtuigen dat telepathie werkelijkheid is.
« Last Edit: October 22, 2008, 11:00:11 AM by Raymond »
an 'Opinion' is just an 'Opinion' if u take life to serious u start killing other people..

Offline Robert

• 3.080
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
Re:Telepathie & Gedachten Lezen
« Reply #21 on: February 01, 2009, 02:23:32 PM »
Is het mogelijk om gedachten te leren lezen?
Stel dat je op de volgende manier oefent om gedachten te lezen:
1. Je hebt 2 personen
2. Persoon A denkt aan een bepaald woord
3. Persoon B probeert te raden welk woord het is en vertelt dit aan persoon A.
4. Persoon A zegt of het goed of fout is.

In het begin zal 99,9999% van alle woorden fout zijn, maar door de feedback van persoon A, kan persoon B zijn gedachtenlezen verbeteren.