Neoweb.nl

Telekinese

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Offline admin

• The Admin
  • 582
  • +112/-10
  • Neoweb Technologie Forum
    • www.neoweb.nl
Telekinese
« on: February 15, 2004, 01:23:00 PM »
"Mind over matter"

Kun je met hersenen dingen bewegen, buigen of beinvloeden?
In hoeverrre is telekinetica mogelijk?
"The Future Starts Here!"

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
  • Verleg de grenzen op Neoweb!
    • Homepage familie bosma
Re:Telekinese
« Reply #1 on: February 16, 2004, 01:01:00 PM »
Ik denk dat het beïnvloeden van dingen direct door de hersenen, zoals in Star Wars, onmogelijk is.
"One small step for man, one giant leap for mankind"

Offline Denton

• 444
  • +86/-9
  • Who is talking about progress is a slow proces?
« Reply #2 on: February 16, 2004, 10:50:02 PM »
Hier ben ik het mee eens, heel jammer, maar helaas niet mogenlijk.

Offline Veyron

• 111
  • +104/-9
  • natuurkunde is het helemaal !
« Reply #3 on: February 19, 2004, 03:11:08 PM »
er is 1 man geweest die een stalen buis heeft gekromt door er(met een tussenafstand van 5cm) overheen te aaien.

Want er is een commitee opgericht dat een miljoen ofzo zou uitgeven aan de eerste die het zoulukken om iets te doen dat alle gochelaars blijken te kunnen. iedere gochelaar werd betrapt op het toepassen van een trucje.

maar de man hierboven beschreven is het wel gelukt ook al was de afwijking slecht een millimeter.

Veyron

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
    • Homepage familie bosma
« Reply #4 on: February 20, 2004, 12:09:39 PM »
Nog steeds geloof ik dat zoïets onmogelijk is  :-\. Er zal wel een addertje onder het gras zitten.  :)

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
« Reply #5 on: February 20, 2004, 02:11:56 PM »
Het schijnt dat sommige 'illusionisten' lepels gebruiken die zijn opgebouwt uit bi-metalen
Op het eerste gezicht zie je er niets vreemds aan, maar als je 1 kant verwarmt, zet het metaal daar sneller uit dan het andere metaal, en trekt de lepel krom.
Door met je vinger over de juiste kant te aaien, trekt de lepel dus krom!  ;)

Niet verder vertellen hoor!  :-X

Offline Veyron

• 111
  • +104/-9
« Reply #6 on: February 20, 2004, 06:28:19 PM »
Dat onderzoek was zo opgesteld:

een kamer met daarin een school tafel(kan dus niks inzitten en er kan al helemaal niemand mehelpen omdat het in een bepaald gebouw van d onderzoeks commissie is. de staven waren voorzien van strepen waarmee je de uitwijking kon bepalen en met een spul dat als je het aanraakrt ofzo dat je dat gelijk ziet. er kon dus niks gebeuren met de staven(die speciaal door het onderzoekcommisie zijn ontworpen) zonder dat je het door had. Hiermee bedoel ik er kan op geen enkele manier een adder onder het gras hebben gezeten. je mocht de staven niet aanraken, die zaten in een standaard. en toch is het iemand gelukt een minimale uitwijking te krijgen.

Veyron

Offline psymage

• *
  • 13
  • +9/-0
  • _Imagination IS Intelligence_
« Reply #7 on: February 21, 2004, 01:41:03 PM »
En vanwaar haal je deze informatie, uit betrouwbare bronnen?

Offline Veyron

• 111
  • +104/-9
« Reply #8 on: February 21, 2004, 06:47:23 PM »
Dat weet ik niet meer is al een hele tijd geleden dat ik het te weten kwam, ik lees zlef de Kijk en snuffel graag rond op internet. Een vriend van mij doet hetzelfde maar dan op andere gebied. Hij vertelde me dit een keer nadat ik iets in de kijk gelezen had, hij zelf leest ook de kijk

Veyron

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
    • Homepage familie bosma
« Reply #9 on: February 22, 2004, 12:26:55 PM »
En tòch geloof ik er niks van!  ;D     Sorry

Offline Denton

• 444
  • +86/-9
  • Who is talking about progress is a slow proces?
« Reply #10 on: February 23, 2004, 12:29:55 AM »
Ik lees zelf ook de kijk, maar het komt me niet bekend voor, dus ik denk dat je t ergens anders weg hebt gehaald (maar ik kan er natuurlijk ook overheen gelezen hebben).

:D Denton

Offline Veyron

• 111
  • +104/-9
« Reply #11 on: February 23, 2004, 01:02:04 AM »
Nee deze stond niet in de kijk, ik verzamel zulke nutteloze feiten, vind ik zelf leuk. b.v en een beetje offtopic: wat een processors denken jullie dat er in een space shuttle zitten?

daarnaast Harbosma, maakt het mij niet uit wat je geloofd en niet daar ben je zelf vrij in, ik vertel alleen wat ik weet. dus volgende keer geen sorry hoor ;).

Veyron

Offline Benontherock

• 436
  • +135/-52
  • Hij is fijn!
    • www.benontherock.tk
« Reply #12 on: April 18, 2004, 08:14:56 PM »
Telekinese, mediums etc. is pure onzin en de grootste oplichterij vindt ik.Ik heb wel es naar zo'n "medium" gekeken (tv programma die het niet lang heeft volgehouden). Als je oplet dan hoor je dat de medium de persoon uithoort met zijn vragen of zoiets zegt als "heb je een broer,persoon zegt (heviger geemotioneerd)  ja, zoiets kreeg ik ook door, hij is dood toch, persoon brult harder (hoe wis je dat?) en beweerd dus dat hij echte buitenaardse krachten (of hoe je het ook noemen wilt) heeft. Oftewel erg FAKE.

De CIA heeft zelfs met farsights ??? mensen in de koude oorlog geprobeerd de raketinstallaties te ontdekken.
Persoonlijk vind ik dat erg wanhoopig.
« Last Edit: April 18, 2004, 08:15:27 PM by Benontherock »
Denk positief, denk creatief, denk realistisch, kortom denk goed ;)

Ice

Re: Telekinese
« Reply #13 on: August 09, 2004, 03:34:09 PM »
Probeer niet overal een wetenschappelijke verklaring voor te vinden. Als je het een keer echt meemaakt dus niet via tv of krant oid denken jullie daar wel anders over, dit zelfde geldt voor geesten etc.

Offline MaKz

• *
  • 27
  • +15/-2
  • gl hf
« Reply #14 on: August 10, 2004, 04:17:38 PM »
De CIA heeft zelfs met farsights ??? mensen in de koude oorlog geprobeerd de raketinstallaties te ontdekken.
Persoonlijk vind ik dat erg wanhoopig.

Je kan het altijd proberen he, wat heb je te verliezen.

plus ik vind dat je wel kan openstaan voor vreemde ideen.
al denk ik wel dat het onzin is, het lijkt me een beetje vreemd om iets te hebben wat je niet kan gebruiken, en dan ga ik ervan uit dat iedereen dit ergens verstopt ofzo zou hebben en niet dat vreemde x-men mutatie gedoe.

maar wie weet. we weten nog niet alles.
ik zou er wel wat artikelen over willen, als iemand wat heeft....
gg

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
    • Homepage familie bosma
« Reply #15 on: August 29, 2004, 11:16:32 PM »
Probeer niet overal een wetenschappelijke verklaring voor te vinden. Als je het een keer echt meemaakt dus niet via tv of krant oid denken jullie daar wel anders over, dit zelfde geldt voor geesten etc.

Het is toch een feit dat alles wat gebeurt een oorzaak heeft. Het moet wel wetenschappelijk te verklaren zijn.

Offline nilez

• 185
  • +43/-8
  • Travelling through time
« Reply #16 on: August 30, 2004, 04:37:43 PM »
Om iets te kunnen verklaren moet je bewijzen hebben. En ik heb nog nooit iemand die beweert dat zulk soort dingen waar zijn met bewijzen zien komen die waterdicht zijn.

Offline Benontherock

• 436
  • +135/-52
  • Hij is fijn!
    • www.benontherock.tk
« Reply #17 on: September 24, 2004, 09:55:38 AM »
Hoezo moet dit dan kunnen? ongeveer 99,9999% van al die voorspellingen bleken niet te kloppen.

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
    • Homepage familie bosma
« Reply #18 on: October 29, 2004, 12:41:23 PM »
Om iets te kunnen verklaren moet je bewijzen hebben. En ik heb nog nooit iemand die beweert dat zulk soort dingen waar zijn met bewijzen zien komen die waterdicht zijn.

Wetenschap is een kwestie van tijd en geduld.

????????

« Reply #19 on: December 01, 2004, 12:25:27 PM »
Volgens mij bestaat telekinese. Of je het wil geloven of niet, ik kan een foliepropje op afstand laten rollen.
De mens van tegenwoordig moet alles zien om te geloven, maar dat is niet noodzakelijk. Als je erin gelooft dan zal het je ook lukken.

voor de geintereseerden: mediteer elk dad ongeveer 10 minuten en blijf erin geloven. Belangrijkste is blijven oefenen. ;)

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
    • Homepage familie bosma
« Reply #20 on: December 01, 2004, 12:31:20 PM »
 ;D :D ;D :D ;D :D ;D

Sorry maar hier kan ik alleen maar om lachen.

Waar woon je? Dan ben ik bereid om naar je toe te komen om jouw demonstratie te zien!  ;)

Offline nerd-alert

• *
  • 12
  • +7/-8
  • Neoweb is Hét Technologie Forum!
« Reply #21 on: February 25, 2005, 04:31:21 PM »
Ik doe zelf aan telekinese, ik kan potloden laten rollen, wc-papier laten barsten en glazen verplaatsen  :)

Offline mansan

• *
  • 36
  • +12/-1
« Reply #22 on: February 25, 2005, 07:56:41 PM »
TElekinese bestaat nochtans hoor.

Ik kan namelijk een bepaald deel van mijn lichaam(ergens onder de gordel) op en neer laten gaan   ;) ;D

Offline harbosma

• 912
  • +160/-22
    • Homepage familie bosma
« Reply #23 on: March 17, 2005, 03:46:01 PM »
Ik doe zelf aan telekinese, ik kan potloden laten rollen, wc-papier laten barsten en glazen verplaatsen  :)

haha dat kan ik ook...

... met mn handen!  ;D

Offline Benontherock

• 436
  • +135/-52
  • Hij is fijn!
    • www.benontherock.tk
« Reply #24 on: April 21, 2005, 08:54:10 PM »
Volgens mij bestaat telekinese. Of je het wil geloven of niet, ik kan een foliepropje op afstand laten rollen.
De mens van tegenwoordig moet alles zien om te geloven, maar dat is niet noodzakelijk. Als je erin gelooft dan zal het je ook lukken.

voor de geintereseerden: mediteer elk dad ongeveer 10 minuten en blijf erin geloven. Belangrijkste is blijven oefenen. ;)
je blaast zeker dat foliepropje weg of heb je wat anders gevonden. voordat iets rold moet het energie krijgen en wrijving hebben. kan een geest dan onzichtbaat manifesteren in een aanraakbare iets  ???

Offline Peter

• 423
  • +37/-7
  • Meten = Weten
« Reply #25 on: April 21, 2005, 09:21:25 PM »
Nee deze stond niet in de kijk, ik verzamel zulke nutteloze feiten, vind ik zelf leuk. b.v en een beetje offtopic: wat een processors denken jullie dat er in een space shuttle zitten?

Een 486 lekker stabiel !

Offline Zachary

• 121
  • +10/-3
« Reply #26 on: August 24, 2005, 03:08:36 AM »
Even off-topic: NeoWeb, het Technologie Forum!!!

Nu On-topic: Niet voor alles heb je een wetenschappelijke verklaring voor. Iedereen zal je voor gek verklaren als je iets gezien heb wat je paranormaal is!

Telekinese kan en is mogelijk, hoe vaak blijven geesten hangen naar verkeerd glaasjedraaien? ::)
Enjoy life! Maybe you live once...so don't screw up!!!

Altair

« Reply #27 on: February 13, 2006, 03:07:48 PM »
Ik ben er nog steeds niet over uit of het bestaat of niet, maar ik kan het iig niet. Maar voor geinteresseerden:

www.psipog.org

Dit is een site voor psions, oftewel mensen die zeggen dat ze het kunnen of willen en andere zaken.

Offline Robert

• 3.076
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
« Reply #28 on: April 18, 2006, 10:41:36 AM »
hersenen werken met chemische stoffen en electrische pulsen.
Deze electrische pulsen wekken kleine magnetische velden op.
De kracht van zo'n veld is lang niet genoeg om een paperclip op te tillen.

Maar misschien zijn er nog andere krachten die we nog niet kennen?

Offline Hyro

• *
  • 5
  • +3/-0
  • Neoweb.nl Duurzame Technologie
« Reply #29 on: May 30, 2006, 04:12:17 PM »
Me dunkt dat deze zwakke hersengolvjes zeker niet sterk genoeg zijn om door de scchedel heen te dringen, laat staan door een meter lucht. Dus als telekinese werkelijk bestaat dan dunkt mij dat dit inderdaad door onbekende krachten komt.

willem1940

« Reply #30 on: August 14, 2006, 02:32:59 AM »
Ik denk wel dat het in sommige gevallen mogelijk is om met zulk gel*l iemands hersenen te verbuigen.

Offline Compact

• **
  • 53
  • +6/-0
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
« Reply #31 on: March 28, 2007, 09:32:39 PM »
Geloven jullie niet in een geest?
Ik geloof dat iedereen een soort geest/ziel heeft. Ik kan me niet voorstellen dat je emoties gewoon een hele hoop chemische reacties zijn. Dus ik geloof dat iedereen een geest heeft, en die geest kan misschien wel meer dan alleen emoties hebben...

willem1940

« Reply #32 on: March 29, 2007, 01:23:06 AM »
Geloven jullie niet in een geest?
Ik geloof dat iedereen een soort geest/ziel heeft. Ik kan me niet voorstellen dat je emoties gewoon een hele hoop chemische reacties zijn. Dus ik geloof dat iedereen een geest heeft, en die geest kan misschien wel meer dan alleen emoties hebben...
Bewijs hiervoor is nog nooit geleverd.

Offline Benjamin23

• 351
  • +30/-4
  • Dit forum is het helemaal !
« Reply #33 on: March 29, 2007, 08:11:55 AM »
Telekinese is waarschijnlijk niet mogelijk.
Als het wel mogelijk zou zijn, zou het een groot voordeel zijn tegenover andere zintuigen. Zo'n speciale gave zou zich snel onder de bevolking verspreiden door natuurlijke selectie en dus beschikbaar zijn voor veel personen. Helaas is dat niet zo.
Maar misschien dat telekinese nog niet mogelijk is omdat de groep telekineten nog te klein is.

Telekinese via aanleren, is een ander verhaal, maar net zo onwaarschijnlijk.

Ondanks dat ik zelf denk dat telekinese niet mogelijk is, zal telekinese in de toekomst door technologische innovaties wel mogelijk worden.
Er zijn nu al allerlei apparaten op de markt die gedachten om kunnen zetten in acties en commandos voor een computer.

willem1940

« Reply #34 on: March 29, 2007, 09:13:48 PM »
Ik heb tamelijk veel gelezen over parapsychologie, ook enige dingen onbedoeld en ongaarne zelf waargenomen.

Sommige parapsychologische beweringen/proeven/waarnemingen, zoals gedachten-overdracht, telepathie komen incidenteel bewijs-achtig over maar zijn altijd besmet met "off topic" indrukken van niet-traceerbare herkomst en bovendien niet gecontroleerd en practisch inzetbaar/bruikbaar, terwijl toch indertijd vooral de Russen, o.a met het oog op ruimtevaart ter indekking van het risico van falende communicatie-apparatuur, heel wat wetenschappers en proefpersonen hierop ingezet hebben.

Hypnose en variant daarop "mesmerisatie" zijn eigenlijk de enige op dit gebied vrij vaak hanteerbaar werkzame trucs, waar nog maar zelden iemand gelukkiger door is geworden, behalve vermoedelijk degenen die middels deze beïnvloeding zijn AFgeholpen van hun (over)gevoeligheid voor zulke op/in-dringing aan/in hun denkwerk met als gunstig effect dat zij zulke "toestand" niet meer wensen cq nodig hebben en vervolgens door niemand meer hypnotiseerbaar zijn; baas in eigen brein, beteugeling van de eigen neiging/bereidheid om zich te onderwerpen aan de wil of gedachten van een ander.

Het onderdeeltje "telekinese" is voorzover bekend zelfs nooit zo "ver" gekomen als telepathie in de "bewijsvoering", er bestaan slechts BEWERINGEN over, broodje-aap-verhalen en wensdromen of ook wel fantasieën als ziektebeeld.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Telekinese

Maar o.k, iedereen mag van mij hobbies kiezen die ik verkeerd of vreemd vind, zolang men mij de mijne maar niet tracht te verbieden. Vermijd echter wel schade.

Offline Benjamin23

• 351
  • +30/-4
« Reply #35 on: July 15, 2007, 10:39:11 PM »
Gewoon op school leerlingen trainen.  ;)

"probeer zonder dit blokje aan te raken het blokje te verplaatsen"

Offline Nemisis2003

• **
  • 54
  • +4/-1
  • Truth is in the eye of the beholder
« Reply #36 on: October 04, 2007, 11:51:14 PM »
Een geest hebben we niet, of je dat nou kunt begrijpen of niet. Zelfs het gevoel dat je iemand bent, het zelf bewustzijn, is een aan een schakeling van chemische reacties.
Dat emoties ook gewoon chemische reacties zijn is ook duidelijk te merken wanneer je verschillende culturen met elkaar gaat vergelijken. De chemische reacties volgen een bepaald pad, doordat je andere ervaringen opgeslagen hebt in je hersenen. Daardoor kun je bijvoorbeeld trauma's krijgen.

Offline matti

• 278
  • +13/-2
  • Neoweb:Innovatie, Technologie, Duurzaamheid & Milieu
« Reply #37 on: January 27, 2008, 12:23:48 PM »
Telekinese om te weten of het kan of niet meot je de hersenen goed kennen.
De hersenen werken met elektrische contactjes.
Dat verklaart ook waarom je allebei hetzelfde kunt denken!
Want dat is een voorzetting van het elektrisch veld.
Dus telekinese is gewoon een ongewoon hoge activiteit van de hersenen dat zich manifesteerd in een groter wordend elektrisch veld.
Daardoor kunnen objecten soms bewogen worden.

Offline Andries

• *
  • 34
  • +3/-1
« Reply #38 on: February 11, 2008, 09:51:52 PM »
Bewijs hiervoor is nog nooit geleverd.

AAAAAAAAAAAAAAARGHH!!!

Was de aarde soms plat voordat Columbus amerika ontdekte?
Draait de aarde pas sinds een paar honderd jaar om de zon?
Konden de mensen niet ademen voordat het zuurstofmolcuul werd ontdekt?

Alles wat ( nog ) niet bewezen is, is niet per definitie onwaar!  >:(2 ( Er zijn geen hyper-kwade emoticons  ;) )

Oh ja, voor degenen die het nu denken: Ik geloof zelf ook niet in telekinese.

Offline Laerens

• *
  • 7
  • +0/-0
« Reply #39 on: August 07, 2008, 01:51:36 PM »
om voorwerpen te verplaatsen heb je niet alleen telekinese nodig maar ook hyprokynese en dat is het vermogen omdat te kunnen!

Offline Benjamin23

• 351
  • +30/-4
« Reply #40 on: September 21, 2008, 12:00:48 PM »
Even terugkomend op die staaf.
Stel je wrijft in je handen (dan worden ze heet). Dat doe je vlak boven één kant van de staaf, zodat de warmte in die staaf trekt.
Een ander deel van de staaf koel je af door te blazen of te wapperen met je handen.
Door het temperatuursverschil zou je misschien iets krom kunnen trekken?