Neoweb.nl

Osama bin Laden dood?

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Florian

• 327
  • +32/-0
  • Alles heeft een tegengestelde
Osama bin Laden dood?
« on: September 23, 2006, 11:58:24 AM »
(Belga) De Saoedische geheime dienst heeft vastgesteld dat Osama bin Laden, de leider van het terroristennetwerk al-Qaida, in augustus overleden is aan tyfus. Dat schrijft de Franse regionale krant L'Est Republicain zaterdag op zijn website.

De krant stelt zich te baseren op een document van de Franse geheime dienst DGSE. Die zou president Jacques Chirac donderdag op de hoogte hebben gesteld van het Saoedische rapport. Volgens het DGSE-document "heeft de Saoedische geheime dienst, volgens een doorgaans betrouwbare bron, de informatie verkregen dat Osama bin Laden dood is. De leider van al-Qaida zou gestorven zijn na een hevige aanval van tyfus, op 23 augustus 2006 in Pakistan." Nog volgens het document was door de geografische isolatie van bin Laden medische bijstand onmogelijk. Bronnen in Pakistan en Europa, die de activiteiten van al-Qaida van nabij volgen, noemden het bericht zaterdag "weinig betrouwbaar". Bin Laden wordt beschouwd als het brein achter de aanslagen van 11 september 2001 in de VS, die 3.019 doden maakten. Hij is de meest gezochte mens op aarde. (ful)

Offline bastheboss

• 411
  • +70/-16
  • *360*
    • site over mijn WH40Kleger (orks)
Re: Osama bin Laden dood?
« Reply #1 on: September 23, 2006, 03:58:44 PM »
goh, alweer?

Dit is nou al de 30ste keer dat ik lees dat Osama dood is.
Het klinkt wel geloofwaardig maar echt veel waarde hecht ik nog niet aan dit bericht.

Offline Florian

• 327
  • +32/-0
« Reply #2 on: September 23, 2006, 06:37:24 PM »
Bronnen in Pakistan en Europa, die de activiteiten van al-Qaida van nabij volgen, noemden het bericht zaterdag "weinig betrouwbaar".

Zelf hecht ik er ook weinig geloof aan, je kan maar zeker zijn als ze het lichaam vinden en dan nog...Hoeveel dubbelgangers zou hij niet hebben, een DNA test zou uitsluitsel kunnen brengen. Ik kan me trouwens moeilijk voorstellen dat ze dat lichaam zouden vinden. Als Osama bin Laden dood zou zijn dan zou zijn lichaam even goed beschermd worden als een levende Osama bin Laden.

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
« Reply #3 on: September 24, 2006, 11:21:00 AM »
Hij is een kat! met 9 levens!  ;D

Offline Florian

• 327
  • +32/-0
« Reply #4 on: September 24, 2006, 06:15:13 PM »
Maar dan wel een verdomd gevaarlijke kat, eentje om met stalen handschoentjes aan te pakken  :laugh:

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
Re:Osama bin Laden dood?
« Reply #5 on: May 02, 2011, 04:39:51 PM »
Nou..  groot nieuws.. Osama Bin Laden de leider van al-Qaeda is nu echt gedood door een klein team van de special forces!  ;D

Dat heeft de president van Amerika (Barack Obama) ook bevestigd tegenover het befaamde persbureau Reuters.

Bin Laden kwam om bij een schietpartij in de plaats Abbotabad vlakbij de Pakistaanse hoofdstad Islamabad.