Neoweb.nl

stemwijzer.nl 2006

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline bashanna

• 775
  • +55/-6
  • yourney to the future
stemwijzer.nl 2006
« on: October 19, 2006, 09:32:50 AM »
De aankomende verkiezing van woensdag 22 november 2006 komt steeds dichterbij.
Als je nog niet helemaal zeker weet wat je wilt stemmen, dan kun je advies krijgen bij je keuze.

Stem wijzer met de stemwijzer op www.stemwijzer.nl

Bij mij kwam Groen Links eruit.

Offline Digihans

• 1.794
  • +86/-8
  • E=MC2
Re: stemwijzer.nl 2006
« Reply #1 on: October 19, 2006, 09:52:55 AM »
CDA en SP gaan aan kop!

Bij mij kwam er ook SP uit ..

Offline D.Heusden

• 409
  • +28/-5
  • van nanotechnologie tot ruimtevaart
« Reply #2 on: October 23, 2006, 03:00:20 PM »
Bij mij ook.

SP is gewoon op dit moment het beste voor het land.
En als we met z'n allen erop stemmen kunnen ze ook echt een verschuiving teweegbrengen!

Offline bastheboss

• 411
  • +70/-16
  • *360*
    • site over mijn WH40Kleger (orks)
« Reply #3 on: November 03, 2006, 07:25:38 PM »

SP is gewoon op dit moment het beste voor het land.

Hoe weet je dat nou? ze hebben nog nooit geregeerd dus je weet niet of ze alles waarmaken/ kunnen waarmaken. En het verkiezingsprogramma werd door het CBS niet hoog gewaardeert.
Ik kan er zo slecht tegen als mensen hun mening als feit neerzetten. En dat is naar mijn mening iets typisch links.

Ik denk dat VVD het beste is voor het land.

Offline bashanna

• 775
  • +55/-6
  • yourney to the future
« Reply #4 on: November 04, 2006, 09:06:24 PM »
VVD-stemmers denken blijkbaar niet voor zichzelf! Het enigste wat ze heel hard kunnen roepen is 'economische groei'. Voor de rest is de VVD één grote ballenbak. 
De VVD en het CDA hebben geregeerd en het is tot diverse malen tot een (bijna) val van het kabinet gekomen.

Natuurlijk zou een puur liberaal beleid heel mooi zijn, maar zo zou een puur communistisch beleid ook heel mooi zijn. In de praktijk werkt het echter géén van beide!
De VVD (Veel Verdienende Democraten) is in essentie een partij die de rijken rijker wil maken. Als bijstandsmoeder stem je echt niet op het VVD!
De SP is in essentie een partij die opkomt voor de zwakkeren! Als miljonair kun je wel op de SP stemmen!
de PvdA is de partij voor de arbeiders (verassend) en is een soort veredelde vakbond.
het CDA is een partij die onder het mom van Christus probeert zieltjes te winnen. En er zitten heus wel sociale trekjes aan die partij, maar het CDA heeft de afgelopen jaren laten zien dat het ook als een bende egoistische zelfverrijkende 'rijke' Christenen kan regeren!

Deze afgelopen regeerperiode heeft ons echt niet veel goeds gebracht!
Dat de economie hersteld heeft niets te maken met de regering! Het was daarvoor zo slecht (na de beurscrash) dat herstel onvermijdelijk is! En dat weet je zelf ook! Het CBS heeft zelfs becijferd dat de groei veel hoger had kunnen zijn, als er allerlei onnodige maatregelen niet genomen waren (waaronder het hele zorgstelsel!)

De kloof tussen arm en rijk is groter geworden, de kloof tussen allochtoon en autochtoon is groter etc.
Allemaal de schuld van die rechtse rakkers.

De VVD is en blijft een partij voor mensen met 'oud' geld, die graag rijk willen blijven, egoistisch zijn en blijkbaar niet kunnen delen! Economische groei zit 'm niet in belastingverlaging!
Eén bedrijf zoals You-Tube en de economie groeit met een procent of wat! Dus investeren in kennis en innovatie is belangrijk! En daar komt de SP om de hoek kijken!

Wil je beter onderwijs: PvdA of SP
Wil je hoger-onderwijs beschikbaar voor iedereen: stem links
Wil je een beter milieu: Groenlinks of SP
Wil je een socialer Nederland: GL, SP of PvdA
Wil je meer zekerheid op het gebied van arbeid, wonen, school, zorg: GL, SP en PvdA
Wil je meer veiligheid? Dat willen alle partijen
Wil je wat doen aan immigratie: Daar hebben alle partijen een duidelijke visie over
Wil je dat Nederlands sprekende kinderen van asielzoekers die hier al jaren wonen in de gevangenis belanden? Stem VVD of nog extreem rechtser.
Wil je meer asfalt en luchtvervuiling? Stem VVD of CDA
Wil je meer en goedkoper openbaar vervoer? Stem Groenlinks en SP
Wil je dat super-rijk meebetaald voor super-arm? stem links
Wil je dat we het defensie-budget uitbreiden? stem rechts
Wil je Amerikaanse praktijken(armoede, geweld, misbruik, corruptie, oorlog, egoisme, verpesten van het milieu)? stem rechts

Voor de rest zijn punten zoals gekozen burgemeesters, donor ja/nee, euthanasie etc. ook best belangrijk, maar daar zou ik m'n stem van af laten hangen. Het gaat om de grote problemen!
En economische groei klinkt heel leuk, maar als morgen de economie en de daaraan gekoppelde euro met 30% instort, is onze staatschuld ook 30% kleiner! De politiek heeft maar weinig invloed op die groei!

Wat wel werkt is nu fors investeren in onderwijs, daar hebben we over 20 jaar wat aan!

Ik heb liever een linkse regering met een klein rechts randje, dan een rechtse regering met een klein links randje.
Daarom, als je een linkse regering wil, kun je beter op de SP stemmen als op het PvdA. Want anders gaat PvdA straks weer met het CDA, of erger, met de VVD regeren! (paars III?)

Offline Peter

• 423
  • +37/-7
  • Meten = Weten
« Reply #5 on: November 05, 2006, 12:52:43 PM »
@bashanna,

of je het zo zwart/wit moet bekijken weet ik ook niet, maar dat een linkse regering voor veel mensen een goede keuze is staat voor mij wel vast.

Online Robert

• 3.078
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
« Reply #6 on: November 06, 2006, 10:11:22 AM »
Ik wil niet generaliseren of aanvallen, ik wil gewoon uiteenzetten hoe het werkelijk zit, laat ik dat voorop stellen, en onderzoeken onderbouwen het:

-Domme/simpele/laag-opgeleide mensen stemmen het liefst op "één NL" of op die waterstofperoxide pruik van "Geert Wilders" = extreem rechts. Lekker hard roepen:"Alle buitenlanders eruit", omdat ze zelf zijn mislukt! Deze mensen hebben meer aan een sociale regering, die juist hunzelf probeert te helpen!

-Mensen die geld hebben (en dat blijkbaar NIET willen delen) stemmen op VVD = rechts
(kleine ondernemers denken ook vaak dat ze VVD moeten stemmen, maar daar kijkt de VVD niet naar om! Ook hier hebben de Linkse partijen meer oog voor het MKB)

-Echte zwaar gereformeerde Christenen stemmen Christen Unie.

-De meeste Christenen laten zich leiden door de Mamon(geld) en stemmen daardoor op het 'rechtse' CDA. Zij kennen geen bijstandsmoeders, verslaafden, achterstandswijken, uitgeprocedeerde asielzoekers die hier hun hele bestaan hebben (werk, nederlands sprekende kinderen, vrienden etc.)
Dat is voor hun een 'ver-van-m'n-bed-Show'.
Ik zou zeggen:"CDA-stemmers, houdt lekker die oogkleppen op!"

Het CDA doet geen reet voor het milieu, voor de armen, voor de noodlijdende.
Terwijl een echte Christen/Humanist dat wel zou moeten doen!

Christenen die echt betrokken zijn, zouden eigenlijk op een soort linkse fractie moeten kunnen stemmen, maar daar zit geen "C" van Christus in de naam.
Neem maar van mij aan dat die linkse partijen meer gemeen hebben met de ideeen van Christus dan het CDA! (uiteraard blijven er puntjes die niet overeenstemmen!, maar totaal gezien is links stukken humaner en beter!)

Groenlinksstemmers zijn eigenlijk de ware Humanisten. Betrokken met mens, dier en milieu.
Mensen die echt verder denken dan de rest. Toch zijn bepaalde ideeen van GL niet realistisch, omdat er simpelweg weinig budget voor is! Maar we zien allemaal dat er iets mis is met het klimaat!

Echte Slimme mensen (hoog opgeleid), die alle onderwerpen afwegen, stemmen op het SP. Deze partij snapt het! Het is niet voor niets dat deze partij zo aan het groeien is! Ze hebben de juiste ideeen en de plannen om het financieel te bolwerken. Daar wordt Nederland echt beter van!
Ware Christenen die onderlegd zijn en hebben gestudeerd, kiezen danook steeds vaker voor het SP!
(Uit alle onderzoeken blijkt dat hoogopgeleide mensen voornamelijk SP stemmen. )
Om zeker te zijn van een linkser kabinet, stemmen deze SP stemmer uiteindelijk eventueel op het PvdA om deze het grootst te laten worden.

Dus als je wat anders stemt dan het SP, moet je bij jezelf te raden gaan of je niet gewoon je buurman, je ouders, je kerk of je vrienden napraat.
SP is geen communistische partij, maar een sociale en humanistische partij, met oog voor zwakkeren in de samenleving! Zoals Christus dat zou wensen!

Hoe slimmer je bent, hoe linkser je bent!

(daarom trekt Amerika ook zoveel rechtse stemmers, bij die Domme red-necks in de achterlanden)

Denk dus zelf na! Laat je stem niet beinvloeden omdat je omgeving dat zo graag wil! Denk zelf na! Zoek zelf naar de waarheid.

Online Robert

• 3.078
  • +269/-11
  • Neoweb.nl: Als het nieuw is, zie je het op neoweb
    • Neoweb
« Reply #7 on: November 06, 2006, 11:01:21 AM »

Hoe kun je een You-tube filmpjes in je bericht of post zetten?

http://www.neoweb.nl/forum2/index.php?topic=3394.0
« Last Edit: November 06, 2006, 11:06:06 AM by Robert »

Offline bastheboss

• 411
  • +70/-16
  • *360*
« Reply #8 on: November 06, 2006, 06:15:48 PM »
Oh mijn god.
5 posts geleden zeg ik nog dat er naar mijn mening door linkse mensen hen meningen zo vaak als feiten worden weergeven. en de opvolgende 4 posts word dat alleen maar bevestigt.
'Links is slim en Rechts zijn maar domme mensen'.  Nou heerlijk om dat te horen. getuigt echt van een objectieve kijk en respect voor je medemens en de mening van die medemens.

quote:
Het CDA doet geen reet voor het milieu, voor de armen, voor de noodlijdende.
Terwijl een echte Christen/Humanist dat wel zou moeten doen!

Hallo ! We leven hier in Nederland. In 70 % van de rest van de wereld crepeer je als je geen baan hebt en wij in Nederland hebben het hier goed geregelt. Je krijgt een uitkering en medische zorg als dat nodig is. U overdrijft en niet zo'n klein beetje ook.

verder ben ik wel van mening dat het millieubeleid niet goed was.
Maar ach ik kan naar mijn mening tenminste ook relativeren en presenteer mijn mening niet als een feit.  Ik hoop alleen dat jullie ook eens naar jezelf kijken en in ieder geval positiever tegenover mensen met een andere mening.

Offline D.Heusden

• 409
  • +28/-5
  • van nanotechnologie tot ruimtevaart
« Reply #9 on: November 09, 2006, 10:01:10 PM »
Tja Bas(theboss), het is niet zo dat ik m'n mening als feit willen overbrengen, maar dat de onderzoeken het onderbouwen is wel degelijk waar. Onderzoek toont aan dat de meeste hoogopgeleiden op SP stemmen.... net als VVD stemmers voornamelijk kapitaalkrachtigen zijn...
En zo zullen zwaar gereformeerde christenen waarschijnlijk voornamelijk op de SGP, CU of CDA stemmen.

Generaliseren is niet altijd goed, maar toont in dit geval wel aan waarom er zo'n enorme verschuiving naar de SP heeft plaatsgevonden! Ook rechtse partijen verliezen massaal kiezers aan de SP, en dat is op z'n minst opmerkelijk te noemen! Blijkbaar zit er bij de SP iets dat veel mensen aanspreekt.

Dat veel mensen nog niet op de SP stemmen, komt voornamelijk door het 'rode' en 'communistische' wat SP schijnt te hebben, terwijl dat er meer door de oppositie is ingewreven. De SP is geen communistische partij!
Uiteindelijk trekt de SP wel al die kiezers omdat deze partij gewoon als beste uit de bus komt. (afgezien van de strijd om het premierschap)

Maar afgezien van deze discussie vraag ik me soms ook af, of mensen zijn vergeten waarom we vervroegd stemmen!
Dit kabinet stond meerdere malen op de afgrond van een kabinetscrisis. En is zelfs gevallen terwijl het al gevallen was!! Zo'n kabinet willen de meeste mensen gewoon niet meer!
En je kan dan de schuld op D66 schuiven maar dat is niet eerlijk. Het ligt immers aan dit gehele kabinet! Het kabinet heeft D66 meerdere malen genegeerd, terwijl het wel een regeringspartner is, die met harde eisen aan dit kabinet begon.

Daarnaast is het enigste positieve nieuws wat dit kabinet kan verkondigen "de economische groei". Maar die groei is voornamelijk te wijten aan de groei van de wereldeconomie zelf.
Dit kabinet heeft zelfs gezorgd voor een vertraging van die groei! Dus wat is er dan echt beter geworden onder Balkenende? De zorg? scholen? criminaliteit?

Verder zitten we nu wel opgescheept met ziektekostenverzekeringen die jaarlijks 8% tot 20% zullen stijgen! (lekkere marktwerking!), problemen in verzorgingshuizen, scholen, slecht openbaar vervoer, stroomnetten die uitvallen etc etc etc.
Dit allemaal omdat alles zo nodig geprivatiseerd moet worden! (natuurlijk zijn er ook voorbeelden waar privatisering wel werkt)
Verder wordt er onnodig veel uitgegeven aan defensie en is milieu onder dit kabinet echt een ondergeschoven kindje! Terwijl heel Nederland ziet dat het fout gaat met het milieu!

Je kan je oogkleppen opdoen en luisteren naar die paar positieve puntjes van die (rechtse) partijen, maar als je echt alles afweegt kun je haast niet anders concluderen dat SP het beste is.
En laat dat gevoel van politieke kleur of politieke richting eens los.

Noem jij maar eens 5 punten die de VVD wil doorvoeren, waar jij achterstaat en 5 punten van de VVD waar je niet achterstaat! En doe dit ook voor de SP.
Naast één of twee grote verschillen, zul je zien dat de SP veel overeenkomsten heeft met de VVD! Uiteindelijk zul je dan ook zien dat de SP meer positieve punten achter de hand heeft.

Offline sparky

• 323
  • +46/-4
  • Techniek is voor iedereen!
« Reply #10 on: November 13, 2006, 09:04:20 AM »
Een uitgebreide Poll over de politieke voorkeur van Nederlandse Stemmers is te vinden op:
http://www.verkiezingsbijlage.nl/

Een initiatief van Ilse Media, Nu.nl, web-log.nl en startpagina.nl

Offline sparky

• 323
  • +46/-4
  • Techniek is voor iedereen!
« Reply #11 on: November 13, 2006, 11:03:13 AM »
Beste CDA/VVD-stemmers:

Het CDA/VVD lijkt een mooie keuze voor een mooi Nederland! En dat zelfs op korte termijn! Lekker veel economische groei (voor alleen de 5% rijksten) en het milieu.. ach.. het milieu, wie bekommert zich nou om het milieu? Ik vind het wel lekker: 17 graden in November! Scheelt lekker in de stookkosten!

kortzichtigheid is blijkbaar inherent aan rechtse stemmers.

Wil je echt weten wat neo-conservatief liberalisme van de VVD en CDA teweegbrengt, kijk dan naar het beste schoolvoorbeeld dat je kan krijgen: Amerika, het land van onbegrensd FALEN!! :
-armoede
-analfabetisme
-slechte zorg
-geen sociaal vangnet
-Guantanomo gevangenissen
-oneindig defensie uitgaven
-reclame, reclame, reclame, overal!
-criminaliteit en wapenbezit
-drugswars en losgeslagen kinderen
-vreetzucht, hummers en SUV's
-milieuvervuiling en oliezucht..

kortom.. is dat wat Jij als Persoon zelf Wilt?

Ik denk dat Meneer Balkenende zelf zelfs wat anders zou willen stemmen, ware het niet dat hij dan gigantisch gezichtsverlies lijdt en word gelynched door z'n eigen partij, want zo vredelievend zijn die geldwolven echt niet!!

Hij heeft dus geen keus, maar jij wel!

Of ben je zo iemand die zelf niet nadenkt? en alleen je CDA/VVD-famillie, CDA/VVD-vriendjes en CDA/VVD-collega's kan napraten!

DENK DUS ZELF NA!

Is dit wat Jij Wilt?

Stem een keer links van het midden! Genoeg keus: GroenLinks, SP, CU, PvdA

En als het beleid je niet bevalt, stem je over 4 jaar weer lekker op CDA/VVD.

Offline bastheboss

• 411
  • +70/-16
  • *360*
« Reply #12 on: November 13, 2006, 07:34:13 PM »

Noem jij maar eens 5 punten die de VVD wil doorvoeren, waar jij achterstaat en 5 punten van de VVD waar je niet achterstaat! En doe dit ook voor de SP.
Naast één of twee grote verschillen, zul je zien dat de SP veel overeenkomsten heeft met de VVD! Uiteindelijk zul je dan ook zien dat de SP meer positieve punten achter de hand heeft.

komt die:
ik heb maar gewoon de stellingen van stemwijzer gebruikt want daar gaat dit topic tenslotte over.

eens met VVD: stellingen 2,3,5,6,7,8,9,10,11,17,19,21,22,24,25,26,27,29,30
oneens met VVD: stellingen 1,4,12,13,14,15,16,18,20,23,28

nou de sp:
eens met Sp: 1,3,4,7,10,12,13,14,15,16,17,18,19,20
oneens: 2,5,6,8,9,11,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30

Quote from: sparky
Of ben je zo iemand die zelf niet nadenkt? en alleen je CDA/VVD-famillie, CDA/VVD-vriendjes en CDA/VVD-collega's kan napraten!

naast dat generaliserende 'zo iemand die zelf niet nadenkt' kom ik als liberaal uit een gezin waarin mijn ouders allebei sp stemmen. mijn vrienden stemmen bijna allen sp of groenlinks. dus waar deze mening van jou vandaan komt kan ik niet bedenken. 'of praat je alleen maar je SP familie na die dit zegt'. om maar ff een spiegel voor te houden.

Offline Benjamin23

• 351
  • +30/-4
  • Dit forum is het helemaal !
« Reply #13 on: January 22, 2007, 07:04:52 PM »
Ik ben benieuwd hoe de gemeenteraadsverkiezingen straks uit gaan pakken!
Ik denk dat ik deze keer op GroenLinks stem.
Zodat er meer windmolens en zonnepanelen geplaats kunnen worden, zonder dat er mensen klagen over zogenaamde horizonvervuiling.

Als we niets aan het klimaat doen, is er straks geen horizon meer!